Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.136
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Joni Mitchell - The hissing of the summer lawns Denne vil du kanskje like lars_erik, hvis du ikke alt har den.
    Joni Mitchell liker jeg godt :)
    Akkurat denne ligger enda et par tastetrykk unna....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Den linken fungerer ikke hos meg. Ikke engang når jeg forsøker å åpne i ny fane. Får opp fotobøtten, og det står hvilken plate det er i bildetittelen, men coveret vises ikke.

Her startet lytteøkt nummer to i dag med Steely Dans Aja.

Og har fortsatt med Gaucho, som nå er kommet halvveis inn i spilletiden.

Etter at dagens fusion-dose er ferdig, så tror jeg sannelig det blir Mozart her i huset. Ikke milde Mozart, men Requiem Mozart. Nærmere bestemt den som ble spilt inn i Wien med Böhm svingende med taktstokken. Tror jeg, hvis ikke humøret forandrer seg.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    vargen skrev:
    @dag1234:
    Dilla på PT nå eller? ;)

Hermer etter dag1234, og setter på:

Dette er skikkelig namnammatamusikk for meg. Nydelig. Liker veldig godt lydbildet også. Veldig britsk måte å bygge opp musikken på.

Og igjen viser det fine med denne tråden seg. Det er så mange flotte musikkopplevelser som jeg har blitt gjort oppmerksom på her.

Men du, kan vi ikke være på fornavn? Det er bare min mor som bruker ettertallene mine, og det kun når hun skal ha meg til å gjøre noe hun vet jeg egentlig ikke gidder.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Bobby Conn - Homeland

Det er så befriende når galskap settes så vakkert og storslagent sammen som dette.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9

[youtube=500,350]http://www.youtube.com/watch?v=344OpaQCAQI&feature=player_embedded[/video]

Kul fyr!

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Haha, han har så stort hår ! Og han er så stein at det er en fryd !

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    dag1234 skrev:
    vargen skrev:
    @dag1234:
    Dilla på PT nå eller? ;)

Dette er skikkelig namnammatamusikk for meg. Nydelig. Liker veldig godt lydbildet også. Veldig britsk måte å bygge opp musikken på.

Og igjen viser det fine med denne tråden seg. Det er så mange flotte musikkopplevelser som jeg har blitt gjort oppmerksom på her.

Men du, kan vi ikke være på fornavn? Det er bare min mor som bruker ettertallene mine, og det kun når hun skal ha meg til å gjøre noe hun vet jeg egentlig ikke gidder.
    Gode greier! Og sier meg enig med det fine med denne tråden, har utvida min horisont betraktelig etter at jeg fant denne og Siste platekjøp-tråden. Selv om det har gjort meg tilsvarende fattigere.;)

Then fornavn it is! Og da er det vel bedre at du kaller meg John enn vargen.:)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    vargen skrev:
    dag1234 skrev:
    vargen skrev:
    @dag1234:
    Dilla på PT nå eller? ;)

Gode greier! Og sier meg enig med det fine med denne tråden, har utvida min horisont betraktelig etter at jeg fant denne og Siste platekjøp-tråden. Selv om det har gjort meg tilsvarende fattigere.;)

Then fornavn it is! Og da er det vel bedre at du kaller meg John enn vargen.:)
    John skal bli. ;)

Nei, man blir ikke rik på denne hobbien her. Hvert ikke på penger...

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    En kar jeg lenge har tenkt å sette meg litt mer inn i, for ikke å si elge meg inn på, er Chet Baker. Noen som har tips om hvor det kan være greit å begynne?

Denne fant jeg tilfeldig på Spotify.

Chet Baker - Alone Together

Vedlegg

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Men det er en morsom og interessant hobby, så jeg bryr meg lite om det. Heller fattig og lykkelig, enn rik og ulykkelig.;)

Mer Porcupine Tree spilles her:

Porcupine Tree - Coma Divine.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ei meget bra skive(r) det der vargen :)
    Tatt opp i london og roma ?

Her går det i;-

vinyl

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:

Her går det i;-

vinyl

/jan
    Riktig, JanR.:) Det aller meste er vel tatt opp i Roma, mens enkelte etteropptak er tatt opp i London. Sendte forresten mail til herremannen du anbefalte her om dagen, og fikk svar i går. Jeg kommer nok til å bestille noen LP'r derfra, gode priser.:)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    Sendte forresten mail til herremannen du anbefalte her om dagen, og fikk svar i går. Jeg kommer nok til å bestille noen LP'r derfra, gode priser.:)
    Gode priser, ikke få som kan og vet så mye om prog som Tormod :)
    Heldigvis skal han på platemessa i Fredrikstad 19 feb. Pleier alltid å ha litt på lur den karen ;)

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    Sendte forresten mail til herremannen du anbefalte her om dagen, og fikk svar i går. Jeg kommer nok til å bestille noen LP'r derfra, gode priser.:)
    Heldigvis skal han på platemessa i Fredrikstad 19 feb. Pleier alltid å ha litt på lur den karen ;)

/jan
    Da er jeg med stor sannsynlighet her oppe i Trondheim.:p Du må si fra om du finner noen "PT-skatter".;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    JanR skrev:
    vargen skrev:

/jan
    Da er jeg med stor sannsynlighet her oppe i Trondheim.:p Du må si fra om du finner noen "PT-skatter".;)
    Finner jeg noe av denslags skatter så skriker jeg ut :D
    Lage meg ei ønskeliste så får vi se hva han finner i skuffer og skap, og ikke minst hva lommeboka sier.

/jan

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:

Her går det i;-

vinyl

/jan
    Her går det i piller? Det er enten litt mer enn det jeg vil vite om deg, eller litt for lite om det jeg håper du ønsker å formidle. ;)
    I Casa baluba spilles det i skjønn muzak, signert diverse komponister og servert av Mischa Maisky på cello.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Der var det visst tomt for svisker i skålen, og da fylles skålen med litt andre smaker som også er myke. Chet Baker jazzet i vei i Kongens by på slutten av syttitallet på labelen Steeplechase. Fra den perioden kommer min favorittplate av Chet, instrumentalplaten No Problem. Glitrende band og flotte låter.

De som liker Chet bør sjekke denne ut, for den har en friskhet som kler Chet veldig godt. Bandet er fantastisk bra, og komposisjonene til Duke Jordan (piano) er skreddersydde for Baker. Det finnes endel som ikke helt får taket på Bakers måte å synge på. Jeg kjenner flere som synes det blir for mye. De som synes Chet Baker har en flott klang, men som ellers kan styre seg litt, bør kjenne sin besøkstid her. Det er en litt annen side av Baker, og jeg har til dags dato ikke møtt noen som har misslikt det. Sett bort fra min egen tiåring, men på den tiden var det bare System Of A Down som var godt nok for ham.

Det begynner forresten å synke inn i soppen at platene han digger jo kommer fra min samling, så gamlingen kan ikke være så døv likevel. ::)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    Pete Molinari - A Train bound for glory Kjøpt i dag, uhørt, lutende mot Townes' smak
    Sier du det. ;D
    Jeg er et snyltedyr, litt vindskeiv og skakk, lytende svakt mot høyre sett forfra.
    Du må jo ikkje høre på meg, har eg jo sagt 8)
    Den havnet vel "bare" på 16.plass eller deromkring på lista mi. Goplate +. Det står eg for så vidt inne for. Egentlig.

Hører på denne fine singer/songwriterplata. Må være noe rolig no som la familia har returnert fra verdens ende.

Sam Baker - Cotton

Nesten så bra at det kan anbefales :-*

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn