Hva hører du på NÅ (musikk)

  • Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Nick Waterhouse - Time's all gone (Innoveative leisure, 2012)



    Blir spennende å høre ka han her kommer opp med når han slepper ny skive i mars.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    32.636
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    mens jeg vurderer powernap eller kaffe og kvesser ljåene mens jeg venter på lista fra strilen.

    Sutton, Holt & Coleman - Ready for the Times (2013)

    bra ny bluegrass dette, fryktelig bra spelt, vokalen er vel ok.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Tar en av årets beste en gang til. Passer bra nå som julen siger innpå og t.o.m. treet er innkjøpt:

    Fred Eaglesmith - Tambourine

    EAGLESMITH-TAMBOURINE.jpg


    [video=youtube;UiYQtn54wvg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UiYQtn54wvg[/video]
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    32.636
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Med strilen ute med lista si med skarp fokus, er det jo fritt fram med å gi'n tyn for alle godplatene han har utelatt.
    Hovedårsaken er sikkert det at han ikke vet bedre. Viktig å ikke la tvilen komme ham tilgode:p

    Her er en liten perle

    Ian Fitzgerald - No Time to Be Tender (2013)
    [video=youtube;LRg9xlHwaPA]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LRg9xlHwaPA[/video]
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Den der har eg vært gjennom. Gjorde ikkje nok inntrykk under jomfrunsnurren. Får vel vurdere å gi ham en ny sjans da. Kanskje.

    Ymse - Before birdmen flew. vol 1

    ymse - before birdmen flew1.jpg


    Følger Eros, nå som eg er ferdig med compulsory listening :)


    Sjukt feit låt. Går rett i ryggmargen.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    32.636
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Terry Lee Hale - The Long Draw (Glitterhouse, 2013)

    Ei av dei eg har gløymt...
    med en lang og grundig liste stiller man seg bittelitt for hogg, ja. Det er derfor jeg ikke kommer med flere enn topp12,5 i år.:cool:
    Setter på Terry Lees siste jeg også, vinylplata, er vel på tide å finne ut hvor god den er.:)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Terry Lee Hale - The Long Draw (Glitterhouse, 2013)

    Ei av dei eg har gløymt...
    Fyyy!!!! Sorgen over at du glemte en hedersmann kommer vi begge over efter et par glass.

    Her en halvgammel rocker:

    Richard Lloyd - Field of Fire (Moving Target, 1986)

    Richard-Lloyd-Field-Of-Fire-348750.jpg


    [video=youtube;gLny6n-PZbY]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gLny6n-PZbY[/video]

    Mye bra gitarspilling her.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Coke Weed - Sunseekers

    Official Music Video from the new album Back To Soft out July 23rd 2013.

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Fyren er gal, rett og slett. Out of mind. Ikke spilt ham på mange år, sannsynligvis med god grunn. Nedenstående har jeg på vinyl, men gidder ikke å hente den. Så daff er jeg. Da må jeg nemlig ned i kjelleren. Men, én runde med platen var OK:

    Kim Fowley - Living in the Streets (The Dorian Gray of Rock & Roll) (Sonet, 1987)

    115493824.jpg


    Legg forøvrig merke til label.

    [video=youtube;9-0LOSj-P0k]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9-0LOSj-P0k[/video]
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    32.636
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Southside Johnny - Songs From The Barn (2013)

    på alle skikkelige årslister:p

    dessverre ikke på vinyl: i år trekker jeg alle dem et halvt poeng, minst
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Fowley er rape gal ja. Har møtt ham et par ganger, morsomste var når han som konferansier på en garagefestival i Las Vegas for endel år siden, klappa til Sky Saxon (The Seeds) backstage før han skulle opp å introdusere neste band. To gamle halvidioter som jagde hverandre rundt og lagde drama. Snurrig skrue som har hatt fingrene borti mye morsomt fra 60-tallet og til nå.

    Spilte faktisk denne for noen timer siden, folka i Norton Records nok en gang.

    Various - "King of the Creeps - Lost Treasures #3"

    CED-384.jpg



    Nå er det Greg Cartwright som teller. Strøkent brukt ex. for 70 spenn tidligere uka.

    Deadly Snakes - "I´m Not Your Soldier Anymore"
    600x600.jpg


     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Official Music Video from the new album Back To Soft out July 23rd 2013.

    Må jo følge opp det du legger ut. :) Fra Bar Harbor, Maine (høres ut som et bra sted).

    Coke Weed - Back to Soft (Egen label, 2013)


    tumblr_mrey8bz1EQ1qz4gap_1376303052_cover.jpg


    Sløve saker, ikke så merkelig ut fra bandnavnet. Men, bra gitarspilling hele veien.

    [video=youtube;4KzLtbUP4ig]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4KzLtbUP4ig[/video]
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Fowley er rape gal ja. Har møtt ham et par ganger, morsomste var når han som konferansier på en garagefestival i Las Vegas for endel år siden, klappa til Sky Saxon (The Seeds) backstage før han skulle opp å introdusere neste band. To gamle halvidioter som jagde hverandre rundt og lagde drama. Snurrig skrue som har hatt fingrene borti mye morsomt fra 60-tallet og til nå.
    At du har møtt Fowley er jo mer enn interessant. Hvordan i granskauen rotet du deg bort i ham? En interessant fyr som faktisk har produsert mye bra, t.o.m. digre hits og band (The Runaways). Nå er han 74, har overlevet prostatakreft i ca. 20 år, men sier selv at nå er det slutt (kreft "overalt").

    Ett av mine store band, som urettmessig aldri slo igjennom, var Wigwam, finske, med Jim Pembroke i spissen og nedenstående er produsert av Kim Fowley (forøvrig har jeg alt av Wigwam på vinyl på Love Rec.).

    Wigwam - Tombstone Valentine (Love Rec., 1970)

    132191-a.jpg
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Fowley er rape gal ja. Har møtt ham et par ganger, morsomste var når han som konferansier på en garagefestival i Las Vegas for endel år siden, klappa til Sky Saxon (The Seeds) backstage før han skulle opp å introdusere neste band. To gamle halvidioter som jagde hverandre rundt og lagde drama. Snurrig skrue som har hatt fingrene borti mye morsomt fra 60-tallet og til nå.
    Der tror jeg vi la ut innleggene våre omtrent samtidig Eros.

    At du har møtt Fowley er jo mer enn interessant. Hvordan i granskauen rotet du deg bort i ham? En interessant fyr som faktisk har produsert mye bra, t.o.m. digre hits og band (The Runaways). Nå er han 74, har overlevet prostatakreft i ca. 20 år, men sier selv at nå er det slutt (kreft "overalt").

    Ett av mine store band, som urettmessig aldri slo igjennom, var Wigwam, finske, med Jim Pembroke i spissen og nedenstående er produsert av Kim Fowley (forøvrig har jeg alt av Wigwam på vinyl på Love Rec.).

    Var en oppfølging til din post, burde selvsagt quotet.

    Grunnen til at jeg har møtt ham er fordi han har vært konferansier på garagefestival. Denne gangen i Las Vegas, og noen år etter, i Rotterdam. Miljøene og festivalene er såpass små og oversiktlige. Alle omgås, band og publikum, over år blitt kjent med mange rundt omkring fra den lille store garageverdenen. Har noen morsomme bilder av Wild Evel (The Staggers) og Fowley fra Rotterdam. We´re one happy family. ;)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    ^ Takk for svar. Interessant. Å møte noen av disse "galningene" da jeg var ung, har fulgt meg hele livet. Drikke seg/meg dritings med Joe Ely og Jerry Jeff Walker, ta en øl efter konserten med Roger Chapman, røyke joner med Mason Ruffner, det sitter. Men, Fowley, han er virkelig noe for seg selv. Og som jeg ikke har møtt. :(

    Her et forslag til musikk mens ribben, tiuren, de russiske ertene og/eller kona tilberedes. Mye rart å velge mellom. F.eks. Robert Wyatt som fremfører "I´m a believer". Gjør han dette på kødd? Uansett, så kan dette dure og gå et par timer. Wigwam er her óg.

    Losing Our Virginity - S/T (Virgin, 2013)

    3417118100.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Litt mer fra Virginkatalogen:

    Robert Wyatt - Rock Bottom (1974)

    To covere ble laget til denne utgivelsen (begge av Alfreda Benge; det ene altså i ´74 og det andre i ´98 ):

    Rwrockbottom.jpg
    Robert+Wyatt+-+Rock+Bottom+-+LP+RECORD-450565.jpg


    Produsert av Nick Mason. Suverene saker for dem som liker musikken hans. Med Ivor Cutler, Fred Frith, Hugh Hopper, Richard Sinclair ++.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Corpus - Creation, a child (Acorn, 1970)



    Har slitt litt med rygg og nakke i det siste. En liten fjelltur unnagjort, med bl.a. denne på øret. Kan tro de to utrolig søte jentene i 20 åra fikk seg en god latter da de såg undertegnede tungt inni en utagerende luftgitarsolo under outtroen på låta under. Mye innlevelse der gitt...

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    32.636
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    haha, syns jeg ser deg, Tow.

    Dirtmusic - Troubles (2013)

    årets Sahara-(dub)rock:cool:

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Mary Gauthier - The Foundling (2010)



    Min favoritt fra denne stakkars dama, som vel har møtt flere humper langs livets landevei enn de aller fleste av oss heldigvis kommer til å gjøre.
    Sterkt så det holder.

    [video=youtube;jlMMSWHsk58]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jlMMSWHsk58[/video]
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.901
    Antall liker
    26.756
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Lite eftermiddags Jam:) Knall bra platta som også var slutten på gruppen, med de 3platene All mods cons, Setting sons og Sound Aff i bagagen såg jeg dem to ganger i Juni-81 makaløst bra!
    DSC_0666.jpg
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Davie Jones & The King Bees - Louie Louie Go Home

    Davy Jones - You've Got A Habit Of Leaving

    manish boys - take my tip
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn