JanR skrev:
Jeg beklager å måtte skrive dette, all den tid du sprer litt sommerfølelsen med å dele denne med oss, for det slår meg hvor utrolig sidrumpa blendahvit reggae var på sytti og åttitallet. Selv store internasjonale hits som dette får meg til å tenke på norske studiomusikere som skulle lage en sommerhit i 1983 eller deromkring. Litt mer hipt enn folkpark, men omtrent like blodløst. Likevel var det et koselig gjenhør for en uhelbredelig nostalgiker, så det gjorde ikke vondt å høre solskinnsreggae igjen.
zuzubolin skrev:
Fikk lyst til å høre duetten med Tom Waits og Bette Midler igjen - I'll never talk to strangers. Muligens inspirert av Barbra Streisand tråden. -Koblinga er noe uklar, men fin låt. Kan vel egentlig høre hele plata når jeg først er i gang.
Vinyl.
Koblingen er glassklar. De er begge to
store ikoner i homsemiljøet. Kvinnene, altså.
Strawbs var garantert ikke homseikoner, og
Hero & Heroine er fortsatt en plate som fortjener spilletid. Det er det sikkert mange homser som også er enige i. Jeg foretrekker (nok en gang av nostalgiske årsaker)
Bursting At The Seams når jeg skal spille Strawbs, men det er kanskje fordi denne platen er ny i samlingen. Nok en etterlatenhet etter min avdøde venn.