Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    X

X186841

Gjest
    The Sacred Mushroom - Mean Old World

Hadde havnet på 1969 lista mi :)[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif]
    [/FONT]

Amerikansk "m[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif]ore bluesy than trippy" kun ett album utgitt , hele finnes på spotify.[/FONT]

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Mer enn usannsynlige greier, nesten kokt. Fra plata 'Ta imot en utstrakt fot':

Har ikke vært borti Angstsemblet tidligere og det ville vel vært å overdrive om jeg sa det var en koselig lyttestund. Angst er tøft så inn i helvete, tydeligvis. Og med noe i nærheten av en oberst i spissen smeller det godt i sikringene i hovedtavla:

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.731
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Likte fru Pedersen, men den angstbiterske er nok ikke for meg, trenger ikke mer angst jeg.

Jackie - s/t (1971)
    første soloskiva fra nest (?) mest kjente fyr fra Them.

X

X186841

Gjest
    Chuck & The Hulas - Dont You Just Know It

Enda en med Chuck Flintstone.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    tok en powernapp etter at unga la seg, frisk og rask til et par natterstimer med plassering av skiver.

Høypotent garagerock fra Texas , ga et titalls singler når det sto på. Strøken fremføring og lyd, rart de ikke slo igjennom og ga ut noen langspillere. Alle kjennet til "Made of Sugar, Made of Spice" fra Nuggetsboksen, men det er så mye mer. Big Beat/Ace Records har vært aktive det siste året, noen fine reissues og samlere har funnet veien ut til verden, her presentert på rød vinyl

Various - "Mouse and The Traps - The Fraternity Years"
    7034626.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.731
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Dott - Swoon (2013)

irsk garagepop med bra damevokal

halvdårlig opptak her, men vokal er ikke langt framme på plata heller (der er de mer rocka også)

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Dro litt kjensel på den siste der, Eros. Var artig å høre at originalen har psykedeliske trekk.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Mouse and the Traps er vel verdt å sjekke ut, har (heldigvis) de fleste singlene.

Siden vi nå bikker midnatt og månen er stor og fin et sted der oppe, på med hullet (he he) jeg hadde i samleserien, fikk omsider naila det siste volumet i en serie på totalt 20 i London. Raff rockabilly.

Various - "Nasty Rockabilly #19 , 14 Majestic Missiles from the 50´s"
    114723132.jpg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    tilbake til det unge og uskyldsrene. Presentert i siste albumstafett, Moss har mer enn lukt å by på. På kvit vinyl.

Må bare komme med en innrømmelse i nattas mørke mulm. Muttern og Lovequeen har dessverre rett, det er (snart) ikke plass til flere skiver. Helsike, what to do? Trumfe igjennom enda en Expedit 5x5??

Death By Unga Bunga - "You´re an Animal"
    Youre+An+Animal.jpg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    gjeng med røvere fra Atlanta, Georgia. Passe beryktet for sine konserter, det skramles og pønkes over en lav sko, med melodiøsiteten inntakt. Live hos Jack White´s Third Man Records

Black Lips - "Live at Third Man Records"
    tmr159.jpg

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.731
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Noe rolig, daft, kjedelig, så man kanskje kan bli trøtt?
    Det er ikke detr som kommer nå, hånei.

Wilson Pickett - The Exciting Wilson Pickett (1966)

sjefssoul

[video=youtube;5KFYUJ63nk8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5KFYUJ63nk8[/video]
    [video=youtube;cBkaheswX1c]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=cBkaheswX1c[/video]

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    tilbake til det unge og uskyldsrene. Presentert i siste albumstafett, Moss har mer enn lukt å by på. På kvit vinyl.

Må bare komme med en innrømmelse i nattas mørke mulm. Muttern og Lovequeen har dessverre rett, det er (snart) ikke plass til flere skiver. Helsike, what to do? Trumfe igjennom enda en Expedit 5x5??
    Èn ting er krystallklart Eros: behold kona. Min kone og jeg pælma ca. 140 kg. dritt nå i november, gamle senger, bord, 6 cd-hyller (dét var litt sårt; kjøpt på 90-tallet i den tro at mediet ville vare)++. Uansett, nå er det ryddet plass til mer vinyl. :)

Så: Her har jeg driti meg ut. Okkervill River har utgitt 3 EPer med coverlåter litt på kødd, men de er veldig bra så langt. Hørt på utgivelsene fra 2011 og 2013 hittil. Setter på utgivelsen fra 2007 nå. Flott lyd. Kan nedlastes gratis. Ny kubbe på peisen.

Ikke mer enn litt over 2 døgn til solen "snur"! Bare å sitte oppe og spille skiver.

Okkervil River - Golden Opportunities 2 (Jagjaguwar, 2011)

Okkervil-River-Golden-Opportunities.jpg

Spilt inn i ATX.

Okkervil River - Golden Opportunities Mixtape (2007)

okkervil_river-golden_opportunities.jpg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    @ janfrt
    Samboeren har bikka 19, år sammen altså, ikke alder. :rolleyes:
    Kjenner igjen greia med å pælme dritt. Sitter med 14 flyttekasser fra IKEA foran meg, målet er å komme ned i 6 innen utgangen av uka. Ved ene veggen står nå en kasse for el-søppel (imponerende hvor mange ledningstumper, ladere osv. en har liggende å slenge), en kasse til Fretex (snart to), en søplesekk for klær til Fretex, og en generell søplesekk for søppel. Det fylles opp.

Musikk til arbe´må til. Nevnt det tidligere, fått et kick på Jonathan Richman og hans elskere. Diskografien kompleteres i hastig tempo.

Modern Lovers - "Live"
    DSCF5240.JPG

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Alt Tv er verdt å få med seg, til tider pionerpunk, frontguru var vel også hodet bak den ledende britiske punkfanzina "Sniffin´ Glue"

Par ventebunker igjennom discogs inatt. Ventebunke = plater ikke registrert i discogs fordi de ikke "finnes" der. Bra uttelling, pen bunke på vei til bibliotekshyllene.

Et av treffene, top notch garagepunksamler, av det tidlige slaget, utgitt i 1982, apropos pionerer, av den samleverdige typen. (opplag 4-500?)

The Chosen Few - "Vol 1."
    60spunk-chosenfewvol1.jpg

åpner brutalt med Gonn. Fett å høre denne "live", dvs sjutommerne spilt for et crazypacked dansegulv i Rotterdam for endel år siden, med DJ Franz fra Rimini bak spakene. Sjekk primalskriket, vi er bare barn av naturen.

Ikke lista bak på coveret, like forbanna med. En av favorittene fra Canada

Etterfølges av en stoooooor want

Blir ikke bedre på B-sida hvor en av mine topp-5 wants groover avgårde. På et slikt hifianlegg ville denne låta fremkalt mageondt og gåsehud på en gang.

en fake 60s låt avrunder kalaset, fengende likevel. (egentlig spilt inn på slutten av 70-tallet i ren kødd.) Liten hemmelighet deles. Erik L. som har mastret originalene på denne skiva, er hjernen bak siste låt, hyyyyyysj……..

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    siden jeg er så godt igang, nok en tittel på vei fra twilightzone discogs to be, til bibliotek. Nok en av de smålegendariske samleskivene.

Various - "Garagepunk Unknowns vol #6"
    300x300.jpg

Skåler i en kopp te, min kopp med te.

Surver rundt

og surfer inn i morgentimene

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    Eros, de videoene og storyene satt. Ble blåst i retning bikkja og ikke kona. Servér mer av dette, suveren musikk og tilsvarende stories, ikke saker jeg (og andre?) har hørt før og det er jo meningen med å lære. Og den opplæringen der, får du Særdeles Godt for. Hvis du har mer på lager av dette, så spar det til en sen aften.

Roer ned med noen karer som nettopp kom med nyutgivelser av gamle greier. Bra plater dét, men finnes ikke på vinyl. Dermed niks kjøp. Sier det igjen: Sønnen vår er ikke interessert i å arve FLAC-filer. Ikke CDer heller. Noen skal jo arve musikken? Radio?

Bottle Rockets - Brand New Year (Bloodshot, 1999)

brand-new-year.jpg

Her forventet stilling til kona til en venn av meg 31.12.2013.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    bra plater finnes på vinyl, hva ellers er en "plate", og kjøpe noe som ikke fins går jo ikke? Din kompis"kjærring" er tørstebørsten i vinkel, høres ut som fest. Siden du tiltrekkes av bikkja, alle bikkjelåters mor, bror og farmor.

Finnes faen ikke noe bedre, og god natt.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jeff German & the Blankety Blanks - Twelve r.o.u.n.d.s (2013)

Absolutt godkjent denne rootsy og smårocka americana-utgivelsen. Skal vel skvise den inn blandt de 100...

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.731
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Chris Bell - I Am The Cosmos (innspilt 1977, utgitt 1992, jeg spiller deluxeutgaven 2009)

Veldig bra plate fra mannen som var med i Big Star og døde i 1978 etter at bilen hans hadde smasja inn i et tre.

[video=youtube;c812ojQgtqs]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=c812ojQgtqs[/video]

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.731
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    The David Mayfield Parade - Good Man Down (2013)

absolutt verdt en plass på lista, faktisk en av de (er det 30-40 av dem?) som fortjener å være med på topp 10 også.

Akkurat min type musikk dette, catchy, vakker sang og full av gode melodier og rootsrocka stilarter.
    Får litt av den samme følelsen nå ved fjerde lytt som jeg fikk da jeg hørte Avett Brothers andre gangen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    her har det gått i ett siden unga sto opp halvåtte, ikke tid til noe powernapping i dag nei. Håper for nabolagets skyld at det tømmes søppel engang før jul :rolleyes:

Mye musikk til arbe´, bare ikke tid til å henge på sentralen. Monica Heldal, Hotel Hotel, Big Star, Ling Wray, Modern Lovers, Gallon Drunk, Townes Van Zandt, Jackson Browne for å nevne noen, har vært innom på tallerkenen.

Nå er det folka i Norton Records som sitter i førersetet og samleserien El Paso Rock

Various - "El Paso Rock #5"
    $T2eC16FHJFwFFZ4O5BcrBRw1Hl89OQ~~60_35.JPG

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen

Vedlegg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.731
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Da er det helg! Feier ytterst forsiktig, med

Amy LaVere - Anchors & Anvils (2007)

fin plate, hun har vel ikke helt vært på dette nivået siden.
    Den virkelig store kan nok komme før vi aner det.

live, ville jeg vært på første benk

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    Litt julemusikk:

[video=youtube;-5EndL-FJww]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-5EndL-FJww[/video]

tommo21

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    162
    Torget vurderinger
    26
    Flott samling dette som snurrer på platespilleren ikveld:)
    dire-straits-the-studio-albums-1978---1991-set.jpg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn