Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.639
    men bildekk består også av naturgummi (6% natur og 24% syntetisk fant jeg et sted) så er det gummi da?
    Veldig håpløst når det gjemmes bak uskyldige navn som syntetisk gummi
    var faktisk ikke klar over at man kunne kalle gummi plast
    men når jeg tenker meg om er jo feks fleece også plast
    Ikke rart vi snart drukner i plast
    ser forøvrig at klesvask er 5te versting når det kommer til utslipp av mikroplast
    Husker en artikkel for vel 20 år siden (USA) hvor man lagde kunstige rev ved dumping av store mengder gamle bildekk. De skapte fine oppvekstområder for fisk og skalldyr. Svære lektere (av typen med bunnluker) fylt til randen med dekk, blei slept ut på egnede steder - relativt grunne. Og lasten dumpa.

Den gang da ......

EDIT: Det meste av klær vi kjøper inneholder store deler "plast". Diverse kunstoff i blanding. Det meste av "spårts"- og fritids/turtøy er 100% "plast". Microfiber er "plast". Goretex er et av disse . Elastiske materialer er stort sett "plast". Man skal også være klar over, at for å gjøre stoff vannavstøtende benyttes kjemiske forbindelser som er svært skadelig for miljøet s.k. evighetstoffer - brytes ikke ned. Kjøper du en sprayflaske for å "friske opp" turtøyets vannmotstand er det som regel et slikt stoff.

Det fins alternativer de står det ofte 100% natural på.

Men noe som høres ut som "no skummelt" er ikke det. Nemlig Viscose (Rayon) det er 100% trefiber. Ellers er jo det bare Ull, Bomull, Lin og Silke som "hører hjemme" i naturen og som brytes ned i kretsløpet på en relativt kort og uskadelig måte..

Sist redigert:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.717
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Husker en artikkel for vel 20 år siden (USA) hvor man lagde kunstige rev ved dumping av store mengder gamle bildekk. De skapte fine oppvekstområder for fisk og skalldyr. Svære lektere (av typen med bunnluker) fylt til randen med dekk, blei slept ut på egnede steder - relativt grunne. Og lasten dumpa.

Den gang da ......
    interessant
    Gjort flere steder ser det ut til

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.657
    Sted
    Liten by
    1761220584397.png

Beklager Danby, du faller i kategorien nyttig idiot!
    Og dine forsøk på å være relevant og kul faller på stengrunn!

1761220555921.png

Jeg er veldig enig med Marsdal her, dette blir bare dumt og Danby gjorde en slett debatt!

Sist redigert:

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.351
    Sted
    Oslo
    Som dandy sier: jeg er en homofil dansende innvandrer.
    Hadde en skinhead i glinsende bomberjakke og tunge boots sagt nøyaktig det samme som dandy sier, så hadde omtrent alle medier vært på ham som en grevling

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.233
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ja....

Så Stoltenberg belærer "venstresiden". Dumme meg trodde han var en del av venstresiden, men "godhetspossering" vil han altså ikke ha. Frp - ordbruk. Godt jobba igjen, Stoltenberg.

Du må nok bare finne deg i at din belæring overhodet ikke vil forandre på at etikk er viktigere enn inntjening, uansett din holdning. Og at absolutt alt her i verden er politikk, særlig der noen mener at "politikk må holdes unna." Det er den verste politikk av alt.

GPP, generelt pisspreik, fra Stoltenberg her altså.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.747
    Torget vurderinger
    0
    Slikt bidrar selvsagt til at politiets "standing" i samfunnet blir kjempehøy! Når de ikke vil ta slik "lavthengende frukt"
    er det grunn til å tro at det er noe "systemisk" galt i den organisasjonen. Hvis det da ikke er slik at de forsøker å være
    "politisk korrekte" ved å bidra til fordeling av verdier. En som har råd til å kjøpe en sykkel til 50K må jo antakeligvis være
    betydelig rikere enn en stakkar som er "tvunget" til å stjele en slik sykkel. Sosial rettferdighet??

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.141
    Politiet har begynt med bønnemøter nå. Også jeg som trodde det fantes større ulykker i verden enn vann fra oven, spør innbyggerne i Kyiv hva de foretrekker av sprengstoff eller regndråper.
    Og jeg utgår fra at enkelte av deltakerne her inne har satt seg i bilen for å dra til Nordre Land og gå selvstendighetstur mens Politiet arrangerer bønnestund.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.171
    Sted
    Sortland
    Kommentar til trådens tittel:

Hvis du virkelig mener at noe er gått galt i Norge er det vel på tide at du får hodet
    ut av utedassen og ser hva som skjer i resten av verden.

Nei, vi er ikke fornøyd-

Men - JA - det er ingen land i verden hvor innbyggerne har det bedre enn vi har det i Norge.
    (OK; Få land.. :rolleyes: )

Om du vil gjøre en verden til et bedre sted fins det en uendelighey av muligheter.

99,9 % av de er i resten av verden.

• Liker
    Reaksjoner: KJ
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn