Hva med de tre små griser og store trygge ulven?
Nettopp. Det virker som om ingen vil ha den viktige jobben å være ulv. Kanskje fordi alle er grisegutter fra før av.
Band Of Horses har blitt merkelig lite spilt til å være en relativ ny plate for meg. Jeg kjøpte den jo på januarsalg. En av 2010s beste er det mange som mener, og jeg har ikke problemer med å forstå det. Men fram til nå så har jeg hatt så mye annet å vie tiden min til på platefronten. Jeg er ofte forbauset over hvor mye musikk dere tilsynelatende får til å konsumere. Er det slik at alle får tid til å høre på alt de kjøper? Det er jo gøy å kjøpe plater, og det er ikke nødvendig å høre på alle platene det året de kjøpes.
Dette låter fortsatt ganske fint, og kanskje det er en plate som har mer rom å vokse i. Den har kommet litt i bakleksen med all den nye klassiske musikken jeg har hatt å fordype meg i. DGG111 rød har tatt mye av min oppmerksomhet + et par andre plater jeg har tilegnet meg på slutten av fjoråret. Men det blir kanskje litt mer rock og roll i tiden fremover? Eg tar det så det komme.
Piratkopier av bootlegs høres ut som en naturlig konsekvens av mediet. Bootleg i andre potens kalles det. Når det gjelder polakkers "rett" til å jage strilen over fjellet så er jeg litt tvilende etter en historie jeg leste på fjesboka i dag. En gammel venn kunne informere meg om hvorfor Tiedemans Teddy er historie. Da produksjonen skulle flyttes ut av landet fikk ikke polakkene til å sette sammen maskinen som laget de vidunderlige sigarettene. De jævlene går jo aktivt inn for å gruslegge norsk kulturhistorie når de får fingrene i den. Klarer de ikke å sette sammen en sigarettrullemaskin fra 1914, så ... Egentlig burde det være Townes som jaget polakker av kulturpolitiske hensyn.