Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    et av de tøffeste livealbumene gjennom tidene :

AC/DC - if you want blood (you've got it)

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Urge Overkill spesial med Harald Are Lund & Thomas Feldberg i p3.husker jeg så de live i Amsterdam for snart 20 år siden.

mvh. s,

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    mikefish skrev:
    Urge Overkill spesial med Harald Are Lund & Thomas Feldberg i p3.husker jeg så de live i Amsterdam for snart 20 år siden.

mvh. s,
    Aiaiai ! Og Finger, Eros og jeg som har snakket om Saturation gjentatte ganger de siste dagene. Takk for info, mikefish !

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    high violet - the national
    Dette var faktisk bra! har kjøpt noen indieplater i det siste som er så der. selvhøytidlige og pretensiøse, men dette funker!

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    65finger skrev:
    Dette var faktisk bra! har kjøpt noen indieplater i det siste som er så der. selvhøytidlige og pretensiøse, men dette funker!
    Jeg ville ikke kalle The National som noe indieband. Apropos selvhøytidelig og pretesiøse så kan det jo være at det er enkelte lyttere som tror det? Ikke vet jeg. Kjenner ingen indiemusikere selv. Gjør du? Det er nok mye tøv som blir slengt etter folk som går andre veier enn de vanlige.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Jeg ville ikke kalle The National som noe indieband. Apropos selvhøytidelig og pretesiøse så kan det jo være at det er enkelte lyttere som tror det? Ikke vet jeg. Kjenner ingen indiemusikere selv. Gjør du?
    Da skjønner jeg hvorfor jeg liker The National ;D Kjenner nok ingen (kun skikkelige rockemusikanter) det har forsåvidt ingen ting med om jeg kjenner noen indiegutter og jenter eller ikke. Jeg får den følelsen når jeg lytter til en del av nyanskaffelsene

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    jeg kjenner til enkelte indiere, litt sånn innadvendte, sært navlelo, i den duren lissom. Utseendet i speilet betyr like mye som resten, ingenting er som flyktig hipster coolness.........

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    jeg kjenner til enkelte indiere, litt sånn innadvendte, sært navlelo, i den duren lissom. Utseendet i speilet betyr like mye som resten, ingenting er som flyktig hipster coolness.........
    Men tror du alle "indiere" er slik? Og i såfall - er det viktig å vite som lytter? Personlig tenker jeg lite på hva slags folk musikerne er så fremt jeg ikke vet det. Alle er forskjellige og det er nok "indiere" også. Pretensiøse og selvhøytidelige kan vel musikerne være fra de fleste sjangre.

U

utgatt60135

Gjest
    Har hørt på;

Yeasayer

Og Ariel Pink har fått mange runder i kveld også.

Hva tenker dere om meg som lytter da? Hva slags type er jeg?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    Har hørt på;

Yeasayer

Og Ariel Pink har fått mange runder i kveld også.

av og til lurer jeg på om du spiller i et indieband Lyngen. Du tar imo den litt sleivete indiekritikken personlig.
    Du har generelt god musikksmak og virker som en hyggelig fyr okkesom 8) uansett mye bra musikk i den "sjangeren"

U

utgatt60135

Gjest
    Ha... musikalsk begavenhet er i såfall en godt skjult talent ;).

Jeg bare reagerer noen ganger på litt negative kommentarer om folk som er litt anderledes, men det er mer generelt ment enn myntet på deg alså. Noen ser ut til å bruke ord som pretensøst på musikk man selv ikke klarer å like uten å kanskje ha dekning for karakteristikken. Men jeg gjør sikkert noe lignende selv om musikk som ikke treffer meg så det så.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    Aner jeg en viss hårsårhet?
    Jeg kan ikke si mye om deg som type, siden jeg aldri har møtt deg. Personlig tviler jeg sterkt på at du er en hipster, siden du henger rundt på HFS såpass mye. Min aversjon mot hipsters basserer seg på mitt sosiale erfaringsgrunnlag fra 20 år på byen (klubber/konserter). Det handler om langt mer enn hva du (vi) sitter og hører på hjemme.

Hipsters skal liksom være elitiske og ekstremt korrekte i stilen. Problemet er at jeg ofte opplever den type mennesker som lite substansielle, flyktige og lite trofaste ovenfor den stilarten de til enhver tid dyrker i all sin overfladiskhet.

Et band som f.eks Black Lips mener jeg har tapt seg radikalt etterhvert som de fortsetter å gi ut skiver på Vice (hipsterlabel numero uno), og Pitchfork ga de gode omtaler. Plutselig blir de hotshit for en stakket stund, men blir like kjapt vendt ryggen til av sine nye fans som er stadig på jakt etter noe "nytt". (Det sagt, jeg unner alle undergrunnbands all den suksess og penger de kan få. )

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    siden vi allerede er så godt igang, kan jeg vel likesågodt sprette av plasten på denne 12-tommeren. Hva sier det om meg som type. ;) ;) ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    Ha... musikalsk begavenhet er i såfall en godt skjult talent ;).

Jeg bare reagerer noen ganger på litt negative kommentarer om folk som er litt anderledes, men det er mer generelt ment enn myntet på deg alså. Noen ser ut til å bruke ord som pretensøst på musikk man selv ikke klarer å like uten å kanskje ha dekning for karakteristikken. Men jeg gjør sikkert noe lignende selv om musikk som ikke treffer meg så det så.
    har knapt sett et bilde av disse bandene så det er mere den følelsen jeg får når jeg hører noen av platene som er bakgrunnen for uttrykkene pretensiøst og selvhøytidlig. Det er ofte litt nachspill, kassegitar og jeg er dyp eller mener jævlig mye viktig preg på låtene. Motivasjonen tror jeg er så enkelt som: få et eller annet INDIESKRÆL i køya ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    siden vi allerede er så godt igang, kan jeg vel likesågodt sprette av plasten på denne 12-tommeren. Hva sier det om meg som type. ;) ;) ;)

At du bør klippe håret, slutte med grafitti og få deg en jobb 8)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    Det er ofte litt nachspill, kassegitar og jeg er dyp eller mener jævlig mye viktig preg på låtene. Motivasjonen tror jeg er så enkelt som: få et eller annet INDIESKRÆL i køya ;D
    bra oppsummert. ;D

U

utgatt60135

Gjest
    Hårsår? Tja ... meninger om musikksjangre man liker veldig godt vil jo bli tatt litt personlig siden det også har med indentitet å gjøre.

Jeg er langt unna hipstere, men jeg liker godt å gå veier som ikke andre går på. Men det må føles rett for meg, og ikke for å vise hva slags fyr jeg er. Liker å utfordre meg selv, og ikke bare bli værende på samme sted. Om dette gir noen mening.

Ariel Pink kan vel dekke ganske mange mennesketyper siden de blander sjangre endel?

Men nå er det natta ..

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    for all del, har ikke tenkt å fyre opp popcornkjelen. Det er andre avdelinger på forumet som er mer egnet til den slags. :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn