Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.715
    Torget vurderinger
    96
    Om det er blitt værre eller ikke skal ikke jeg mene så veldig mye, men ideen om at man ikke hadde slåssing og andre pøbel streker for 30 år siden er jo bare tull. Forskjellen var kanskje at man ikke hadde politiet, konfliktrådet og barnevernet involvert hver gang noen røyk i tottene på hverandre.
    Ingen har sagt noe sånt her. Men forskjellene er åpenbare. Lavere alder, mye større brutalitet og fare siden potensielt dødelige våpen er vanlig, vold og trusler utspiller seg på flere arenaer (gata, fotballbanen, skolen).

    Og selvsagt var det vold og slåssing før. Men det gikk stort sett på knyttnever.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.715
    Torget vurderinger
    96
    Litt føleri.

    .


     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    Og i kollen går, stort sett, vestkant ungdom på flatfylla.
    Men blir tatt med silkehansker
     
    Sist redigert:

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.481
    Antall liker
    3.602
    Sted
    Sunnmøre
    forskjellene er åpenbare. Lavere alder, mye større brutalitet og fare siden potensielt dødelige våpen er vanlig
    Eg trur dette er mykje sant i: Ynge ungdomar som bruker grovare vald, og definitivt meir våpen.

    Alt kan vi finne eksempel på tidlegare, men eg har inntrykk av at det er meir omfattande no, og at det også er vanskelegare å isolera til enkelte byar og bydelar.

    Samtidig er inntrykket mitt at små ungar slåst mindre enn før: frå barndomen min hugsar eg att vi slåst heile tida opp til ca 4.-5. klasse, og far min fortel det same frå oppveksten på 1950-talet.

    Ikkje heng dei saman ute i store grupper utan vaksenkontakt heller. Mor eller far er med på trening og køyrer og hentar når dei skal på venebesøk. Det er noko med at dei skal momentant vera sosialt kompetente når dei er 12-13 år, når alt dei har lært er å vera barn i følgje med vaksne.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.082
    Antall liker
    2.540
    Ingen har sagt noe sånt her. Men forskjellene er åpenbare. Lavere alder, mye større brutalitet og fare siden potensielt dødelige våpen er vanlig, vold og trusler utspiller seg på flere arenaer (gata, fotballbanen, skolen).

    Og selvsagt var det vold og slåssing før. Men det gikk stort sett på knyttnever.
    Tja, vi som har vokst opp med tveitagjengen, nynazistmiljøer og annet grums har et litt annet perspektiv. Terskelen for å melde ifra har hvertfall blitt mye lavere enn før. Har selv registrert politiet dukke opp på ungenes skoler ørtenvis av ganger for forseelser som knapt ville gitt et skuldertrekk for 30 år siden.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.715
    Torget vurderinger
    96
    Hvis lærerne skal få tilbake makta, må man nok begynne med å kurse foreldrene...
    De klokeste 2 linjene i hele tråden! Dagens oppdragelse er totalt på avveie. Over hele fjøla.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.523
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det var mye rart før også, inkludert saker som garantert ville skapt førstesideoppslag nå. Det jeg opplever som annerledes nå er voldelige kriminelle uten respekt for autoriteter og som kynisk rekrutterer mindreårige som løpegutter. Hippier og punkere var ikke spesielt autoritetstro, de heller, men det artet seg mest som opprør mot makta som sådan, ikke væpnet kriminelt entreprenørskap.

    Det skaper nye varianter av dilemmaet om hvor langt et liberalt rettssamfunn kan og bør gå for å beskytte seg selv mot krefter som vil bryte det ned. Når gjengkriminalitet begynner å infiltrere forvaltningen, som det dessverre finnes mange eksempler på i Sverige, er det alvorlig fare på ferde. Det må tas ved roten. Som kjent sier det gamle jungelordet at Fantomet er hard mot de harde, og det er kanskje en grunn til det.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeesus Kraist. Her er det vel lov å være litt tablåid.

    Kirken er et skrantent hus … (msn.com)
    Mulig vi leste forskjellig, men det Gelius påpeker er at begravelsesbyråene synes å ha overtatt oppgaver som kanskje skulle vært presten og kirkens oppgaver, - og det til svært kraftige priser... Begravelser er nå bokstavelig talt big bussiness....
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.154
    Antall liker
    7.794
    Sted
    Oslo
    Mulig vi leste forskjellig, men det Gelius påpeker er at begravelsesbyråene synes å ha overtatt oppgaver som kanskje skulle vært presten og kirkens oppgaver, - og det til svært kraftige priser... Begravelser er nå bokstavelig talt big bussiness....
    Jeg husker da min tante ble begravet.
    Min far ba meg innstendig om at en slik prest aldri måtte få lov å si noe i hans begravelse.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nei, det var nå den siden av saken.. det finnes alle slags prester også... men kostnadene for en vanlig begravelse er nå i ferd med å bli nokså alvorlige....
    70.000 og mer er blitt helt vanlig,,,
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.523
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg husker da min tante ble begravet.
    Min far ba meg innstendig om at en slik prest aldri måtte få lov å si noe i hans begravelse.
    I min mors begravelse var det også en del hoderysten og kommentarer av typen «…men hvem er det nå som velger å utdanne seg til prest nåtildags…?» Heldigvis hadde byrået det i fast grep da presten rett og slett hadde tatt feil av tidspunktet og lot avdøde m fam vente i kirken.

    Etter et par mobiltelefoner kommenterte agenten at «haijn trudd de’ oppi haue’ sett, haijn præsten…» Min bror svarte at han var da sagtens HV-offiser med rett til å forrette i begravelse under feltmessige forhold, men at det kanskje var litt drøyt å erklære krig bare for dette. Den autoriserte dukket imidlertid opp til slutt og gamlemor kom etterhvert i jorden.

    Jeg har veldig mye mer tillit til det byråets evne til å organisere ting enn til de forskjellige geistlige som flagrer forbi.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå er nå jeg også såpass gammel at jeg også har opplevd alt fra omtrent standup komikere til regelrette svovelpredikanter, så det er nå greit...
    Jeg støtter likevel Gelius i hans kommentar om at en del av det man betaler svært dyrt for kanskje burde være blant oppgavene til kirkelige ansatte....
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Dette vet du er pølsevev. Om det var sant, ville vi ikke sett politi eller sikkerhetstiltak på skoler. Vi ville ikke sett 12-13 åringer rane hverandre for klær. Vi ville ikke sett lærere som slutter på skolen delvis av frykt. Vi ville ikke sett en massiv økning i vold mot lærere. Jeg ville ikke hatt en kollega som begynner å bli redd for å sende ungene sine til visse steder i byen. Og sist men definitivt ikke minst: det ville ikke vært farlig å spille fotball på en del baner i Oslo. En forferdelig utvikling.
    Slik har vi oldiser holdt på i uminnelige tider. Alt var visstnok bedre før. Ungdomskriminaliteten går i bølger, og den var høyere i 2007 enn den er i dag, og de som "sto midt oppe i det" i 2007 er nå snart 20 år eldre. I 2017 var det veldig lave krimrater blant unge, og det har steget betraktelig siden da, hvilket i seg selv er bekymringsverdig.
    Og statistisk viser tallene at de unge kriminelle har blitt yngre, noe som er åpenbart problematisk på så mange måter. Og dette dreier seg selvsagt ikke om å "glatte over", det dreier seg om noe så enkelt som å innse at vi glemmer jævla fort, og hver gang noe fryktelig skjer, tror vi at så ille har det ikke vært før. Litt om hvor fort vi glemmer, her fra 2013:

    Fra forskning.no:
    I perioden 2006-2016 var det en økning på 14,9 % Oslo-innbyggere i aldersgruppen 10-17 år. Samtidig hadde vi i 2016 hele 25,8 % færre straffbare forhold registrert på denne aldersgruppen enn i 2006.
    Ungdomskriminalitet, og da spesifikt ran / vold / seksualisert vold har vært, er og blir et alvorlig samfunnsproblem, og det må behandles deretter. Men ikke fall i fella ved å tro at overskriftene i boulevardpressen forteller hele virkeligheten fra før, nå og i framtiden.

    Glem heller ikke at kriminaliteten blant 50 plussere er høyere enn ungdomskriminaliteten, og at den har vært jevnt stigende mens ungdomskriminaliteten har gått opp og ned. "Vi" eldre er ikke like voldelige, men vi er mer opptatt av å drive med faenskap, tydeligvis.
     
    Sist redigert:

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.244
    Antall liker
    5.205
    Det var mye rart før også, inkludert saker som garantert ville skapt førstesideoppslag nå. Det jeg opplever som annerledes nå er voldelige kriminelle uten respekt for autoriteter og som kynisk rekrutterer mindreårige som løpegutter. Hippier og punkere var ikke spesielt autoritetstro, de heller, men det artet seg mest som opprør mot makta som sådan, ikke væpnet kriminelt entreprenørskap.

    Det skaper nye varianter av dilemmaet om hvor langt et liberalt rettssamfunn kan og bør gå for å beskytte seg selv mot krefter som vil bryte det ned. Når gjengkriminalitet begynner å infiltrere forvaltningen, som det dessverre finnes mange eksempler på i Sverige, er det alvorlig fare på ferde. Det må tas ved roten. Som kjent sier det gamle jungelordet at Fantomet er hard mot de harde, og det er kanskje en grunn til det.
    For de som husker litt hadde vi Tveitagjenger og A- og B-gjenger før også. Men ”det væpnede kriminelle entreprenørskapet“ er nå som da et resultat av villet politikk, all den tid man lar ett av samfunnets desidert største og mest lukrative markeder overlates til en underverden i stedet for å prøve å ta statlig kontroll. Og økte økonomiske forskjeller gjør det heller ikke mindre attraktivt for de som ser få andre muligheter i samfunnet.

    Og du kan godt lulle deg inn i tanken om at dette lar seg løse med våpen og barske mannlige autoriteter med hår på brøstet, men det finnes det fortsatt ikke ett eneste eksempel i verdenshistorien på at noe samfunn har fått til. Våpenkappløp har bare ført til mer vold og utrygghet absolutt alle steder hvor det er forsøkt. Og lite tilsier vel at hverken Sverige eller Norge kommer til å bli en historisk førstemann i så henseende.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Om det er blitt værre eller ikke skal ikke jeg mene så veldig mye, men ideen om at man ikke hadde slåssing og andre pøbel streker for 30 år siden er jo bare tull. Forskjellen var kanskje at man ikke hadde politiet, konfliktrådet og barnevernet involvert hver gang noen røyk i tottene på hverandre.
    ...samt at man stort sett brukte nevene og ikke gikk med kniv på lomma. Resultatet var ofte kun en blåveis og kanskje hoven leppe - og muligens såret stolthet... :)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.284
    Antall liker
    9.134
    At virkeligheten er som den er, og at den gir en god dag i hva du og jeg måtte mene eller tro om den.
    Virkeligheten er også den at vi kan ikke gjøre så mye med hva Tveita gjengen og andre gjorde dengang da, det er uinteressant, men det som bekymrer folk i nuet kan vi faktisk gjøre noe med hvis viljen er der, det er også en del av denne virkeligheten.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Statistikkene er avhengig av korrekt input, her i form av at saker anmeldes og rapporteres. Så kan man jo stille spm om mørketallene har endret seg i omfang gjennom årene.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.244
    Antall liker
    5.205
    Statistikkene er avhengig av korrekt input, her i form av at saker anmeldes og rapporteres. Så kan man jo stille spm om mørketallene har endret seg i omfang gjennom årene.
    Og det føler folk sikkert at de har, men hvorfor? Fordi deres inputs tilsier det. Altså nettavisene, nettforaene, de sosiale mediene osv. Statistikken er som du sier avhengig av korrekt input, men forskningen prøver i det minste å ta høyde for dette, i sterk kontrast til nettalgoritmene som gjør alt de kan for å sørge for at våre inputs i størst mulig grad fórer vår forutinntatthet.
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    fordi at alle vet at det henlegges uansett
    og for de som står midt oppi det så er det uansett uaktuelt å tyste
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Virkeligheten er også den at vi kan ikke gjøre så mye med hva Tveita gjengen og andre gjorde dengang da, det er uinteressant, men det som bekymrer folk i nuet kan vi faktisk gjøre noe med hvis viljen er der, det er også en del av denne virkeligheten.
    Ville det vært like uinteressant dersom nedgangen fram til 2017 hadde fortsatt? Jeg tror for eksempel at nåværende oppgang har en eller annen sammenheng med covid-perioden, men hva jeg måtte tro om det, er lite relevant, dersom det kan pekes på andre, viktigere årsaker. Videre tror jeg også at vi ser en framgang i organisert kriminalitet som har en eller annen sammenheng med både narkotikapolitikk og økende forskjeller, men at dette er en kompleks problemstilling.
    Så vil noen bare løse problemet akutt ved hjelp av mer rå makt, hvilket jeg tror er en veldig dårlig idé om du ser på det over et lengre tidsperspektiv.
    Om noe kan holde ungdomskriminalitet lavt, så må det ha utgangspunkt i kunnskap om årsaker og virkninger av tiltak, ikke av folks private tro og akutte ryggmargsreflekser. Og derfor mener jeg det er meget interessant å påpeke at det ikke nødvendigvis er så mye verre nå, enn det var for relativt kort tid siden, uansett hva hver og en av oss måtte finne på å tro.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.715
    Torget vurderinger
    96
    At virkeligheten er som den er, og at den gir en god dag i hva du og jeg måtte mene eller tro om den.
    Den statistikken din er så godt som verdiløs når man snakker om strømninger og utvikling hos ungdom. Vold og trusler i skolen, i idretten, trusler og trakassering på nett, bæring av kniv/våpen i det skjulte, gjenger, ghetto lignende utvikling, unge som raner unge, en svært synkende respekt for politi i enkelte miljøer. Men er du så glad i statistikk, se på skolen der det vel er en god del ungdom...Hva sier statistikken om utviklingen der? Hva sier lærere?
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har i andre tråder fått kjeft for overtro og Trumpisme. I Norge fortsetter statskanalen å feilinformere folk. Islam er ingen hyggelig religion. Det er dødsstraff å melde seg ut av religionen som kun er bygd på overtro og løgn. Men konsensus sier at kristne er enda dummere og tror på den samme Gud. Man er dum hvis man tror på den sanne Gud. Her blir ramadan plukket i fra hverandre av en ex muslim:
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Den statistikken din er så godt som verdiløs når man snakker om strømninger og utvikling hos ungdom. Vold og trusler i skolen, i idretten, trusler og trakassering på nett, bæring av kniv/våpen i det skjulte, gjenger, ghetto lignende utvikling, unge som raner unge, en svært synkende respekt for politi i enkelte miljøer. Men er du så glad i statistikk, se på skolen der det vel er en god del ungdom...Hva sier statistikken om utviklingen der? Hva sier lærere?
    Dagens ungdom, alvorlig talt, hør her
    Hva er det dagens ungdom tror at den er?
    En arbeidssky og ekkel klikk
    Som fyller gode hjem med redselsfull musikk
    Kutt ut pratet om at vi må forstå dem
    Slutt med å sy puter under armene på dem
    Ungdomsklubber, jeg sier nei
    Hvis de vil gå til helvete, så gjerne for meg
    Alt var mye bedre under krigen, den gang hadde ungdom stil
    Det ungdommen gjør, det bør ungdommen selv få blø for
    Det ungdommen trenger er noe skikkelig å dø for
    Alt var mye bedre under krigen, nå er det bare fyll og rør
    Den kommende slekt
    Mangler rett og slett respekt
    Kort sagt: alt var bedre før
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.284
    Antall liker
    9.134
    Den statistikken din er så godt som verdiløs når man snakker om strømninger og utvikling hos ungdom. Vold og trusler i skolen, i idretten, trusler og trakassering på nett, bæring av kniv/våpen i det skjulte, gjenger, ghetto lignende utvikling, unge som raner unge, en svært synkende respekt for politi i enkelte miljøer. Men er du så glad i statistikk, se på skolen der det vel er en god del ungdom...Hva sier statistikken om utviklingen der? Hva sier lærere?
    (Don`t mention statistikk, I mentioned it once but I think I got away with it alright.)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    I Norge fortsetter statskanalen å feilinformere folk. Islam er ingen hyggelig religion.

    Sånn i farten kan jeg ikke huske å ha sett et eneste program på NRK der Islam ble promotert som en hyggelig religion.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.244
    Antall liker
    5.205
    Den statistikken din er så godt som verdiløs når man snakker om strømninger og utvikling hos ungdom.
    Yes, nettfora og sosiale media er det som gjelder. Der får man virkeligheten servert akkurat slik som man vil at den skal serveres.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Dagens ungdom, alvorlig talt, hør her
    Hva er det dagens ungdom tror at den er?
    En arbeidssky og ekkel klikk
    Som fyller gode hjem med redselsfull musikk
    Kutt ut pratet om at vi må forstå dem
    Slutt med å sy puter under armene på dem
    Ungdomsklubber, jeg sier nei
    Hvis de vil gå til helvete, så gjerne for meg
    Alt var mye bedre under krigen, den gang hadde ungdom stil
    Det ungdommen gjør, det bør ungdommen selv få blø for
    Det ungdommen trenger er noe skikkelig å dø for
    Alt var mye bedre under krigen, nå er det bare fyll og rør
    Den kommende slekt
    Mangler rett og slett respekt
    Kort sagt: alt var bedre før
    Yupp! Den gang bar det rett fra svartemaia til Hudøy eller en eller annen internatskole for gutter eller til sjøss eller millitærleir i Troms.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.244
    Antall liker
    5.205
    Veldig lesverdig:

     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.309
    Antall liker
    1.743
    Sted
    Bergen
    Eneste verktøyet som konsekvens av lokale beslutninger vedrørende fremtidens strømforbruk og håpløse drømmerier om at forvaltningsreglene ikke gjelder for deres valg/drømmer
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Den statistikken din er så godt som verdiløs når man snakker om strømninger og utvikling hos ungdom. Vold og trusler i skolen, i idretten, trusler og trakassering på nett, bæring av kniv/våpen i det skjulte, gjenger, ghetto lignende utvikling, unge som raner unge, en svært synkende respekt for politi i enkelte miljøer. Men er du så glad i statistikk, se på skolen der det vel er en god del ungdom...Hva sier statistikken om utviklingen der? Hva sier lærere?
    Spørsmålet vi må stille oss er hvorfra vi får våre opplysninger, og hva som danner vår oppfatning av det som skjer. Selvsagt er hver enkelt hendelse helt forferdelig for dem det angår, en hver slik hendelse å anse som en tragedie, og dermed sterkt uønsket.
    Spørsmålet vi diskuterer nå, er hvorvidt det er flere slike hendelser nå enn før, og jeg påpeker at det er ikke nødvendigvis det, selv om dagens lærere opplever en klar oppgang de siste år. Det er jo også de statistiske fakta enige i, ettersom økningen fra 2017 har vært formidabel. Men det blir litt historieløst om vi later som år null var i 2017.
    Det blir litt som å diskutere klimatrenden i et kort perspektiv, da kan man hevde at temperaturen ikke stiger, som vi har sett i en annen debatt her. MEN: Det som er 100% sikkert, er at ungdomskriminaliteten har steget signifikant siden tidlig 60-tall, og som sådan kan det påpekes en lengre, negativ trend her. Allikevel kan man ikke se på tallene uten å tolke dem, da samfunnsstrukturene på 60-tallet var veldig annerledes enn i dag. De siste 20 år kan det ikke vises noen statistisk økning i ungdomskriminalitet, uansett hva dagens lærere opplever i sitt daglige virke. Og la meg bare understreke at jeg har all mulig sympati med lærere, som står oppe i til dels hårreisende situasjoner på jobben. Det er IKKE i orden.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.947
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    På tide å minne om at intet lyver mer enn statistikk, siden all statistikk er avhengig av hva en velger å ta med i grunnlaget for statistikken.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.499
    Torget vurderinger
    2
    Dagens ungdom, alvorlig talt, hør her
    Hva er det dagens ungdom tror at den er?
    En arbeidssky og ekkel klikk
    Som fyller gode hjem med redselsfull musikk
    Kutt ut pratet om at vi må forstå dem
    Slutt med å sy puter under armene på dem
    Ungdomsklubber, jeg sier nei
    Hvis de vil gå til helvete, så gjerne for meg
    Alt var mye bedre under krigen, den gang hadde ungdom stil
    Det ungdommen gjør, det bør ungdommen selv få blø for
    Det ungdommen trenger er noe skikkelig å dø for
    Alt var mye bedre under krigen, nå er det bare fyll og rør
    Den kommende slekt
    Mangler rett og slett respekt
    Kort sagt: alt var bedre før
    Liten tvil om at alt var bedre før. Alle som har levd en stund vet jo det.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn