Mat, drikke og røyk Hva lagde du til middag i dag?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.072
    Antall liker
    1.069
    Sted
    '
    Easy Living:

    Gratinert pølse i brød med epler, rå løk, ost, paprika og diverse andre vekster.

    p1302.jpg

    Mye smak trenger en Champagne som biter en smule: 2011 Moutardier Meunier Brut Nature, basert på 100% Pinot Meunier, kan være et alternativ for den som liker sånne ting.

    p1307.jpg
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    0784D9A2-BD19-45EB-ABCD-F23D6C0BC6F6.jpg

    Lagde saus av gule småtomater. Freste hvitløk og litt gul løk i olivenolje sammen med et knippe fenikkelfrø.
    Hadde i tomatene og kokte de møre. Pulset sausen med stavmikser for å ikke knuse frøene, før det fikk redusere enda litt til. Ble en veldig søt og fyldig saus!

    God olivenolje, flaksalt og lilla basilikum fra hagen. Beste pizza jeg har laget så langt i roccbox.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.072
    Antall liker
    1.069
    Sted
    '
    Blinis og sjømat er en god kombinasjon, nå som alltid.

    ABLIMG_5176.JPG

    Blinis, rømme, pluss rødløk
    ABLIMG_5180.JPG

    Oxalis:
    ABLIMG_5184.JPG
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.710
    Antall liker
    13.197
    Nyretapp på grillen. fries og bearnaise som tilbehør. Blodrød Bordeaux i glasset.

    Lagde også en stor gryte lam Rogan yosh i dag. Fårikål gidder jeg ikke i år heller, det er mangt og meget mer spennende man kan bruke lam til. Skal det være norsk er frikasse et bedre alternativ. Lagde vel får i kål sist for en tre-fire siden tror jeg.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Da er høstens trøffelmiddag reddet. Serveres med pasta med egg, smør og ikke noe annet.

    Tartufo.jpg

    Denne veier 84 gram og burde være nok til 4 gode porsjoner. I følge dagens notering på trøffelbørsen i Alba skulle den kostet 250 euro; https://www.tuber.it/borsino-del-tartufo/.
    Jeg betalte bare 100 euro hos min trøffelhøker i Molise; Contatti - Tartufo Pentro.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Igår hadde vi pad krapow gai, en snau hundrelapp(norske kroner) for fire gode porsjoner :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.262
    Antall liker
    10.986
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Tomatbasert fiskegryte med fenikkel.
    Torsk, laks, og noen argentiske reker.

    Screenshot 2019-11-15 at 20.38.07.jpg

    Inntas med nybakt focaccia fra nærbakeren.
    Admiralen forlangte rosevin. Det fungerte.

    Screenshot 2019-11-15 at 20.38.24.jpg
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.710
    Antall liker
    13.197
    Chli con carne med nachos. Gratinert med mye ost selvsagt. Guacamole til.

    Tror dette var siste poste med chili com carne fra fryseren, gleder meg litt til neste gang det skal lages, men må ta det etter neste harrytur. I Sverige selger de høyrygg og bibringe til en fornuftig penge, det er sjelden man ser i Norge hvor disse stykningsdelene stort sett prises som biffer.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.217
    Antall liker
    9.444
    Torget vurderinger
    2
    Utslitt etter en hard uke så redningen ble dagens hos Nella på St.Hanshaugens . Perfekt fransk bistromat til en rimelig penge
    6D7A25B5-98AB-4E46-B471-42D763760D3F.jpg
    Kåkåvæ
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.363
    Antall liker
    102.281
    Torget vurderinger
    23
    Nella anbefales, god mat og hyggelige priser - OG åpent til lunsj med bl.a. flere gode supper.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.217
    Antall liker
    9.444
    Torget vurderinger
    2
    Champignonsuppen er helt fantasisk ja. Det finnes andre mer berømte steder rundt hjørnet men Nella er blitt stedet vårt og med god grunn, jeg anbefaler på det sterkeste. Perfekt å ha dette som nabolagsrestaurant, men det er verdt en tur fra andre steder i byen.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.217
    Antall liker
    9.444
    Torget vurderinger
    2
    Champignonsuppen er helt fantasisk ja. Det finnes andre mer berømte steder rundt hjørnet men Nella er blitt stedet vårt og med god grunn, jeg anbefaler på det sterkeste. Perfekt å ha dette som nabolagsrestaurant, men det er verdt en tur fra andre steder i byen.
    Syns synd på de som sitter og spiser på overprisede kjederesteuranter i sentrum mens vi her på haugen kan kose oss med bit av Paris til betydelig lavere pris. Det er blitt et lite matmekka her oppe med Gutta på Haugen, Pascal , Smalhans og nå Nella på rekke og rad, og Kolonialen litt bortenfor. Og brødet kjøpes på Åpent Bakeri evt Baker Hansen, og kaffen på Java. Tror faktisk jeg blir boende her jeg...
     

    zerum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    395
    Antall liker
    131
    Blir nylaga blodpølse i dag,akkurat komt i panna.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.549
    Antall liker
    7.057
    Årets panne med fårikål står og putrer. Lukten begynner å sive gjennom skyvedøren til kjøkkenet, og det gledes. Blir som vanlig enda bedre oppvarmet i til lunsj i morgen. Far spiser opp restene i morgen kveld og tenker det er helt greit at det blir ett år til neste gang. Same procedure osv.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.710
    Antall liker
    13.197
    Høye biffer av indrefilet, bernaisesaus og påmmfri. Enkelt, men veldig godt.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Var en båt ved kai i nærheten som solgte krabber i dag, så da ble det krabbe. Helt enkelt med brød, smør og majones. Samt litt eddik og pepper på noen for å variere litt. Var ikke å veldig mye mat i husene nå, men godt det som var der.

    Kjøpte også med noen kilo med lyr som skal bli til fiskekaker.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.363
    Antall liker
    102.281
    Torget vurderinger
    23
    Tester ut litt økologiske varer her - en spesiell griserase fra Holt Gård.
    Først ut var litt grovkvernet farse!


    Fantastisk smak. Dampet, med eggehvite, vannkastanjer, glassnudler og vårløk.

    farse holt gård.png

     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Champignonsuppen er helt fantasisk ja. Det finnes andre mer berømte steder rundt hjørnet men Nella er blitt stedet vårt og med god grunn, jeg anbefaler på det sterkeste. Perfekt å ha dette som nabolagsrestaurant, men det er verdt en tur fra andre steder i byen.
    Syns synd på de som sitter og spiser på overprisede kjederesteuranter i sentrum mens vi her på haugen kan kose oss med bit av Paris til betydelig lavere pris. Det er blitt et lite matmekka her oppe med Gutta på Haugen, Pascal , Smalhans og nå Nella på rekke og rad, og Kolonialen litt bortenfor. Og brødet kjøpes på Åpent Bakeri evt Baker Hansen, og kaffen på Java. Tror faktisk jeg blir boende her jeg...
    nella er vel noe henimot innertier i sjangeren.

    (smalhans traff aldri meg.)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.710
    Antall liker
    13.197
    Freaket fullstendig ut i dag og lagde taco selv om det ikke var fredag og helt uten produkter fra Old El Paso eller Santa Maria. Det er faktisk mulig.

    Hvetetortillas, grillet coulotte, guacamole, mango, grillet paprika og saus med ancho-chili, tomater, hvitløk, koriander og litt agurk.
     

    fluefiskern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2013
    Innlegg
    197
    Antall liker
    57
    I går lagde jeg svinestek og en knallgod brun saus. Siden jeg bor aleine så blir det rester idag
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.508
    Antall liker
    7.843
    Torget vurderinger
    0
    I dag blir det fiskekaker, stekte poteter, salat evt surkål/rødkål for den som ønsker det. Mao, delvis restemiddag.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.072
    Antall liker
    1.069
    Sted
    '
    Shepherd’s Pie, moset potet og pastinakk på topp.
    S155Y094X309C.jpg

    Litt tidtrøyte mens pien står i ovnen.
    Snitter med agurk og laks, Scones, jordbær og et par glass boblebrus.

    S255U511A975F.jpg


    Spises sammen med en rød italiener.
    S390L767N229K.jpg
     

    fluefiskern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2013
    Innlegg
    197
    Antall liker
    57
    Pad kra pao blei det laget idag. Kokkekurset i Thailand er ikke det dummeste jeg har gjort
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.710
    Antall liker
    13.197
    Hva har skjedd med risottoen?
    Jeg vet ikke om det har skjedd så mye med risottoen, den er helt basic med revet parmesan på toppen.
    Var det noe spesielt du reagerte på?
    Jeg så ganske lenge på bildet ditt for å finne risottoen uten å finne den. Jeg ser jo nå at det er noe som kan tenkes å være et forsøk på risotto der, men det ligner ikke spesielt mye på et vellykket eksemplar av rasen.
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.335
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Nordland
    Hva har skjedd med risottoen?
    Jeg vet ikke om det har skjedd så mye med risottoen, den er helt basic med revet parmesan på toppen.
    Var det noe spesielt du reagerte på?
    Jeg så ganske lenge på bildet ditt for å finne risottoen uten å finne den. Jeg ser jo nå at det er noe som kan tenkes å være et forsøk på risotto der, men det ligner ikke spesielt mye på et vellykket eksemplar av rasen.
    Jeg så risotto`n umiddelbart! Men så har jo eg fått meg nye briller:cool: #sågodtut #specsavers
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn