Diverse Hva leser du i dag.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Gleden ved Skjeden - Nina Brochmann og Ellen Støkken Dahl



    Flinke jenter som skriver lett om det en stakkar skjønner han ikke kunne så mye om likevel. Søtt-seriøst illustrert av TegneHanne. Noe å fordype seg i for alle.
    Det er noe fint med dette. Litt som å synes at Spitfire er den fineste flymaskinen som finnes, og så kjøpe og lese denne:



    Man får neppe oppleve å eie en selv, men kan lære litt om hvordan den funker.

    En av ungjentene på jobben var helt i fyr og flamme over gleden med skjeden forrige dagen, om man eier en, eller får leke med noen som eier en, les boka, sånn kort gjenfortalt.
     

    Vedlegg

    Sist redigert av en moderator:

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Edvard Hoem - Land ingen har sett


    last ned (15).jpg

    Tredje bind i serien om familien fra Romsdal; utvandrerne og de som ble igjen. Denne holder ikke meg fangen like mye som de to andre
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    Legs McNeil & Gillian McCain - Please Kill Me: The Uncensored Oral History of Punk

    killme.jpg

    Interesting stuff
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    5.366
    Sted
    oslo
    Halvveis gjennom the three body problem, og så langt er den enormt bra!

    Får litt den samme følelsen som når jeg leser Vonnegut, med at man virkelig blir transportert inn i et annet tankesett, og man blir liggende våken med hjernen i full aktivitet etter å ha tvunget seg selv til å legge fra seg boken fordi klokken plutselig er blitt 3 om natten ;)

    Da har jeg lest meg gjennom alle tre bøkene, og kan med god samvittighet anbefale alle tre.
    Den midterste boken var en ok transportetappe (terningkast 4), men "the three body problem" og "Death's end" kommer til å ligge og knake bak i hjernebarken min i lang tid fremover.


    Begynte å lese "This book is full of spiders" i går, og kom meg halvveis gjennom før jeg lå meg til å sove.
    Er en humoristisk "splatter" bok, og vil ikke kalle den skummel, men det stanset ikke hjernen min fra å vekke meg ti ganger i løpet av natten fordi den var bombesikker på at rommet var fullt av skumle ting som ville drepe meg ;)

     
    Sist redigert:

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Endelig fått skaffet meg denne smått geniale og ganske så innsiktsfulle boka.

    Steffen Kverneland - Munch (2014)

    last ned (17).jpg
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.580
    Antall liker
    7.130
    510E2NQ2YXL._SX305_BO1,204,203,200_.jpg

    Har hatt denne boken stående en stund, og tok den med på en tur til Asia nylig. Det ble ikke til at jeg benyttet meg av underholdningstilbudet ombord i det hele tatt, eller fikk meg noe søvn for den del. Kan varmt anbefales av flere grunner, som jeg kommer tilbake til nedenfor.

    Krakauer er vel mest kjent for sine bøker fra fjellklatringsmiljøet, og har selv besteget både Everest og K2. Boken ble unnfanget da han kjørte innom den lille byen Colorado City på grensen mellom Arizona og Utah, den uoffisielle "hovedstaden" for den såkalte Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (FLDS). FLDS brøt med Mormonerkirken i Salt Lake City da lederskapet der etter tiår med føderalt press bannlyste flerkoneri. Dette til tross for at kirkens grunnlegger, Joseph Smith, hadde flere titalls koner og at Gud i en åpenbaring hadde forkynt polygami som påbud. Mormonerkirken har forøvrig fortsatt denne passasjen, kjent som åpenbaring 132, i sine helligste skrifter.

    Boken starter nesten som en krimhistorie fra virkeligheten, og de grufulle drapene på Brenda Lafferty og hennes baby i 1984 som begge fikk halsen ritualistisk avskåret med slakterkniv. Hennes to svogre, Ron og Dan Lafferty ble snart pågrepet for drapene. Ron ble dømt til dødsstraff men sitter fortsatt på vent for henrettelse, mens Dan sitter i samme fengsel på livstid uten mulighet til benådning (og deler celle med Mark Hofmann). Begge insisterer på at de utførte drapene på ordre fra Gud.

    Krakauer trekker deretter trådene helt tilbake til tidlig 1880-tall, med en fascinerende redegjørelse for datidens tidsånd, og omstendighetene rundt Joseph Smith og hvordan han i løpet av få år etablerte en ny og genuint amerikansk religion, som i dag teller flere medlemmer enn det jødiske trossamfunn. Han tar deretter for seg de grunnleggende prinsipper og teser i denne religionen, og hvordan de ble forfulgt og fordrevet frem til de fant sitt paradis i Utah, utenfor det som den gang tilhørte den amerikanske føderasjon. Det skulle ikke vare lenge, allerede året etter ble Utah innlemmet i Føderasjonen. Etter som han nøster seg fremover til vår egen tid, tar Krakuaer leseren med på en reise hvor han setter søkelyset på forholdet mellom religion og politikk i USA generelt, og Mormonerkirken spesielt, inklusive de mange utbrytersektene av lifeofbrianesque proporsoner.

    Boken kan dermed anbefales ikke bare for en innføring i en religion som av mange akademikere forventes å bli den neste "verdensreligionen", med opp mot 300 millioner tilhengere mot slutten av dette århundret. Den tar opp det for europeere besynderlige forhold mellom religionsfrihet og borgerlige plikter i amerikansk politikk (Utah er på samme tid USAs mest religiøse, republikanske og svindlerstat, hvor det å unngå føderal innblanding og snyte på skatten er en dyd). Den omhandler betydningen av karismatisk/narsissistisk lederskap for utviklingen av religiøse, ideologiske eller politiske bevegelser, hvor lederskapet formaner at tilhengerne skal gjøre som de sier (og ikke som de selv gjør). Krakauer argumenterer for eksempel godt for at det var Smiths store libido som bidro til at han måtte rettferdiggjøre sine mange utenomekteskapelige forhold til sin første kone ved å påstå at han handlet på ordre fra Gud, snarere enn motsatt. Den setter også et søkelys på hvordan institusjonaliserte religioner politisk bruker alle midler for å unngå kritikk av tidlige prinsipper til tross for at de ikke er utelatt fra de religiøse skrifter. Det var først i 1890 at de offisielt ga opp doktrinen om flerkoneri (selv om lederne fortsatte praksisen i noen tiår til) og så sent som på 1970tallet at de oppga den offisielle rasismen, inklusive ideen om at fargede representerer djevelens barn på jorden. Videre gir den interessante betraktninger rundt religion og rettspsykiatri. For eksempel, da Lafferty-brødrene første gang var i retten, forsøkte forsvaret å påberope mental utilregnelighet fordi de hadde drept etter å ha hørt befalinger fra Gud. Ikke bare Mormonerkirken men også andre kirkesamfunn i USA gikk da hardt ut og insisterte på at de ville ha seg frabedt enhver insinuasjon om at det å høre stemmen til Gud inni sitt eget hode og handle deretter representerer noe sinnsykt.

    Men mest av alt handler boken om hvilke omstendigheter som fører til religiøs radikalisering og fanatisme (uavhengig av hvilken religion) som igjen kan føre til mord og eller terror.

    Boken er lettlest og tidvis også underholdende (som troen på de Hellige Langunderbukser, eller at Ron Lafferty har sydd på et merke med "EXIT ONLY" på bukseræven av sin fangedrakt for å forhindre at engelen Moroni inntar hans kropp på sodomistisk vis). Men først og fremst handler den om de mer blodige, dystre og groteske kapitler av mormonerkirkens rolle og utvikling i det Ville Vesten frem til i dag, hvor den nåværende FLDS Profet sitter i fengsel for blant annet å ha voldtatt flere mindreårige jenter, jepp, det er han på bildet i bakgrunnen:

    48199098.cached.jpg


    Men det er først og fremst en bok som gjør deg litt klokere. Både for å forstå viktige understrømmer i amerikansk politikk, og ikke minst når du neste gang har en nystriglet kar på døren fra Jesu Kristi Kirke av de Siste Dagers Hellige.
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.801
    Antall liker
    13.295
    Annen gangs lesing av Murakamis "hva jeg snakker om når jeg snakker om løping". Mer interessant nå mår jeg også løper selv. Og så "underkastelse" av houllebeque. Jeg er en stor fan av han.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    bjella-jordsjuk.jpg

    Stein Torleif Bjella - Jordsjukantologien

    Denne har jeg kost meg med i dag. Overkommelig størrelse, trist og underholdende på likt.

    Skulle vore eit godt menneske.
    ikkje stunde etter meir.
    Sita på tunet.
    Rusle i skogen.
    Fiske fisken.
    Ta vare på det eg har.
    Gle meg over andre.
    Gå utmatta i seng.
    Like å stå opp.
    Ikkje isolere meg
    iallfall ikkje heilt.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Tore Renberg - Angrep fra alle kanter


    last ned (11).jpg
    Snart ferdig med bind 2 i denne triologien som igjen viser Renberg som en stor historieforteller med dyp kjærlighet til sine karakterer, denne rufsete gjengen av småkriminelle som forsøker å skape seg verdige liv.

    Tore Renberg er en fin humanist som beskriver hele mennesker det går an å tro på, alle tumler de rundt i sine halvt mislykkede, halvt vellykkede liv og forsøker å realisere sin drømmer mens fortiden, livet og omstendighetene stadig stikker kjepper i hjulene på dem.
    Renberg klarer å beskrive alle karakterene med flere sider, selv de mest usympatiske vises frem som mennesker som ønsker på sitt vis å skape seg gode liv ut fra sine forutsetninger.
    Og så er han utrolig sexfiksert, med et uvanlig eksplisitt språk og stor humor.
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.013
    Antall liker
    395
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    61JJvTd0d6L__SX324_BO1,204,203,200_.jpg
    Skremmende om hvor nær vi har vært atomkatastrofer under den kalde krigen
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    En herlig bok om den antikke greske «stat» (satt i anførsel siden noe av poenget er den store avstand til vår statsforståelse) av Bernhard Knauss fra 1940: Staat und Mensch in Hellas. (Beklageligvis ikke oversatt til andre språk.)

    Ved siden av å være en ypperlig sak om tema - det irriterer meg at jeg ikke kjente til og leste den allerede mens jeg studerte - så setter den vår egen statsforståelse i herlig relieff, og vi forstår hvorfor Alexander den store står i historien som det greske polis' endelikt.

    En får tak i den både på antikvariat/ebay og amazon. Anbefales.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Tok frem igjen en bok som jeg leste flere ganger i studietiden, og som vel har satt sitt preg på mitt syn på grunnleggende tildragelser i den «moderne» europeiske tradisjonen. Jeg anser denne boken som en «må leses» for enhver som vil forstå de strukturelle og ideologiske endringer fra fremveksten av absolutismen ut av de religiøse borgerkriger frem til opplysningstidens politiske materialisering i den franske revolusjon.

    En bok til å bli nesten flomopplyst av, og en klassiker innen politisk filosofi/idehistorie/historie. Den som ikke lærer av denne, om enn aldri så uenig, har dårlig læringsevne.

    Reinhart Koselleck: Kritik und Krise. Eine Studie zur Pathogenese der bürgerlichen Welt. (Først utgitt i 1959)

    Det fins en engelsk oversettelse:

    https://www.amazon.com/Critique-Crises-Enlightenment-Pathogenesis-Contemporary/dp/0262611570


    (https://de.wikipedia.org/wiki/Kritik_und_Krise)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jf. lesing av Jordsjukantologien over:

    Dette har hengt igjen i meg.

    Eg vart aldri god nok for sentrumsungdommen
    Dei syntest eg var harry.
    No har dei flytta herifrå.
    Eg bur her.
    handterer turistane
    slåst mot vier og bjørk
    sørgjer for at kulturlandskapet ikkje gror til.

    På skulen var eg ingenting.
    Ein tapar i alle fag.
    Sentrumsungdommen lo
    av mine mislykka engelske gloser og elendige karakterar.

    No vil dei ha hytte på åsen.
    Dei kjem heim for å gjeste gamle tufter.
    Pynte på ei grav.
    Eit par har invitert meg på eit glas
    og ein prat om unge år
    så dei får høyre litt dialekt.

    Den gode stemninga går fort over
    når fakturaen kjem.
    Det er nemleg eg som har bygd hyttene.

    Synest du det er rart at eg skriv rekning med høygaffel
    at eg driv dei frå vettet med venting?
    Byggevareprisar ut av ei anna verd
    sviktande grunnmur
    peis utan trekk
    hurtigveksande blåtømmer frå baltisk sandgrunn
    skakk kjøkkenbenk til dobbel pris.

    Eg gløymer aldri friminutt og hets.
    Eg nyt kvart sekund eg kan laga eit helvete
    for dei gamle plageåndene.

    - Stein Torleif Bjella
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.728
    Antall liker
    3.895
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Denne kan lastes ned gratis nå, for dem av dere som ikke har lest'n:

    "Stately, plump Buck Mulligan came from the stairhead...." Bør vel kanskje leses 16. juli?

    Ulysses by James Joyce - Free Ebook

    EDIT: Så lenge ingen maser på at jeg må lese ferdig Finnegans Wake... Jeg har prøvd mange ganger, men gir opp rundt side 70-80 hver gang.

    B
     

    Zenja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    174
    Antall liker
    77
    John Steinbeck-Dagdrivergjengen.

    Lettlest skjønnlitteratur om noen bolsere.
    Veldig ulik "Grapes of wrath",syns jeg.
    37448-IMG_0762_medium.jpg
     
    Sist redigert:

    yellow

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    391
    Antall liker
    140
    John Steinbeck-Dagdrivergjengen.

    Lettlest skjønnlitteratur om noen bolsere.
    Veldig ulik "Grapes of wrath",syns jeg.
    Vis vedlegget 496337
    Steinbeck skrev vel to-tre bøker om dagdrivergjengen, deriblant "Alle tiders torsdag". Disse skiller seg veldig ut i forhold til det andre han skrev.
    Et par andre anbefalinger, "Om mus og menn" og selve høydepunktet (for meg), "Øst for eden".
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo noen skrudde sjele her, som meg, som av og til liker å stå på hodet (som Hegel uttrykte det). Men denne er forståelig og opplysende for mange flere enn fagidiotene. Det dreier som om forståelsen av frihet. Intet gjennomsyret den tyske idealismen mer (fra Kant via Fichte, Schelling og Hegel) enn frihetsproblematikken. Her er en vidunderlig god og forståelig utlegging av Hegel (med sammenlikninger til Rousseau, Kant og den liberalistiske tradisjon). Klart fremstilt og umulig å bli dummere av.

    https://www.amazon.com/Foundations-...532377650&sr=8-1&keywords=social+theory+hegel
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    5.137
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har lenge tenkt å kjøpe Hamsuns samlede verker, ser det kom ny utgave i 2009 som er tilgjengelig nytt nå - men noen som har synspunkter de litt eldre versjonene - tenker da på språket og hvor lett de er å lese? Finn.no renner jo over av Hamsun samlinger..

    On topic- Albert Camus - den fremmede
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.863
    Antall liker
    21.866
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Michelets aller siste.
    .

    Ang. Steinbeck: "Alt går bedre med litt vin". Om utsagnet kommer fra Dagdrivegjengen eller Alle tiders torsdag er ikke så viktig, men at det er begge bøkene destillert ned til en enkelt setning er iallefall sikkert.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.707
    Antall liker
    7.954
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Har lenge tenkt å kjøpe Hamsuns samlede verker, ser det kom ny utgave i 2009 som er tilgjengelig nytt nå - men noen som har synspunkter de litt eldre versjonene - tenker da på språket og hvor lett de er å lese? Finn.no renner jo over av Hamsun samlinger..

    On topic- Albert Camus - den fremmede
    Du kan trygt kjøpe dei eldre utgåvene - stort sett billeg som brukt. Pass berre på å få med "På gjengrodde stier".

    Språket til Hamsun er meisterleg, men krevjande, iallfall når eg har køyrt det for tiandeklassingar. Men når ein har greidd å knuse seg gjennom isen, kjem ein til det friskaste kjeldevatn.......
    Fantastisk litteratur. Hugs også å få med deg ein biografi eller to...
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Nærmer meg slutten på Gilles Kepel/ Jihad, The trail of political Islam. Lest uten andre ambisjoner enn å sitte igjen med et litt forsterket overblikk over et tema som 'setter farge på verden' om dagen. Interessant lese, selv om den er fortært i for små porsjoner, på buss og tog, og i pauser på jobben, og noen få sider på senga før søvnen endelig kommer....
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    5.137
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har lenge tenkt å kjøpe Hamsuns samlede verker, ser det kom ny utgave i 2009 som er tilgjengelig nytt nå - men noen som har synspunkter de litt eldre versjonene - tenker da på språket og hvor lett de er å lese? Finn.no renner jo over av Hamsun samlinger..

    On topic- Albert Camus - den fremmede
    Du kan trygt kjøpe dei eldre utgåvene - stort sett billeg som brukt. Pass berre på å få med "På gjengrodde stier".

    Språket til Hamsun er meisterleg, men krevjande, iallfall når eg har køyrt det for tiandeklassingar. Men når ein har greidd å knuse seg gjennom isen, kjem ein til det friskaste kjeldevatn.......
    Fantastisk litteratur. Hugs også å få med deg ein biografi eller to...

    Takker for tilbakemelding, da går jeg for brukt. Har leste noe Hamsun, men da på Kindle. Antar ta det er samme utgave som 2009 bøkene.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    "Det var som det var hans lodd i livet at gå meget og bære meget. Han var som en pram gjennem skogene" Man må elske dette.

    Mine samlede er de hvite med blå rygg. Vil tro at det ikke er 'oversatt' i noen av utgavene?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    5.137
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Du kan nok ha rett, alltid vært litt skeptisk til å kjøpe gamle utgaver av bøker som i utgangspunktet er tunge nok å lese med ett moderne språk - men er vel først og fremst oversatte bøker dette er ett tema. I Hamsun, og andre norske klassikere er vel selve språket en viktig del av opplevelsen - det blir nok ikke tuklet med uansett.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.000
    Antall liker
    11.400
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Har lenge tenkt å kjøpe Hamsuns samlede verker, ser det kom ny utgave i 2009 som er tilgjengelig nytt nå - men noen som har synspunkter de litt eldre versjonene - tenker da på språket og hvor lett de er å lese? Finn.no renner jo over av Hamsun samlinger..

    On topic- Albert Camus - den fremmede
    Du kan trygt kjøpe dei eldre utgåvene - stort sett billeg som brukt. Pass berre på å få med "På gjengrodde stier".

    Språket til Hamsun er meisterleg, men krevjande, iallfall når eg har køyrt det for tiandeklassingar. Men når ein har greidd å knuse seg gjennom isen, kjem ein til det friskaste kjeldevatn.......
    Fantastisk litteratur. Hugs også å få med deg ein biografi eller to...
    Man kan da vel ikke "normalisere" språket til Hamsun??? Språk og formuleringer er da vel hele clou'et med Hamsuns diktning?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.707
    Antall liker
    7.954
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Jf. lesing av Jordsjukantologien over:

    Dette har hengt igjen i meg.

    Eg vart aldri god nok for sentrumsungdommen
    Dei syntest eg var harry.
    No har dei flytta herifrå.
    Eg bur her.
    handterer turistane
    slåst mot vier og bjørk
    sørgjer for at kulturlandskapet ikkje gror til.

    På skulen var eg ingenting.
    Ein tapar i alle fag.
    Sentrumsungdommen lo
    av mine mislykka engelske gloser og elendige karakterar.

    No vil dei ha hytte på åsen.
    Dei kjem heim for å gjeste gamle tufter.
    Pynte på ei grav.
    Eit par har invitert meg på eit glas
    og ein prat om unge år
    så dei får høyre litt dialekt.

    Den gode stemninga går fort over
    når fakturaen kjem.
    Det er nemleg eg som har bygd hyttene.

    Synest du det er rart at eg skriv rekning med høygaffel
    at eg driv dei frå vettet med venting?
    Byggevareprisar ut av ei anna verd
    sviktande grunnmur
    peis utan trekk
    hurtigveksande blåtømmer frå baltisk sandgrunn
    skakk kjøkkenbenk til dobbel pris.

    Eg gløymer aldri friminutt og hets.
    Eg nyt kvart sekund eg kan laga eit helvete
    for dei gamle plageåndene.

    - Stein Torleif Bjella
    Bjella er bygdebillysjangeren sin øvsteprest. Skulle berre ynske det gjekk an å spele songane på gitar for elevane.

    Eg er han som kom på sisteplass i skuleskirenn.
    Eg er han som kom i mål når dei andre kom heim.
    Eg er han som hadde skakk lugg og fritt fall.
    Eg er han som alder fekk te kaste liten ball.

    Eg er han som mista badebuksa midt i stupet.
    Eg er han du alder spelte ballen te.
    Har du nokon gong i det minste tenkt på
    det kunne ha vore deg.

    Eg er han som alltid rota bort gymposen.
    Eg er han som køyrde snurren fast i glidelåsen.
    Eg er han som fekk snøbank i storefri.
    Eg er han som fekk kledun ette storesyste mi.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ble nevnt i en eller annen tråd. Morsomt og tankevekkende innimellom. Noe variert kvalitet på det. Samling av ting som er utgitt over tid i et sci-fi-magasin?

    d1382af1b9d8090bd85ecabffd18af45.jpg

    Og denne endelig i bestilling. Bare nødt til å prøve å finne ut hvordan de greier det.

    9788292866054.jpg
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.728
    Antall liker
    3.895
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fra den nær manisk optimistiske Peter Hitchens (not...):


    hitch.jpg

    B

    hmm? Er boka noen år gammel, og kanskje i noen grad utdatert, sier du? Schpæller ingen rolle.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn