- Ble medlem
- 28.09.2016
- Antall liker
- 14.649
Dokumentasjon? Når og hvor har hun uttalt dette?
Jeg registrerer enkeltes rørende omtanke for narkosmuglere, men narkotikaens elendighet og hundretusener av ofre er det ikke så nøye med.
I likhet med demonstrantene så har du ikke forstått hva fredsprisen er, eller hva den ikke er. Det er ingen pris for den "rette" holdningen, for sympati eller for å ta avstand fra enhver handling som kan anses som umoralsk.
Men akkurat det er på siden av poenget, for nå blander du meg med demonstrantene. Denne fredsprisen er muligens noe kontroversiell, men fortsatt et langt steg unna idiotprisen til Obama, eller krigsprisen til Kissinger / Le Duc Tho (sistnevnte nektet å motta fredsprisen, for øvrig), dessuten en rekke andre prisutdelinger som i ettertid har vist seg å være helt fryktelig feil.
Det eneste jeg hevder her, er at det er fullstendig legitimt å demonstrere mot et eller annet i Norge, like mye som det er legitimt å være uenig med demonstrantene. Dette har nada å gjøre med forståelsen av Nobels fredspris, det har å gjøre med forståelsen av demokratiske rettigheter i Norge.
Og den malplasserte setningen om narkosmuglere er et klokkeklart stråmannsargument uten rot i noen kjent virkelighet.
For meg er dette ganske enkelt et prinsipielt ståsted der folkeretten står i fokus.