Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    ErosLoveking skrev:
    Konstelasjonen King Khan, BBQ og Black Lips lukter krutt på papiret. (kruttlapper??)
    Nå er jeg spent..........

The Almighty Defenders
    Det er jo nødt til å være gode ting. Så sikker er jeg på det at det er den siste skiva jeg setter på av de nyankomne. Også fordi jeg er smått nervøs for å bli øltørst på en tirsdag. Sånt blir fort skummelt på en tirsdag. Ser frem til rapport om Almighty Defenders !

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Endelig har jeg fått somlet meg til å få tak i denne på propert format. Det ble pinlig tydelig at jeg ikke kunne somle lenger etter at Fingern serverte meg denne i Stallen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Konstelasjonen King Khan, BBQ og Black Lips lukter krutt på papiret. (kruttlapper??)
    Nå er jeg spent..........

The Almighty Defenders
    Det er jo nødt til å være gode ting. Så sikker er jeg på det at det er den siste skiva jeg setter på av de nyankomne. Også fordi jeg er smått nervøs for å bli øltørst på en tirsdag. Sånt blir fort skummelt på en tirsdag. Ser frem til rapport om Almighty Defenders !
    førsteinntrykket er slettes ikke dårlig. Skramlende mørk voodoogospelpunkfreakshow.
    Junior nikker på hodet og digger, og far måtte bare innvilge seg en lage-middag-pils. ;D

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    svart kaffi,nytt Fidelety og ny plate i dag.velstand !

Avi Buffalo - s/t

mvh. s,

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Rister løs med god gammal bredbeint gitarpunk før middag.

Sonic Rendesvous Band - "Too Much Crank!"

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Rister løs med god gammal bredbeint gitarpunk før middag.

Sonic Rendesvous Band - "Too Much Crank!"
    Kom igjen nå, ikke sant den er knallbra ?! Klart den er knallbra :)
    godskive, men så har jeg jo et "par" fra før med Fred "Sonic" Smith. ;)
    Lyden er heller ikke helt borte til liveskive å være.

Blir faktisk brått tørst på brunt brennevin, ikke bra på en tirsdag............. :eek: :p ;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    ErosLoveking skrev:
    godskive, men så har jeg jo et "par" fra før med Fred "Sonic" Smith. ;)
    Lyden er heller ikke helt borte til liveskive å være.

Blir faktisk brått tørst på brunt brennevin, ikke bra på en tirsdag............. :eek: :p ;D
    Han burde ikke være en ukjent herremann i møblerte hjem :) Enig, synes lyden er overraskende bra til å være live fra den tiden der.
    Tørsten gjør seg fort gjeldende ja, derfor jeg venter med alt som kan lukte råkk til senere på kvelden, så jeg ikke plutselig finner meg selv med rombasert i glasset. Kan fort bli skummelt på en tirsdag det ;D

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    fin musikk de lager Avi Buffalo.hører gjennom for andre gang nå.har både Wolf Parade & The Wrens' album i samlingen.lenge siden de har vært fremme nå.syns Wrens låt litt merkelig.

mvh. s,

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    @dag, hva synes du om 'Because Of The Time' opp mot debuten 'Aha Shake Heartbreak' ?
    'Because Of The Time' er en helt annen plate enn 'Aha Shake Heartbreake', selv om du hører det er samme band - først og fremst pga av den karateristiske vokalen til Caleb. Arrangementene på Aha er enklere, og melodiene mer tradisjonelle og litt kjedeligere. Som om det er et uforløst band som enda ikke har slått ut i full blomst, men som bærer visse løfter i seg.

Jeg vil nok høre på denne fra tid til annen, men ikke slik som 'Because', som er et overfødighetshorn av spilleglede og energi, som har et fantastisk artig lydbilde og en dynamikk som virker skapt i spennet mellom lek og virkelighet, og er så gøy og kreativ at du dras inn i musikken. Dette er et album som jeg vil spille ofte, fordi det er mye mer fullendt enn 'Aha', dog det viser klarere sammenheng med 'Only by the night', som jo også er et killeralbum.

Så jeg er som du forstår, ikke i tvil om hvilke som er best:

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    @dag1234 har du 'Transmission Sessions' som kom i fjor høst ? Hvis ikke har du mer å glede deg til :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    @dag, hva synes du om 'Because Of The Time' opp mot debuten 'Aha Shake Heartbreak' ?
    'Because Of The Time' er en helt annen plate enn 'Aha Shake Heartbreake', selv om du hører det er samme band - først og fremst pga av den karateristiske vokalen til Caleb. Arrangementene på Aha er enklere, og melodiene mer tradisjonelle og litt kjedeligere. Som om det er et uforløst band som enda ikke har slått ut i full blomst, men som bærer visse løfter i seg.

Jeg vil nok høre på denne fra tid til annen, men ikke slik som 'Because', som er et overfødighetshorn av spilleglede og energi, som har et fantastisk artig lydbilde og en dynamikk som virker skapt i spennet mellom lek og virkelighet, og er så gøy og kreativ at du dras inn i musikken. Dette er et album som jeg vil spille ofte, fordi det er mye mer fullendt enn 'Aha', dog det viser klarere sammenheng med 'Only by the night', som jo også er et killeralbum.

Så jeg er som du forstår, ikke i tvil om hvilke som er best:

Denne er min favoritt for tiden. Den har en primal side som er mer rendyrket enn på det (også) glimrende "Only By The Night" som jeg liker veldig godt. Jeg tror sannelig jeg skal gi den en spinn jeg også, etter en liten halvtime med utvalgt ugandisk popmusikk på Tuben.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Men det første Kings of Leon albumet er jo det klart beste!!??!!??

Ser aldri det nevnt, kun de tre middelmådige som kom etterpå ;)
    Sisteplata har noen catchy låter da, det må sies.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Next Stop Soweto Vol. 2: Soul, Funk & Organ Grooves from the Townships 1969-1976
    Drøyt, helt drøyt så bra det er ! Jeg aner ikke hvem de er, men jeg er knallfan av The S.A. Move, The Soul Prophets og The Grasshoppers, for å nevne noen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:
    MGMT - Congratulations
    Hva synes du?
    Førsteinntrykket er så der. Ikke at jeg forventer en musikalsk repitisjon av "Oracular Spektacular", men jeg savner noen av de umiddelbare låtene og også den gjennomgående sammenhengen/helheten til sistnevnte. Nå er jo dette bare lett synsing etter én lytt, godt mulig albumet vokser etter noen runder på tallerkenen.

Side "D" er den som har festet seg mest btw.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Avslutter kvelden med dette tributealbumet.

Various - "Salvo of 24 Gunshots - Tribute to Gun Club"

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn