Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Kidsa har vært gjennom siste Goodtime Charlie atter en gang (Draumeblues og blåsuss).

Er de snart klar for ekte vare tro?

Huey Piano Smith - Having a good time (1959)

Dette er fullstendig strøkent fra A-Å! Får man ikkje i gang dansefoten her, da har man tapt.
    Klassisk New Orelans!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.730
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Vinteren byr på den beste innetida:).
    Snart ut og kjøpe øl, tar først bare med meg 60talls gammalpopsamler (med garagestempel) fra Michigan.

The Rationals - s/t (1998 )

Beatelsk:

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen

Vedlegg

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen

Vedlegg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.730
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ron Elliott - The Candlestickmaker (1972)

eneste soloplate fra Beau Brummels' gitarist/vokalist (ikke eneste).
    Fin sak denne, sånn westcoast/folksy/countryrock stil, Ry Cooder på gitar her.

[video=youtube;r2bYveR-c7w]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=r2bYveR-c7w[/video]

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.730
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Enkelt å gå tilbake til 60-tallet med

The Easybeats - Easy (1966)

det er bare så lett for noen

S

sorgenfri

Gjest
    Ett skritt tilsiden.

Først må jeg beklage for å poste denne, men dagen har vært spesiell. Ingen unger, ei heller er fruen i huset! Storm ute, og bestemte meg for kjøkkentjeneste! Koke kraft for å fryse ned. Et glass vin har blitt til "noen"

Musikken som har gått i dag, har vært påtagelig melankolsk - helt uten at jeg, er det...Tok meg bare i å undre over hvorfor.

Det startet med at jeg satte på denne, og lot hele skiva gå - jeg synes denne plata er veldig fin!

Mike.jpg

Så ble det jo til at de neste skivene fulgte samme stilretning..Denne har en historie bak seg, som jeg ikke skal besudle dere med - men det er ei flott låt!

41Y9TH0YF6L.jpg
    Låta heter:(hold deg fast) Cucurrucucu Paloma..

Life on Mars fra en Fransk Artist: ANGUN - finner ikke bilde men her er en spoty link:Anggun – Life On Mars (noen ganger er cover versjonen bedre)

Nå tusler D´sound i bakgrunnen her, og livet er godt!

Det utrolige er at når jeg i morgen sliter meg opp - vipper opp musikkspilleren, så ser jeg at den siste skiva jeg spillte i natt var den samme som alltid i denne formen:

MR MOOOOOJOOOO RIIIIISSSSSIIIIIIIING!

LA WOMAN.jpg
    Er det bare meg? eller har flere noen "mønster" de ubevisst følger?

Uansett! Kos Dokker GUTA!

Mvh

Chr.

disch

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    831
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Så langt:
    Grateful Dead @ The Stanley Theater in Jersey City, September 27, 1972.

DP-11.jpg

og Grateful Dead November 15, 1971, @ Austin Memorial Auditorium in Austin, Texas

RT-3-2.jpg

Neste:
    Grateful Dead November 8, 1969 @ The Fillmore Auditorium in San Francisco, California.
    DP-16.jpg

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    artig det NRK-innslaget, Eros.:)

Lydia Loveless - Somewhere Else (2014)

Sniklytter til den nya skiva til unge Lydia.
    Mindre country og mer rocka hadde hun tenkt denne gangen
    Den må jeg få sjekket ut. Likte godt den forrige, men synes den til tider kunne vært litt mindre country så dette du skriver høres spennende ut.:D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    @ sorgenfri

Ser ut til at du har en kvalitetslørdag. Familie og ikke minst unger er mer enn helt topp det, men en sjelden gang er det allright å ha "egentid". Har lagt inn forespørsel om om det samme selv, kunne tusle rundt i trusa en lørdag, ta seg en pils før sen frokost, snurre skive på skive og bare være herlig idiot. Ingen forpliktelser, bare leke ungkar og sprellemann for en dag. ;)

Her kjøres det "kino" i stua på rør og Tannoy, har forvist meg selv til platehula, mens egne og andres (overnattings)unger har stor kos i sjæfsplassen.

Bergensk juleøl akkompagneres til Hella. Ikke den beste skiva deres, men helt klart den mest spilte. Last Train 1996 friskt i minne :cool:;

The Hellacopters - "Supershitty to the Max"
    45201255341pm2h_1.jpg

tno

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2010
    Antall liker
    9.826
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    19
    Jason Isbell And The 400 Unit - Live From Alabama

jasonisbell.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    David Olney - Eye of the Storm (Rounder, 1986)

41B91GPSf3L.jpg

Vinyl. Datt inn døren idag til en latterlig pris; men bare måtte ha den. Coveret er annerledes enn vist ovenfor; orket ikke å ta et bilde. Her er han i startgropen av karrièren.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.730
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Eddie Noack - Psycho: The K-Ark And Allstar Recordings, 1962-1969 (2013)

honkytonker fra 50-tallet som gjorde et ikke særlig vellykka comeback det påfølgende tiåret, etter at andre begynte å spille inn hans sanger , feks var George Jones ivrig.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.730
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    gjør som strilen, spiller en suveren samler av Lille-Willy

Little Willie John - The Early King Sessions (2002)

gode opptak er det også, 1955-57

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.730
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Da er det rødt i glasset og vinylmaskinen endelig i gang, flere dager sida sist.

Grateful Dead - Anthem of the sun (1968 )
    bilde.JPG

hippienes andre skive er bedre enn passe bra, den
    [video=youtube;OnNkKAKPHqY]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=OnNkKAKPHqY[/video]

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    har vært litt fjortis på gutterommet i kveld, jekket 2-3 øl, bladd rundt i hyllene, storkos med bl.a Nine Pound Hammer og Naughty Kids på snurra. Bedrevet beauty-makeover på endel skiver fra PVC til polythene, generelt stor lørdagsstas med andre ord. En av siste års norske favoritter, Monica Heldal nettopp ferdig, lenge siden avleggeren til et av de beste norske banda (The Ricochets) de siste 20 år har besøkt platekarusellen. Moro!

(tydeligvis CD-cover å finne på det o´store internettet :p )

The Navigators - "Second Nature"

0001422145_500.jpg

sannelig ikke sikker om det finnes noen låter fra albumet på tuben, får nøye oss med en liten schläger

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    har vært litt fjortis på gutterommet i kveld, jekket 2-3 øl, bladd rundt i hyllene, storkos med bl.a Nine Pound Hammer og Naughty Kids på snurra. Bedrevet beauty-makeover på endel skiver fra PVC til polythene, generelt stor lørdagsstas med andre ord. En av siste års norske favoritter, Monica Heldal nettopp ferdig, lenge siden avleggeren til et av de beste norske banda (The Ricochets) de siste 20 år har besøkt platekarusellen. Moro!

(tydeligvis CD-cover å finne på det o´store internettet :p )

The Navigators - "Second Nature"

Vis vedlegget 238517

sannelig ikke sikker om det finnes noen låter fra albumet på tuben, får nøye oss med en liten schläger
    fant ihvertfall én

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    Fytterakkern for noe dritt. Glant på "Spellemannprisen" i et par timer. Det må være noe av det glatteste, ekleste og jævligste jeg har sett på år og dager. Men, ivrig som jeg er i håpet om å få programlederjobben neste år, så foreslår jeg enda et par kategorier, som f.eks. "Slurve" og "Skinflute". Live on stage.

Småsulten på noe som rocker (litt tull innimellom her). Tex/Mex:

Joe King Carrasco - Tattoo Laredo (2011)

MI0003315115.jpg

Lagt ut denne tidligere. Bra saker fra en kar jeg snart håper kommer med noe nytt.

X

X186841

Gjest
    Uff ja , fikk en alvorlig depresjon etter 10 minutter med det programmet. Men litt Black Flag fikk blåst ut skiten av hodet.

Fytterakkern for noe dritt. Glant på "Spellemannprisen" i et par timer. Det må være noe av det glatteste, ekleste og jævligste jeg har sett på år og dager. Men, ivrig som jeg er i håpet om å få programlederjobben neste år, så foreslår jeg enda et par kategorier, som f.eks. "Slurve" og "Skinflute". Live on stage.

X

X186841

Gjest
    Agnostic Mountain Gospel Choir - 'Rainstorms In My Knees'

Får vel ta kvelden , må jage kjerringa på jobb i morgen tidlig.
    Avslutter med en sløy låt fra Canada.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.730
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Haha, se på TV fre/lørdagskveldene du janfrt, riktignok bor det en masochist i meg, men såå stor er han ikke.

Har heller spilt gjennom et par Dead-plater til, men fikk plutselig behov å høre på en Willie (dagens navn) til. Og det var jo ikke vanskelig, harddiskene går rundt og rundt hele tida, alltid klar til å serve flacs, så platespiller fikk en pause. I dette tilfellet er det virkelig kremflacs det dreier seg om.

Willie Hightower - Willie Hightower (2004)

[video=youtube;agSnJR_LZyI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=agSnJR_LZyI[/video]
    [video=youtube;mTFHdrnKRm0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mTFHdrnKRm0[/video]

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.730
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Stemmer det forresten, at Bjella IKKE vant prisen for beste tekster? Eller viser?
    Vi må ha gode tekstforfattere her i landet.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    televisjon og priser er ikke helt min sterke side på fritida, svar uuuuskyldig.

Morsomste med eget platebibliotek i fysisk format, fortrinnsvis vinyl, er "overrraskelsene". Suller rundt, plukker på måfå, signert av Pål, Morten, Arne og Rune (mangler bare Lars) snakker livsnerven på linje med karsk i Eros´oppvekst. Moss moss moss, og ikke Kate, men tettstedet også nevnt som by. Høyoktan norsk neogarage, steike moro fortsatt, teller tre forskjellige utgaver i hylla (noen flere?) Sjelsettende, grensespengende i et angstfylt tenåringshjerte, øya opp, og hei hei piker, her er jeg.

Låter fortsatt overraskende friskt

The Cosmic Dropouts - "Groovy Things"
    hqdefault.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    TV er noe jævlig dritt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!

Her mer av Lgrons forslag. Disse gutta får det til. Dritbra, for å benytte en utslittt betegnelse. Vi må finne på flere.

Nine Pound Hammer - Wanted: Country Classics (2012)

outlaw-country-3.jpg

[video=youtube;Q_1GqRib4OU]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Q_1GqRib4OU[/video]

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    uten tvil et av mine favorittband, ikke minst live, og som har vokst voldsomt på seg i "nyere" tid. Rochesters fineste, opptuppert glamhår, Stones-hooks så det holder, The Kings unner jeg alle mine musikkvenner å oppleve live, for det lukter svidd som f. Under vingene til Little Steven på gamledagene, men la dere ikke lure, har holdt på siden ´79, og revitalisert på 2000-tallet etter unødvendige år med litt vel mye "junk". Her, samlegrums fra utgitt ´85 men dekker de 6 første åra, skranglete covers og egenproduksjon, for fans som meg, moro!

The Chesterfield Kings - "Fossils"
    12206074.jpg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    det ene følger det andre, her bokstaven "C". Klassikeren "No Other" rager høyest, men ikke noe dårlig valg for å avrunde natta. Sort vinyl fyller rommet med totale mørke.

Gene Clark - "White Light"
    White-Light.jpg

må nesten vurdere å stå opp tidlig og reise over til vestlandet, ser ikke bra ut det her………… :(

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.730
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Lærdal ser ikke bra ut nei, triste greier.

Jamestown Revival - Utah (2014)

ny og lovende folkrockskive fra en Texasduo som er bosatt i LA, og Utah er vel stedet de spilte inn skiva

[video=youtube;VidjX0j04og]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=VidjX0j04og[/video]

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    ser ikke bra ut nei. Ble brått isvann for en stund siden. Uansett hva som skjer, blir ikke mange minuttene på øyet nå før jobbings. :/

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn