Hva lytter du til i dag? (Del 3)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Starter med en skikkelig godbit i dag.

Bob Dylan-Bringing it All Back Home. MFSL SACD.jpg

Bob Dylan - Bringing it All Back Home. Mobile Fidelity SACD.

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Royal Southern Brotherhood - Album Royal Southern Brotherhood (8/5-2012)

Et band som ble godt likt på Notodden blues festival. Royal Southern Brotherhood består av Cyril Neville - Devon Allman (sønn til Gregg Allman) - Mike Zito - Charlie Wooton - Yonrico Scott. Dette er deres først album, Norske Bluesnews omtalte det som litt variert på kvalitet så jeg gir det noen prøvelytt. Jeg liker godt Mike Zito så det hjelper sikkert. Enda et nytt album skal være på gang og prøver på dette ble godt mottatt på Notodden blues festival i år (2013)
    Royal_Southern_Brotherhood_album_cover.jpg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Om jeg spilte en godbit tidligere, er dette en fantastisk godbit!

Dave Alvin-Blackjack David. MFSL SACD.jpg

Dave Alvin - Blackjack David. Mobile Fidelity SACD. 1998.

De som sier cd-en er død, aner ikke hva de prater om. Det er så mye fantastiske sacd-er der ute :cool:

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Buddy Guy - Album Living Proof.

Nokk en ankomst av bestilt vare, igjen anbefalt av mannen fra de varmer områder dypt der nede.:cool:
    Flere album er på ventelisten, anbefalt av folk som vandrer her oppe i høstkjølen.:)

img077.jpg

V

vinyl-jønki

Gjest
    IMG_1488.jpg

Her trengs det virkelig å få røska litt liv i denne tråden,
    nei, vi som er unge til sinn,s må igjen trå til.:rolleyes:;)
    Siouxsie and the Banshees, Join Hands fra 1979:)

V

vinyl-jønki

Gjest
    IMG_0417.jpg

Franske Telephone, Crache Ton Venin fra 1979
    Telephone fused the swagger and energy of hard rock with the urban aggression of punk to emerge as the most admired and influential French band of the post-student revolt era. Bra saker, det svinger.:)
    Var support for Rolling Stones i Paris, 1982.
    IMG_0418.jpg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Mer snacks.

The Doobie Brothers-The Captain And Me. MFSL SACD..jpg

The Doobie Brothers - The Captain And Me. Mobile Fidelity SACD. Selvsagt!

V

vinyl-jønki

Gjest
    IMG_0068.jpg

Engelske Mud og deres album Rock fra 1974,
    glam er stikkordet.Bandet hadde som målsetning
    å ha det gøy mens de holdt på. Det høres.:)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Man fortsetter å slå et slag for fantastiske cd-utgivelser.

Stevie Ray Vaughan-The Sky Is Crying. MFSL SACD.jpg

Stevie Ray Vaughan - The Sky Is Crying. Mobile Fidelity SACD.

V

vinyl-jønki

Gjest
    IMG_0325.jpg

Tar en til, Use Your Imagination fra 1975.:)
    Deres tredje plate hvor de skriver materialet selv.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.556
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ble lurt på ei CD på Oslo HFC i går, (vel egentlig lurte jeg meg sjøl:rolleyes:) og lyden er i all fall flott.
    Såpass at jeg kommer nok til å kjøpe flere i serien.
    Mange "Audiofil-plater" er jo dyre, men disse koster 149-kr, og det er det ikke noe å si på.

Selvsagt er det som tittelen antyder noe taffelpreg over det hele , og det er litt ujevnt, men f.eks Thessinks "29 ways", og Sara K``s versjon av Peter Greens "Oh Well" er riktig OK.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sånn like etter drillpikene-musikk.

Rickie Lee Jones-Pirates. MFSL SACD.jpg

Rickie Lee Jones - Pirates. Mobile Fidelity SACD.

Fantastisk skive! Og for en lyd!

Sist redigert:

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

Vis vedlegget 222846

Flott album Lars Erik.:)

PS abonnerer du Mobile Fidelity inspillinger, helt rått altså:cool:
    Har kommet til den erkjennelsen at når man bruker flere 100k på anlegget, kan man også bruke noen skarve hundrelapper på best mulig kvalitet på skivene man forer anlegget med. Det så mye bra der ute, som bare venter på å bli kjøpt og spilt :cool:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.282
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sitter og hører på mine egne vinylripp på Denon- anlegget i frokostrommet oppe.
    Holdt på i timesvis i går med opptak. Endte opp med 45 minutter med brukbare ripp på cd. Det er vanskeligere enn en skulle tro, dette her. Ikke bare skal du ha noenlunde greit volum uten at det klipper, du skal gjerne fjerne den verste peiskosen og få eksportert hele greia til iTunes og brenne det ut.
    Har tenkt å leke meg litt med samplingsfrekvenser, bitdybde og forskjellige dithertyper senere..

Foreløpig kan jeg fortelle at vinyl høres ut som vinyl selv om det blir digitalisert og nedsamplet til 16/44.1. Mye bedre lyd på de rippene enn på tilsvarende cd- opptak som jeg har å sammenlikne med.

Får ikke mer gøy enn en lager selv! :cool:

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes

Vis vedlegget 222846

Flott album Lars Erik.:)

PS abonnerer du Mobile Fidelity inspillinger, helt rått altså:cool:
    Har kommet til den erkjennelsen at når man bruker flere 100k på anlegget, kan man også bruke noen skarve hundrelapper på best mulig kvalitet på skivene man forer anlegget med. Det så mye bra der ute, som bare venter på å bli kjøpt og spilt :cool:
    Det er helt korrekt Lars Erik, må prøve meg på noen Mobile Fidelity album snart jeg også, men mangler en god SACD spiller for å hente ut potensialet.
    Er hele slutt miksen på Mobile Fidelity innspillingene god slik at også CD sporet er av bra lydkvalitet?
    Hadde håpet på å finne et SACD drivverk som sendte digitalt til DAC men de finnes ikke utenom de mere kostbare spillerne (dCS og Esoteric) har jeg funnet ut, Mulig det hadde noe med en sony lisens og gjøre. nokk OT i en musikk tråd.

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Holdt på i timesvis i går med opptak. Endte opp med 45 minutter med brukbare ripp på cd. Det er vanskeligere enn en skulle tro, dette her. Ikke bare skal du ha noenlunde greit volum uten at det klipper, du skal gjerne fjerne den verste peiskosen og få eksportert hele greia til iTunes og brenne det ut.
    Har tenkt å leke meg litt med samplingsfrekvenser, bitdybde og forskjellige dithertyper senere..

Foreløpig kan jeg fortelle at vinyl høres ut som vinyl selv om det blir digitalisert og nedsamplet til 16/44.1. Mye bedre lyd på de rippene enn på tilsvarende cd- opptak som jeg har å sammenlikne med.

Det har sikkert med at vinyl innspillinger ikke er så plaget med loudness war som cd mediet.
    Kjører du en grundig rens av platene før Ripp? en kammerat har kjøp seg vasker til vinyl og det funka veldig bra på peiskos.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.282
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Det har sikkert med at vinyl innspillinger ikke er så plaget med loudness war som cd mediet.
    Kjører du en grundig rens av platene før Ripp? en kammerat har kjøp seg vasker til vinyl og det funka veldig bra på peiskos.
    Det er helt riktig!
    Bergen Lydlaug gjorde en stor test på vinyl mot cd for noen år siden: http://www.hifisentralen.no/forumet...here-your-mouth-en-digital-vs-analogtest.html
    Resultatet var en lett overvekt av vinylpreferanse, men det var helt klart store kvalitetsforskjeller der også.

Har en part i en vinylvasker her i Bergen, men det er en stund siden jeg har hatt den i hus nå. Stort sett bruker jeg bare en vinylbørste.

mvh

V

vinyl-jønki

Gjest

Det er helt riktig!
    Bergen Lydlaug gjorde en stor test på vinyl mot cd for noen år siden: http://www.hifisentralen.no/forumet...here-your-mouth-en-digital-vs-analogtest.html
    Resultatet var en lett overvekt av vinylpreferanse, men det var helt klart store kvalitetsforskjeller der også.

Har en part i en vinylvasker her i Bergen, men det er en stund siden jeg har hatt den i hus nå. Stort sett bruker jeg bare en vinylbørste.

mvh
    Håper det er greit om jeg henger meg på her?:)
    Hva med å bruke en fiberklut, vil det bli for grovt?
    Eller hva med sprayflaske med vindusvask og et kjøkkenhåndkle?
    Mvh
    R.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.282
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Det er helt riktig!

mvh
    Håper det er greit om jeg henger meg på her?:)
    Hva med å bruke en fiberklut, vil det bli for grovt?
    Eller hva med sprayflaske med vindusvask og et kjøkkenhåndkle?
    Mvh
    R.
    Jeg vet ikke hvor aggressiv den vindusvasken er..........
    Problemet med kluter er vel i hvilken grad du fjerner dritten ift. å gni dritten bedre inn i rillene med kluten.

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn