- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 11.934
Dersom Norge bekrefter at Julenissen bor i Finland mot at de lar Sanna flytte tilbake, kanskje hun roer seg?Hun savner Finland, men de vil ikke ha henne.
Dersom Norge bekrefter at Julenissen bor i Finland mot at de lar Sanna flytte tilbake, kanskje hun roer seg?Hun savner Finland, men de vil ikke ha henne.
Etter å ha sett henne i et par episoder av 71 grader nord så tror hun tar seg selv meget alvorlig.Liker Sanna godt jeg. Fint å ha en som pirker i det vi tror er folkesjela. Og så er det jo åpenbart at mange av kritikerne tar henne langt, langt mer alvorlig enn hun gjør selv.
No problem med Sanna, men det blir tross alt litt barnslig, til slutt. "Norge har 5 oster", liksom. Og 2 typer kaffe. For meg beviser det kun én ting: Sanna går ikke i butikken selv.Liker Sanna godt jeg. Fint å ha en som pirker i det vi tror er folkesjela. Og så er det jo åpenbart at mange av kritikerne tar henne langt, langt mer alvorlig enn hun gjør selv.
Hva er problemet? Poenget til kommentatoren er jo at dataene i likningstallene ikke viser sannheten og at teknikaliteter gir store utslag som kan brukes for å begrunne ethvert skattesyn. Jeg vet ikke om kommentatoren synes det er tung å vanskelig å være milliardær og uansett er det vel ikke noe i denne kronikken som peker i den ene eller andre retningen?Ikke overraskende konklusjoner fra en børskommentator i E24?
Han peker blant annet på hvor tungy og vanskelig det kan være for milliardærer:
«Dette astronomiske tallet er derimot skattekravet som senest må betales 12 år etter utflytting. Det er et krav som ikke nødvendigvis noen gang blir betalt.
Det er alltid vanskelig/umulig å si hvordan den enkelte utflytter vil tilpasse seg, men her er et gratis skatteråd til Utkilen og alle andre som har skattemessig emigrert etter 2024: Flytt hjem til gamlelandet etter 11 år og flytt deretter ut igjen ett år senere.
Da bortfaller dagens skattekrav og et nytt oppstår ved ny utflytting. Slik kan man holde det gående.»
hvorfor skal ikke folk / markedet få avgjøre det selv.. og hvis vi skal ha regler hvorfor akkurat kl 3, hvorfor ikke kl 12 folk har ikke godt av å være våken på nattaJa, det er virkelig et problem at man ikke kan henge ute å drikke hele natta.
Dritings folk sånn i 5-6-7 draget om mårran er noe vi savner.
Tror også politiet er enig med der ….
![]()
Så hun er landsforvist? Det skjønner jeg godt.Hun savner Finland, men de vil ikke ha henne.
Hun har jo funnet seg en godt betalt posisjon som hurpe fi..eMan kan jo lure på hva salgs diagnose dama har, ettersom som hun stadig vekk må ut i media å surke og syte over noe norsk som ikke er etter hennes nese....
"Hut dæ heim !!" sa vi som unger, her nordpå....
Hun har halt klart poenger,Bevare meg vel så sarte og nærtagende enkelte er.