Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    16.541
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Olav Thon var vel beryktet for sin nøkterne livsstil. Husker et intervju for en del år siden (naturlig nok) hvor han fortalte at han kjørte en ganske så ordinær Citröen (tror jeg det var).

Thon var også smått kritisk til Sveits-flyktningene på tampen av livet. og fremholdt at å bo i og betale skatt til Norge ga mening.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    16.185
    Olav Thon var vel beryktet for sin nøkterne livsstil. Husker et intervju for en del år siden (naturlig nok) hvor han fortalte at han kjørte en ganske så ordinær Citröen (tror jeg det var).

Thon var også smått kritisk til Sveits-flyktningene på tampen av livet. og fremholdt at å bo i og betale skatt til Norge ga mening.

ellers er det mye kultur i den sjappa (bak mur)

Konsernsjefen må fly økonomiklasse. Når han er på reise i en by der Thon har hotell, må han bo på det. Har de ikke eget hotell der, må han finne et hotell som leier lokalene av Thon, og hvis heller ikke det finnes, får han vær så god se seg om etter noe prisfornuftig. Hvis han skal drikke vin til maten, må han som konsernsjef lete i den delen av menyen der de rimelige vinene står. Og firmabilen vi nå sitter i, en blå Audi med en gps som viser at vi nærmer oss første stopp på vår road trip, kan ikke byttes ut før den har kjørt 200.000 kilometer, og det kan ta noen år. Samme regel gjelder for alle i konsernet som er så heldige å ha firmabil.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.825
    Sted
    Oslo

ellers er det mye kultur i den sjappa (bak mur)

Konsernsjefen må fly økonomiklasse. Når han er på reise i en by der Thon har hotell, må han bo på det. Har de ikke eget hotell der, må han finne et hotell som leier lokalene av Thon, og hvis heller ikke det finnes, får han vær så god se seg om etter noe prisfornuftig. Hvis han skal drikke vin til maten, må han som konsernsjef lete i den delen av menyen der de rimelige vinene står. Og firmabilen vi nå sitter i, en blå Audi med en gps som viser at vi nærmer oss første stopp på vår road trip, kan ikke byttes ut før den har kjørt 200.000 kilometer, og det kan ta noen år. Samme regel gjelder for alle i konsernet som er så heldige å ha firmabil.
    Og poenget er at det er så søtt, så så søtt at folk som tjener mangfoldige millioner reiesr på turist klasse og spiser grovbrød med geitost?
    Milliardærer må gjerne leve som milliardærer, men kom faen ikke her å innbille folk at man lever nøkternt

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.740
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hva er å leve nøkternt?? Vann og brød?? Det er da en viss forskjell på "vanlig norsk kosthold" (hva nå det er i disse dager) - og finne de dyreste restauranter og drikke viner i flere-tusen-kroners klassen..... Nå er jeg såpass gammel at jeg vokste opp uten pizza, taco og burger, og levde godt med det, men kostholdet her i huset er nok noe forskjellig fra yngre familier og delvis preget av mat som både kona og jeg vokte opp med - selv om her forekommer både pizza og taco..

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.897
    Torget vurderinger
    2
    NRK er jo blitt diskutert her også i det siste, det var like før jeg var enig med FrP på D18 i dag som ville selge hele driten...Er ikke mye igjen av kvaliteten som gjorde NRK til det det engang var.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn