Hva lytter du til i dag? (Del 3)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.130
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Her i Verdens Navle, betyr "pling i bollen" at man ikke er helt god...

Nuvel, mens man i de dypeste og mørkeste skoger ikke er nok pling i bollen-musikk.

Vis vedlegget 219868

Credence Clearwater Revival - Cosmos Fabrikk.

En ting er sikkert; den plata er ikke pling i bollen!

Vis vedlegget 219874
    Det er i trøndelag det lars_erik, inni skogen betyr det "helt normalt men bare litt begeistret".....:cool:

gismo

V

vinyl-jønki

Gjest
    IMG_1386.jpg

Spiller denne mens man igjen står overfor et vanskelig valg,
    hva slags skotøy skal man velge til kveldens musikk?
    IMG_1385.jpg

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.856
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Peter Gabriel: Up (2002)

En veldig behagelig og flott plate. Ikke allverdens dynamikk, men synes den rent musikalsk har litt ved seg.

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Vis vedlegget 219920
    Spiller denne. Mens man vurderer om man skal servere Nøttemix fra Polly
    eller chillinøtter fra Landlord til kveldens drikke. Og hva med glasset, hvor
    lenge skal det ligge fryser,n før servering? Er det ok med isbiter i ølen?
    Uff, vanskelig dette.
    Vis vedlegget 219921
    Slik så det ut etter litt tining i rundt 32 grader i syden land. Hele glasset var like frosset son nedre del viser på bilde, slush på toppen var ok men vanna ut ølet på slutten.

20130812_152026.jpg

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Og setter på en skive av Linda selv.

Linda Ronstadt. Hasten down The Wind. 1972 001.jpg
    vinyl & fra 1972. Flott stemme. Meget synd at hun ikke lenger kan "perform" pga. parkinson´s disease.

mvh

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Tenkte litt på TT når jeg kom over denne mens jeg lette etter youtube demo til et album.

Ikke super smooth men flott tolkning.:)

T

TT.

Gjest
    Jeg skjønner ikke hvorfor jeg blir assosiert med vakre damer i musikken, da jeg KUN har spilt et album der den ene sangen fra YouTube hadde et lettkledd eksemplar av sorten. :confused:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    @ Rackis: Ikke isbiter i øl. La de heller få sånn ca. 15-20 min i fryseren. IKKE lenger. Frosset øl er ikke godt!

mvh
    Isbiter???!!! Hva er det med den mannen? Hiver nedpå Brooklyn East India Pale- uten å ha brukt minst fire minutter på å helle det i glasset, men med kjeften full av chilinøtter!!!!! Og nå isbiter!!!!

Enda bra jeg rakk å se dette før jeg trykket "liker"! Alt hva man skal bli utsatt for! Skammelig!

tearing-hair.gif

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Jeg skjønner ikke hvorfor jeg blir assosiert med vakre damer i musikken, da jeg KUN har spilt et album der den ene sangen fra YouTube hadde et lettkledd eksemplar av sorten. :confused:
    Tenkte ikke på dama denne gangen TT, kun musikken.
    Det er youtube som assosierer smooth jazz med flotte damer, men det er ikke feil i mine øyne.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Grisegutten vår du, vet du
    MSN-Emoticon-106.gif

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Det er youtube som assosierer smooth jazz med flotte damer, men det er ikke feil i mine øyne.
    Tror faktisk det er enda verre i Country/western sjangeren

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Ingen lettkledde damer her. Kanskje musikken får damene til å kle av seg???

Todd Rundgren. State. 2013 001.jpg
    vinyl & kun egnet til å lyttes til. Todd Rundgren.

mvh

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nettopp hjemme fra drillpikene. Og hva møter en?

Det fullstendige forfall!!! Og smakløshet!!! På tide å starte en ny tråd; Hva pokker spiller du akkurat NÅ!?, der smakløshet, grusomme sko og isbiter i ølet er bannlyst!
    middle-finger-rude-gesture-smiley-emoticon.gif

Left Lane Crusier.Rock Them Back To Hell..jpg

whipping.gif

• Liker
    Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    mediocre music:

ABBA-Frida. 1982 001.jpg
    vinyl & muligens en av drillpikene?

mvh

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Litt god gammel disco fra 80 tallet:

Shalamar - The Look (Jody Watley har en herlig stemme)

shalamar.jpg

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Meget audiofil sak fra Usher. Demo musikk fra tuben og spoty stemer ikke med dette album, det finnes blant annet noen meget fete innspillinger av Japanske krigstrommer.

img040.jpg

T

TT.

Gjest
    Meget OFF TOPIC, men er den noen av dere som poster i denne tråden som skal på messen i Horten? Hadde vært hyggelig å sagt HEI!

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Helt korrekt TT. Jeg hadde country music TV for en del år siden gjennom kabel selskapet, og der var der noen flotte bikini babes ooooooh yeees.:cool:

Tar ein forsiktige fra Brad Paisley.

T

TT.

Gjest
    Bob Baldwin - New Urban Jazz

Since more than 20 years Bob Baldwin is fostering music market with his premium performance. Collaborating with music stars of high caliber like Roberta Flack, Grover Washington, Tom Browne, Pieces of A Dream, Roy Ayers, George Benson, Marion Meadows, Chuck Loeb, Will Downing, Chieli Minucci, and Kim Waters, just to name a few, he has achieved the status of fame since a long time.
    Bob had a fulminated start as keyboardist on Tom Brown's legendary Funkin' for Jamaica (1986). As featured artist he appeared on the album A Long Way To Go of the group The Dream (1988). And indeed after the review of the last 20 years Bob has recorded a big bunch of albums. Rejoice (1990)and Reflections of Love(1992) on Atlantic Jazz Records, on his own label City Sketches I/Welcome To The Games (1996) - one of the first jazz artists selling his albums on his own website -, Cool Breeze on Shanachie (1997), BobBaldwin.com on his own City Sketches (2000), For You on Expansion Records (2001), The American Spirit on Shanachie (2002), Standing Tall on Narada Productions (2002), Brazil Chill on A440 Music Group (2004), All In A Days Work on 215 Records(2005) and nowNewurbanjazz.com (2008)on NuGroove Records. Bob sighs: "[SIZE=-1]The last two deals I had, those labels went belly up and I had to scramble to buy back my rights. That's why I have not been mainstream for the past 3 years because the platforms I was on were unstable. Labels are flopping and flipping and consolidating. iTunes has everybody mixed up." [/SIZE]Despite the fact that Bob frequently changed the label because many of those folded in the past I wish him much success for the future.
    His new album Newurbanjazz.com is called after his new website. "New Urban Jazz is the next sound to emerge out of the Contemporary Jazz genre", means Bob. Bob takes his mission serious. Like artists as Dave Koz, Alexander Zonjic, Ramsey Lewis, or Marcus Johnson he is programming radio stations. His album is a summing of this fine program. The starting tune Jeep Jazz is featuring singer Zoiea. Zoiea Ohizep was already performing on several of Baldwin's albums like Brazil Chilland on Freddie Jackson's It's Your Move. The tune is typical for the R&B infected contemporary jazz which Bob is proclaiming as the new sound.
    Most of you might remember Herb Alpert's legendary album Second Wind. Bob comments: "There's your second wind, then there's that Third Wind, the extra reserve." And indeed Joey Summerville and Bob Baldwin teamed up to give you that upright feeling. My Cherie Amour was an autobiographical account by Wonder about a woman he was fascinated with while in school at the Michigan School for the Blind in Lansing, Michigan. Released in 1969 the tune became a huge hit. Bob presents his mesmerizing cover featuring the great Najee on sax. Bob: "It took us 20 years, but it's all good."
    Somebody Else's Guy was Jocelyn Brown's breakthrough as a solo artist in 1984. Since this time she's is well known as disco our soul diva. Bob Baldwin glorious idea to let her sing the cover of her world hit was the result of an email from U.K., where Jocelyn resides. Bob discovered the song Take My Hand on a Spanish website of MySpace. Ragan Whiteside does the excellent flute part.
    Seems Like One Of Those Daze is featuring singer Tyrone Iris. The song was already release in 2007 on the album The Sanctioned Bootleg Vol.1. Anyway the song is worth a second spin. Some already compare Tyrone with Luther Vandross. On She's All That! Marion Meadows performs the sax in his own way. Bob comments: "[SIZE=-1]“Marion is smooth. His sound is soft, but fiery. He's got some Indian blood in him and it comes through in his playing. He's intense and a nice cat."[/SIZE]
    [SIZE=-1]Bob Baldwin has a special connection to Phil Perry. He was the featured artist on Too Late, released on the album Standing Tall. On Newurbanjazz.com Bob offers a remix version of this song. All Niteis a collaboration with longtime friend Joey Summerville. Bob recall the fact that he is an excellent singer. That he invites so many guest-singer is a result of his networking ("Give and take"). For example Toni Redd, her newest album Straight From the Heart received high accolades.
    [/SIZE]

On Natural Thing it's the inimitable Freddie Jackson. And who would forget the incredible Frank McComb on Flying High? His album The Truth Vol. One is still in good remembrance. This tune is a forced ride for synth and keyboards. The death of the great Joe Zawinul was the birth of this tune. Smell the essences of Zawinul's compositions like Birdland.

"One of the most compelling young Spoken Word Artist of our time" Asoulbourn is featured on Don't Keep Me Waiting. And Bob is diving deeper into New York Hip Hop on New Urban Jazz featuring rapper Della Croche.
    More than 70 minutes of cool music is waiting for you on Bob's new album Newurbanjazz.com. If this sound cannot transform you into a funky music junky you will stay an eternal wet blanket.

newurbanjazzcom.jpg

T

TT.

Gjest
    Helt korrekt TT. Jeg hadde country music TV for en del år siden gjennom kabel selskapet, og der var der noen flotte bikini babes ooooooh yeees.:cool:

Tar ein forsiktige fra Brad Paisley.
    Etter å ha vanket jevnlig på Cruise Cafè på Aker Brygge (Oslo) på 90 tallet og å ha en kompis som 24/7 spilte CW-musikk, kunne det ikke gå meg hus forbi at nesten alle platecovere han hadde var tapetsert med mer eller mindre vakre kvinner.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.150
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes
    Dette hørtes da ikke så verst ut.;)

Rattlesnakes er en klassiker. Her sakset fra Allmusic.
    One of the finest debuts of the '80s, and possibly the defining album of the whole U.K. indie jangle scene that also included Prefab Sprout, Aztec Camera, and dozens of other bands, Lloyd Cole and the Commotions' Rattlesnakes is a college rock masterpiece of smart, ironic lyrics and sympathetic folk-rock-based melodies. The Glasgow-based band (Lloyd Cole on guitar and vocals, Neil Clark on lead guitar, Blair Cowan on keyboards, Lawrence Donegan on bass, and Stephen Irvine on drums) has a level of interplay remarkable in a group that had been playing for less than two years, and for all the attention given to Cole's hyper-literate lyrics, the album's finest moments are things like the slinky interludes between the wry verses on the Renata Adler-inspired "Speedboat" and Clark's glorious extended solo at the end of the album's finest song, "Forest Fire." Originally released in the U.S. by Geffen but reissued on CD as part of Capitol's acquisition of the Commotions in 1988 (with the original cover, which had been changed for the Geffen release), Rattlesnakes consists of ten perfect, or close to it, pop songs in just a hair under 36 minutes. Kicking off with the group's first U.K. single, the impossibly wordy, stream-of-consciousness "Perfect Skin," the album is basically a series of verbal snapshots of love gone wrong among the overeducated and underemployed. Cole's low-pitched and surprisingly soulful -- for a philosophy student from the University of Glasgow, anyway -- voice flits between earnestness, compassion, and arch derision ("Must you tell me all your secrets when it's hard enough to love you knowing nothing?"), while his lyrics sketch incisive character studies filled with smart and funny one-liners, near-obsessive name-dropping, and references to enough novels and movies for a semester-long pop culture class. The title track, for example, is based on a key image from Joan Didion's stark Hollywood novel Play It as It Lays, and its chorus compares the song's heroine to Eva Marie Saint's character in the film On the Waterfront. In less skilled hands, this would all be unbearably pretentious, but Cole's sly sense of humor and self-mocking wit keep things on the right side of ambitious. The German CD of Rattlesnakes (Polydor 823 683) will be of interest to North American Commotions fans. The disc not only contains the original versions of three songs Geffen had Ric Ocasek remix for the U.S. release (which are also on the Capitol reissue); it also features a unique version of "Forest Fire" with the guitar solo coda extended by nearly 40 seconds and four B-sides from British singles of the period: "Sweetness," the wry Warhol superstars portrait "Andy's Babies," "The Sea and the Sand," and the phenomenal "You Will Never Be No Good." In any incarnation, Rattlesnakes is a classic.

Men ekte vinylsnobber kan ikke dille med youtube og denslags :)

T

TT.

Gjest
    Her dilles det ikke. Dessuten er majoriteten av spilt musikk hentet fra grammofonen i mitt delvis møblerte hjem. Med fire grammofoner tilgjengelig, skulle noe annet være utenkelig!

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn