Det meste av Tom Petty er bra. Hør på "No reason to cry" fra denne. Noe av det fineste han har laget.united59 skrev:
Hvis du likte Sandy Denny, har jeg et lite tips til deg:lars_erik skrev:Da kan jeg nok engang konstatere at denne tråden er den suverent beste her på Sentralen. Fantastisk musikk!
tkr skrev:Hvis du likte Sandy Denny, har jeg et lite tips til deg:lars_erik skrev:Da kan jeg nok engang konstatere at denne tråden er den suverent beste her på Sentralen. Fantastisk musikk!
![]()
Linda Thompson har ikke samme stemmeprakt som Sandy Denny, men til gjengjeld har du den geniale gitaristen og komponisten Richard Thompson. Begge to var tidvis medlemmer av Fairport Convention, forresten. "Dimming of the Day" er kanskje den vakreste sangen som noensinne er laget, IMO.
Enig! Men personlig setter jeg disse foran "Pour Down Like Silver". Den beste øverst.
mvh
Den doble samleplaten No More Sad Refrains er absolutt et godt utgangspunkt. Hun var av den typen artister som ikke får ødelagt kontinuitet av samlere. Låtene står fordi de er så sterke alle sammen, ikke fordi hun var en så voldsomt variert artist. Alt hun tok i var enkelt og greit overjordisk smukt! :-*lars_erik skrev:Okbluesbreaker skrev:Begynn gjerne med disse:lars_erik skrev:Javel da. Aldri hørt om disse/ henne. Må selvsagt gjøre noe med det.![]()
Takk for den!Lyngen skrev:Den må dere bare høre! Fikk skikkelig fot av den og kommer ikke til sengs![]()
. Ny plate av sønn Kuti. Alt kjøpt.
Det er'nGeir Kristiansen skrev:JanR - Denne er vel helt i din gate.
Første 180 grams vinyl her i gården. Ble bare nødt til å la denne bli favoritttaffelen. Du verden hvor bra vinyl låter.
Dette vinyl-maset må det bli slutt på!Geir Kristiansen skrev:JanR - Denne er vel helt i din gate.
Første 180 grams vinyl her i gården. Ble bare nødt til å la denne bli favoritttaffelen. Du verden hvor bra vinyl låter.
Opeth bråke, nei her må det kraftig skolering til. Flittig bruk av gule og røde kort samt gjensitting bør løse floken. Ellers kan man benytte avansert pedagogikk med flytende føde for det mest tunglærte så blir det vel orden i sakene. Det er meningen at man skal trene litt før musikken sitter.JanR skrev:Det er'n
Fan ta, jeg vil også ha![]()
Har'n kun på cd. Men det er ting på gang
Knallfin skive, spilles jevnlig når man har besøk av "fløtepuser" (musikkmessig da selvsagt) som ikke tror de gutta kan annet enn å "bråke"![]()
/jan
Kjøpte denne CD'en da jeg savnet en LP jeg kjøpte for alt for mange år siden. Det var den samme som dobbel-LP med "The History Of Fairport Convention". Noe av det mest spesielle på det påkostede dobbel-coveret var at det var montert et segl med en rød sløyfe. Altså ikke noe påmalt, men en ekte sløyfe. Se bildet under. Noen som har den?roesok skrev:"Fotheringay" med Sandy Denny er praktfull!
Hadde, eller har, den jeg også. På loftet, eller gitt bort. Ikke fordi den ikke er god. Men sluttet å spille LP-er.roesok skrev:Kjøpte denne CD'en da jeg savnet en LP jeg kjøpte for alt for mange år siden. Det var den samme som dobbel-LP med "The History Of Fairport Convention". Noe av det mest spesielle på det påkostede dobbel-coveret var at det var montert et segl med en rød sløyfe. Altså ikke noe påmalt, men en ekte sløyfe. Se bildet under. Noen som har den?roesok skrev:"Fotheringay" med Sandy Denny er praktfull!