Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    dag1234 skrev:
    Har ikke hørt PT tidligere, men sett i tråden at de har blitt spilt jevnt og trutt den siste tiden. Jeg synes In Absentia var knallbra! Nå hører jeg på:

Porcupine Tree - Fear of a blank planet
    Vi er noen som er litt i overkant fans av de her.;) Sjekk ut noe av det eldre og, de har mye bra der og.:)

@JanR:

Takker for tipset! Jeg sender han en mail i morgen, tenker jeg.:) Synes ikke prisene på burningshed er ille heller: Recordings, Voyage 34, On The Sunday Of Life og Up The Downstair ligger alle på 18 pund pluss frakt. In Absentia og The Incident ligger noe over, noen-og-tjue pund pluss frakt.:) Men, selvfølgelig er det jo greit å få det billigere. Da får en jo kjøpt mer.;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    @JanR:

Takker for tipset! Jeg sender han en mail i morgen, tenker jeg.:) Synes ikke prisene på burningshed er ille heller: Recordings, Voyage 34, On The Sunday Of Life og Up The Downstair ligger alle på 18 pund pluss frakt. In Absentia og The Incident ligger noe over, noen-og-tjue pund pluss frakt.:) Men, selvfølgelig er det jo greit å få det billigere. Da får en jo kjøpt mer.;)
    Ikke gale priser på burningshed :)
    Nå må jeg ærlig innrømme et jeg ikke husker prisen på PT skivene fra panorama men neppe dyrere enn bhed. Også er det jo her hjemme, kort leveringstid, ikke noe tulliball med toll osv. Og ikke minst billig porto.
    Hør me'n, den mannen kan sin prog :)

/jan

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    vargen skrev:
    dag1234 skrev:
    Har ikke hørt PT tidligere, men sett i tråden at de har blitt spilt jevnt og trutt den siste tiden. Jeg synes In Absentia var knallbra! Nå hører jeg på:

Porcupine Tree - Fear of a blank planet
    Vi er noen som er litt i overkant fans av de her.;) Sjekk ut noe av det eldre og, de har mye bra der og.:)
    Hvilke bør jeg starte med? Det var jo litt å ta av...

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    @JanR:
    Da er mail sendt! Spurte om pris på 4 LP'r, Voyage 34, Up The Downstair, On The Sunday Of Life og Lightbulb Sun.:)

@dag1234:
    On The Sunday Of Life og Up The Downstair er gode å starte med.:) Stupid Dream og Lightbulb Sun er mer pop'a skiver, men fortsatt Porcupine Tree.;) The Sky Moves Sideways anbefales virkelig også. Men begynn med den jeg nevnte først, der hører du tidlig PT, og det er moro! ;)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    vargen skrev:
    @JanR:
    Da er mail sendt! Spurte om pris på 4 LP'r, Voyage 34, Up The Downstair, On The Sunday Of Life og Lightbulb Sun.:)

@dag1234:
    On The Sunday Of Life og Up The Downstair er gode å starte med.:) Stupid Dream og Lightbulb Sun er mer pop'a skiver, men fortsatt Porcupine Tree.;) The Sky Moves Sideways anbefales virkelig også. Men begynn med den jeg nevnte først, der hører du tidlig PT, og det er moro! ;)
    Tusen hjertelig.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    decibelius skrev:
    Sverige strikes again og igjen.
    Promoe - Imperiet (fra TV).

Håll til godo.
    Dette er dessverre ikke musikk, føler med deg og dine men NEI ;D ;D

gismo
    Er det så ille, da? Her er det en melodi, den er spilt på tradisjonelle instrumenter slik som du liker det - hva er da musikk hvis ikke dette er det? Er det bare Stockhausen som fortjener å bli kalt musikk nå? Sitat norsk filmavis ved Stockausen-konsert i Oslo i 1960: Musikk er organisert lyd. Om dette er god musikk får være opp til lytteren å avgjøre. ;)

Når totalt forstoppede filmavisreportere forstod dette for over 50 år siden.... Nu ja. Jeg får heller berette om hva jeg hører på. Den gamle jødiske budhisten har fått synge sine sanger om de vantro igjen, siden han ble avbrutt av mitt nisseansvar tidligere i dag. Da må jeg finne på noe nytt, og velger ..... (lete febrilsk på HDD) ..... Chris Isaak - San Francisco Days

Det er jo litt sent, og jeg vil ikke ta på meg le grand blanc enda. ;)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.284
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    baluba skrev:
    gismo skrev:
    decibelius skrev:
    Sverige strikes again og igjen.
    Promoe - Imperiet (fra TV).

Håll til godo.
    Dette er dessverre ikke musikk, føler med deg og dine men NEI ;D ;D

gismo
    Er det så ille, da? Her er det en melodi, den er spilt på tradisjonelle instrumenter slik som du liker det - hva er da musikk hvis ikke dette er det? Er det bare Stockhausen som fortjener å bli kalt musikk nå? Sitat norsk filmavis ved Stockausen-konsert i Oslo i 1960: Musikk er organisert lyd. Om dette er god musikk får være opp til lytteren å avgjøre. ;)

Når totalt forstoppede filmavisreportere forstod dette for over 50 år siden.... Nu ja. Jeg får heller berette om hva jeg hører på. Den gamle jødiske budhisten har fått synge sine sanger om de vantro igjen, siden han ble avbrutt av mitt nisseansvar tidligere i dag. Da må jeg finne på noe nytt, og velger ..... (lete febrilsk på HDD) ..... Chris Isaak - San Francisco Days

Det er jo litt sent, og jeg vil ikke ta på meg le grand blanc enda. ;)
    Legger meg flat , klart det er musikk, men ikke i min sjanger(smak).
    Nyt den "hold night long" ;)

gismo

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.138
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du har fått krokodilla på de der ;D
    Noe jeg vil like, tror du?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    Nei, nei, nei. Alt for dårlig lyd og langt fra flinke nok musikere!

Du må bare holde deg unna sånn 70-tallsinspirert musikk som egentlig unndrar seg båsplassering, men som har elementer av rock, prog, lydmalende bilder og stemninger, og som har komplekse melodier og til og med gitarsoloer! Dette er ingen ting for en soft ungdom som deg. Det sier både plipp og plopp her i heimen etter at disse kom på. Synger gjør de og. Hold deg unna!

Kan du ikke heller bruke tiden din på å utvikle en medisin som kan stoppe puberteten - hvertfall utsette den kraftig? Det hadde vært noe mange kunne hatt nytte av. Virkelig en gave til menneskeheten, hadde det vært. Og noe å skrive hjem om.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.138
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Du må bare holde deg unna sånn 70-tallsinspirert musikk som egentlig unndrar seg båsplassering, men som har elementer av rock, prog, lydmalende bilder og stemninger, og som har komplekse melodier og til og med gitarsoloer! Dette er ingen ting for en soft ungdom som deg. Det sier både plipp og plopp her i heimen etter at disse kom på. Synger gjør de og. Hold deg unna!

Kan du ikke heller bruke tiden din på å utvikle en medisin som kan stoppe puberteten - hvertfall utsette den kraftig? Det hadde vært noe mange kunne hatt nytte av. Virkelig en gave til menneskeheten, hadde det vært. Og noe å skrive hjem om.
    Nå må da flaska være tom snart der sørvest... ;D

Må altså sjekke ut denne musikken, skjønner jeg ;)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Flaska?? Jeg har vært kjørbar helt frem til like nu. Da tok jeg meg en whisky, herr Edruskapsnemnd! (Men han var stor - whiskyen altså.)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.138
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Flaska?? Jeg har vært kjørbar helt frem til like nu. Da tok jeg meg en whisky, herr Edruskapsnemnd! (Men han var stor - whiskyen altså.)
    Asbjørnsen&Moe fikk ikke med seg ALLE eventyrene på sin ferd... 8)
    Kjørbar som leketogssjåfør ::)

Vedlegg

• 39.5 KB Visninger: 140
    Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Asbjørnsen&Moe fikk ikke med seg ALLE eventyrene på sin ferd... 8)
    Kjørbar som leketogssjåfør ::)
    Å nei du, jeg har kjørt Soppen og vennene - guttene mine, som jeg kaller dem - på kino og hjem. Oppført meg så ordentlig hele kvelden at.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Singler i lange baner.

2 stykk i denne haugen fra siste ukes "natt til onsdag-shoot out" ble funnet verdige nok til nattas økt.

Lite nesepilling, fett som faen

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn