Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Tubesnake skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Tubesnake skrev:
    Siste til Roky Erickson.
    Hvor fkk du den ifra. :eek:

ingen i London hadde den på vinyl eller noe annet heller for den saks skyld. Sto på min topp 2 liste over skiver jeg bare måtte komme hjem med sist..... :(
    Har ikke fått kloa i den rent fysisk enda, lytter til den kun gjennom spotify så langt.

http://open.spotify.com/album/2eX2a0QKFAAj7sCKDTqu9z
    det "teller" ikke. ;) ;) ;)
    Skjønner jeg må slå knute og det som er for å holde meg unna.
    Hadde samme greia med siste Sharon Jones. Ikke fxxx før plate ligger fysisk på tallerkenen og snurrer.

Hardt veldig hardt.

er den forresten så bra som min kollega Fredrik W. vil ha det til?? ja? JA??

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Jeg ser forøvrig at platekompaniet har den på vinyl. Så da er det vel egentlig bare å bestille derfra kanskje.

Edit: Amazon har den til en tredjedel av prisen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Tubesnake skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Tubesnake skrev:
    Siste til Roky Erickson.

ingen i London hadde den på vinyl eller noe annet heller for den saks skyld. Sto på min topp 2 liste over skiver jeg bare måtte komme hjem med sist..... :(
    Har ikke fått kloa i den rent fysisk enda, lytter til den kun gjennom spotify så langt.

Hadde samme greia med siste Sharon Jones. Ikke fxxx før plate ligger fysisk på tallerkenen og snurrer.

Hardt veldig hardt.
    Du kan vel trøste deg med de tykke bunkene med plater fra tyskland og england.

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    ErosLoveking skrev:
    JA. Jeg syns ihvertfall at dette er bra,. Mannen er kanskje ikke like gal som tidligere men musikken lider ikke akkurat under det. I tillegg syns jeg samarbeidet med Okkervil River funker meget bra.

U

utgatt60135

Gjest
    65finger skrev:
    Lyngen skrev:
    For aller første gang :D:

The National - High Violet som kommer ut 11. mai.

Streames her: http://www.nytimes.com/2010/04/25/magazine/25national-t.html
    Den var spennende Lyngen
    Ok, den er ikke like god som The Boxer og den har noen litt mer anonyme låter mot slutten. Alle låter er dempet, men er nydelige å lytte til. Er ikke like sikker på hvor bra den er på andre runde faktisk. Men alt i alt en veldig god plate tror jeg. Litt dristig å konkludere etter en runde.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Lyngen skrev:

Den var spennende Lyngen
    Ok, den er ikke like god som The Boxer og den har noen litt mer anonyme låter mot slutten. Alle låter er dempet, men er nydelige å lytte til. Er ikke like sikker på hvor bra den er på andre runde faktisk. Men alt i alt en veldig god plate tror jeg. Litt dristig å konkludere etter en runde.
    Jeg skal ha den okkesom

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Tubesnake skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Tubesnake skrev:
    Siste til Roky Erickson.

Hardt veldig hardt.

Gamlefar skuffer ikke

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Tubesnake skrev:
    Jeg ser forøvrig at platekompaniet har den på vinyl. Så da er det vel egentlig bare å bestille derfra kanskje.
    bestille? Har ca 7 minutter å gå til platebaren i Torgata, med bare 150 meter rundt hjørnet for leskende drikke. Høres mer ut som en plan.
    Hmmm. Blir det mandag snart??

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    ErosLoveking skrev:
    bestille? Har ca 7 minutter å gå til platebaren i Torgata, med bare 150 meter rundt hjørnet for leskende drikke. Høres mer ut som en plan.
    Vel, det er ikke alle som har platesjapper så nært nå for tida. :p Da må man bestille. Og vente på postmannen.

Men i mellomtida setter jeg på denne. :)

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Nok en fet samler. Overraskende groovy, jumpy 60´s soulgarage. ??? :D

Various - "Bands on Lance"

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    ErosLoveking skrev:
    Hør hør !
    Jeg har det fra sikre kilder at mandag er like rundt hjørnet. Vi må bare forsere fritid, lediggang, rombasert frelse og mye søvn. Det er en hard jobb, men noen er nødt til å ta tak og få det gjort.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Hør hør !
    Jeg har det fra sikre kilder at mandag er like rundt hjørnet. Vi må bare forsere fritid, lediggang, rombasert frelse og mye søvn. Det er en hard jobb, men noen er nødt til å ta tak og få det gjort.

Det er dessverre bare å innse det. Livet er hardt, fullt av hindringer og utfordringer. Hvordan skal man komme seg igjennom de neste to døgn.? jeg bare spør.

U

utgatt60135

Gjest
    65finger skrev:
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Lyngen skrev:

Den var spennende Lyngen
    Jeg skal ha den okkesom
    Me too ..... :)

Mange flotte låter. Har du hørt litt? Favoritt låter ved første lytting? Sorrow likte jeg best foreløpig sammen med Bloodbuzz, Lemonworld og Terrible Love. Tror jeg ...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Lyngen skrev:

Den var spennende Lyngen
    Jeg skal ha den okkesom
    Me too ..... :)

Mange flotte låter. Har du hørt litt? Favoritt låter ved første lytting? Sorrow likte jeg best foreløpig sammen med Bloodbuzz, Lemonworld og Terrible Love. Tror jeg ...
    Likte stemningen og produksjonen fra første låt og utover. har ikkehørt nok til å plukke favoritter blant låtene enda. Liker faktisk alle

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen, du har jo en sikker smak (smiske, smiske) ;). Så hvem som hermer etter hvem, det er jeg jammen ikke så sikker på ;D

Men er ikke denne mildt sagt ganske sammensatt og ujevn? Klart Dybdahlsk, men også litt klisjen på ham selv. Litt rotete i arrangemetene, overprodusert og vel mye lesset på i visse låter. Bedre enn Sience, bevares - men ikke på høyden med oktobertriologien.

Eller, er det jeg som har spent forventningene for høyt? De andre albumene har jo trengt litt tid for å feste seg hos meg. Jeg hat måttet høre dem ganske mange ganger før de satt skikkelig. Og jeg skal gi denne og mer tid. Det skylder jeg Dybdahl etter alle de fine opplevelsene jeg har hatt med hans musikk.

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Litt rotete i arrangemetene, overprodusert og vel mye lesset på i visse låter. Bedre enn Sience, bevares - men ikke på høyden med oktobertriologien.
    For meg er det spennede, dynamisk, variert, lekent og lekkert produsert. Dybdahl plater har alltid gått rett inn hos meg og denne var ikke noen unntak tross mer "eksperimentell". Jeg har ikke alle hans plater, men det er i allefall denne jeg har falt mest for. Betydelig mer spennende enn tidligere utgivelser tror jeg (har ikke hørt mye på science).

Ikke gi opp ;) ...

S

Stereo_Mono

Gjest
    Dire Straits Love over Gold kjøpt på brukt forretningen 50meter over gaten her i dag.
    Dere få unnskylde harry utrykket men denne driter fullstendig over CD utgaven lydmessigst. Helt suveren rett og slett.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn