Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.934
    Liker Sanna godt jeg. Fint å ha en som pirker i det vi tror er folkesjela. Og så er det jo åpenbart at mange av kritikerne tar henne langt, langt mer alvorlig enn hun gjør selv.
    Etter å ha sett henne i et par episoder av 71 grader nord så tror hun tar seg selv meget alvorlig.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    12.343
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ser ikke på sånt, så det kan jeg ikke kommentere. Jeg baserer meg på flere intervjuer jeg har sett og på det jeg har lest av skriveriene hennes.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    14.664
    Liker Sanna godt jeg. Fint å ha en som pirker i det vi tror er folkesjela. Og så er det jo åpenbart at mange av kritikerne tar henne langt, langt mer alvorlig enn hun gjør selv.
    No problem med Sanna, men det blir tross alt litt barnslig, til slutt. "Norge har 5 oster", liksom. Og 2 typer kaffe. For meg beviser det kun én ting: Sanna går ikke i butikken selv.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.535
    Torget vurderinger
    1
    Ikke overraskende konklusjoner fra en børskommentator i E24?

Han peker blant annet på hvor tungy og vanskelig det kan være for milliardærer:
    «Dette astronomiske tallet er derimot skattekravet som senest må betales 12 år etter utflytting. Det er et krav som ikke nødvendigvis noen gang blir betalt.

Det er alltid vanskelig/umulig å si hvordan den enkelte utflytter vil tilpasse seg, men her er et gratis skatteråd til Utkilen og alle andre som har skattemessig emigrert etter 2024: Flytt hjem til gamlelandet etter 11 år og flytt deretter ut igjen ett år senere.

Da bortfaller dagens skattekrav og et nytt oppstår ved ny utflytting. Slik kan man holde det gående.»
    Hva er problemet? Poenget til kommentatoren er jo at dataene i likningstallene ikke viser sannheten og at teknikaliteter gir store utslag som kan brukes for å begrunne ethvert skattesyn. Jeg vet ikke om kommentatoren synes det er tung å vanskelig å være milliardær og uansett er det vel ikke noe i denne kronikken som peker i den ene eller andre retningen?

Sist redigert:

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.775
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ja, det er virkelig et problem at man ikke kan henge ute å drikke hele natta.
    Dritings folk sånn i 5-6-7 draget om mårran er noe vi savner.
    Tror også politiet er enig med der ….
    😳
    hvorfor skal ikke folk / markedet få avgjøre det selv.. og hvis vi skal ha regler hvorfor akkurat kl 3, hvorfor ikke kl 12 folk har ikke godt av å være våken på natta
    hvorfor tillate noe som helst
    det er mye bedre å spre de fulle som skal hjem utover natta enn å få tusenvis ut på gata når alle stedene stenger samtidig
    det finnes ikke en eneste god grunn for å ha å noen regler for når sjenkingen kan stoppe
    akkurat som om folk vil drikke døgnet rundt fordi det sjenkes

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.846
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Man kan jo lure på hva salgs diagnose dama har, ettersom som hun stadig vekk må ut i media å surke og syte over noe norsk som ikke er etter hennes nese....
    "Hut dæ heim !!" sa vi som unger, her nordpå....

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.126
    Sted
    Oslo
    Man kan jo lure på hva salgs diagnose dama har, ettersom som hun stadig vekk må ut i media å surke og syte over noe norsk som ikke er etter hennes nese....
    "Hut dæ heim !!" sa vi som unger, her nordpå....
    Hun har jo funnet seg en godt betalt posisjon som hurpe fi..e
    Kjenner jeg finner rett, hadde jeg blitt kjeppjagd derfra om jeg slo meg opp på å rakke ned på alt finsk.
    Er selv glad i Kaurismäki og hans poetiske tristesse filmer om Finland
    VG har forøvrig av og til en fransk dame som skriver om livet i Norge og klarer å se det positive ved begge kulturene

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.807
    Sted
    Holmestrand
    Bevare meg vel så sarte og nærtagende enkelte er.
    Hun har halt klart poenger,
    men er nokså endspora, er hun ikke?
    Litt av typen «alt var bedre før», bare her er det «alt er bedre utenlands».
    Kan ikke huske å ha hørt henne si noe positivt om Norge?

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.476
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Behøver ikke si noe, hun bor jo her så da kan man trygt anta at det positive oppveier det hun Finner negativt…

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    14.126
    Sted
    Oslo
    Tidligere høire politiker fra Karmøy går ut i Nettavisen og sier hun flytter fra Karmøy til Haugesund pga eiendomsskatten.
    Det kommer også fram at eiendomsskatten blir på astronomiske 2.400.- i året dvs 200 kroner i måneden.
    Iløpet av 15 år har hun sikkert spart inn utgiftene til flyttebil og så kommer alle andre utgifter med å flytte på toppen.
    Men i et tusenårs perspektiv går hun kanskje i pluss, det er hva jeg vil kalle et fornuftig langtids perspektiv

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    15.144
    Torget vurderinger
    2
    Sanna har valgt det letteste man kan gjøre for å få oppmerksomhet, pirke i oss gir alltid en umiddelbar reaksjon. Jeg synes det er artig å følge med på, mest på reaksjonene.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn