Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Geir_H skrev:
    Denne.(XRCD)

    Takk for påminnelsen. Den skal spilles i løpet av kvelden regner jeg med. I alle fall deler av den. Nå er det en annen XRCD som varmer opp rørene mine mens middagen fortæres i sweet spot, Arne Domnerus & Co med Jazz at the Pawnshop.



    Har en feeling av at de blir mye jazz i kveld. Spiller selvfølgelig helst innspillinger jeg kjenner godt når nye komponenter er i hus, så dette blir festlig. Ry Cooders Jazz og Chet Bakers No Problem skal i alle fall spilles senere. Dette er gøy!
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Her blandt alt rotet er Snell E-5 høytalerene tatt frem igjen etter nesten et år i opplag.Det er ikke lett å bli klok på desse,men satser på å spille både gammelt og nytt,så får jeg se an om et par dager om ikke Kef'ene blir satt på plass igjen.Denne er i hvertfall første gang jeg hører :



    Eric Clapton - Clapton

    mvh. s,
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kef-ene mine spiller bedre enn det jeg kan huske akkurat nå, så de får stå litt lenger i stuen. Men det hadde vært interessant å prøve et sett klassiske Snell-høyttalere. Eller Audio Notes videreutviklede sneller. :D Nå er forsterkeren god og varm og Domnerus og gutta kan få ta en røykepause. Og da overlater de scenen til Ry Cooder som sammen med et stjernelag spilte inn denne platen i 1978. Jazz har hatt en spesiell plass i mitt hjerte siden jeg kjøpte den i 1981. Siden jeg er født i 1966 så sier det seg selv at det var en av de første jazz-platene jeg kjøpte.



    Det blir nok bare noen utvalgte låter før jeg hører en hel plate med Chet Baker. Så er resten av kvelden ganske åpen, men pater med god lyd blir det i alle fall. Jeg venter litt før jeg forer Abrahamsen A-DAC med plater som låter dårlig for å finne ut hvordan de behandles. Ut fra min korte erfaring tror jeg faktisk A-DAC kan gjøre litt for å gi plater som låter platt litt mer liv. Men foreløpig skal jeg kun kose meg med deilig musikk med god lyd.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Etter å ha lidd 8) meg igjennom en het eftan på terrassen så er det bunkerstid med litt vinyl.
    Tror jeg slenger på den her:



    /jan
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva er det som foregår i bakgrunnen der? Litt mer enn en bromance? ;)

    Kuler ned med Mark Knopfler og Emmylou etter høy musikk i noen timer. Etterfulgt av stillhet for å venne ørene av med den høye lyden.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Etter å ha hørt den lavmælte til Thurston Moore smeller jeg til med den lavmælte til Bon Iver.



    'demolition thoughts'



    'bon iver'

    mvh. s,
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har vært på Garage og drukket øl sammen med en kompis som var i byen for å gå på Dylan. Lettere animert føler jeg for noe i den rolige gaten, så hvorfor ikke noen liedere av Schubert fremført av Fischer-Dieskau og Gerald Moore? Et godt stykke ekstra modnet engelsk cheddar, litt brød, masse vann og et glass melk skal forebygge en vond morgen på kontoret.



    Winterreise starter med Gute Nacht. Passende for anledningen. Gute nacht, freunde. :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    En riktig god skive med gamle slagers, nydelig, mannen er/var jo ett oppkomme av hits...



    mvh
     

    zuzubolin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2010
    Innlegg
    211
    Antall liker
    101
    Fikk lyst til å høre duetten med Tom Waits og Bette Midler igjen - I'll never talk to strangers. Muligens inspirert av Barbra Streisand tråden. -Koblinga er noe uklar, men fin låt. Kan vel egentlig høre hele plata når jeg først er i gang.
    Vinyl.
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Jeg beklager å måtte skrive dette, all den tid du sprer litt sommerfølelsen med å dele denne med oss, for det slår meg hvor utrolig sidrumpa blendahvit reggae var på sytti og åttitallet. Selv store internasjonale hits som dette får meg til å tenke på norske studiomusikere som skulle lage en sommerhit i 1983 eller deromkring. Litt mer hipt enn folkpark, men omtrent like blodløst. Likevel var det et koselig gjenhør for en uhelbredelig nostalgiker, så det gjorde ikke vondt å høre solskinnsreggae igjen.

    zuzubolin skrev:
    Fikk lyst til å høre duetten med Tom Waits og Bette Midler igjen - I'll never talk to strangers. Muligens inspirert av Barbra Streisand tråden. -Koblinga er noe uklar, men fin låt. Kan vel egentlig høre hele plata når jeg først er i gang.
    Vinyl.
    Koblingen er glassklar. De er begge to store ikoner i homsemiljøet. Kvinnene, altså. ;)



    Strawbs var garantert ikke homseikoner, og Hero & Heroine er fortsatt en plate som fortjener spilletid. Det er det sikkert mange homser som også er enige i. Jeg foretrekker (nok en gang av nostalgiske årsaker) Bursting At The Seams når jeg skal spille Strawbs, men det er kanskje fordi denne platen er ny i samlingen. Nok en etterlatenhet etter min avdøde venn.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Tror jeg tar med meg Strawbs opp i stua, låne Luxman spilleren til kjerring og snurrer H&H sjøl :)






    Vel...må man jo prøve å spre litt sol og godt humør når sola titter fram :)
    Og sunshine reggae er ikke den værste man kan høre når man sitter på jobben og titter ut av vinduet.

    /jan
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn