Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Denne snurrer nå:

Airbag - Identity.

Dag, dette er kanskje noe du bør sjekke ut, nå som du har fått PT-dilla. Airbag er norske, og de er blant annet inspirert av PT.:) Ikke sikkert det faller like godt i smak, men.;)

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.001
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    coverversjoner av alle låtene unntatt tittelkuttet (som er erstattet..) Ligner ikke så veldig mye på originalen..

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    Denne snurrer nå:

Airbag - Identity.

Dag, dette er kanskje noe du bør sjekke ut, nå som du har fått PT-dilla. Airbag er norske, og de er blant annet inspirert av PT.:) Ikke sikkert det faller like godt i smak, men.;)
    Den er bestilt for 30 sec. siden ;)
    At det er norsk i tillegg er jo bare ett pluss.

ps: tok med Nil recurring i samme slengen. Manglet den gett.

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    Denne snurrer nå:

Airbag - Identity.

Den er bestilt for 30 sec. siden ;)
    At det er norsk i tillegg er jo bare ett pluss.

/jan
    Denne skal snurres nå snart, er et godt stykke uti Identity nå:

Ikke prog overhodet, men deilig, litt melankolsk musikk. Gutta i Anathema har lagt sin elsk på denne karen, og han har til og med vært med de på turne! Bakpå siste skiva til Anathema (We're Here Because We're Here) står det faktisk, skrevet på norsk: "Dreaming Light er skrevet for og dedisert til storslåtte norske fjorder og til en spesiell sjel som skinner der. En del av mitt hjerte vil alltid være der - D.C." :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Artig :)

Når jeg først er i siget, fan ta meg overrasket over lyd/kvaliteten på Voyage og in absentia :)
    Er vel sjelden - aldri dårlig lyd på PT vinyl men dog.
    La først merke til tidligere i dag at Voyage skiva hadde en liten lapp på baksiden.

" SCOPE limited edition 1681/2000 "

Ikke så ille viktig for min del så lenge det spiller bra men litt morro endå ;)

edit. typos

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    Artig :)

NÅr jeg først er i siget, fan ta meg overrasket over lyd/kvaliteten på Voyage og in absentia :)
    Er vel sjelden . aldri dårlig lyd på PT vinyl men dog.
    La først merke til tidligere i dag at Voyage skiva hadde en liten lapp på baksiden.

" SCOPE limited edition 1681/2000 "

Ikke så ille viktig for min del så lenge det spiller bra men litt morro endå ;)

/jan
    Hehe.:) Fader, må få inn ett eller annet som jeg kan spille av vinylen min på. Blir noe billig og greit mens jeg studerer, her skal det først og fremst kjøpes inn vinyl!
    Kjøpte du den fra Tormod? Alltid litt moro med limited edt, synes nå jeg.;) Jeg kommer til å bestille en 4-5 stk fra han i løpet av februar en gang.:)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    Hehe.:) Fader, må få inn ett eller annet som jeg kan spille av vinylen min på. Blir noe billig og greit mens jeg studerer, her skal det først og fremst kjøpes inn vinyl!
    Kjøpte du den fra Tormod? Alltid litt moro med limited edt, synes nå jeg.;) Jeg kommer til å bestille en 4-5 stk fra han i løpet av februar en gang.:)
    De her kommer fra Tormod ;)
    De siste 10-12 skivene jeg har kjøpt kommer derfra.

Har ikke ei vinyl skive med PT som kan kalles dårlig eller middelmådig (lyd)
    Men som sagt ble overrasket over "draget" i de her to.
    Så bare å legge til siden litt kroner og bestille opp mere PT på vinyl.

Og DU, få ut finger'n og og begynn med vinyl avspilling ;D

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    De her kommer fra Tormod ;)
    De siste 10-12 skivene jeg har kjøpt kommer derfra.

Har ikke ei vinyl skive med PT som kan kalles dårlig eller middelmådig (lyd)
    Men som sagt ble overrasket over "draget" i de her to.
    Så bare å legge til siden litt kroner og bestille opp mere PT på vinyl.

Og DU, få ut finger'n og og begynn med vinyl avspilling ;D

/jan
    Tror deg så absolutt, og vinylsnurrer kommer inn senest i slutten av mnd! Og penger skal bli lagt til sides, det lover jeg deg! ;)

Med alt PT-pratet må jeg selvfølgelig sette på en PT-sølvplate igjen:

Denne har jeg også forhåndsbestilt på LP, kommer siste uka i januar.;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Chet Baker - No Problem - mp3
    Se der, ja. Du har i alle fall fått den på mp3 i påvente av bedre kvalitet. Hvis det er anstendig bitrate på de filene så skulle du få en fornemmelse av den tørre luften i innspillingen. Jeg liker måten det klinger ut i symbaler, selv om de er litt overdrevent langt fremme i lydbildet. Musikalske er den bare nydelig, synes jeg. Og aldri så lite spennende, som er et ord som sjelden blir brukt om Baker. Opplever du også platen som spennende og mindre forutsigbar enn det man er vant med fra Baker?

Her har jeg allerede klart å spille meg halvveis gjennom Baby Breeze. 8)

Jeg har nettopp hørt den eldste versjonen av The Touch of Your Lips jeg har. Den nyeste jeg har er fra Steeplechase-platen The Touch of Your Lips. Det er artig å høre hvordan gjorde den i 1964, og sammenligne med 1979. Det får jeg gjøre når denne platen er ferdig, og så legger jeg Baker til side for resten av kvelden.

Og DU, få ut finger'n og og begynn med vinyl avspilling
    Hva skal vargen ta finger'n ut av, og hvorfor? Hva har stakkars finger'n gjort for å fortjene denne avvisningen?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    baluba skrev:
    Hva skal vargen ta finger'n ut av, og hvorfor? Hva har stakkars finger'n gjort for å fortjene denne avvisningen?
    ;D ;D

Enkelte ting er best å ikke vite ::)

/jan

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.001
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Chet Baker praten fikk meg til å finne frem denne fra 61. (også utgitt i 56 under tittelen the playboys med en lettkledd pikelill på coveret) Jeg liker det Chet gjør her, men kjøpte den pga Art Pepper egentlig..

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    vargen skrev:
    Denne snurrer nå:

Airbag - Identity.

Takk for tipset. Skal bli når Baker har jazza fra seg.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    Chet Baker - No Problem - mp3
    Se der, ja. Du har i alle fall fått den på mp3 i påvente av bedre kvalitet. Hvis det er anstendig bitrate på de filene så skulle du få en fornemmelse av den tørre luften i innspillingen. Jeg liker måten det klinger ut i symbaler, selv om de er litt overdrevent langt fremme i lydbildet. Musikalske er den bare nydelig, synes jeg. Og aldri så lite spennende, som er et ord som sjelden blir brukt om Baker. Opplever du også platen som spennende og mindre forutsigbar enn det man er vant med fra Baker?
    Jeg opplever den akkurat så lite eller mye spennende og uforutsigbar som helst, siden jeg ikke har hørt noe fra han før i går ;).

Jeg hadde ikke sansen for junkielallingen hans. Slikt doprølp fikk jeg nok av etter to år i Utekontakten i Bergen på tidlig 90-tall, med de tyngste misbrukerne i Nygårdsparken og tilhørende herligheter.

Men når han har vett til å holde snasken, og gjøre det han kan, er dette nydelig musikk. Rett og slett fantastisk flott. Dette og. En veldig tilstedeværelse i musikken og for en sjel!

Enig i cymbalene er litt sjenerende noen ganger. Men det gjør ikke så mye, egentlig. Når det andre er så bra.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Nå, hva synes du om Airbag, Dag? :)

Siste skive som snurrer her, før en tar en musikkpause og setter på serien "Taken" i stedet:

Oi, noget lite. Men det er Dire Straits - Communiqué.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    vargen skrev:

Siste skive som snurrer her, før en tar en musikkpause og setter på serien "Taken" i stedet:

Airbag er ganske vellydende og beveger seg klart i samme landskap som Pink Floyd og Porcupine Tree, men mangler begge disses register og kreativitet. Ok å stryke skjorter til.

Både PF og enda mer PT er jo et overfødighetshorn av musikalitet og oppfinnsomhet som virker uutømmelig. Flott i detaljene, og fullendt i helheten. Derfor blir Airbag noe kjedelig og repetitativt i lengden.

Og du, hva er det med ungdomsskoleengelsk, hvis en ikke kom lengre i sin språklige utvikling, hvorfor må man da absolutt bli vokalist? Kunne han ikke heller tatt en Parker og lallet? ;)

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    dag1234 skrev:
    vargen skrev:

Airbag er ganske vellydende og beveger seg klart i samme landskap som Pink Floyd og Porcupine Tree, men mangler begge disses register og kreativitet. Ok å stryke skjorter til.

Både PF og enda mer PT er jo et overfødighetshorn av musikalitet og oppfinnsomhet som virker uutømmelig. Flott i detaljene, og fullendt i helheten. Derfor blir Airbag noe kjedelig og repetitativt i lengden.

Og du, hva er det med ungdomsskoleengelsk, hvis en ikke kom lengre i sin språklige utvikling, hvorfor må man da absolutt bli vokalist? Kunne han ikke heller tatt en Parker og lallet? ;)
    Hehe.;) Vel, de når jo ikke PT halvveis opp på tærne en gang, men for å være et norsk prog-fokusert band synes jeg de gjør det veldig bra. Og engelsken bryr jeg meg lite om, sitter heller og lytter til det lydlandskapet de klarer å bygge opp. Jeg for min egen del hører veldig lite på band som Pink Floyd og Dream Theater, selv om de innimellom blir spilt litt. Føler ikke at de klarer å skape den samme magien som Porcupine Tree klarer.:)

JanR, nydelig skive! Til alle de som tror at Opeth kun er hard og tung musikk, lytt til denne og bli positivt overrasket! (forhåpentligvis..;) )

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.131
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Denne klassikeren fra den våren jeg gikk til min første kommunion: