Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Saturday Cowboys - " We Like To Watch"

Talking Heads - "More Songs About Buildings and Food"

G

Gjestemedlem

Gjest
    :D

The Paddingtons - Panic Attack
    [video]8ubW9LHZM_8[/video]

The Paddingtons - Sorry (for the stupid things)
    [video]5p5ouJ_jKOk[/video]

The Paddingtons- Stand Down
    [video]hvQWYSxcQt0[/video]

G

Gjestemedlem

Gjest
    The Rifles - Local Boy
    [video]CG708rDGMOY[/video]

The Rifles - Winter Calls
    [video]nqdgToFlcuI[/video]

The Rifles - The General
    [video]kqfhx69sInk[/video]

G

Gjestemedlem

Gjest
    Godversjonen 8)

Outhere Brothers - Don't Stop
    [video]JmCb5z5k0bc[/video]

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Absurd Oppspinn - Revolucion Ahora (mixtape).
    Tier'n & Lars (Vaular) - Frykt & Avsky i Bergen (mixtape).

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Costello og Bacharach sørger for en lun kveld. En plate jeg burde trekke frem oftere.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    fikk et snev av Byrdmania over meg ikveld.

The Byrds

Turn!Turn!Turn!

Younger Than Yesterday

The Notorius Byrd Brothers

Fifth Dimension

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Todd skrev:
    Costello og Bacharach sørger for en lun kveld. En plate jeg burde trekke frem oftere.

Kan ikke gjøre noe annet enn å si meg enig i begge utsagnene. Derfor lar jeg meg inspirere og finner den fram fra hdd nu. :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    Todd skrev:

Kan ikke gjøre noe annet enn å si meg enig i begge utsagnene. Derfor lar jeg meg inspirere og finner den fram fra hdd nu. :)
    Enig at Costello tilfører mye på denne, men i oppveksten var Bacharach i samme sjikt som James Last, og en big no-no. Det var en fysisk og psykisk umulighet å like slikt, og vi hadde kun forakt tilovers for sånn søppelmusikk.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Slutter aldri å fasineres over det denne mannen skapte. Og for en lyd på denne SACD-utgaven :eek:

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    Todd skrev:

Enig at Costello tilfører mye på denne, men i oppveksten var Bacharach i samme sjikt som James Last, og en big no-no. Det var en fysisk og psykisk umulighet å like slikt, og vi hadde kun forakt tilovers for sånn søppelmusikk.
    Det skuffer meg hvis ikke akkurat du har klart å bli kvitt vrangforestillinger fra den tiden du hadde langt hår. Det blir som om man ikke kan like Steely Dan fordi man var punker i 1978. Derfor går jeg ut fra at du i dag har et annet syn på Bacharach, og samler for å bøte på syndene i yngre dager. Burt Bacharach har nemlig like mye med James Last å gjøre som Jaguar har med Yugo. Eneste likhetstrekk var at de noen ganger brukte samme instrumenter, og skrev smoothe arrangementer. Sjekk spesielt delen om singler :eek:: http://en.wikipedia.org/wiki/Burt_Bacharach#Discography. Merk her at Bacharach er en komponist.

The proof is in the pudding. Pure gold and craftmanship: http://open.spotify.com/album/3bkelTyGY6oewYU2pSPeIV

Til sammenligning: http://en.wikipedia.org/wiki/James_Last#Discography. Merk her at Last er en tolker av andres låter.
    James Last har noen få forsonende trekk han også, blant annet en ulastelig stil. Men det er mer enn en vesensforskjell mellom kongen av tysk easy listening og komponisten Bacharach. Les gjerne hele artikkelen på Wiki når dere først er i gang, hvis dere skulle lide av en gammel sinnslidelse. Etterpå er det bare til å søke på de låtene dere finner i diskografien på Spotify. Det meste skulle være der.

Du får ha meg unnskyldt, men misjonæren i meg våkner til live når jeg leser blasfemi. Costello og Bacharach jobber sammen fordi de er to av de største låtskrivertalentene i populærmusikken. Costello er et kritisk geni, og få kan arrangementer som Bacharach. Til sammen blir de en tohodet tusenkunstner. Det er forskjell på "Walk On By" eller "Say A Little Prayer" og "Polka Party 1, 2 & 3".

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Det var fint du kom med der baluba, Bacharach har gjort mye bra og tåler til tider sammenligning med mye av det ypperste innen pop musikk. Som med denne klassikeren.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.367
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Du får ha meg unnskyldt, men misjonæren i meg våkner til live når jeg leser blasfemi. Costello og Bacharach jobber sammen fordi de er to av de største låtskrivertalentene i populærmusikken. Costello er et kritisk geni, og få kan arrangementer som Bacharach.
    Jeg mener det du skriver er blasfemi. Costello er en vits med et patetisk Buddy Holly kompleks (som han forøvrig ikke når til anklene engang). Mannen har aldri hatt en selvstendig musikalsk idè i hele sitt liv. Alt han gjør er traurige klisjeer og oppgulp; intet der du ikke har hørt før andre steder. Bacharach er et geni....

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Voff skrev:
    baluba skrev:
    Du får ha meg unnskyldt, men misjonæren i meg våkner til live når jeg leser blasfemi. Costello og Bacharach jobber sammen fordi de er to av de største låtskrivertalentene i populærmusikken. Costello er et kritisk geni, og få kan arrangementer som Bacharach.
    Jeg mener det du skriver er blasfemi. Costello er en vits med et patetisk Buddy Holly kompleks (som han forøvrig ikke når til anklene engang). Mannen har aldri hatt en selvstendig musikalsk idè i hele sitt liv. Alt han gjør er traurige klisjeer og oppgulp; intet der du ikke har hørt før andre steder. Bacharach er et geni....
    Er tilbøyelig til å være enig med deg, men baluba er jo i sin fulle rett til å mene noe annet. Når det gjelder kone, vinner Costello på knock-out ;) ;D

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Med tanke på mitt forrige innlegg, falt det seg naturlig å sette på denne SACD :)

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn