Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    The Dream Syndicate - "Ghost Stories"

ikke coveret over. Mitt ex er utgitt på Ruby

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Inspirert av Eros, bytter jeg ut Kate Bush til fordel for The Dream Syndicate.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg husker en artikkel i svenske Etc (et merkelig og hipt blad på åttitallet) der journalisten var på heroinjakt med den godeste Thunders før en konsert i Sverige. Begge to (journalisten og Thunders) var på nedtur med sterke abstinenser, og det er nok den mest spesielle kulturartikkelen jeg noensinne har lest. Kanskje det mest ekstreme eksemplet på nyjournalistikk i Skandinavia.

Jeg låner nå ørene til en annen kjent narkotikamissbruker, Rickie Lee Jones. Det er selvsagt snakk om nyervervelsen "Pirates".

Når den er ferdig trekker jeg på meg den like nye t-skjorten med et motiv som er sunt for både sjel og kropp.

Hvis noen ser en seriøst kul dude i Bergen sentrum med det überkule beviset på god musikksmak kan de bare komme bort og si "hei, baluba". Utover eplet på brystkassen har jeg på meg et par Sillouette solbriller ala CSI: Miami-dudens 8)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Prøver igjen fordi så mange har anbefalt den, og den er litt bedre i dag...

The basnard lakes are the roaring night

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rekker en til før kjerringa kommer hjem fra jobb 8)

Vinyl da selvsagt.

/jan

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et impulskjøp til 49 kroner på postkontoret i dag, Ida Jenshus debutplate "The Colors Of The Sun". Har bare kommet til spor nummer to, men dette høres jo veldig lovende ut. Hun er nok ikke Emmylou, men kanskje Norges beste alternativ til dronningen. Overraskende modent for alderen, og et cover som virkelig står i stil til innholdet. Det ser ut som en plate dronningen kunne gitt ut for 35 år siden, og med sitt lange hår kan hun se ut som henne også. I alle fall som en lillesøster. :)

Edit: Frøken Jenshus ser selvsagt ikke ut som en Beatles-T, så jeg får beklage feil bilde da jeg postet innlegget. Gamle baluba er nok litt ufokusert i dag. ::)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Det var litt av et sammentreff. Mellom sist jeg sjekket tråden og nå har jeg også satt på denne platen. Det vil si jeg spiller den av over Spotify. Premium er den beste investeringen det er mulig å gjøre i 2010. :)
    I samme spilleliste (offline) har jeg The Drums og The Bloody Hollies, men det får vente til en annen dag. The Bloody Hollies har jeg blitt obs på her, mens de to andre er anbefalinger fra vår (62 år gamle) AD. Sistnevnte er forresten et av flere tilfeller rundt meg som indikerer at generasjonskløften snart er så liten at den nesten er ikke-eksisterende. Om ti til tyve år har alle samme kulturelle grunnlag over aldersgrensene. Dagens 60-åringer ble formet på slutten av sekstitallet, akkurat som vi som er kommet etter.

Edit: Jeg glemte i min iver etter å komme med en digresjon om generasjonsforskjeller å skrive noe om platen. Den er ganske lovende etter to spor.

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    hva synes du om The Drums da baluba? Skummelt fengende er min foreløbige dom...mulig jeg blir lei etterhvert, men akkurat nå finner jeg mye god underholdning i The Drums.

The National er fin den og.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Todd skrev:
    hva synes du om The Drums da baluba? Skummelt fengende er min foreløbige dom...mulig jeg blir lei etterhvert, men akkurat nå finner jeg mye god underholdning i The Drums.

Jeg har ikke hørt en eneste tone fra The Drums enda, for The National er ikke ferdige enda. Det samme gjelder Bloody Hollies, som er siste band ut i den spillelisten. Det spørs om jeg gidder å høre på de i dag. I alle fall nå. Jeg har jo absorbert to for meg nye plater til nå i dag, og hjernen min er så teflonbelagt etterhvert at jeg ikke vil forvirre den med inntrykk som bare preller rett av på grunn av memory full.

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    baluba skrev:
    Todd skrev:

Jeg har ikke hørt en eneste tone fra The Drums enda, for The National er ikke ferdige enda. Det samme gjelder Bloody Hollies, som er siste band ut i den spillelisten. Det spørs om jeg gidder å høre på de i dag. I alle fall nå. Jeg har jo absorbert to for meg nye plater til nå i dag, og hjernen min er så teflonbelagt etterhvert at jeg ikke vil forvirre den med inntrykk som bare preller rett av på grunn av memory full.
    Forstår. Ha en strålende lørdag, med eller uten The Drums.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn