Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

oyvindth

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2006
    Antall liker
    1
    Liten lytt på noe av helgens fangst i Stockholm.

Lite lys, vin i glasset og oppladning til ukens jobbing..

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Artig, for jeg jobber meg gjennom denne av Holy Toy før jeg tar kvelden. Men det blir vel noe i bakgrunnen i natt også, når jeg først finner sengen. I give you Warzawa.

Wojtek er forresten blant mine all time favourites. Fant forresten platen på Spotify også.
    spotify:album:4AyvZv7sZ4rgPabapXIVbD

G

Gjestemedlem

Gjest
    Rolig start på mandagen før jobb. :)

The Legendary Pink Dots - Fate's Faithful Punchline
    [video]Od-Y3mSEI9M[/video]

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Måtte bare teste noe gammel festmusikk jeg fant i en kasse her i dag.
    Her er det coverlåter med sleik i håret og sleiske blikk som er i førersetet

Smiler gjør jeg nå i det minste....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Brasse skrev:
    Sjefen kommer ikke før lunsj. Vi har fest.

Takk og lov at jeg ikke er invitert på den festen.
    Urk, da er vi i alle fall to. Like før jul var jeg en uke på Gran Canaria for å skrive et par artikler. Frem til midnatt var jeg henvist til kun en cd som jeg hadde med meg (og ingenting på HDD fordi maskinen var helt ny). Det var Plastic Ono Band, som jeg kjøpte mens jeg ventet på flybussen. Etter midnatt ble det alltid en tur på "by'n". I løpet av en uke fikk jeg minst to års dose av euro-dance og denslags. Håper jeg slipper å være med på tilsvarende en stund. Da foretrekker jeg faktisk å gå på karaoke i gubbebyen Albir. Og hele saken minner meg på mitt karaoke-glansnummer fra siste tur til solkysten, "I'm a believer" av The Monkees. Her er låten i originalversjonen, og ikke min fantastiske cover. Det får bli min daglige dose Monkees for i dag.

En daglig dose Monkees er nødvendig for sinnets sunnhet.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    baluba skrev:
    En daglig dose Monkees er nødvendig for sinnets sunnhet.
    Og det i særdeleshet om det er '(I'm Not Your)Steppin' Stone,' det er snakk om. I farten er jeg ikke sikker på om det er Monkees som har originalen av låta, men det jeg er helt sikker på er at Ian Mckaye i Minor Threat og senere Fugazi fikk helt hakeslepp da han hørte Monkees versjonen første gangen, han var sikker på at det var Poison Idea som hadde skrevet den.
    Når jeg tenker meg om skulle det ikke forundre meg om Paul Revere & The Raiders hadde originalen.

Jeg lurer på hvor mange halvlitere jeg skylder Eros for at han sa at jeg skulle kjøpe denne på lørdag, det er garantert ikke få.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Monkees har originalen. selvsagt utgitt på deres "eget" selskap Colgem.

fet låt, og alltid en vinner på dansegulvet.

godt å høre at at Teenage Shutdown falt i smak. UR-punk vil jeg kalle det. :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Monkees har originalen. selvsagt utgitt på deres "eget" selskap Colgem.

fet låt
    Just presis. The Monkees har jeg alltid hatt i samlingen, nå på en dobbelt samleplate som er meget bra. "Stepping Stone" er en skikkelig rocker som kan få noen og enhver til å forandre mening om dette meget bra bandet (til det bedre seff). At noen tror at låten er av nyere art er ikke merkelig, men at musikere som burde vite bedre ikke kjenner låten fra før finner jeg betenkelig.

Det er vel ikke rart at det måtte bli Eros som svarte på dette først. God smak er en nødvendighet for å fatte storheten i Monkees musikk. Uten forkleinelse for Robertens smak, som også er ganske god. :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    ifølge wikipedia er det Paul Revere & the Raiders, men det er jeg sannelig ikke sikker på. :-\

Nå må jeg sjekke litt. ::)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    ifølge wikipedia er det Paul Revere & the Raiders, men det er jeg sannelig ikke sikker på. :-\

Nå må jeg sjekke litt. ::)
    Gjør det, for jeg kan ikke si det med sikkerhet jeg heller. Husker forresten at Dum Dum Boys spilte "Stepping Stone" på sin første konsert på Hulen vinteren 1985 eller 1986.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Se der var Fuzz Kirurgen på plass. Da får vi nok klarhet i om det er Monkees eller Paul Revere i løpet av kun kort tid :) Jeg for min del håper det er Monkees, for de gjør den så ettertrykkelig bra, og ikke minst fordi jeg har måttet tåle en del tyn opp gjennom åra for å like 'tidenes første New Kids On The Block' som en kompis avfeide de med. Nuvel, ham om det.

Eros, 120 norske per lp i denne serien begynner jeg å føle er landeveisrøveri, og Professoren fra Lund fortjener en klem for misjoneringsarbeidet. Eneste problemet er at jeg blir så øltørst.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Se der var Fuzz Kirurgen på plass. Da får vi nok klarhet i om det er Monkees eller Paul Revere i løpet av kun kort tid :) Jeg for min del håper det er Monkees, for de gjør den så ettertrykkelig bra, og ikke minst fordi jeg har måttet tåle en del tyn opp gjennom åra for å like 'tidenes første New Kids On The Block' som en kompis avfeide de med. Nuvel, ham om det.
    Få, om noen, band har lidd så mye under uvitenheten til snobbete musikkelskere som The Monkees. De overser glatt selve resultatet sålenge det teoretisk ikke burde være bra. Ifølge dem, selvfølgelig. Jeg har sjelden møtt folk med tilsynelatende god peiling som avslører sin manglende evne til å vurdere de faktiske resultatene som de som kritiserer Monkees på det grunnlaget. De kunne ikke spille, bla bla bla. Selv om de hovedsaklig brukte studiomusikere så kunne de faktisk spille, og Nesmith har jo i ettertid nytt stor respekt som en av stilskaperne innen countryrocken. Jeg har selv fått tyn for akkurat det samme.

Knallgode låter + dyktig fremført i studio = skikkelig gode plater. Så enkelt er det.

G

Gjestemedlem

Gjest
    The Selfkick- Gosh, I'm your woman not your wife
    [video]rQ-gkk1XMLs[/video]

4 PK - Down and out
    [video]Cf45QxXemMc[/video]

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Få, om noen, band har lidd så mye under uvitenheten til snobbete musikkelskere som The Monkees. De overser glatt selve resultatet sålenge det teoretisk ikke burde være bra. Ifølge dem, selvfølgelig. Jeg har sjelden møtt folk med tilsynelatende god peiling som avslører sin manglende evne til å vurdere de faktiske resultatene som de som kritiserer Monkees på det grunnlaget. De kunne ikke spille, bla bla bla. Selv om de hovedsaklig brukte studiomusikere så kunne de faktisk spille, og Nesmith har jo i ettertid nytt stor respekt som en av stilskaperne innen countryrocken. Jeg har selv fått tyn for akkurat det samme.

Knallgode låter + dyktig fremført i studio = skikkelig gode plater. Så enkelt er det.
    Takk, baluba, det der gjorde det godt å lese :)
    Nå fikk jeg en ubendelig trang til å høre 'Daydream Beliver' og 'Listen To The Band.'

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Du har rett i at dette er et knall album, Roberten. Trenger flere runder (og i riktig format) før jeg kan komme med endelig dom. Men, det låter dødsbra (digger det massive gitarsuget), og låtmateriale virker godt.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Roberten skrev:

Nå fikk jeg en ubendelig trang til å høre 'Daydream Beliver' og 'Listen To The Band.'
    Cheer up, Sleepy Jean. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Roberten skrev:

Cheer up, Sleepy Jean. ;)
    Det var en høytidstund når tvserien med Monkees ble sendt. Gikk ikke glipp av en episode.

Mye bra låter hadde de også. Last Train to Clarcksville var vel min favoritt.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn