Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Var sammen med ei dame på Holmlia, jeg. Var der temmelig ofte, faktisk også i embeds medfør noen ganger. Bortsett fra at jeg fikk et elektrisk støt der en gang, har jeg aldri opplevd annet enn idyll der, faktisk.
    Derimot har jeg opplevd kriminalitet i Asker, Vestkorridorens juvel.

    Så jeg konkluderer med at Holmlia er et paradis fritt for kriminalitet, rett nok med litt dårlig elnett, mens Asker er syndens pøl.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Apropos kriminalitet, så har jeg sett djevelen i hvitøyet, sånn omtrent. Det passer seg å dele en ganske artig historie om kriminalitet. Og her er Oslo åstedet. Oslo er syndens pøl her altså.

    Jeg hadde nylig kjøpt en bruktbil av et firma som skulle vise seg å være litt tvilsomt. Eieren havnet visst i kasjotten noen år senere pga unndragelse av skatt. Dette var i den tida man måtte ha sånne oblater på skiltet for å vise at årsavgiften var betalt. Digitalisert omregistrering var flere år unna. Selger bedyret at salgsmelding, omregistrering og årsavgift var i orden når jeg hentet denne bilen, men "dessverre er det et lite problem med dørlåsene". Dette ble fikset senere, noe som førte til at jeg hadde et knippe med tre forskjellige nøkler.... Det gikk med andre ord ikke an å låse bilen. Shit au, dette var en bil til rundt 10k. Og så ut på tur. Bilen ble parkert i Dronningens Gate i Oslo ved Norges Bank. Møtte en kompis og gikk på restaurant. Når jeg kom tilbake var den ene bakruta knust, og en mappe med (ulovlig) kopierte kornoter var borte. Med andre ord: innbrudd i en ulåst bil, for å stjele ulovlige kopier. Irriterende. Uansett - jeg tenkte at dette var sikkert et forsøk på ren vinningskriminalitet, og tyven ville nok bare hive mappa fra seg når det ikke var noe av verdi inni. Bestemte oss for å kjøre litt rundt for å se om vi fant den. Og der sto Onkel Politi og ville ha en prat. To skumle, småfeite karer kjører rundt på horestrøket i Oslo, med ugyldige skiltoblater, 2 år med manglende årsagvift, ikke registert på meg, og en knust rute. Det så unektelig ikke bra ut. Jeg så for meg et lengre opphold på Ila.

    Enden på visa ble heldigvis god. Jeg hadde kjøpekontrakten på bilen med meg, som beviste at bilen var min. Resten klarte jeg å oppklare på troverdig vis. Notemappa dukket opp igjen etter en uke - den ble funnet i en avfallskontainer på en byggeplass, og hadde mitt navn på seg. Tyven fikk dessverre ikke noe for innsatsen sin.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.048
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Du får trøste deg med at han er medlem av et bittelite og stadig minkende mindretall.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Her legger jeg ut en informativ link som viser alle flaggene som kan brukes. Men det regnes som spam fordi det uinformativt, er det fordi alle kan disse på rams?
    Jeg kommer til å printe den ut å ha den på innerlomma hele tiden slik at jeg er sikker på hvordan jeg skal tiltale vedkommende som bærer flagg. Vil helst unngå feil her, det er jo fryktelig sårende for en intersex`er å bli omtalt som asex`er.
    Evt får man bare si du til alle, for det er vel innenfor
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.048
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Rett nok, men alt/right/wrong blir mer og mer høyrøsta.
    Les Andreas C Halse sitt innlegg i Aftenposten idag.

    Joda, men de blir stadig mer høyrøstede fordi ting tross alt går riktig vei og neanderthalernes stilling stadig blir dårligere. Igjen.

    Holder ikke Aftenposten hverken fysisk eller på nett, så innlegget får ligge.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.152
    Antall liker
    7.788
    Sted
    Oslo
    Her legger jeg ut en informativ link som viser alle flaggene som kan brukes. Men det regnes som spam fordi det uinformativt, er det fordi alle kan disse på rams?
    Jeg kommer til å printe den ut å ha den på innerlomma hele tiden slik at jeg er sikker på hvordan jeg skal tiltale vedkommende som bærer flagg. Vil helst unngå feil her, det er jo fryktelig sårende for en intersex`er å bli omtalt som asex`er.
    Evt får man bare si du til alle, for det er vel innenfor
    Det jeg og en del andre ikke skjønner, er hvorfor du blander inn pedofili inn i en sak som dreier seg om voksne som fritt vil velge partner og sexliv med en annen voksen partner. Men det gjør det vel lettere å rakke ned på dem på den måten.
    Om du bare viste til link om disse flaggene, er du velkommen til å trekke tilbake dine påstander om pedofili!
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo et seksuelt avvik som alt det andre og alle skal med.
    Ser dere ikke hvor håpløst hele den greia her er? Det er en bibel full av flagg for at alle skal være inkludert.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.048
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor plager det deg så jævlig at andre har en seksualitet som ikke er lik din egen?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det plager meg ikke, bare syns det er så unødvendig å vie plass til dette.
    Vi har en jord som (ifølge noen) snart koker opp, vi har en økonomi som går til helvette, barn sulter
    Også bruker vi en hel måned på å feire en gjeng..
    Kunne vi ikke heller ha skapt oppmerksomhet rundt noe positivt da, istedenfor å vie oppmerksomhet til de som skriker høyest.
    Bare at det må lages en artikkel som forklarer alle disse flaggene er så på trynet at det er latterlig
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.152
    Antall liker
    7.788
    Sted
    Oslo
    Hva med oss som er part-time onanister?
    Fins det et flagg for oss, og vil vi også bli hetsa?
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvor har du det fra? Jeg prøver ikke å skape bindinger, men jeg bare sier at i arbeidet med å få enhver inkludert har vi glemt en gruppe.
    Forresten glemt flere grupper, hvite heteroseksuelle menn fortjener også sitt eget flagg.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.152
    Antall liker
    7.788
    Sted
    Oslo
    Hvor har du det fra? Jeg prøver ikke å skape bindinger, men jeg bare sier at i arbeidet med å få enhver inkludert har vi glemt en gruppe.
    Forresten glemt flere grupper, hvite heteroseksuelle menn fortjener også sitt eget flagg.
    White supremacist grupper har da mange bannere du kan gå under!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.948
    Antall liker
    11.351
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Stadig like forvirra? Ikkje etter denne episoden av HFS.... Eller som det også heter: Nå først forstår jeg ingenting...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er jo et seksuelt avvik som alt det andre og alle skal med.
    Ser dere ikke hvor håpløst hele den greia her er? Det er en bibel full av flagg for at alle skal være inkludert.
    Du vet sikkert selv hvor teit det er å sammenligne samtykkende sex mellom voksne likeverdige mennesker med en parafili som er skadelig for alle involverte om den leves ut. Pedofili er noe man går til behandling mot og kan bli fengslet for å utøve, homofili og bifili er det ikke.

    Eller kanskje du bare henger igjen i den tiden hvor homofili også ble regnet som en psykisk lidelse og var straffbart her tillands? Eller kanskje du bare troller.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Er vel heller det siste ja.
    Men som en kommentar til dette med fengsel så er det vel mange steder i verden hvor slik er lov (barnebruder etc), men homofili og bifili blir straffet med fengsel.
    Igjen, folk må gjøre som de vil så lenge man ikke skader uskyldige uansett hvilken legning eller hva man tenner på.

    Bare er så lei at det skal få så mye oppmerksomhet og tar fokus vekk fra viktigere saker.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er vel heller det siste ja.
    Men som en kommentar til dette med fengsel så er det vel mange steder i verden hvor slik er lov (barnebruder etc), men homofili og bifili blir straffet med fengsel.
    Igjen, folk må gjøre som de vil så lenge man ikke skader uskyldige uansett hvilken legning eller hva man tenner på.

    Bare er så lei at det skal få så mye oppmerksomhet og tar fokus vekk fra viktigere saker.
    Snakk om viktigere saker da vel, istedenfor å legge ut linker om forskjellige prideflagg og sammenligne det med pedofili. :rolleyes:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Gjelder kanskje ikke så mange her inne, men nå foreslås det å øke pensjonsalderen for de som er født på 90-tallet.

     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Er vel snakk om å øke for alle, men at det økes gradvis ut i fra hvor ung man er.
    Det er vel fordi arbeidstakere som betaler inn pensjon går nedover samtidig som antallet pensjonister øker. Pyramiden kan fort rakne hvis det ikke gjøres noe
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.360
    Antall liker
    11.007
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo stiger som er trukket opp allerede.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Enig der, det er mange stiger som er trukket opp for lenge siden når det gjelder både jobb, bolig, og pensjon.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Er vel snakk om å øke for alle, men at det økes gradvis ut i fra hvor ung man er.
    Det er vel fordi arbeidstakere som betaler inn pensjon går nedover samtidig som antallet pensjonister øker. Pyramiden kan fort rakne hvis det ikke gjøres noe

    Slutt å skyld på pensjonistene, de fleste av dem har gjort sin innsats og hadde det ikke rent folk innover grensene som verken jobber før eller etter de er pensjonister hadde ikke økningen spilt noen stor rolle
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.147
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Er vel snakk om å øke for alle, men at det økes gradvis ut i fra hvor ung man er.
    Det er vel fordi arbeidstakere som betaler inn pensjon går nedover samtidig som antallet pensjonister øker. Pyramiden kan fort rakne hvis det ikke gjøres noe
    Et helt eget oljefond er avsatt til å ivareta det der - for noe så udefinert som "kommende generasjoner"
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er dere som er dessertgenerasjonen», sa en eldre lærer på ungdomsskolen til meg for 18 år siden. Jeg trodde lenge at det stemte. Nå vet jeg at det ikke er sant. Norgeshistoriens heldigste generasjon er de etterhvert nybakte besteforeldrene, født på 1950- og 1960-tallet.

    Den ekte dessertgenerasjonen har fått det beste fra alle verdener, gjennom hele sitt liv, og vil seile behagelig inn i solnedgangen. Imens sitter de unge på orkesterplass og ser sivilisasjonen langsomt gå til helvete.

    Det begynte med en barndom preget av fremtidsoptimisme i etterkrigstiden, og økende materiell velstand. På 1970-tallet ga dessertgenerasjonen fingeren til sine konservative foreldre, og kombinerte økt velstand med krav om større sosial frihet.

    Alle fikk jobb. Mellom 1948 og 1988 var arbeidsledigheten over tre prosent i kun to år (1983 og 1984). Med unntak av tidlig og sent 80-tall, opplevde dessertgenerasjonen solid reallønnsvekst, på 3–5 prosent årlig.

    Unge par i etableringsfasen kunne kjøpe bolig på gjennomsnittslønn med moderat belåning. I 1980 kostet en bolig på 100 kvadratmeter cirka tre årslønner. I dag er forholdstallet over syv. Sterk boligprisvekst i byene gjorde at dessertgenerasjonen ble millionærer, uten å ha peiling på økonomi, og uten å løfte en finger. Dessertgenerasjonen bygget ikke landet; de bygget hytter.

    Dessertgenerasjonen rekker også å runde av med en gullkantet pensjon som de unge bare kan drømme om. Fallende rentenivå, kombinert med historisk sterk økonomisk vekst, har gjort at avkastningen på pensjonssparingen deres har vært eventyrlig. Slik finansierer man solide pensjoner med relativt beskjedne innskudd
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn