Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikke rasket med meg Rolf Lislevands "Nuove Musiche" i påsken, og nå nytes det over Stax-ene. Det er jo ganske harmløs musikk selv om den er lidenskapelig nok fremført, og jeg føler jeg blir snill av å høre på det.

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Myk start på dagen

    Holly Golightly and the Brokeoffs - Medicine County
    Korleis er denne Holly plata? Samme tralten som Dirt don't hurt? Ikkje fått vinylen ennå grunna dette kristenarrangementet som har funnet sted siste uka. Gidder ikkje høre den på spotify.

    Staggers bra?

    Sjøl snurres denne fabelaktige samlingen:


    Long ryders - anthology
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    [
    Korleis er denne Holly plata? Samme tralten som Dirt don't hurt? Ikkje fått vinylen ennå grunna dette kristenarrangementet som har funnet sted siste uka. Gidder ikkje høre den på spotify.

    Staggers bra?

    Sjøl snurres denne fabelaktige samlingen:
    Long ryders - anthology
    Førsteinntrykket var bra. Ganske variert, ikke bare lavmælt dame, hvis du skjønner. Trekker veldig mot rolig Americana på noe låter. Kan dessverre ikke sammeligne med ei skive jeg ikke har hørt, men "Dirt don´t hurt" står uåpnet i bunken. ;)

    Staggers var vel ingen bombe. Hysterisk liveband, og greit på skive. Ei skive vel verdt å ha for enkelte av låtene sin del, og ikke minst støtte til en gjeng med superhyggelige folk.

    Black Hollies - skiva jeg spiller nå.
    AI!!! får lyst til å dra på volumet (men føler jeg må ta hensyn til andre i heimen)


    Long Ryders er heller ikke dumt. Har dessverre bare et par-tre titler, og føler helt klart at det ligger en liten jobb foran meg. Et altfor oversett 80-talls band, som de som liker americana/alternative-country (rock) burde få øya opp for.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Nei, det er ikke familiebildet til en hardrockende bonde fra Egersundtraktene, men det siste prosjektet til Billy Childish.
    Ikke overrraskende ikke helt ulikt Billy Childish & Musicians Of The British Empire, hakket mer tempo.

    The Vermin Poets - "Poets of England"
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Kjøpt nesten på ren refleks. Null peil på artist, men plateselskapet vet jeg leverer.

    Delaney Davidson - Self Decapitation


    Etter et par låter inn i skiva, begynner foten så smått gå her. Vi snakker sing/songwriter med beina godt planta i folk/blues. Type skive jeg skulle ønske alle tok mot til seg å hørte på.

    Ikke vær så forbanna redd for det ukjente nå................

    http://www.myspace.com/delaneyfdavidson
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Kjøpt nesten på ren refleks. Null peil på artist, men plateselskapet vet jeg leverer.

    Delaney Davidson - Self Decapitation


    Etter et par låter inn i skiva, begynner foten så smått gå her. Vi snakker sing/songwriter med beina godt planta i folk/blues. Type skive jeg skulle ønske alle tok mot til seg å hørte på.

    Ikke vær så forbanna redd for det ukjente nå................

    http://www.myspace.com/delaneyfdavidson
    Spennende cover i alle fall :)

    Kjenner vagt til lablelen, dvs. har to plater med Hipbone Slim, mener de er på Voodoo Rhytm. Er dette i samme gate? Var ikkje å oppdrive på spotify, og jobben blokkerer sjølvsagt myspace...

    Du har vel en "liten" dunge med nye plater å komme gjennom, ref. handlelista di?

    Snurrer denne:
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Samme som Hipbone Slim ja, og absolutt i samme musikalske landskap.
    Fortsetter med de døde stebrødrene til Tom Waits og Jon Spencer.
    -----------

    Kjøpte ei skive av neste band ifjor, nå bare jeg ha tak "alt". Helsikes tøft.

    Dead Brothers - "Wunderkammer"


    føyer seg inn i en pen liten bunke nyervervede skiver ja 8) Fortsettelse følger i bildetråden om en stund.


    EDIT: Dead Brothers er skitten RnB, sirkus og tyrkisk folkemusikk på engang.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Byr opp til fest, og rocker på. Der våknet foten til Lovequeen også. :)

    The Legendary Shack Shakers - "Swampblood"
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Nick Curran er nok et ubeskrevet blad for min del Townes. Skal sjekke ut. Sonics og Screamin Jay blir sjeldent feil. ;)


    Setter omsider på denne skiva etter å ha vært innom x-antall sjapper i inn og utland, har vært køl umulig å få tak i på vinyl utenom på nett (?)
    Crypt Records hadde den selvfølgelig. :D

    Black Lips - 200 MilliondThousand
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Nick Curran er nok et ubeskrevet blad for min del Townes. Skal sjekke ut. Sonics og Screamin Jay blir sjeldent feil. ;)


    Setter omsider på denne skiva etter å ha vært innom x-antall sjapper i inn og utland, har vært køl umulig å få tak i på vinyl utenom på nett (?)
    Crypt Records hadde den selvfølgelig. :D

    Black Lips - 200 MilliondThousand
    Trur Nick Curran kan falle i smak hos deg. Kanskje en blanding av Sonics/Wynonie Harris er mer presist, men allikevel... Syns plata er knall. Finner ikkje akkurat opp kruttet, men det er solid håndverk!
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1


    Danny Schmidt - Instead the forest rose to sing

    Definitivt blant de bedre singer/songwriter platene som så dagens lys i 2009.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    [
    Trur Nick Curran kan falle i smak hos deg. Kanskje en blanding av Sonics/Wynonie Harris er mer presist, men allikevel... Syns plata er knall. Finner ikkje akkurat opp kruttet, men det er solid håndverk!
    måtte bare google og lese meg opp. Ser at han bl.a har spilt sammen med Kim Lenz & the Jaguars. Tror faktisk sjansen er veldig stor for at vår mann har spilt i Norge for rundt 10 år siden (pluss minus)
    Hele bandet havnet på nachspiel på Caven den kvelden de spilte i Oslo. Morsomt hvis han er det bandmedlemmet som var så ute å kjøre at han ikke rakk flyet tilbake til USA, og hang rundt i Oslo ei uke etterpå. ;D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Nok ei skive kjøpt delvis på spekk. Denne gangen siden den er på danske Bad Afro som har gitt ut bra mye før.

    Kul folkpsych med garagetrøkk i bunn.

    The Dolly Rocker Movement - " Our Days Mind the Tyme"
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Jøss, overraskende friskt album fra ex-Radio Birdman Rob Younger, og hans mangeårige band New Christs. Langt bedre enn hva tilfellet var med Radio Birdman og reunions-skiva Zeno Beach i 2006.

    Føler jeg helt klart har en god dag for gjennomspilling av siste anskaffelser. :)


    The New Christs - "Gloria"
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

    The Who - Who's Next

    I spilleren etter at The Who er ferdig:

    Saybia - Eyes On The Highway
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Endelig hjemme fra jobb, mett etter middag og glad og tilfreds - og jeg rister av litt påskeflesk til denne lekkerbiskenen av produsent-r'n'b/pop. Janets "Velvet Rope" er en oppvisning i gjennomført produsering på et ekstremt høyt plan. Jimmy Jam og Terry Lewis vet virkelig hvordan de skal presse en mastring til det ytterste med kompressorer og samtidig skape noe som er fornøyelig på gode anlegg. Godt jobba! :D



    At det er en skjønn Janet og glimrende låter trekker heller ikke nevneverdig ned. ::)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Fikk også tettet noen irriterende hull i samlingen denne påska. Mangler nå kun et volum før den meget habile Sixties Rebellion serien er komplett.

    Various - Sixties Rebellion #8 - "Mondo Mutiny" (Arthur Lee & Love coverspecial)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn