Måtta ha vært langt ute i tåkeheimen når denne var innom albumstafetten!
Rare greier fra svenskene egentlig:
Vis vedlegget 181923
men jeg forstod det slik at det hadde noe med produsenten å gjøre??
Uansett, godt å være tilbake fra køntrikjøret fra i går! -- Selv om det må innrømmes at The Handsome Family nok vil bli spillt etpar ganger til i heimen.
Hva mener du? Ikke bra? Bra? Dette er nok sånn Opeth er nå. Det blir null mer metall i musikken derfra på en stund. michael fortalte i ganske klare ordlag i Classic Rock Prog at det var denne type Progrock han spilte nå, og at de som savner death metal og growling i hvert fall ikke bør holde pusten.

Synd, synes jeg, men artisten må jo få bestemme hva han vil spille selv. Hvis du hører de siste 3-4 platene, og i tillegg det Åkerfeldt har gjort sammen med Steven Wilson, er det ganske tydelig hvilken retning det går.
....Og det er jo fremdeles veldig bra! Det er bare ikke gamle "Opeth" lenger. Når det er sagt, har de jo hatt et par markante stilskifter tidligere også. Fra Orchid/Morningrise/My Arms Your Hearse til Still Life/Blacwater Park/Deliverance/Damnation til Ghost Reveries og Watershed, og til slutt Heritage. Mest death og bittelitt prog i starten, mer og mer prog etter hvert, helt til vi nå ender opp med
bare progrock. Ikke dårligere, bare annerledes. Jeg skulle ønske at de ga ut flere Still Life/Deliverance-aktige plater, men det skjer nok ikke.