|
Dersom ein reknar medgått tid til køyring som gratis, er det kanskje ein hundrelapp å henta (SEK 17.29 er NOK 18.44). Kom tilbake frå Sverige via E6 i går, og annonsert dieselpris på NOK 19-20 iallfall nær Oslo.Følger man med så er det tider hvor det kanskje er 2 kroner forskjell. De skal også kjøre rundt 6 mil.
Hadde et halvår i Halden, var nesten aldri over grensa.Jeg tenker at det er noe man gjør fordi man har lyst på en road trip, ikke for å spare penger.
Hengte med kone og yngste datter til Nordby på onsdag. Handla litt kjøtt og ymse. Spiste litt på turen, lat sommerdag, fordi noen hadde lyst på en road trip, akkurat som du sier.Jeg tenker at det er noe man gjør fordi man har lyst på en road trip, ikke for å spare penger.
Akkurat disse to sa rett ut at de dro utelukkende for drivstoff, at det var mye billigere og at køen var verdt det. Lite gjennomtenkt spør du meg.Jeg tenker at det er noe man gjør fordi man har lyst på en road trip, ikke for å spare penger.
Høres gøy ut. Skulle ønske jeg ikke tenkte gjennom alt før jeg gjorde noe.Akkurat disse to sa rett ut at de dro utelukkende for drivstoff, at det var mye billigere og at køen var verdt det. Lite gjennomtenkt spør du meg.
Men det er vel ganske typisk overslagsrekning nokre gjer: SEK = NOK, anta minste pris i Sverige og høgste i Norge, sjå bort frå tur-retur.Akkurat disse to sa rett ut at de dro utelukkende for drivstoff, at det var mye billigere og at køen var verdt det. Lite gjennomtenkt spør du meg.
Folk tar faktisk med seg tilbake og panter, så kom ikke her og si «folket» ikke er økonomisk bevisste!Men det er vel ganske typisk overslagsrekning nokre gjer: SEK = NOK, anta minste pris i Sverige og høgste i Norge, sjå bort frå tur-retur.
Vi stoppa på Nordby fredag fordi ungane ville handla snop heimover. Det var ikkje eigentleg spesiell trengsel, men eg vart litt overraska over kor mange som trilla rundt på enorme handlevognar med brett med cola, pepsi og «energidrikk».
Ja, eg veit slikt er dyrt enkeltvis her i landet. Men eg trur også at ein god del av gevinsten går med til meirforbruk og tap av pant.
Herregud kor sur og fordomsfull gubbe eg er som står her og kastar stein i glashus.
Og mijøbevisst! Blekkulf-klubben alle saman! Skulle du sett. Jaja, det er no positivt, då.Folk tar faktisk med seg tilbake og panter, så kom ikke her og si «folket» ikke er økonomisk bevisste!
![]()
De ganger jeg er ner på hytta annhvær uke så har jeg fyllt tanken i swe (15.50kr) og klart meg med kort jobb pendling i Oslo og ner igjen på samme tank. Så bor man i Halden så kan man nok kjøre på svensk bensin mye av tiden. Det er vel også bensin stasjon vid gamle Svinesund parken vid grensen fortsatt?Akkurat disse to sa rett ut at de dro utelukkende for drivstoff, at det var mye billigere og at køen var verdt det. Lite gjennomtenkt spør du meg.
Hvis man velger å stå mange timer i kø for å fylle fuel i Sverige må det være for å ha følelsen av å kunne forsvare kjøreturen.Er det lurt å kjøre tur-retur Halden-Strømstad kun for å fylle drivstoff? Hva er galt med folk. De jentene kan umulig spare mye. Følger man med så er det tider hvor det kanskje er 2 kroner forskjell. De skal også kjøre rundt 6 mil.
Greit å fylle billigere om man har vært og handlet selvsagt.
![]()
- Da blir det full tank!
Kokende sommersol over Strømstad, likevel velger nordmenn å tilbringe dagen i bensinkø.dinside.dagbladet.no
Da vi under vår harry-ferd på onsdag passerte utsalgssteder for fossilt drivstoff så var det unektelig kø, men det var ikke snakk om mer enn 5-6 biler, så jeg tror ingen «tilbragte dagen» i kø.Hvis man velger å stå mange timer i kø for å fylle fuel i Sverige må det være for å ha følelsen av å kunne forsvare kjøreturen.
Klassisk Dagblad vinklingDa vi under vår harry-ferd på onsdag passerte utsalgssteder for fossilt drivstoff så var det unektelig kø, men det var ikke snakk om mer enn 5-6 biler, så jeg tror ingen «tilbragte dagen» i kø.
Det tror jeg må stå for Dagbladets regning.
Noe MÅ man jo finne på for å få klikk på ingenting.
![]()
Er du faktisk alvorlig nå??den store saken her er at banken blander seg med hvor pengene kommer fra, hva de skal brukes til samt nekter å utføre tjenester som er basic tjenester for en bank (overføring av penger)
Synes du virkelig det er rart at bankene har kundetiltak og mekanismer som slår inn ved større beløp? Med dagens enorme antall svindelforsøk?den store saken her er at banken blander seg med hvor pengene kommer fra, hva de skal brukes til samt nekter å utføre tjenester som er basic tjenester for en bank (overføring av penger)
Toppen av frekkheten kommer når man skylder på banken for at man ble svindlet. Denne mannen har ingenting i krypto å gjøre
Hæ? Det er vel ikke nødvendigvis en sammenheng mellom å ha mye gryn og hvor skarpt det er mellom ørene..Synes du virkelig det er rart at bankene har kundetiltak og mekanismer som slår inn ved så store beløp? Med dagens enorme mengder svindelforsøk?
For meg er det merkeligste her hvordan noen kan være så korka, og samtidig ha så mye penger.
så du mener at banken skal blande seg inn med dine penger? Hvor skal grensen gå?Er du faktisk alvorlig nå??
Hvis så, er dette nok et fenomen du ikke har tenkt nevneverdig gjennom.
Ja jeg syns det er rart, med mindre man aksepterer at det "ikke er dine penger", og det er vel slik faktum er nå. Pengene du har på kontoen er ikke dine, banken kontrollerer de. Du er bare heldig hvis du aller nådigst får lov til å ta de ut / overføre de.Synes du virkelig det er rart at bankene har kundetiltak og mekanismer som slår inn ved større beløp? Med dagens enorme antall svindelforsøk?
For meg er det merkeligste her hvordan noen kan være så korka, og samtidig ha så mye penger.
For å tjene masse penger vil jeg tippe at man trenger økonomisk teft, kynisme, en viss intelligens, og sunn skepsis.Hæ? Det er vel ikke nødvendigvis en sammenheng mellom å ha mye gryn og hvor skarpt det er mellom ørene..
Så lett det er å hacke/svindle/utnytte folk på nett, så er det bra bankene har rutiner.Ja jeg syns det er rart, med mindre man aksepterer at det "ikke er dine penger", og det er vel slik faktum er nå. Pengene du har på kontoen er ikke dine, banken kontrollerer de. Du er bare heldig hvis du aller nådigst får lov til å ta de ut / overføre de.
Så om noen på et vis får tilgang til dine bank opplysninger og prøver å sluse ut en halv mill fra din konto, så vil du helst at banken ikke informerer deg og spør om det er rett?hvordan vet du at det var banken som ringte og ikke noen som utga seg for å være banken?
Bra noen liker det, personlig er jeg ikke noe fan av at de jeg betaler for å oppbevare pengene mine skal blande seg i hvor de kommer fra, hva de skal brukes til og hvor fort jeg skal ha de.