Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Postmannen var grei og hadde med en pakke fra Nederland i dag. Og der var denne klassikeren fra Joe Walsh med.
    Tidlig UK press med god lyd. Bare velstand med andre ord. Jeg tar selvfølgelig platetittelen på alvor og har sprettet en øl :p

    8818678F-E347-4FEF-8E3E-96866CDD7C0C.jpg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.828
    Antall liker
    50.800
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    F40EB84B-CA44-426E-8BAD-AF91356F000F.jpg

    Der minte du meg på noe,får slenge på den jeg også :)

    O
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ny teve er på plass i kjellerstua. Jeg har tidligere hatt projektor og lerret. Og har i grunnen savnet innlevelsen ett stort bilde gir når man ser på film. Det jeg ikke har savnet er å måtte sitte i stummende mørke for at projectoren skal gi bra bilde. Men nå har de virkelig store tv’ene kommet såpass langt ned i pris at jeg valgte å slå til. Gikk for en Samsung 75" 4K LCD, som jeg må si meg fornøyd med.

    B86C669D-E6AE-4B07-8872-78F5CB125C4E.jpg
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.928
    Antall liker
    19.786
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Flott tv, Largo. Er selv på utkikk etter ny. Jeg heller mot Oled. Var det med i vurderingen til deg?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hei lars_erik. Oled ble vurdert, men de er fremdeles fryktelig dyre i de største størrelsene. Men skulle jeg hatt en mindre tv så ville jeg valgt Oled.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.828
    Antall liker
    50.800
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei lars_erik. Oled ble vurdert, men de er fremdeles fryktelig dyre i de største størrelsene. Men skulle jeg hatt en mindre tv så ville jeg valgt Oled.
    Oled har en svakehet og det er innbrenning i bildet,om du ser mye på TV,Samsung Q9 er nok et tryggere valg pr nå.

    O
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.928
    Antall liker
    19.786
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hei lars_erik. Oled ble vurdert, men de er fremdeles fryktelig dyre i de største størrelsene. Men skulle jeg hatt en mindre tv så ville jeg valgt Oled.
    Oled har en svakehet og det er innbrenning i bildet,om du ser mye på TV,Samsung Q9 er nok et tryggere valg pr nå.

    O
    Jeg har fortsatt plasma, av den grunn at jeg syns lcd og led blir for grå i svart. Og for dårlig innsynsvinkel. Qled har vært et alternativ, men har samme ankepunkt der også. Mulig plasmaen blir en stund til :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Samsungen erstattet en Panasonic 50" plasma og har nok ikke like bra svartnivå som den. Men ikke så dårlig at jeg reagerer på det. Så LCD har blitt en del bedre med årene. QLED er vel en mellomting, men prismessig på nivå med Oled.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.828
    Antall liker
    50.800
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Qled er baklys ikke side lys som LCD vanligvis er,Oled slukker 100% når de går i svart. Qled slukker 90% har bedre rødtoner og sterkere lys. Oled har bedre svart nivå enn alle typer TV på markedet i dag. Begge har bedre flyt enn LCD/ Plasma. Innsynsvinkel er helt rått på begge,det finns Q6,Q7 og Q9 som er toppmodelen. Nye 8005 er også en bra tv,LG har kommet med en baklys LCD som er helt rå og burde være med i kampen om det fineste bildet.

    O
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Takk for støtten gutter, skal prøve å leve opp til det :p

    En av mine favorittband på 80-90 tallet var R.E.M. De har nok havnet litt i glemmeboka etter som årene har gått, men det ble gitt ut to live plater for noen år siden med gamle opptak. Unplugged 1991 og 2001. Jeg har bare Unplugged 2001. Men om noen har Unplugged 1991, så gjerne kom med kommentarer.



    Her dreier det seg om akustiske versjoner av kjent materiale. Smakfullt fremført av ett modent band. Utgivelsen er forbilledlig. Presset på tyst vinyl og mastret av Chris Bellman (guru).

    Og her en av deres beste låter.

    Fin musikk smak! Jeg har både 1991 og 2001 utgivelser og begge er fine. Tilgjengelig for ned lasting på HDtracks men det er gjerne ikke noe for deg...

    REM og CCR hører hjemme i enhver samling IMO.


    vh S
    Jeg måtte jo selvfølgelig skaffe meg Unplugged 1991 også. Og det er like fin utgivelse dette og. Låtene er naturligvis fra den tidlige peroden til bandet, som mange vil foretrekke.

    F1FFF130-2254-49A2-B682-B485C83DBE6E.jpg


    Smaksprøve
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    The White Album er den første plata jeg kan huske at jeg spilte på egenhånd. Tipper jeg var rundt 5-6 år gammel da jeg prøvde å finne Ob-La-Di Ob-La-Da eller Bungalow Bill på den store svarte plata :) I dag er det andre sanger som Dear Prudence eller Blackbird som gjelder. Uansett så mener jeg at The White Album er en av de beste dobbeltalbumene gjennom tidene.

    55BF8B82-3FF7-45AF-A2AF-8C500B950A5E.jpg


    Jeg spiller fremdeles det samme eksemplaret som jeg gjorde dengang. Litt hakk og skraper er det. Men det låter faktisk overraskende bra fremdeles.
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Steve Earle’s El Corazon fra 97 kom ut på vinyl for første gang før jul i fjor. Om den ikke er hans aller beste så er den ihvertfall der oppe. Verd å sjekke ut for de som liker smårufsete køntrirock.

    8EB5DECA-3F46-4C12-853B-51C48A650279.jpg


    Smaksprøve
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Som nevnt tidligere i tråden har jeg ikke kvittet meg med CD platene mine. Og da må man jo ha noe å spille dem på. Så for noen år siden kjøpte jeg en gammel Sony CDP-X555ES. Den er ikke helt strøken, men fungerer utmerket. Og så er det noe med kvalitetsfølelsen til de gamle ES spillerene som tiltaler meg :)

    CB6FF845-8B50-4E9C-8850-D6675337089F.jpg


    Låter fint gjør den også.
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.976
    Antall liker
    11.830
    Sted
    Hus
    Postmannen var grei og hadde med en pakke fra Nederland i dag. Og der var denne klassikeren fra Joe Walsh med.
    Tidlig UK press med god lyd. Bare velstand med andre ord. Jeg tar selvfølgelig platetittelen på alvor og har sprettet en øl :p

    Vis vedlegget 508663
    Har denne på pink label UK Probe jeg også. Real rocker det derre :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    CD’er koster ikke stort om dagen. Og om du sliter med Tidal eller rett og slett foretrekker CD’er, så vil jeg tipse om disse små boksene som koster ca £10-12 per stk. på Amazon.co.uk. Her dreier det seg om original masters fri fra Loudness. Innpakningen er ikke mye å skryte av. Men det låter slik cd skal låte.

    Her er de jeg har plukket opp så langt.
    A050B7DE-7C7C-4643-9A27-73D80F8391EA.jpg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fikk mail fra Christer Falck i dag vedrørende en konsert med The Revolution utpå nyåret. Det brakte selvfølgelig frem gamle minner fra 1982, der jeg fulgte intenst med på ti i skuddet og forsøkte å ta opp de beste sangene på kassett :)

    1999 og Little Red Corvette gjorde stort inntrykk den gang, og Prince var en av mine favoritter fra da av og ett stykke ut på nittitallet. Etter det sank kvaliteten på utgivelsene hans desverre. Men som live artist var han en prins helt til slutten.

    8405F853-1E0E-4E88-9456-ECF94EB1EE75.jpg


    Siden det er freddan og Knud herjer utenfor så er det bare å party like it’s 1999 :)

    Edit. Må jo ta med den kuleste låten på plata.
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Disse to platene fra 1970 er alt jeg har av The Dead. Så jeg kan vel ikke kalle meg en Deadhead akkurat. Platene har også mer til felles med CSN enn sekstitallets psykedelia. Noe som passer meg bra.

    E8E89A5F-3A9E-424E-8C93-2BE8E10D2126.jpg

    Mine to eksemplarer er reutgivelser fra Rhino. Mastret av Chris Bellmann slik det skal gjøres.

    Smaksprøve

    For dem som vil fordype seg så har The Dead sånn ca. 24783 live utgivelser en kan bryne seg på ;)
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Streaming og radio er det denne boksen som tar seg av. En chromecast basert sak fra Pioneer. Jeg har ett Spotify abonnement som hovedsaklig blir brukt av Junior. Men det er jo kjekt å ha for å sjekke ut ny musikk.

    ED05DF8D-3A09-4572-91F7-CC587FED47B3.jpg


    Pioneeren lever imidlertid farlig. Den nye TV’en har jo både Spotify og Tunein apper. Og med signalet optisk ut til en Musical Fidelity DAC så er det ikke noe å si på lyden heller.
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.918
    Antall liker
    8.204
    Torget vurderinger
    1
    Multimedia-TV. Problemet er når andre skal bruke samme TV.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Multimedia-TV. Problemet er når andre skal bruke samme TV.
    Egentlig ikke store problemet siden det ikke er aktuelt å streame eller høre på radio mens noen andre ser på tv i kjellerstua.
    Da får de heller se på tv i stua :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg omsider somlet meg til å kontakte Soundsmith for å få retippet min Boheme. Jeg går for Ruby Cantilever / Optimized Contour Nude Contact Line Diamond. Det høres jo flott ut, så får håpe dette går bra.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.677
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg omsider somlet meg til å kontakte Soundsmith for å få retippet min Boheme. Jeg går for Ruby Cantilever / Optimized Contour Nude Contact Line Diamond. Det høres jo flott ut, så får håpe dette går bra.
    Et klokt valg. Jeg har to SoundSmith- moddede Denon DL 103, og både ny cantilever og ny diamant gir hørbare forbedringer av lyden, IMO.

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg omsider somlet meg til å kontakte Soundsmith for å få retippet min Boheme. Jeg går for Ruby Cantilever / Optimized Contour Nude Contact Line Diamond. Det høres jo flott ut, så får håpe dette går bra.
    Et klokt valg. Jeg har to SoundSmith- moddede Denon DL 103, og både ny cantilever og ny diamant gir hørbare forbedringer av lyden, IMO.

    mvh
    Godt å høre at du har gode erfaringer med dem. Jeg går jo for en mer fancy slipning enn den originale. Så dette blir spennende.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Kun to uker igjen til Colter Walls nye plate blir utgitt. Da er det selvfølgelig passende med et gjenhør med disse.

    A633D9F3-FD61-4A1A-9AC0-776C9AD0FA5F.jpg


     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    To gledesspredere av noen plater fra Big Star, kultbandet over alle kultband :)
    Originalene solgte ikke særlig. Så jeg tør ikke engang tenke på hva ett strøkent eksemplar vil koste.

    Men reutgivelsene er ok, så da får vi klare oss med de.

    3B118910-DF7B-4E3B-AF62-1ABC4EBC32F5.jpg


    Smaksprøver
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    I dag fikk jeg sendt pick-up’en avgårde. Skal ikke ha det på meg at jeg rir den dagen jeg saler:p
    Krysser fingrene for at posten ikke roter det til. Den skal jo tross alt tur/retur New York.
    I mellomtiden får jeg kose meg med det jeg har. Som f.eks en gyllen Ziggy. Og kanskje ett glass rødt også :)

    68CF15E9-472C-4B83-A2EE-E9151821D441.jpg


    Håper reperasjonen tar kortere tid enn dette.
     
    Sist redigert:

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.855
    Antall liker
    8.841
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Angående Colter Wall - har bare første platen, men den har begredelig lydkvalitet. Hvordan er Imaginary Appalachia..?

    Jeg kunne jo godt tenke meg sporene fra Brewery session i FLAC også.

    Mvh
    OMF
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Angående Colter Wall - har bare første platen, men den har begredelig lydkvalitet. Hvordan er Imaginary Appalachia..?

    Jeg kunne jo godt tenke meg sporene fra Brewery session i FLAC også.

    Mvh
    OMF
    Kjipt at plata du har fått er dårlig. Altfor vanlig desverre. Begge mine er ok. Litt støy, men ikke for galt. Mine er US utgivelser, mulig det er egne pressinger for Europa ?
    Imaginary Appalachia er forresten en EP på 45 rpm.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.855
    Antall liker
    8.841
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ja, beklager har bare den føste UTGIVELSEN. - altså på CD.

    Synes den låter innelukket og bassen er dvask.

    Mvh
    OMF
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ja, beklager har bare den føste UTGIVELSEN. - altså på CD.

    Synes den låter innelukket og bassen er dvask.

    Mvh
    OMF
    Skjønner, har ikke hørt cd’en. Men det er ikke akkurat audiofil utgivelse på vinyl heller. Låter litt røft, men det synes jeg kler musikken. Jeg opplever ikke bassen som dvask her ihvertfall.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn