Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fivus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Innlegg
    805
    Antall liker
    570
    Torget vurderinger
    2
    Hører jo om at den kulørte pressen som Se og hør sliter med opplagstallene. Kan influenserne forstås som deres digitale alter ego?

    Jeg søkte opp saken til Erling Borgen, og morsomt nok dukket opp en relatert sak under om en influenser i sorg... klikket meg inn for å få en oversikt, hva dreier det seg om?

    Mennesket er sosiale dyr, så at mye av dette er sladder, er kanskje typisk. Relasjoner, kjærlighetsforhold, felles leiligheter (assets i vår tid).Pirker borti tabuer som ensomhet på en påtatt måte (selvvalgt, of course), har en helt av en far som hun har telefonisk kontakt med, hele greia virker velregissert som en blanding av Hollywood og Se og hør.

    «Jeg har jo valgt å være alene, sier influenseren med klump i halsen»
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ikke alt holder tidens tann, så klart, men gitt budsjett og øvrige ressurser som en lille nasjon så anser jeg mine lisensbidrag som særdeles vel anvendte kroner for både nasjonen og det som gjør meg til nordmann.

    Tiltredes på det hjerteligste, i fall mitt innlegg kunne leses som en nedsabling av NRK. Jeg har alltid betalt lisenskronene med glede, eller noe som ligner, og er sjeleglad for at vi har en statsfinansiert tilbyder med et bredt mandat. Gudene forby at også NRK noengang må basere seg på reklamekroner!!!

    Så forresten noen episoder av Fleksnes igjen her om dagen. Levnet fortsatt liten tvil om Wesenlunds komiske geni.

    Wesenlund og Heide-Steen Jr. - fremdeles det aller beste Norge har frembrakt innen komedie på TV.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er mange som ikke bør glemmes, fra Leif Juster og Einar Rose og fremover (sikker før også, men jeg er ikke eldre enn jeg er), men Wesensteen er kirsebæret som topper kaka for min del.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Alder er ikke bare et tall. Det kan jeg se ut fra de siste par sider her. ;)
    Herman Flesvig er også en komiker av høy klasse, hans "Førstegangtjenesten" tangerer tidvis det geniale, gjeldende både skuespill og manus.

    Alt var ikke bedre før, selv om noe gamlisgreier står seg den dag i dag.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Tror den sitter langt inne, dessverre. Men hvor er Anti Varg Vedum og hans kumpaner ? Fenrik Støre sitter bakerst i bussen som vanlig - og " følger situasjonen nøye."

    Vis vedlegget 854618

    Rødt vil gjenopprette Sjøheimevernet (msn.com)

    Dr.E
    Mitt beste bidrag til MDGs program, i de årene jeg var med, var å få inn i partiprogrammet at det ønsket oppgradering av beredskapsgrad og økning i bemanning av Heimevern og Sivilforsvar.

    Dette har selvsagt noen dotter tatt ut igjen siden jeg forlot partiet i 2017.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Mitt beste bidrag til MDGs program, i de årene jeg var med, var å få inn i partiprogrammet at det ønsket oppgradering av beredskapsgrad og økning i bemanning av Heimevern og Sivilforsvar.

    Dette har selvsagt noen dotter tatt ut igjen siden jeg forlot partiet i 2017.
    Trist hele saken. Men nå banker virkeligheten på døra. Et underlig fenomen hele komplekset Beredskap i Norge. Nærmest et fremmedord.

    Dr.E
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Syns jeg kjenner igjen noe av språkbruken fra en tidligere trans-kritisk forumbruker her inne med uttrykk som "perverse mannegriser". Både forumbrukeren og den dømte holder visstnok til i Bergens-området. Sikkert bare en tilfeldighet.

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    10.207
    Syns jeg kjenner igjen noe av språkbruken fra en tidligere trans-kritisk forumbruker her inne med uttrykk som "perverse mannegriser". Både forumbrukeren og den dømte holder visstnok til i Bergens-området. Sikkert bare en tilfeldighet.

    Synes vel vedkommende som frekventerte dette forum med sine ufyseligheter, var et par nummer verre, egentlig. Men ser poenget ditt...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Synes vel vedkommende som frekventerte dette forum med sine ufyseligheter, var et par nummer verre, egentlig. Men ser poenget ditt...
    Ja, det kan jo være at jeg bare kobler de to sammen fordi hjernen fungerer sånn, men syns det var noe med hvordan begge ordla seg som virket kjent. Eller kanskje dette bare er standardspråket som står i håndboka til fobene?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er dette bare krisemaksimering, eller der vi faktisk er nå? Med alt som skjer i verden med atomtrussel fra Russland og Nord Korea blir man ikke beroliget av artikler som dette heller:

     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Er dette bare krisemaksimering, eller der vi faktisk er nå? Med alt som skjer i verden med atomtrussel fra Russland og Nord Korea blir man ikke beroliget av artikler som dette heller:

    Det har vel aldri vært så viktig som nå å se/lese minst mulig på nyheter, man får med seg hva som skjer uansett. Viktig å gjøre andre og positive ting.
    Og siden NRK ble nevnt så irriterer det meg at NRK1 er blitt en ren nyhetskanal, i ukedagene er det nyheter fra morgen til Dagsrevyen. For mye nyheter er ikke bra for folkehelsen. Så kan man jo si at en kan jo skru av og det kan man.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det har vel aldri vært så viktig som nå å se/lese minst mulig på nyheter, man får med seg hva som skjer uansett. Viktig å gjøre andre og positive ting.
    Og siden NRK ble nevnt så irriterer det meg at NRK1 er blitt en ren nyhetskanal, i ukedagene er det nyheter fra morgen til Dagsrevyen. For mye nyheter er ikke bra for folkehelsen. Så kan man jo si at en kan jo skru av og det kan man.
    Det er ikke mye man skal titte innom aviser og nyhetssendinger før man får høyere blodtrykk og lyst til å ta en liten angstdempende pille nå om dagen. Du har sikkert rett i at det kanskje hadde vært sunnere å stikke hodet i sanden, men det er heller ikke så lett å bare ignorere alt som faktisk skjer i verden nå.

    Du kan godt ha rett i at det blir for mye, for ofte. Men stort sett leser jeg avisene på nett på begynnelsen av dagen, og kanskje på kvelden også for å se om de thar skjedd noe mer.

    ....og der tikket den varslete Oktober-fakturaen fra Tibber inn i mailboksen også, for å virkelig understreke den overhengende følelsen av at vi lever i selveste Endetiden.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.854
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Er dette bare krisemaksimering, eller der vi faktisk er nå? Med alt som skjer i verden med atomtrussel fra Russland og Nord Korea blir man ikke beroliget av artikler som dette heller:
    Dette er jo bare tull. Det er basert på en gjennomsnittlig strømpris på 20,-/kWh og uten strømstøtte. I idioteksempelet vil man da få 43 000 i strømstøtte - så den reelle regningen blir på ca 7000,-.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Det er ikke mye man skal titte innom aviser og nyhetssendinger før man får høyere blodtrykk og lyst til å ta en liten angstdempende pille nå om dagen. Du har sikkert rett i at det kanskje hadde vært sunnere å stikke hodet i sanden, men det er heller ikke så lett å bare ignorere alt som faktisk skjer i verden nå.

    Du kan godt ha rett i at det blir for mye, for ofte. Men stort sett leser jeg avisene på nett på begynnelsen av dagen, og kanskje på kvelden også for å se om de thar skjedd noe mer.

    ....og der tikket den varslete Oktober-fakturaen fra Tibber inn i mailboksen også, for å virkelig understreke den overhengende følelsen av at vi lever i selveste Endetiden.
    Var ikke ment mot deg @bambi men mer mot det å bruke mye tid på nyheter i disse tider generelt. Innlegget ditt var bare greit å sitere. Prøver å få med meg Dagsrevyen + litt surfing og regner med at jeg da er oppdatert, utenom det forsøker jeg å bruke tiden på kjekke ting. Jeg stikker ikke noe hode i sanden. Jeg kjenner folk som har på TV`en hele dagen og det kan ikke være bra.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg må si det passer meg helt ypperlig at NRK1 sender nyheter kontinuerlig fra morran til ettermiddagen. Blir hverken mer eller mindre deppa av det, i motsetning til typisk Daytime TV. Ikke det at jeg sitter og glaner fra begynnelse til slutt, men det at jeg kan gå inn og få med meg nyhetene når som helst er glimmers.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Var ikke ment mot deg @bambi men mer mot det å bruke mye tid på nyheter i disse tider generelt. Innlegget ditt var bare greit å sitere. Prøver å få med meg Dagsrevyen + litt surfing og regner med at jeg da er oppdatert, utenom det forsøker jeg å bruke tiden på kjekke ting. Jeg stikker ikke noe hode i sanden. Jeg kjenner folk som har på TV`en hele dagen og det kan ikke være bra.
    Selv om det ikke var ment mot meg, gjelder det nok litt meg allikevel. Merker at jeg blir reellt stressa av alle de dårlige nyhetene som bare strømmer på uten ende for tiden, selv om jeg er ganske flink til å fylle tiden med positive ting som gir glede. :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kunsten er å ignorere, eller i alle fall ikke la gå innpå seg, ting som man uansett har nøyaktig null kontroll over.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Men det var ikke meningen at dette skulle bli en terapisession for undertegnete, mer bare... WTF is going on!!! :D
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Joa, men man kan gruble uten å la det gå inn over en. I alle fall kan jeg det. :cool:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jo, men du er kanskje ikke et like følsomt og tandert lite snøflak som meg. :unsure:🥺🙃
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.283
    Antall liker
    9.134
    Det er allikevel vanskelig å ikke prøve og se et større bilde, og gruble på hvor vi egentlig er på vei om dagen. IMO.
    Det tror jeg de aller fleste gjør men det jeg mener er at det er viktig med time outs innimellom men folk gjør selvfølgelig som de vil.

    Nå skal jeg ut å trekke noen garn, må jo ha mat på lager sånn i tilfelle...:cool:
    I mellomtiden så får verden seile sin egen sjø.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det tror jeg de aller fleste gjør men det jeg mener er at det er viktig med time outs innimellom men folk gjør selvfølgelig som de vil.

    Nå skal jeg ut å trekke noen garn, må jo ha mat på lager sånn i tilfelle...:cool:
    I mellomtiden så får verden seile sin egen sjø.
    Ja, jeg er helt enig og er ganske god på time outs også som sagt. Men man lever ikke i et vakuum, er bare det jeg mener. :)

    Skitt fiske! :)
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.652
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Alvorlig når som helst, i dagens situasjon helt krise.

    Lyttet til Schjøttern under pressekonferansen klokken 12. Mye gradert, men alvorsgraden var det ingen tvil om. Sikkert praktisk om Forsvarets enheter kan kommunisere innbyrdes, har godt forsvar mot digital krigføring og er i stand til å kommunisere kjapt med andre lands forsvarsenheter.

    Å gjøre noe med dette har ligget i en skuff siden 2010, visstnok.
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.219
    Antall liker
    3.737
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Selvfølgelig

    Kommunaldirektør Tommy Johansen opplyser til BT at Knudsen ikke mister jobben i Bergen kommune, men at de er i prosess med å finne en ny stilling til henne.
    Han skriver i en tekstmelding til BT at Knudsen i henhold til hovedavtalen vil beholde sin lønn.

    Mandag kveld ble det klart at Alette Hilton Knudsen fratrer umiddelbart som direktør for etat for barn og familie i Bergen kommune.
    Det skjer i kjølvannet av krass kritikk mot barnevernet, etter Statsforvalteren i Vestland avdekket alvorlige mangler i barnevernets oppfølging av gutten som ble funnet hardt skadet, fastbundet i en seng.

     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Syns jeg kjenner igjen noe av språkbruken fra en tidligere trans-kritisk forumbruker her inne med uttrykk som "perverse mannegriser". Både forumbrukeren og den dømte holder visstnok til i Bergens-området. Sikkert bare en tilfeldighet.

    Ja hvor ble det egentlig av ham?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Den har jeg vanskelig å bestemme meg for. På en måte bra da det må være utrolig mye dritt som slipper unna pga vekterne ikke har så mye de får gjort.
    Samtidig er det lite krav for å bli vekter, og mange av de er jo ikke riktige i hodet så kan fort gå gæli.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Samtidig er det lite krav for å bli vekter, og mange av de er jo ikke riktige i hodet så kan fort gå gæli.
    Å fydda!!!! Jeg som har en fortid i Securitas ! o_O Er det dette vi skal bli uvenner over??? 🤔

    Det er den beste jobben jeg nonegang har hatt! :giggle:

    Men det passer nok ikke inn i denne tråden.......
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn