Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    Veldig fin skive det der, Dag.
    larsunderstrekerik, god bedring, det har sannsynligvis gått altfor langt til at slik hjelper, men jeg håper det finnes en kur som vil hjelpe deg.

Jeg hører på Tom Petty, han mener jeg bør lære meg å fly.
    Har utredet lars_erik i hele vinter, og det er snart ikke en fold som ikke er endevendt. Men her tror jeg altså jeg må melde pass... kronisk og terapiresistent, dypt og uhelbredelig forkvaklet. Vi får nok bare ta og grave ham ned til halsen og dele ut steiner. Etter på kan vi vurdere å stoppe ham ut. Kan jo være han kan gjøre nytte for seg som prydgjenstand eller stumtjener.

Beck er guten sein, det.
    Dette er nødt til å være det mest fornuftige, og velfunderte, jeg har lest på hfs noensinne.
    Jeg som er uten synd melder meg frivillig til å kaste den første sten.

Ja, Modern Guilt var et vannvittig stort steg i riktig retning for Beck. Produksjonsinnsatsen og låtarbeidet på Charlotte Gainsbourgs I.R.M. gir meg ekstra tro på at vi kan forvente store ting fra Beck fremover. Og det har jeg ikke tenkt på 11 år.
    For du har hørt Charlottes I.R.M. ikke sant, Dag ?

larsunderstrekerik, prydgjenstand er i denne sammenheng kun et pent ord for fugleskremsel.
    IRM og 5:55 får seg noen runder, men den første er det faktisk en stund siden jeg har spilt. Det har vært så mye annet godt å lytte til. Men der er jo Beck tydelig tilstede.

Ang event gjenbruk av en utstoppet lars_erik så vil jeg i demokratisk ånd foreslå at vi har en avstemning over hva vi vil bruke ham til. Er det noen her som kan lage sånn spørreundersøkelse der vi haker av på forskjellige alternativer? Anyone?
    Har ikke fått tak i 5:55 på vinyl, så har ikke hørt den enda. Kanskje jeg burde det. Men I.R.M. er et av de beste albumene fra 2010 i mine øre og mitt hjerte. Og ja, Beck er veldig tydelig tilstede. Jeg trodde et øyeblikk at det var '98 og at jeg hørte på en b-side versjon av Mutations.

Ikke noe problem, noen kommer snart til å lage en avstemming som går noe slikt som dette
    skal Dag og Roberten!!! virkelig få bestemme hva vi skal bruke larsunderstrekerik til, eller skal vi kjøpe oss kabler til syvhundretusen og henge ham opp i bena på Youngstorget som et akustikktiltak ??!! Og, hvem er egentlig dem som mener så mye!! !!!
    Det er det som er det geniale med hifisentralen, i det du tror at gropen er dyp nok og at det ikke finnes mulighet for at galskap kan finjusterer og destilleres mer, vel, så skvetter noen frem fra mørket og lanserer sin egen virkelighet som slår alt annet.
    Foreslår at vi gjør det under Martnan, for da sparer vi oss for transportutgifter av liket. Det går fort noen kroner på det og, vettu. Og hvis du kaster den første steinen, så lover jeg å kaste den andre.

Husker en episode av Jackass der de ville stoppe ut bestemor og hadde henne med på visning mens hun enda var i live. Så du skal ikke se bort fra at vi kan få gjort det. Må gjerne leite litt, men hvis vi steiner ham om vinteren så har vi jo bedre tid på oss før han blir uutstoppelig. Men så var det Martnan igjen. Den er vel utpå høsten en gang. Da kan det holde hardt å å rekke telen. Vi kan jo steine ham veldig sakte, det er jo alltids en mulighet. Slik at han ikke er skjemt før frosten setter inn. Bare som et forslag altså.
    Oi. Akkurat nå vet jeg plutselig hvordan han føler det i Fight Club når det går opp for ham at han har snakket med sin egen underbevissthet de siste månedene.
    Ha, jeg hadde aldri trodd at mitt SuperID skulle manifistere seg som en psykolog i Hordaland. Vel, jeg antar at jeg/vi lærer så lenge vi/jeg lever.

Forøvrig sender jeg dette som en pm til meg selv før en moderator får summet seg til å slette det.

EDIT: super-ego skal det vel strengt tatt være.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Charlotte Gainbourg -I.R.M. Hun gjorde forrsten en fantastisk innsats i von Triers Antichrist

Og så var det slutt på spøken fra min siden. lars_erik er en kjekk kar, men det kan bli for mye for noen hver.

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    dag1234 skrev:
    Charlotte Gainbourg -I.R.M. Hun gjorde forrsten en fantastisk innsats i von Triers Antichrist

Og så var det slutt på spøken fra min siden. lars_erik er en kjekk kar, men det kan bli for mye for noen hver.
    Jau. Opp til det trodde jeg at han hadde gjort underverker med Bjørk. Men han har det med å mane frem det basale.
    Har sett noen episoder Riget hver dag den siste uken. Huhei !

Ja, nå må vi slutte med "spøken."

@Fingern, takk ;D

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:

Jau. Opp til det trodde jeg at han hadde gjort underverker med Bjørk. Men han har det med å mane frem det basale.
    Har sett noen episoder Riget hver dag den siste uken. Huhei !

Ja, nå må vi slutte med "spøken."

@Fingern, takk ;D
    Riget er en klassiker og Dancer in the Dark en sterk og vakker film, slik som Breaking The waves også er det.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    I'm so disappointed… that i can not… see myself perform.
    … except for on playback

litt av ein fyr, kanye west

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hyggelig at man har det morsomt...

Tommy har jeg alltid likt, fingern. Lenge siden jeg har spilt den nå. Må finne fram den.
    I mellomtiden spiller jeg denne, anbefalt av samme fingern :D

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    Hyggelig at man har det morsomt...

Tommy har jeg alltid likt, fingern. Lenge siden jeg har spilt den nå. Må finne fram den.
    I mellomtiden spiller jeg denne, anbefalt av samme fingern :D
    Joda, men jeg gikk for langt, og det beklager jeg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg foreslår at vi lar lasse være den herlige anakronismen han er en stund til. Det er bare artig å ha ham løpende fritt. :D

Mye syttitall og syttitallish rock her i huset i dag, så nå må jeg avreagere med noe helt annerledes. Det har vært mye mas om cello klassisks Hva hører du på-tråd i kveld, av naturlige årsaker. Jeg synes også Elgars cellokonsert er flott, men hulken var planlagt i kveld. Ser for lite Hollywood, har jeg funnet ut.

En som ikke var for pusete var det som virker som en favoritt for alle, Janos Starker. Dvorak skrev også en fin cellokonsert, og denne innspillingen med Dorati ved podiet i London trenger ingen nærmere presentasjon for noen her.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    En av mine nyeste plater.Synes dette er god "classic FM-rock".

The Wallflowers - bringing down the horse

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    King Salami & the Cumberland three - Fourteen blazin' bangers!!

Har han der fått litt for mye Cumberland Carrot (ref. "Withhail an I"), mon tro?

Chet Baker With Fifty Italian Strings er ny på Spotify, og ny for meg også. Dette er jo en hyggelig start på dagen. :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Har en King Salam and The Cumberland Three-singel med medfølgende skjærefjøl. :D

Sparker igang dagen idag som har vart siden 0415, først nå med denne:

Scruffs - "Wanna Meet The Scruffs?"

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt pre-Parsons Byrds er ikke å forakte etter jobb.

Mr. Tambourine Man er nettopp ferdig rippet, og klar til avspilling. Det er noe eget med musikk skrevet for og fremført med 12-strenger. Harmoniene bli liksom .... større. ;D

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn