Den er bestilt for 30 sec. sidenvargen skrev:Denne snurrer nå:
![]()
Airbag - Identity.
Dag, dette er kanskje noe du bør sjekke ut, nå som du har fått PT-dilla. Airbag er norske, og de er blant annet inspirert av PT.Ikke sikkert det faller like godt i smak, men.
![]()
Denne skal snurres nå snart, er et godt stykke uti Identity nå:JanR skrev:Den er bestilt for 30 sec. sidenvargen skrev:Denne snurrer nå:
![]()
Airbag - Identity.
Dag, dette er kanskje noe du bør sjekke ut, nå som du har fått PT-dilla. Airbag er norske, og de er blant annet inspirert av PT.Ikke sikkert det faller like godt i smak, men.
![]()
At det er norsk i tillegg er jo bare ett pluss.
/jan
Hehe.JanR skrev:Artig
NÅr jeg først er i siget, fan ta meg overrasket over lyd/kvaliteten på Voyage og in absentia
Er vel sjelden . aldri dårlig lyd på PT vinyl men dog.
La først merke til tidligere i dag at Voyage skiva hadde en liten lapp på baksiden.
" SCOPE limited edition 1681/2000 "
Ikke så ille viktig for min del så lenge det spiller bra men litt morro endå
/jan
De her kommer fra Tormodvargen skrev:Hehe.Fader, må få inn ett eller annet som jeg kan spille av vinylen min på. Blir noe billig og greit mens jeg studerer, her skal det først og fremst kjøpes inn vinyl!
Kjøpte du den fra Tormod? Alltid litt moro med limited edt, synes nå jeg.Jeg kommer til å bestille en 4-5 stk fra han i løpet av februar en gang.
![]()
Tror deg så absolutt, og vinylsnurrer kommer inn senest i slutten av mnd! Og penger skal bli lagt til sides, det lover jeg deg!JanR skrev:De her kommer fra Tormodvargen skrev:Hehe.Fader, må få inn ett eller annet som jeg kan spille av vinylen min på. Blir noe billig og greit mens jeg studerer, her skal det først og fremst kjøpes inn vinyl!
Kjøpte du den fra Tormod? Alltid litt moro med limited edt, synes nå jeg.Jeg kommer til å bestille en 4-5 stk fra han i løpet av februar en gang.
![]()
De siste 10-12 skivene jeg har kjøpt kommer derfra.
Har ikke ei vinyl skive med PT som kan kalles dårlig eller middelmådig (lyd)
Men som sagt ble overrasket over "draget" i de her to.
Så bare å legge til siden litt kroner og bestille opp mere PT på vinyl.
Og DU, få ut finger'n og og begynn med vinyl avspilling ;D
/jan
Se der, ja. Du har i alle fall fått den på mp3 i påvente av bedre kvalitet. Hvis det er anstendig bitrate på de filene så skulle du få en fornemmelse av den tørre luften i innspillingen. Jeg liker måten det klinger ut i symbaler, selv om de er litt overdrevent langt fremme i lydbildet. Musikalske er den bare nydelig, synes jeg. Og aldri så lite spennende, som er et ord som sjelden blir brukt om Baker. Opplever du også platen som spennende og mindre forutsigbar enn det man er vant med fra Baker?dag1234 skrev:Chet Baker - No Problem - mp3
Hva skal vargen ta finger'n ut av, og hvorfor? Hva har stakkars finger'n gjort for å fortjene denne avvisningen?Og DU, få ut finger'n og og begynn med vinyl avspilling
;D ;Dbaluba skrev:Hva skal vargen ta finger'n ut av, og hvorfor? Hva har stakkars finger'n gjort for å fortjene denne avvisningen?
;DJanR skrev:;D ;Dbaluba skrev:Hva skal vargen ta finger'n ut av, og hvorfor? Hva har stakkars finger'n gjort for å fortjene denne avvisningen?
Enkelte ting er best å ikke vite :
/jan
Takk for tipset. Skal bli når Baker har jazza fra seg.vargen skrev:Denne snurrer nå:
![]()
Airbag - Identity.
![]()
Jeg opplever den akkurat så lite eller mye spennende og uforutsigbar som helst, siden jeg ikke har hørt noe fra han før i gårbaluba skrev:Se der, ja. Du har i alle fall fått den på mp3 i påvente av bedre kvalitet. Hvis det er anstendig bitrate på de filene så skulle du få en fornemmelse av den tørre luften i innspillingen. Jeg liker måten det klinger ut i symbaler, selv om de er litt overdrevent langt fremme i lydbildet. Musikalske er den bare nydelig, synes jeg. Og aldri så lite spennende, som er et ord som sjelden blir brukt om Baker. Opplever du også platen som spennende og mindre forutsigbar enn det man er vant med fra Baker?dag1234 skrev:Chet Baker - No Problem - mp3
Airbag er ganske vellydende og beveger seg klart i samme landskap som Pink Floyd og Porcupine Tree, men mangler begge disses register og kreativitet. Ok å stryke skjorter til.vargen skrev:Nå, hva synes du om Airbag, Dag?
Siste skive som snurrer her, før en tar en musikkpause og setter på serien "Taken" i stedet:
![]()
Oi, noget lite. Men det er Dire Straits - Communiqué.
Hehe.dag1234 skrev:Airbag er ganske vellydende og beveger seg klart i samme landskap som Pink Floyd og Porcupine Tree, men mangler begge disses register og kreativitet. Ok å stryke skjorter til.vargen skrev:Nå, hva synes du om Airbag, Dag?
Siste skive som snurrer her, før en tar en musikkpause og setter på serien "Taken" i stedet:
![]()
Oi, noget lite. Men det er Dire Straits - Communiqué.
Både PF og enda mer PT er jo et overfødighetshorn av musikalitet og oppfinnsomhet som virker uutømmelig. Flott i detaljene, og fullendt i helheten. Derfor blir Airbag noe kjedelig og repetitativt i lengden.
Og du, hva er det med ungdomsskoleengelsk, hvis en ikke kom lengre i sin språklige utvikling, hvorfor må man da absolutt bli vokalist? Kunne han ikke heller tatt en Parker og lallet?![]()
lars_erik skrev:Dag sin favoritt!
dag1234 skrev:lars_erik skrev:Dag sin favoritt!
lars_erik skrev:Mens dag lytter henført til Hellbillies;
Buddy Guy; Feels Like Rain
Den er jo en klassikerdag1234 skrev:Denne klassikeren fra den våren jeg gikk til min første kommunion:
Anna Lena Löfgren - Lyckliga Gatan