Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Warren Zevon er en artist som hadde fortjent mer oppmerksomhet. Flere av låtene hans er mer kjente i inspilninger gjort av andre, som f.eks Linda Ronstadt. Den selvtitulerte debutplata hans på Asylum (den egentlige debuten kom i 1969, men floppet) burde flere sjekke ut. Flott innspilt, med ett kremlag av musikere og produsert av Jackson Browne.
    0DB5D66B-0201-42D9-962E-7BE511207BFD.jpg


    Mitt eks. er en tidlig US Artisan press som låter friskt og fint. Men den ble reutgitt av MOV for ett par år siden og burde være lett tilgjengelig for dem som ikke vil prøve lykken på Discogs.

     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tar en Zevon plate i dag også. Oppfølgeren Excitable Boy fra 78 er minst like bra som den forrige. Ellers er opplegget mye det samme med kremartister osv.

    CDAD2C00-A3F5-404C-8D9C-3DC1C4FAE091.jpg


    Plata er også reutgitt av MOV, så ingen unnskyldning for å ikke ha denne i samlingen :)

     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Fordelen med lang leveringstid er at man får seg en hyggelig overraskelse når man finner en hentelapp til en plate man hadde glemt at man bestilte. Det går rykter om at Townes Van Zandt tangerer Smokie og Vassendgutane i popularitet ute på Strilelandet.
    Når man ser hvor fin hatt Townes har, så er jo det lett å forstå. Jeg er dog litt usikker om mora til Townes satt pris på å bli sammenlignet med ett fjell..

    C5B45A50-FE1A-42D2-8C29-3E3EC3659102.jpg


    Uansett en bra plate som burde ha kjøpt for lenge siden.


    Utgivelsen fra Fat Possum er ok, desverre ikke helt 100%. Men innenfor det akseptable. Dog med tanke på at den kan fåes til en hyggelig pris fra Amazon.com.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det vil aldri komme en dag hvor jeg lar være å trykke liker på Roland the Headless Thompson Gunner!
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Så var det forsterkerens tur. Jeg brukte tidligere Xindak mono blokker, som i og for seg gjorde en grei jobb. Men da den ene plutselig døde måtte jeg raskt finne noe nytt. Tilfeldigvis var det en i sørfylket som hadde en ML no. 336 for salg akkurat da, så jeg var rask til å slå til. Dette var jo en av forsterkerene jeg tidligere hadde drømt om og kun hadde sett på glanset papir.

    336 er en dual mono, 350w, klasse AB konstruksjon. Og ble introdusert på slutten av det forrige årtusenet. Det fantes også monoblokker i serien. Men da snakker vi hel og halv Roysen størrelse :)

    ML’en har ikke skuffet i bruk. Den lar seg aldri stresse uansett hvor ivrig jeg blir med volumet. Så ingen planer om å skifte ut denne. I god Amerikansk tradisjon så er selvfølgelig både utseendet og innmaten over the top.

    720288AD-8A4E-4019-BC71-8520FC8AA0F3.jpg


    339AD451-77D1-4AF2-A231-4BDAACB47EC0.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir varm om hjertet når jeg ser de store tunge muskel amp'ene.. Sikkert litt harry av meg, men synes de fleste store amerikanere er utrolig lekre.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.840
    Antall liker
    38.568
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Blir varm om hjertet når jeg ser de store tunge muskel amp'ene.. Sikkert litt harry av meg, men synes de fleste store amerikanere er utrolig lekre.
    Da er vi to som er en smule Harry. Det er litt sånn haifaiens svar på V8 dette her :)
    Nydelig sak den MLen, hadde passet godt her hos meg :) å sammenligne det med en V8 blir veldig rett

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    En liten raritet fra Joe Walsh. Fire spors EP på 45 rpm.
    Skal denne plasseres sammen med maxi-singlene, eller sammen med LP’ene ?

    E1E6CCFD-3D60-42C4-A25A-406FDE5F5FCD.jpg

    559F45AF-82E2-4230-A54C-0C61CB23AAA5.jpg


     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Høyttalere må man jo også ha. Og jeg har vært igjennom diverse modeller fra Seas, Mordaunt Short, B&W, Dali og Sonus Faber for å nevne noen.
    Men de de siste årene er det ett par JBL Array 1400 som har fått regjere. Selv om utseendet er en smaksak :) (man blir vant til det etter noen år)
    Så spiller de riktig så pent og kontrollert. Men med mer pondus og innlevelse enn noe jeg har hatt før. Allikevel er det kanskje her neste oppgradering kommer. Mye vil ha mer og jeg kunne tenkt meg mer lettdrevne høyttalere i fremtiden. Så vi får se om det etterhvert kommer ett par JBL 4365 eller lignende.

    Her er ihvertfall ett gammelt bilde, så ser dere hva det dreier seg om.
    IMG_0102.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.840
    Antall liker
    38.568
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Array 14 har jeg alltid hatt lyst til å høre i rette omgivelser men slik har det aldri blitt men er rimelig sikker på at jeg godt kunne levd med :)


    mvh
     
    Sist redigert:

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Men de de siste årene er det ett par JBL Array 1400 som har fått regjere. Selv om utseendet er en smaksak :) (man blir vant til det etter noen år) Så spiller de riktig så pent og kontrollert. ]
    Høytalere med god morrofaktor ;) Relativt tungdrevne vel?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Men de de siste årene er det ett par JBL Array 1400 som har fått regjere. Selv om utseendet er en smaksak :) (man blir vant til det etter noen år) Så spiller de riktig så pent og kontrollert. ]
    Høytalere med god morrofaktor ;) Relativt tungdrevne vel?
    Morrofaktor har de så absolutt. Det er fort gjort å bli ivrig med volumet med disse ;)

    Med en følsomhet på 89db/1W og en impedans på 8 ohm vil jeg ikke kalle dem tungdrevne. Heller sånn middels. Men de trives best med kraftig forsterker som så mange andre høyttalere.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.840
    Antall liker
    38.568
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Men de de siste årene er det ett par JBL Array 1400 som har fått regjere. Selv om utseendet er en smaksak :) (man blir vant til det etter noen år) Så spiller de riktig så pent og kontrollert. ]
    Høytalere med god morrofaktor ;) Relativt tungdrevne vel?
    Morrofaktor har de så absolutt. Det er fort gjort å bli ivrig med volumet med disse ;)

    Med en følsomhet på 89db/1W og en impedans på 8 ohm vil jeg ikke kalle dem tungdrevne. Heller sånn middels. Men de trives best med kraftig forsterker som så mange andre høyttalere.
    Nei det var ikke ille, alltid likt JBL og ser ikke bort ifra at det står et par 1400 her hjemme i fremtiden :)

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Men de de siste årene er det ett par JBL Array 1400 som har fått regjere. Selv om utseendet er en smaksak :) (man blir vant til det etter noen år) Så spiller de riktig så pent og kontrollert. ]
    Høytalere med god morrofaktor ;) Relativt tungdrevne vel?
    Morrofaktor har de så absolutt. Det er fort gjort å bli ivrig med volumet med disse ;)

    Med en følsomhet på 89db/1W og en impedans på 8 ohm vil jeg ikke kalle dem tungdrevne. Heller sånn middels. Men de trives best med kraftig forsterker som så mange andre høyttalere.
    Nei det var ikke ille, alltid likt JBL og ser ikke bort ifra at det står et par 1400 her hjemme i fremtiden :)

    mvh
    Kan du leve med utseendet så tror jeg ikke du vil bli skuffet av lyden.
    Men det finnes jo en del tøffe eldre JBL modeller også. Jeg er spesielt svak for studio modellene som f.eks 4350.
    Krever litt plass, men pyttsann :cool:

    3AFD4357-5741-4E2C-A11E-B86682A56E81.jpeg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Min kjære barndoms kamrat og nå bortgångne venn Karla her på forumet kjørte med Array 1400 han fikk dem og spille satans bra:cool: Trykk og kvalitet og volymen åkte ofte opp da rocka det fett;)
    Fina HT Largo:)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.840
    Antall liker
    38.568
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Morrofaktor har de så absolutt. Det er fort gjort å bli ivrig med volumet med disse ;)

    Med en følsomhet på 89db/1W og en impedans på 8 ohm vil jeg ikke kalle dem tungdrevne. Heller sånn middels. Men de trives best med kraftig forsterker som så mange andre høyttalere.
    Nei det var ikke ille, alltid likt JBL og ser ikke bort ifra at det står et par 1400 her hjemme i fremtiden :)

    mvh
    Kan du leve med utseendet så tror jeg ikke du vil bli skuffet av lyden.
    Men det finnes jo en del tøffe eldre JBL modeller også. Jeg er spesielt svak for studio modellene som f.eks 4350.
    Krever litt plass, men pyttsann :cool:

    Vis vedlegget 507686
    Å ja kan godt leve med utsende til Array :) litt verre med størrelsen på de andre du viser her

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    permorten her på HFS har nylig bygget noen JBL 4350 kloner, dog litt modifisert topp.
    Jeg synes de ble rålekre.
    https://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/63276-permorten-bygger-nye-ha-yttalere-22.html




    Hva er det du gjemmer under duken her?
    Kassett decket og VHS spillern?
    Hei Bergfinn

    Klonene til permorten er skikkelig tøffe, imponerende jobb han har gjort med dem.

    Det er ikke alt i kjellerstua som tåler dagens lys, så hva som befinner seg under duken får jeg komme tilbake til i ett senere innlegg :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Så var det dette med å gjøre det enkelt da. Jeg har jo hatt diverse subber opp igjennom, og da min trofaste Epik vandret heden tenkte jeg å gjøre det litt annerledes. JBL har jo en stor proff divisjon som blant annet leverer til kinoer. Bakdelen med disse er at de gjerne er stooore og er ment å stå skjult bak lerretet. Utseendet er deretter :) Jeg har jo lest en del skryt av disse rundt om på nettet. Så da en bruker her på forumet hadde 2 stk 4645b for salg slo jeg til.

    Som dere ser på bildet har jeg etter beste evne prøvd å kamuflere dem som ett bord.
    7297FC6C-5FD4-4C51-B748-9951A490C342.jpg


    Subbene er passive og krever en egen forsterker. Til den jobben har jeg valgt en Crown Xti 2002. Fordelen med den er at den har innebygget DSP med delefilter. Det hele styres med egen software på PC. Gode muligheter for å skru seg helt bort altså :D
    Jeg fikk god hjelp her på hfs, så etter en kveld med knoting låt det riktig så bra.
    A6A1B1EA-CEF4-4081-842F-42DBB9D7AEBB.jpg
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hardrock fra 80 tallet har aldri hatt særlig cred. The Cult ble vel aldri like populære som sine brødre med krølltang og hårspray.
    Men jeg synes musikken har tålt tidens tann mye bedre. Særlig synes jeg Electric fra 87 låter skikkelig fett på vinyl. Helt perfekt for bred benstilling, øl og luftgitar :cool:
    8B4D1936-0F0D-4624-8430-690777DE62B7.jpg


    Smaksprøver
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Men de de siste årene er det ett par JBL Array 1400 som har fått regjere. Selv om utseendet er en smaksak :) (man blir vant til det etter noen år) Så spiller de riktig så pent og kontrollert. ]
    Høytalere med god morrofaktor ;) Relativt tungdrevne vel?
    Morrofaktor har de så absolutt. Det er fort gjort å bli ivrig med volumet med disse ;)

    Med en følsomhet på 89db/1W og en impedans på 8 ohm vil jeg ikke kalle dem tungdrevne. Heller sånn middels. Men de trives best med kraftig forsterker som så mange andre høyttalere.
    450 McIntosh-watt var muligens i minste laget. Første gang Power Guard har slått inn hos meg :eek:
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.004
    Antall liker
    12.885
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Der kom det til syne hva du gjemte ja. :)
    Tipper det trøkker godt når du guffer opp litt.
    Hvor langt opp deler du mot satelittene?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Men de de siste årene er det ett par JBL Array 1400 som har fått regjere. Selv om utseendet er en smaksak :) (man blir vant til det etter noen år) Så spiller de riktig så pent og kontrollert. ]
    Høytalere med god morrofaktor ;) Relativt tungdrevne vel?
    Morrofaktor har de så absolutt. Det er fort gjort å bli ivrig med volumet med disse ;)

    Med en følsomhet på 89db/1W og en impedans på 8 ohm vil jeg ikke kalle dem tungdrevne. Heller sånn middels. Men de trives best med kraftig forsterker som så mange andre høyttalere.
    450 McIntosh-watt var muligens i minste laget. Første gang Power Guard har slått inn hos meg :eek:
    Jeg spiller sjelden veldig høyt, og har aldri manglet krefter. Men Oct her på forumet oppgraderte vel til 600W Mc monoblokker da han hadde Array. Så muligens at Mc sliter litt med Array :confused:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Der kom det til syne hva du gjemte ja. :)
    Tipper det trøkker godt når du guffer opp litt.
    Hvor langt opp deler du mot satelittene?
    Det trøkker bra ja :) 450W på 97db/1w elementer gjør at headroom ikke er noe tema lenger.
    Men jeg er mest fornøyd med at det låter kontrollert og artikulert i bassen.
    Deler ved 70hz nå. Men har programmert inn flere delefrekvenser slik at det er lett å endre. Arrayene kjøres full range.
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Morrofaktor har de så absolutt. Det er fort gjort å bli ivrig med volumet med disse ;)

    Med en følsomhet på 89db/1W og en impedans på 8 ohm vil jeg ikke kalle dem tungdrevne. Heller sånn middels. Men de trives best med kraftig forsterker som så mange andre høyttalere.
    450 McIntosh-watt var muligens i minste laget. Første gang Power Guard har slått inn hos meg :eek:
    Jeg spiller sjelden veldig høyt, og har aldri manglet krefter. Men Oct her på forumet oppgraderte vel til 600W Mc monoblokker da han hadde Array. Så muligens at Mc sliter litt med Array :confused:
    Det kan være at du har rett i det ja.
    Har vurdert å oppgradere min 452 til 1,2kW monoblokker, og hadde håpet at prisen på 1,2kW skulle bli litt mer medgjørlig etter lanseringen av 1,25kW. Not so much.
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Men Oct her på forumet oppgraderte vel til 600W Mc monoblokker da han hadde Array. Så muligens at Mc sliter litt med Array :confused:

    Gikk rett opp til 1,2 kW. Spilte heftig,det:).


    mvh
    Siden 1,2kW fortsatt står i signaturen din, så regner jeg med at du fortsatt har de :)
    Gi meg et vink når du kjøper 2kW fra BigSwifty, så skal jeg ordne med transport for 1,2kW`ene dine til Sunnmøre ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Siden 1,2kW fortsatt står i signaturen din, så regner jeg med at du fortsatt har de :)
    Gi meg et vink når du kjøper 2kW fra BigSwifty, så skal jeg ordne med transport for 1,2kW`ene dine til Sunnmøre ;)

    Har lekt med tanken, men tror nok 1,2 kW. blir stående:). Det finnes jo et sett hos Musicman i Ålesund........;):).


    mvh
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Siden 1,2kW fortsatt står i signaturen din, så regner jeg med at du fortsatt har de :)
    Gi meg et vink når du kjøper 2kW fra BigSwifty, så skal jeg ordne med transport for 1,2kW`ene dine til Sunnmøre ;)

    Har lekt med tanken, men tror nok 1,2 kW. blir stående:). Det finnes jo et sett hos Musicman i Ålesund........;):).


    mvh
    Ja, har fått med meg at Tommy/Musicman har et sett 1,2kW. Match med 4365 kan no også være interessant å fått tatt en lytt på.

    mvh
    Tommy/navnebror ;)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Men Oct her på forumet oppgraderte vel til 600W Mc monoblokker da han hadde Array. Så muligens at Mc sliter litt med Array :confused:

    Gikk rett opp til 1,2 kW. Spilte heftig,det:).


    mvh
    Se der ja, hukommelsen min er ikke lenger hva den aldri har vært :p

    Fikk du problemer med å drive Array med den forrige forsterkeren din. Såvidt jeg husker så var det en kraftig Mc det og.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Oasis er en av disse elsk/hat bandene. Jeg tilhører elsk delen, eller ihvertfall de første årene. Etterhvert så ble de desverre kjedelige. Men la oss heller fokusere på det positive. The Masterplan er en samling B sider og ymse fra de første årene. Og kvaliteten på låtene overgår glatt alt hva de ga ut etter de to første platene.

    09CE8B27-F79A-4AA9-9B70-A86EEC56C0D4.jpg


    Fade Away var mitt første møte med Oasis. Tror den var med på en CD jeg fikk med Q Magazine el.

    Bonus: Konsert fra dengang da :)
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.840
    Antall liker
    38.568
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Liker Oasis veldig godt og hører på det rett som det er men har dessverre bare et par album av dem :) må kanskje sette noen flere i bestilling

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    The River & the Thread fra 2014 har vært en favoritt her de siste årene. Nydelige melodier og fin produksjon gjør dette til den perfekte søndags formiddag plata. Når også pressingen er forbilledlig så er det bare å løpe og kjøpe for dere som ikke allerede har den.

    375FD763-A4C2-4041-8B6A-32EACBEE95C8.jpg


    Smaksprøve
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det begynner å bli en stund siden jeg spilte Cohen. Og denne plata kan jeg ikke huske når jeg spilte sist. På tide med ett gjenhør altså. Plata er en samling med opptak fra 1972 turneen. Akustisk, intimt og ganske stemningsfullt.

    459229B3-3076-497E-A53E-0C57562AE6FB.jpg


    Min kopi er en tidlig UK press med godkjent lyd men i overkant mye peiskos desverre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn