Hva lytter du til i dag? (Del 3)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.711
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bra alle de tre med Joplin rack.

Nr 1 er Cheap Thrills, som også inneholder beste versjon av Summertime,
    -en bedre innspilling enn live videoen i din post. (Min personlige mening, det finnes flere ulike opptak og versjoner)

Særlig gitarspillet er mer slepent og fokusert samtidig som råheten er der i fullt monn. Fra ca. 2.17. er det bare og gi seg ende over.
    [video=youtube;X0B41tBTTko]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=X0B41tBTTko[/video]

Jeg regner med du har sett det Canadiske doku-programmet NRK sendte forrige helg hvor Summertime blir gjort i studioopptak.
    Joplin babler i vei, og er tilsynelatende totalt ute av fokus inntil musikken er i gang.
    Det er fantastisk hvordan hun samler seg og er så til de grader tilstede bare på et blunk!
    Musikken begynner ca 2.25, men for de som ikke har sett det før anbefales og se hele.

Etterpå hører de gjennom opptaket.
    Joplin er totalt uinteressert, og er tydeligvis ferdig med Summertime for sin del.
    Skravler i vei om fyll og fest. U-proft vil mange si, men hør resultatet!

V

vinyl-jønki

Gjest

-en bedre innspilling enn live videoen i din post. (Min personlige mening, det finnes flere ulike opptak og versjoner)

Særlig gitarspillet er mer slepent og fokusert samtidig som råheten er der i fullt monn. Fra ca. 2.17. er det bare og gi seg ende over.
    [video=youtube;X0B41tBTTko]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=X0B41tBTTko[/video]

Jeg regner med du har sett det Canadiske doku-programmet NRK sendte forrige helg hvor Summertime blir gjort i studioopptak.
    Joplin babler i vei, og er tilsynelatende totalt ute av fokus inntil musikken er i gang.
    Det er fantastisk hvordan hun samler seg og er så til de grader tilstede bare på et blunk!
    Musikken begynner ca 2.25, men for de som ikke har sett det før anbefales og se hele.

Joplin er totalt uinteressert, og er tydeligvis ferdig med Summertime for sin del.
    Bluesbreaker@ Enig med deg ang Cheap Thrills, klart den beste med Pearl som en
    god nummer to. Tenkte ikke på å finne beste innspilling med videoene.
    Så programmet som jeg gjerne skulle hatt et opptak av,
    så hvis du har det er det bare å sende det.:) Et flott program som jeg syntest
    viste en sår side av Janis Joplin, tenker på hennes oppvekst og at hun ikke passet inn.
    mvh
    Racker,n

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.807
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 220281
    How Cruel fra 1979
    En fire spors EP som kom mellom To the Limit-78 og Me Myself, I -80.
    Med tittelsporet How Cruel som beste sang.Synes jeg.;)
    Har den der som en sides LP.....Merkelige greier. Sier litt om forskjellig smak også. Det kuttet som jeg personlig synes er det absolutt beste, nevnte du ikke i det hele tatt::)

mvh

V

vinyl-jønki

Gjest

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.546
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    @gismo

De siste skivene er jeg enig i er noe ujevne, men det er det jo mange artister vi elsker som er.
    F.eks. Blacklisted er et godt sted og begynne.
    Veldig interessant dame.
    Spiller i Oslo 24/11-13
    Rockefeller: NEKO CASE (24/11-2013)

Hepp.

Ja helt enig, jeg hørte Blacklisted som var vesentlig bedre og jevnere enn de nyere.
    Skal prøve å høre litt mer på eldre album av dama ved en senere anledning, jeg syns også hun hadde noen meget bra enkelt spor på de nyere:)

gismo

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.807
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 220281
    How Cruel fra 1979
    En fire spors EP som kom mellom To the Limit-78 og Me Myself, I -80.
    Med tittelsporet How Cruel som beste sang.Synes jeg.;)
    Har den der som en sides LP.....Merkelige greier. Sier litt om forskjellig smak også. Det kuttet som jeg personlig synes er det absolutt beste, nevnte du ikke i det hele tatt::)

mvh
    Smaken er som baken,...............;)
    mvh
    R.
    Helt enig! Det var da heller ikke ment som kritikk. :)

armatradingjoan.jpg

mvh

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.030
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Har det vært dødsfall her? Selv lytter jeg til Pink Floyd Have A Sigar, mens jeg nyter en single malt. På pub i Tallinn.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.030
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Har det vært dødsfall her? Selv lytter jeg til Pink Floyd Have A Sigar, mens jeg nyter en single malt. På pub i Tallinn.
    Søndag kveld virker rolig ja, har selv nettopp komet hjem etter å ettertrykkelig feiret min mors 80 årsdag. :D
    Er vel ikke noe dødsfall, noen ganger kan det være greit med en pause og å gjøre noe annet.
    mvh
    Rack-Mannen
    Man har da ikke pause fra verdens beste tråd. Slikt finnes det lover mot. Dødsfallet er nok oct, som alltid avgår ved døden natt til søndag.

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Søndag kveld virker rolig ja, har selv nettopp komet hjem etter å ettertrykkelig feiret min mors 80 årsdag. :D
    Er vel ikke noe dødsfall, noen ganger kan det være greit med en pause og å gjøre noe annet.
    mvh
    Rack-Mannen
    Man har da ikke pause fra verdens beste tråd. Slikt finnes det lover mot. Dødsfallet er nok oct, som alltid avgår ved døden natt til søndag.
    Noen lov som en fersking bør kjenne til?:confused: :cool:

T

TT.

Gjest
    Følger opp TT og smoother litt med denne.
    Aldri feil midt i natten. Her er det dempet belysning, noe godt i glasset og herlig musikk. Deilig å sitte i sweet spot og bare nyte livet....

V

vinyl-jønki

Gjest

[h=1]Justin Bieber spyttet mot og truet sin egen nabo[/h]Altfor lenge har det vært stille rundt vår kjære venn Justin, så skjer dette. Kanskje det er en mening med alt?
    Tror jeg setter på hans siste.:)
    mvh
    en fan

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.711
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Bluesbreaker@ Enig med deg ang Cheap Thrills, klart den beste med Pearl som en
    god nummer to. Tenkte ikke på å finne beste innspilling med videoene.
    Så programmet som jeg gjerne skulle hatt et opptak av,
    så hvis du har det er det bare å sende det.:) Et flott program som jeg syntest
    viste en sår side av Janis Joplin, tenker på hennes oppvekst og at hun ikke passet inn.
    mvh
    Racker,n
    Hei Racker`n
    Dessverre har jeg programmet kun på Canal digital-tuner hard -discen.:(

Ja, det er veldig trist å se henne i sekvensen hvor hun etter alle år drar tilbake til hjembyen for å delta på klasse-reunion.
    Hun prater om hjemstedet sitt, -Port Arthur, Texas, hvor "They laughed me out of class, out of the town, and out of the state"
    Hun vender tilbake til hjembyen med en "look at me now" attitude, med et kamerateam og journalister på slep. Da hun blir spurt om oppveksten vil hun gjerne vitse og fleipe det bort, men man ser hun sliter og at gråten er bristende nær.

Joplin hadde store personlige problemer mht usikkerhet i fht egen seksuell legning og store svingninger i sinnstemning.
    Hun ruset seg fullstendig ukritisk med alt hun kom over av narkotiske stoffer.
    Rusmidler ble kanskje en form for selvmedisinering.

Etter en konsert uttalte hun: «I just made love to 25 000 people, but I'm goin' home alone.»

Her er hele filmen på Youtube:
    [video=youtube;34F8Zth-po4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=34F8Zth-po4[/video]
    mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.711
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bieber er ikke savnet i det hele tatt, men det hadde vært hyggelig om Dag hadde returnert.

@johnny H

-og, -når det blir referert til loven (lars_erik), -så antar jeg med stooor sikkerhet at det er den vest for Pecos som gjelder.
    (jfr innlegg 12377 & 12379-§ 1.0.-første og andre ledd)
    Høyverdig litteratur trenger ikke være smal og kan fungere innenfor populærlitteraturen.
    Dette er god tradisjon i denne tråden og bør følges til punkt og prikke.
    Når det gjelder bildematerialet stiller saken seg helt annerledes, dvs, nærmest på hodet, og man vet aldri hva som applauderes eller faller i dårlig jord.
    Det tilrådes derfor at de som vil glede folket med sine bidrag prøver seg frem.
    Hvis ytringen uheldigvis faller utenfor loven er det sjelden responsen fra oss flittige spalteplagere uteblir, slik at man tidsnok får beskjed hva som er i henhold til nevnte lov, selv om den dog er uskrevet (etter hva som er meg bekjent).
    U.t. håper dette virker oppklarende.

Mvh

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.030
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

Justin Bieber spyttet mot og truet sin egen nabo

Altfor lenge har det vært stille rundt vår kjære venn Justin, så skjer dette. Kanskje det er en mening med alt?
    mvh
    en fan

??????????????:confused::confused: :cool:[/QUOTE

Johnny; du har enda mye å lære. Søk på medlemmet God dag mann kosteskaft. ... ]

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes

Justin Bieber spyttet mot og truet sin egen nabo

Altfor lenge har det vært stille rundt vår kjære venn Justin, så skjer dette. Kanskje det er en mening med alt?
    mvh
    en fan

??????????????:confused::confused: :cool:[/QUOTE

Johnny; du har enda mye å lære. Søk på medlemmet God dag mann kosteskaft. ... ]
    aaaahhhhhhaaaaa:confused:;)

Man lærer så lenge man lever håper jeg???:cool: Jeg blir vell korrigert etter bidrags yternes dags form og når jeg har blitt synsk faller alt på plass.:p

Her i huset finnes foruten meg 3 gutter som ikke er spesielt fan av Biber og som synes det eneste som har vært morsomt med ham er at Slash i Guns n Roses tok ham med på H hus for å gjøre ham til mann.;)

Men fra spøk til revolver.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.711
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    @Johnny H
    Å være synsk, Clearvoyant er meget nyttig:).
    Anbefaler denne i så måte.

Jeg synes ikke Slash lykkes i nevneverdig grad mht manns-prosjektet, men nok om det.

Dagsform må du ikke nevne. (aldri,aldri,aldri)
    I denne tråden er den alltid konstant på topp, særlig på fredagskveldene.
    Da bobler det over av kreativitet og datil utenkte tanker.
    Ellers er det mye resirkulering, bortsett fra når racker`n ser ut til å være på speed (noe han vil benekte minst tre ganger før hanen galer)
    gismo kommer trekkende med den ene røya etter den andre (ikke fisken)
    lars__erik har sin politiske agenda og er på proffmarkedet mht drillpiker.
    oct som spiller mye herlige vinyl- plater , men egentlig har mest lyst på nye høyttalere som nødvendigvis må koste litt.(dvs mer enn skjorta)
    Omtalte Dag var en meget flittig bidragsyter som ofte hadde originale synspunkter og vinklinger, men det er ikke lett å drive med dette og samtidig gjøre alle til lags. Han er blitt borte for oss. Jeg håper det er midlertidig, men pausen har vært lang.
    Slitasjen og presset her er stort, så man bør helst sitte med dette på heltid.
    Og så er det vi andre slengerne som balanserer og holder det hele oppe på et informativt og saklig nivå...

Sist redigert:

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    @Johnny H
    Å være synsk, Clearvoyant er meget nyttig:).
    Anbefaler denne i så måte.

Jeg synes ikke Slash lykkes i nevneverdig grad mht manns-prosjektet, men nok om det.

Dagsform må du ikke nevne. (aldri,aldri,aldri)
    I denne tråden er den alltid konstant på topp, særlig på fredagskveldene.
    Da bobler det over av kreativitet og datil utenkte tanker.
    Ellers er det mye resirkulering, bortsett fra når racker`n ser ut til å være på speed (noe han vil benekte minst tre ganger før hanen galer)
    gismo kommer trekkene med den ene røya etter den andre (ikke fisken)
    lars__erik har sin politiske agenda og er på proffmarkedet mht drillpiker.
    oct som spiller mye herlige vinyl- plater , men egentlig har mest lyst på nye høyttalere som nødvendigvis må koste litt.(dvs mer enn skjorta)
    Omtalte Dag var en meget flittig bidragsyter som ofte hadde originale synspunkter og vinklinger, men det er ikke lett å drive med dette og samtidig gjøre alle til lags. Han er blitt borte for oss. Jeg håper det er midlertidig, men pausen har vært lang.
    Slitasjen og presset her er stort, så man bør helst sitte med dette på heltid.
    Og så er det vi andre slengerne som balanserer og holder det hele oppe på et informativt og saklig nivå...
    Album forslag hørtes bra ut.

Har merket at fredag er en bra dag på HFS generelt og her spesielt.:)

Mye bra musikk og fin humor her, vanskelig å slutte for kvelden.:cool: Koser meg masse jeg.:D så kommer vell resten etter hvert.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.030
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Johnny; veldig mye rett i det Blusern skriver. Dag hadde et langvarig homoerotisk forhold til Justin. Han tok møydommen hans en særdeles fuktig fredagskveld. Med brannslukkingsapparatet. Akk ja, det var tider. Rackern og oct er også barnerumper her, og fikk heller ikke oppleve det.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    71.711
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Vinyl forever. LP 2012.
    [video=youtube;JBdSZIZjUsk]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JBdSZIZjUsk[/video]

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Johnny; veldig mye rett i det Blusern skriver. Dag hadde et langvarig homoerotisk forhold til Justin. Han tok møydommen hans en særdeles fuktig fredagskveld. Med brannslukkingsapparatet. Akk ja, det var tider. Rackern og oct er også barnerumper her, og fikk heller ikke oppleve det.
    Med brannapparat ja det hørtes spesielt ut.:rolleyes:
    Passer sikker med Lava - Hard Times når jeg tenker på dette, huff brannapparat.:cool:

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Av ren nysgjerrighet hvor lenge siden er dette???:) Ikke Rackeren og oct altså.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.030
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Av ren nysgjerrighet hvor lenge siden er dette???:) Ikke Rackeren og oct altså.
    Denne seansen er vel to år siden. Med forholdet varte fram til Justin fylte 18 i vår.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn