|
herregud!!! det er superbra! MÅ HA!!!!!Brasse skrev:
Takk og lov at jeg ikke er invitert på den festen.Brasse skrev:Sjefen kommer ikke før lunsj. Vi har fest.
![]()
Urk, da er vi i alle fall to. Like før jul var jeg en uke på Gran Canaria for å skrive et par artikler. Frem til midnatt var jeg henvist til kun en cd som jeg hadde med meg (og ingenting på HDD fordi maskinen var helt ny). Det var Plastic Ono Band, som jeg kjøpte mens jeg ventet på flybussen. Etter midnatt ble det alltid en tur på "by'n". I løpet av en uke fikk jeg minst to års dose av euro-dance og denslags. Håper jeg slipper å være med på tilsvarende en stund. Da foretrekker jeg faktisk å gå på karaoke i gubbebyen Albir. Og hele saken minner meg på mitt karaoke-glansnummer fra siste tur til solkysten, "I'm a believer" av The Monkees. Her er låten i originalversjonen, og ikke min fantastiske cover. Det får bli min daglige dose Monkees for i dag.Roberten skrev:Takk og lov at jeg ikke er invitert på den festen.Brasse skrev:Sjefen kommer ikke før lunsj. Vi har fest.
![]()
Og det i særdeleshet om det er '(I'm Not Your)Steppin' Stone,' det er snakk om. I farten er jeg ikke sikker på om det er Monkees som har originalen av låta, men det jeg er helt sikker på er at Ian Mckaye i Minor Threat og senere Fugazi fikk helt hakeslepp da han hørte Monkees versjonen første gangen, han var sikker på at det var Poison Idea som hadde skrevet den.baluba skrev:
Just presis. The Monkees har jeg alltid hatt i samlingen, nå på en dobbelt samleplate som er meget bra. "Stepping Stone" er en skikkelig rocker som kan få noen og enhver til å forandre mening om dette meget bra bandet (til det bedre seff). At noen tror at låten er av nyere art er ikke merkelig, men at musikere som burde vite bedre ikke kjenner låten fra før finner jeg betenkelig.ErosLoveking skrev:Monkees har originalen. selvsagt utgitt på deres "eget" selskap Colgem.
fet låt
Gjør det, for jeg kan ikke si det med sikkerhet jeg heller. Husker forresten at Dum Dum Boys spilte "Stepping Stone" på sin første konsert på Hulen vinteren 1985 eller 1986.ErosLoveking skrev:ifølge wikipedia er det Paul Revere & the Raiders, men det er jeg sannelig ikke sikker på. :-\
Nå må jeg sjekke litt. :![]()
Få, om noen, band har lidd så mye under uvitenheten til snobbete musikkelskere som The Monkees. De overser glatt selve resultatet sålenge det teoretisk ikke burde være bra. Ifølge dem, selvfølgelig. Jeg har sjelden møtt folk med tilsynelatende god peiling som avslører sin manglende evne til å vurdere de faktiske resultatene som de som kritiserer Monkees på det grunnlaget. De kunne ikke spille, bla bla bla. Selv om de hovedsaklig brukte studiomusikere så kunne de faktisk spille, og Nesmith har jo i ettertid nytt stor respekt som en av stilskaperne innen countryrocken. Jeg har selv fått tyn for akkurat det samme.Roberten skrev:Se der var Fuzz Kirurgen på plass. Da får vi nok klarhet i om det er Monkees eller Paul Revere i løpet av kun kort tidJeg for min del håper det er Monkees, for de gjør den så ettertrykkelig bra, og ikke minst fordi jeg har måttet tåle en del tyn opp gjennom åra for å like 'tidenes første New Kids On The Block' som en kompis avfeide de med. Nuvel, ham om det.
Takk, baluba, det der gjorde det godt å lesebaluba skrev:Få, om noen, band har lidd så mye under uvitenheten til snobbete musikkelskere som The Monkees. De overser glatt selve resultatet sålenge det teoretisk ikke burde være bra. Ifølge dem, selvfølgelig. Jeg har sjelden møtt folk med tilsynelatende god peiling som avslører sin manglende evne til å vurdere de faktiske resultatene som de som kritiserer Monkees på det grunnlaget. De kunne ikke spille, bla bla bla. Selv om de hovedsaklig brukte studiomusikere så kunne de faktisk spille, og Nesmith har jo i ettertid nytt stor respekt som en av stilskaperne innen countryrocken. Jeg har selv fått tyn for akkurat det samme.Roberten skrev:Se der var Fuzz Kirurgen på plass. Da får vi nok klarhet i om det er Monkees eller Paul Revere i løpet av kun kort tidJeg for min del håper det er Monkees, for de gjør den så ettertrykkelig bra, og ikke minst fordi jeg har måttet tåle en del tyn opp gjennom åra for å like 'tidenes første New Kids On The Block' som en kompis avfeide de med. Nuvel, ham om det.
Knallgode låter + dyktig fremført i studio = skikkelig gode plater. Så enkelt er det.
Cheer up, Sleepy Jean.Roberten skrev:Takk, baluba, det der gjorde det godt å lesebaluba skrev:Få, om noen, band har lidd så mye under uvitenheten til snobbete musikkelskere som The Monkees. De overser glatt selve resultatet sålenge det teoretisk ikke burde være bra. Ifølge dem, selvfølgelig. Jeg har sjelden møtt folk med tilsynelatende god peiling som avslører sin manglende evne til å vurdere de faktiske resultatene som de som kritiserer Monkees på det grunnlaget. De kunne ikke spille, bla bla bla. Selv om de hovedsaklig brukte studiomusikere så kunne de faktisk spille, og Nesmith har jo i ettertid nytt stor respekt som en av stilskaperne innen countryrocken. Jeg har selv fått tyn for akkurat det samme.Roberten skrev:Se der var Fuzz Kirurgen på plass. Da får vi nok klarhet i om det er Monkees eller Paul Revere i løpet av kun kort tidJeg for min del håper det er Monkees, for de gjør den så ettertrykkelig bra, og ikke minst fordi jeg har måttet tåle en del tyn opp gjennom åra for å like 'tidenes første New Kids On The Block' som en kompis avfeide de med. Nuvel, ham om det.
Knallgode låter + dyktig fremført i studio = skikkelig gode plater. Så enkelt er det.![]()
Nå fikk jeg en ubendelig trang til å høre 'Daydream Beliver' og 'Listen To The Band.'
Det var en høytidstund når tvserien med Monkees ble sendt. Gikk ikke glipp av en episode.baluba skrev:Cheer up, Sleepy Jean.Roberten skrev:Takk, baluba, det der gjorde det godt å lesebaluba skrev:Få, om noen, band har lidd så mye under uvitenheten til snobbete musikkelskere som The Monkees. De overser glatt selve resultatet sålenge det teoretisk ikke burde være bra. Ifølge dem, selvfølgelig. Jeg har sjelden møtt folk med tilsynelatende god peiling som avslører sin manglende evne til å vurdere de faktiske resultatene som de som kritiserer Monkees på det grunnlaget. De kunne ikke spille, bla bla bla. Selv om de hovedsaklig brukte studiomusikere så kunne de faktisk spille, og Nesmith har jo i ettertid nytt stor respekt som en av stilskaperne innen countryrocken. Jeg har selv fått tyn for akkurat det samme.Roberten skrev:Se der var Fuzz Kirurgen på plass. Da får vi nok klarhet i om det er Monkees eller Paul Revere i løpet av kun kort tidJeg for min del håper det er Monkees, for de gjør den så ettertrykkelig bra, og ikke minst fordi jeg har måttet tåle en del tyn opp gjennom åra for å like 'tidenes første New Kids On The Block' som en kompis avfeide de med. Nuvel, ham om det.
Knallgode låter + dyktig fremført i studio = skikkelig gode plater. Så enkelt er det.![]()
Nå fikk jeg en ubendelig trang til å høre 'Daydream Beliver' og 'Listen To The Band.'![]()