Hva har skjedd med play.com?

U

utgatt60135

Gjest
Jeg syntes play.com var sikkerheten selv tidligere, men nå går det tregt og uberegnelig synes det som. Album blir bare stående i awaiting stock helt til jeg gir opp, og mange ganger går det lang tid før bestilte plater dukker opp. Nå føles leveringstid veldig usikker. Og to ganger på rad har de sent feil plate, og det veldig irriterende.

Er det flere enn meg som har bemerket seg dette?

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.747
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Jeg har aldri fått feil plater, men det har tatt såpass lang tid noen ganger at jeg har avbestilt platene og kjøpt dem andre steder.

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
14
Bestillte 3 plater 19/3. En er i hus, en er "posted" og den siste kanselerte jeg nå. Kjøper den på platekonpaniet.no... De leverer kjapt, selv om de ikke alltid er best på pris.

Jon A

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Har aldri hatt problemer derfra med unntak av siste bestilling.
Skulle ha Therapy? Og endte opp med John Legend live, ikke helt det samme.
Slikt bør de jo klare å ha en viss kontroll på.
Ellers er jeg fornøyd med bangcd.com gode priser, men ikke så stort utvalg.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.063
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Platebransjen sliter. Tipper lagrene av titler holdes lave. Og at de virtuelle butikkene merker det raskere enn de som fører fysisk lager. Tipper det er årsaken til at vi ser lange leveringstider oftere enn før (jeg bruker ca 15 onlinebutikker og ser tendensen mange steder) . Men for min del spiller det liten rolle om det tar et par måneder før ting ankommer, verden (og hyllene) er full av plater man skulle ha hørt.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Har ikke handlet så veldig mye på play.com, men har erfart de samme problemene, som deg i det siste!

Handler mest på www.platekompaniet.no og www.amazon.co.uk, men har også hatt de samme problemene der.

Det virker som det er Posten/Bring som roter det til :'(

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.081
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
synes derimot at cdon har blitt raskere på leveranser, og får ikke lenger "out of stock" meldinger fra de

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
erato skrev:
Platebransjen sliter. Tipper lagrene av titler holdes lave. Og at de virtuelle butikkene merker det raskere enn de som fører fysisk lager. Tipper det er årsaken til at vi ser lange leveringstider oftere enn før (jeg bruker ca 15 onlinebutikker og ser tendensen mange steder) . Men for min del spiller det liten rolle om det tar et par måneder før ting ankommer, verden (og hyllene) er full av plater man skulle ha hørt.
Sikkert mye riktig i det du skriver, blir for enkelt å bare skylde på Posten/Bring
Tror også at postordresalg av fysiske plater/filmer får en kollaps snart, på samme måte som mange platebutikker (kjeder)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.063
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
f skrev:
Har ikke handlet så veldig mye på play.com, men har erfart de samme problemene, som deg i det siste!

Handler mest på www.platekompaniet.no og www.amazon.co.uk, men har også hatt de samme problemene der.

Det virker som det er Posten/Bring som roter det til :'(
Dte går veldig treigt med posten og utenlandske pakker. Amazon er unntaket, de blir ekspedert kjapt, trolig fordi posten vet hva det er. Andre pakker må granskes nøye før de beslutter om ed er momsfrie eller ikke. Jeg har også hørt rykter om mye forsiunkelser i Royal Mail. Uansett: normen fra avsendelse i UK til mottak i postkassa mi er ca 3 uker.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Bestilte en liten stund før jul Tom Waits - Glitter and Doom og Black Heart Procession og fikk tilsendt noe så inni granskauen "Floorfillers 2010" og best of Lightning Seeds. Det var nok for meg til å kutte alle bånd til play, utilgivelig.

Ble forresten oppringt på fredag av en høflig representant fra postvesenet som åpenbart ikke var vant til å ringe folk opp i embets medfør, en befrielse faktisk å snakke med i forhold til dustemiklene som ringer for å selge "mannskjit". Det han lurte på var om jeg hadde mottatt et testbrev som var sendt fra østlandet, de kartlegger nemlig om det er mye tidstap ved å sende posten nordover med tog.

Har ikke fått brevet.

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Antall liker
365
Torget vurderinger
0
Har bestilt 15-20 titler fra PLAY.com, og er godt fornøyd. Særlig med prisene :)
Har kun fått feil en gang, men retur og erstatning med riktig plate gikk fint. Har 4 titler liggende i bestilling, plater på salg, og de tar tydeligvis litt lenger tid. Den som venter på noe godt..... :)

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.588
Torget vurderinger
5
Har kjøpt en del fra play.com tidligere, rask og presis levering. Eneste handelen siste år er en dvd som tok tre-fire uker før den landet i postkassen...

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
enig med Burnt Island at cdon har skjerpet seg veldig.holdt på å gi de helt opp og handlet ikke der på et halvt år,da f.eks. et par bestillinger på 8 cd'er kom i 6-7 forskjellige leveranser.nå er de helt på nesten helt på høyden med pl.kompaniet.har ikke våget å gå over terskelen med det å handle fra utenlandske firma ennå.syns i det hele og tatt at plater bare blir billigere.derav blir det som de fleste har observert flere platekjøp.

mvh. s,

Topp Bunn