Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Fleetwood Mac - Live at The Boston Tea Party.

    Det er et 3-CD-sett, dette. Jeg pleier å spille en forkortet versjon som ligger og venter på harddisken på at kona skal komme seg ut av huset. Det aller beste på takløftende volum - det kan ikke bli mye bedre enn dette.
     

    Vedlegg

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    Ulf-B skrev:
    Fleetwood Mac - Live at The Boston Tea Party.

    Det er et 3-CD-sett, dette. Jeg pleier å spille en forkortet versjon som ligger og venter på harddisken på at kona skal komme seg ut av huset. Det aller beste på takløftende volum - det kan ikke bli mye bedre enn dette.
    Hvem av Rattlesnake versjonene er best da ?
    Noen måneder siden jeg hørte gjennom dissa.
    begge er bra selvsagt.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Tor Nado skrev:
    idiotisk med alle disse youtube klippene med yallah kvalitet , holder med tekst.
    Nja. Jeg liker svært godt når folk poster youtubeklipp i stedet for å vise et eller annet bilde av et platecover som jeg uansett ikke har i samlingen. Det som er moro med denne tråden er jo å oppdage ny musikk, og til en viss grad bli minnet om gammel musikk. Men egentlig er det ikke så forferdelig interessant utover dette hva folk spiller til enhver tid. Lydkvaliteten er heller ikke så viktig her.

    Her er en jeg hører på nå. Du kjenner den kanskje ... men om du bare hadde vist meg et bilde hadde det for meg vært helt intetsigende. Men for all del, hvis ingen har noe glede av slikt utover meg så kan jeg sikkert la det være, eller starte en ny tråd.

    Din mening er notert, men foreløpig ignorert:

    Oblivians Do the milkshake
    [video]sUpBkTEgCfg[/video]
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Puh - nå trodde jeg dette skulle bli en kranglings-tråd også, men denne gangen gikk det heldigvis bra - eller?
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Tror ikke det blir så mye krangler i denne tråden. De fleste er vel ikke like hårsår når det gjelder musikksmak som f.eks. når det gjelder kabler :)

    YouTube er gøy, men vanligvis ganske lett å google et platecover også.

    Musikken på denne kan sikkert diskuteres (selv har jeg ikke kjøpt "The Fall"-plata enda), men utseende derimot 8)

     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Pink Floyd: Obscured by Clouds


    Undervurdert album, eller som det har blitt sagt:
    Obscured By The Dark Side Of The Moon
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Selv liker jeg best å bruke Spotify for å sjekke andres plater. Trykker vanligvis ikke på Youtube klippene av en eller annen grunn. Tidligere likte jeg ikke denne tråden fordi det bare postet covre, men det ble morsomere når jeg hang meg på. Fint om vi er flinke med å kommentere andre musikkk også. Ja, gjerne krangle litt!

    Ps. Det hjelper masse å skrive noe om musikken (trenger ikke å være rare greiene) hvis man ønsker å tipse andre.

    Akkurat sjekker jeg ut The Nice - Five Bridges.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Klassisk liveplate fra en av 70-tallets smørsangere. Grei lydkvalitet på denne også.

     

    Vedlegg

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    Akkurat nå hører jeg på sveriges beste band (just nu). Dungen - Tio bitar. Deilig hybrid av folk, prog og klassisk groovy 70 talls rock.



    spotify:album:1tif3mjwBzrjGlytbRZYKE
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Har hørt på tre lovende låter av Eels nye "End Times" og fortsatte med denne:





     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517


    Norah Jones - the fall

    @ Lyngen : litt tekst om hva man hører er ikke så dumt,men man er kanskje litt redd "for å tråkke folk på tærne" og anbefale musikk som ikke faller i smak hos andre.da kan nok enkelte bli skuffet.

    ang. siste Norah Jones er det en fin plate som nesten når opp til hennes debut 'come away with me'.den andre er lite spillt hos meg og hennes tredje hoppet jeg over da den ble mer elller mindre slaktet.

    mvh. s,
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Fortsetter gjennom Gensis' vinylboks 70-75

    Nå klassikeren Nursery Cryme, med (etter min mening) den beste av alle genesislåter; "The Musical Box"
     

    Vedlegg

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Tor Nado skrev:
    Ulf-B skrev:
    Fleetwood Mac - Live at The Boston Tea Party.

    Det er et 3-CD-sett, dette. Jeg pleier å spille en forkortet versjon som ligger og venter på harddisken på at kona skal komme seg ut av huset. Det aller beste på takløftende volum - det kan ikke bli mye bedre enn dette.
    Hvem av Rattlesnake versjonene er best da ?
    Noen måneder siden jeg hørte gjennom dissa.
    begge er bra selvsagt.
    Jeg liker best den versjonen som er på Volume 1 av dette 3-CD-settet. Mest live-stemning og live-feeling på den - ikke så perfekt og maskinmessig som versjonen på CD nr. 2.

    Nå som alt ligger på hardisken er det i og for seg en smal sak å spille begge versjonene rett etter hverandre uten at man må skifte CD. Det skal jeg jammen ta og prøve neste gang kona er ute av huset.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1


    Har spillt den mye de siste dagene, og syns kanskje det er hennes beste så langt! Er positivt overraska :)

    Destiny.. :)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Destiny skrev:


    Har spillt den mye de siste dagene, og syns kanskje det er hennes beste så langt! Er positivt overraska :)

    Destiny.. :)
    Ok, skal kjøpe den i dag. Har bare 'come away with me' fra før. Liker også lyden på den. Litt "mørkere"/klarere lyd enn Diana Krall (tror Krall bruker mere "effekter" på lyden for å gjøre den fetere).
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    mikefish skrev:
    @ Lyngen : litt tekst om hva man hører er ikke så dumt,men man er kanskje litt redd "for å tråkke folk på tærne" og anbefale musikk som ikke faller i smak hos andre.da kan nok enkelte bli skuffet.
    Ja, hvis jeg hadde sjekket noens musikk forgjeves hadde jeg blitt fly forbanna :mad:. Jeg hadde antagelig brukt enhver anledning til å håne musikken deres i lang lang tid.

    Skal sjekke Norah Jones jeg også nå, så nåde deg!

    Neida, "å tråkke noen på tærne" er vel et større problem når det gjelder metallbokser ;).
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    denne er vi vel enig om at er bra Lyngen ?



    The XX's - xx

    en indierock-plate som skiller seg litt ut fra det hopetall som kom i den sjangeren i fjor.det virker som folk begynner å se opp for dette bandet.er såvidt inne på vg-lista nå.

    mvh. s,
     

    goffa

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    I dag var det Jono El Grande og Trentemölle som fikk kikkstarte dagen!
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    selvølgelig skulle billedserverven dette ut for meg igjen..

    mvh. s,
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn