|
Den vil jeg ha også. Hole in the Wall var bra.Roberten skrev:Hole In The Wall - st
Vanligvis er norske reutgivelser nedsnødd prog eller visesanger som kun er interessante for de som bodde i samme oppgang/kommunistisk eksperimentelt-jordbruks-hippie-hælvete som artisten. Derfor er dette en kjærkommen avveksling.
Holder liv i min teori om at det alltid er stas med hvit vinyl.
![]()
EDIT: fozzy/Townes, dette er vel strengt tatt noe for dere ?
;D ja, det var mildt sagt forbløffende da jeg fant ut at de faktisk var fra den vestnorske kolonien.rolfozzy skrev:Den vil jeg ha også. Hole in the Wall var bra.Roberten skrev:Hole In The Wall - st
Vanligvis er norske reutgivelser nedsnødd prog eller visesanger som kun er interessante for de som bodde i samme oppgang/kommunistisk eksperimentelt-jordbruks-hippie-hælvete som artisten. Derfor er dette en kjærkommen avveksling.
![]()
Viser at det kan komme bra band fra de underligste avkroker i dette landet.
Går bra og spise middag også til taffelmusikk.lars_erik skrev:Lagemiddag-musikk
Vil også ha, men vetkje om budsjettet strekker til...Roberten skrev:;D ja, det var mildt sagt forbløffende da jeg fant ut at de faktisk var fra den vestnorske kolonien.rolfozzy skrev:Den vil jeg ha også. Hole in the Wall var bra.Roberten skrev:Hole In The Wall - st
![]()
Finfint album, og det er godt at man får kjøpt det hos bigdipper(og sikkert andre,) til rundt 200lappen i stedet for flerfoldig tusen som originalpressingen koster.
300 sorte/100 hvite, så her er det bare å hive seg rundt.
Drolten ? Er det samme språk som smøyso og henspiller på minstemann ? I så fall er jeg mektig imponert, dialekter er herlig.Townes skrev:Vil også ha, men vetkje om budsjettet strekker til...Roberten skrev:;D ja, det var mildt sagt forbløffende da jeg fant ut at de faktisk var fra den vestnorske kolonien.rolfozzy skrev:Den vil jeg ha også. Hole in the Wall var bra.Roberten skrev:Hole In The Wall - st
![]()
Finfint album, og det er godt at man får kjøpt det hos bigdipper(og sikkert andre,) til rundt 200lappen i stedet for flerfoldig tusen som originalpressingen koster.
300 sorte/100 hvite, så her er det bare å hive seg rundt.
Nå er det denne, for første gang på LP her i heimen
Sadies - Favourite colours
![]()
Ser ut til at drolten digger !
Bæsjunge, sier vi på trøndersk 8)dag1234 skrev:@ Roperten. En 'drolt' er vel en 'drittunge' på bergensk om jeg ikke har misforstått helt. Mener jeg også har hørt betegnelsen bli brukt om 'bæsj'. Da er det mer svung over 'Soppen'.
Ah, sånn å forstå. Takk for dialektinstruksen, Dag.dag1234 skrev:@ Roperten. En 'drolt' er vel en 'drittunge' på bergensk om jeg ikke har misforstått helt. Mener jeg også har hørt betegnelsen bli brukt om 'bæsj'. Da er det mer svung over 'Soppen'.
Drolt er vel en slags skjetunge (men er ikkje så negativt ladd som dag vil ha det til). Men ja, det var minstemann det var henvist til - ikkje ekskrementer.Roberten skrev:Ah, sånn å forstå. Takk for dialektinstruksen, Dag.dag1234 skrev:@ Roperten. En 'drolt' er vel en 'drittunge' på bergensk om jeg ikke har misforstått helt. Mener jeg også har hørt betegnelsen bli brukt om 'bæsj'. Da er det mer svung over 'Soppen'.
Av dine beskrivelser av ham er det ikke mye fart i figuren sånn ellers, så bra du har gitt ham et navn med litt spenst, enig i det.
'Soppen' henspeiler ikke bare på kroppsfasongen og IQen, men mest på at han en organisme som det kan være vanskelig å artsbestemme; stundom like en plante, stundom mer lik et dyr. Men ikke minst ettersom sopper kan ha vanskelig for å klare seg uten å ha en vert å vegetere på, enten som parasitt eller i symbiose.Roberten skrev:Ah, sånn å forstå. Takk for dialektinstruksen, Dag.dag1234 skrev:@ Roperten. En 'drolt' er vel en 'drittunge' på bergensk om jeg ikke har misforstått helt. Mener jeg også har hørt betegnelsen bli brukt om 'bæsj'. Da er det mer svung over 'Soppen'.
Av dine beskrivelser av ham er det ikke mye fart i figuren sånn ellers, så bra du har gitt ham et navn med litt spenst, enig i det.
Dett er ditt lodd å bære, og det kan ingen ta fra deg.dag1234 skrev:'Soppen' henspeiler ikke bare på kroppsfasongen og IQen, men mest på at han en organisme som det kan være vanskelig å artsbestemme; stundom like en plante, stundom mer lik et dyr. Men ikke minst ettersom sopper kan ha vanskelig for å klare seg uten å ha en vert å vegetere på, enten som parasitt eller i symbiose.Roberten skrev:Ah, sånn å forstå. Takk for dialektinstruksen, Dag.dag1234 skrev:@ Roperten. En 'drolt' er vel en 'drittunge' på bergensk om jeg ikke har misforstått helt. Mener jeg også har hørt betegnelsen bli brukt om 'bæsj'. Da er det mer svung over 'Soppen'.