Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 4

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Faktisk 17. album fra disse bråkmakerne. Er det mulig?:

    Bad Religion - Age of Unreason (Epitath Rec., 2019)


    61+VlYZcUCL._SL1200_.jpg


    Samme stilen som tidligere, musikalsk. Rocker jo meget bra. Litt dustete tekster om hvor jævlig alt er. ALT er ikke jævlig, så undertegnede blir litt småsliten av all sytingen. Fra mange band og musikere. De er litt kjekkasser disse folkene fra denne bransjen. Passe bra utgivelse.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Ikke mange bra utgivelser i dag, ihvertfall ingen som utfordrer det jeg har igjen av hørsel og hjerne. Men, her den gamle, originale fyren:

    Michael Chapman - An Island Deserted (Egen Label, 2019)


    Michael-Chapman-An-Island-Deserted-2019.jpg


    Flotte saker. Lene seg tilbake, klappe hunden, bekymre seg for plantene og ta en nipp av rødvinsglasset før det er på huet. Denne utgivelsen er så langt meget bra.
     

    TerryGib

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Innlegg
    1.680
    Antall liker
    2.882
    Sted
    Bergen
    Lee Fields - Lets Talk It Over (1979) Deluxe Edition (2013)

    A92DECB8-3359-4568-ACBC-B9D511D720DB.jpg


    Etter flere singler utover 70-tallet kom det selvutgitte debutalbumet først i 79.
    Gjerne solgt i bilen til Fields etter konsertene og seinere ettertraktet i funk/Hip-Hop kretser.
    Mer Hard-hitting produksjon funk/soul/kallenavn Little J.B. - sammenlignet med seinere utgivelser.
    Deluxe Edition betyr her en ekstra lp med tidligere singler. Ingen info om musikere/liner notes etc.

    Tittelsporet i nyere tapning:


    Kommer på Bergenfest - resten av artistene denne fredagen er av absolutt NULL interesse.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Bra saker:

    Filthy Friends - Emerald Valley (Kill Rock Stars, 2019)


    a3599208354_10.jpg


    Det går bra unna her. Corin Tucker synger meget bra og gitaren til Peter Buck sitter som et skudd.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.083
    Antall liker
    32.428
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    fredagen kom seint, men godt!

    Ardent Sons - No More Than This - 2019



    Bra klassisk ny rock, sangeren Tony Salas, er kjent for i gamle dager ha spilt med Todd Rundgren, Iggy Pop, David Bowie, m fl
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.083
    Antall liker
    32.428
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    kan ikke akkurat si at den begeistrer, dessverre.

    The Dream Syndicate - These Times (Anti-, 2019)



    den kommer seg utover, men hva er for eksempel dette for noe drone-disco-fjas? Hæh?


    får håper de ikke speller den på konserten i høst. eller så går jeg på dass og i baren. Jaja, nyttig nok.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.083
    Antall liker
    32.428
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.083
    Antall liker
    32.428
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Bra saker:

    Filthy Friends - Emerald Valley (Kill Rock Stars, 2019)


    Vis vedlegget 540070

    Det går bra unna her. Corin Tucker synger meget bra og gitaren til Peter Buck sitter som et skudd.
    Ok skive, har gitt den noen runder.
    Muligens på det jevne og litt på tomgang utover (selv om slutten var bedre igjen)
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Tar en gammal skive for gamlinger med prostataproblemer og annet:

    JJW - Jerry Jeff (Elektra/Good Night Productions, 1978 )


    IMG_0083.jpg


    40 år gammel denne, men han rocker ivei. Fine saker. Og tiden flyr.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Litt sinnamusikk og noe mildt:

    John Cale - Honi Soit (A&M Rec., 1981)


    IMG_0091.jpg


    Her drar han på mye, kanskje litt vel mye. Han vræler ivei og bandet følger med. Selv med det som kan oppfattes som bråk, så har jo fyren melodiene i orden som vanlig.

    Bra spilt og produsert. Han vender seg mot Frankrike på denne tiden. Cover delvis designet av Andy Warhol.
     
    X

    X186841

    Gjest
    The Clouds Are Full of Wine (not Whiskey or Rye)

    Sky høy musikk til ett glass hvitvin

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Litt mer britisk. Skjønte aldri hvorfor Robert Fripp utgav dette dobbelte samlealbumet, et slags "Best of", men fyren er jo en kynisk forretningsmann:

    King Crimson - The Young Persons Guide............ (Island/EG Rec., 1974)


    IMG_0094.jpg


    Masse bra her; alle utgivelsene burde jo enkeltvis befinne seg i platehyllen. Kjøpte denne i sin tid p.g.a. coveret. Følger også med en masse info. om karrieren frem til 74.
     
    X

    X186841

    Gjest
    FLAG IIII - Live from New York City September 2013

    Beste Black Flag låtene.

    Featuring Keith Morris (vocals), Dez Cadena (guitar/vocals), Chuck Dukowski (bass), Stephen Egerton (guitar), and Bill Stevenson (drums),

     
    X

    X186841

    Gjest
    Hadde en megakul formingslærerinne på ungdomsskolen som lånte meg masse plater med King Crimson, Tyrannosaurus Rex ++
    Haiket med henne til Vegels bokhandel på Jessheim for å handle plater rett som det var.
    Eneste gang jeg fikk S i ett fag, fri utfoldelse i formingslære med maling og pensel/svamp.

    Litt mer britisk. Skjønte aldri hvorfor Robert Fripp utgav dette dobbelte samlealbumet, et slags "Best of", men fyren er jo en kynisk forretningsmann:

    King Crimson - The Young Persons Guide............ (Island/EG Rec., 1974)


    Vis vedlegget 540568

    Masse bra her; alle utgivelsene burde jo enkeltvis befinne seg i platehyllen. Kjøpte denne i sin tid p.g.a. coveret. Følger også med en masse info. om karrieren frem til 74.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    ^^I sin tid mente jeg tegne-/malelæreren på folkeskolen var en dust, sa det, og da kom han faen meg og helte vannglasset jeg skyllet penslene i, over huet mitt. Tipper jeg var 10 år. Glemmer det aldri. Fyren er heldigvis dau. Litt i motsetning til din opplevelse.
    -------------------
    Tar en trio fra NYC:

    Daddy Long Legs - Lowdown Ways (Yep Roc, 2019)


    61jV5aOtHeL._SL1200_.jpg


    Mye bra her, nesten enmannsband. Alt fungerer, de vrir og vrenger på Blues, men det må guffes på, så tar det pånytt i morgen. Bare å glede seg.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Du Jan, husk å spark meg i leggen når jeg gjentar den samme historien for 3dje gang er du snill.

    Begynner å få følelsen av att jeg begynner å ligne på han naboen som gjentar seg selv som en plate med hakk i.

    Både min far og tante husket ikke hvilken planet de bodde på i sine eldre dager.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Du Jan, husk å spark meg i leggen når jeg gjentar den samme historien for 3dje gang er du snill.

    Begynner å få følelsen av att jeg begynner å ligne på han naboen som gjentar seg selv som en plate med hakk i.

    Både min far og tante husket ikke hvilken planet de bodde på i sine eldre dager.
    Du gjentar deg ikke, men noen gjør, særlig folk over sånn ca. 80. Selvfølgelig er det lett å glemme hva man skrev for 5 år siden; men ivrer man for en sak, så er det bare å stå på. Jeg tror ofte jeg roter, så sjekker jeg, men alt er som oftest OK. Jeg har t.o.m. tatt en MR av huet og alt er i orden. Det er bare å kjøre på med det man mener er riktig, forfekte egne meninger og passe på planter og dyr. Pluss kona. Så, kjør på!

    Tar en skive som trygler om en tur på huet i drittværet:

    George Jones - Shine On (Epic, 1980)


    george jones - shine on.jpg


    Mye dritt ble utgitt på denne tiden, men no-show-Jones fikset det. En suveren utgivelse. Bare å ta frem en kald en i morgen.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.267
    Antall liker
    6.421
    Sted
    Under stjernene
    Hadde en megakul formingslærerinne på ungdomsskolen som lånte meg masse plater med King Crimson, Tyrannosaurus Rex ++
    Haiket med henne til Vegels bokhandel på Jessheim for å handle plater rett som det var.
    Eneste gang jeg fikk S i ett fag, fri utfoldelse i formingslære med maling og pensel/svamp.

    Litt mer britisk. Skjønte aldri hvorfor Robert Fripp utgav dette dobbelte samlealbumet, et slags "Best of", men fyren er jo en kynisk forretningsmann:

    King Crimson - The Young Persons Guide............ (Island/EG Rec., 1974)


    Vis vedlegget 540568

    Masse bra her; alle utgivelsene burde jo enkeltvis befinne seg i platehyllen. Kjøpte denne i sin tid p.g.a. coveret. Følger også med en masse info. om karrieren frem til 74.
    Flott musikk fra 70 tallet. Nyskapende og mange gode musikere.
    Mangler USA albumet.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.083
    Antall liker
    32.428
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    den kjennes ikke ut som i nærheten av en klassiker, sånn umiddelbart

    The Mystery Lights - Too Much Tension! (2019)




    Edit: kom seg såpass på tredjerunden at det blir flere spinn på den.
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Et band og deres musikk jeg aldri har likt noe særlig, selv om lyspunktene finnes. Her med noe nytt:

    Bigbang - Glory Chord (Petroleum Rec., 2019) Sponset av Equinor?


    19362.jpg


    Første kuttet er passe dårlig, litt Soul og litt R&B. Daft og fislete. Enhver vet at dette gjøres bedre av dem som lever og har oppvokst i dette miljøet. Resten av platen er OK, det lukter Spirit lang vei og det er jo bra. Problemet til Greni & Co. er melodiene, de er ikke bra nok. Gitarspillinen til Greni er derimot mer enn godkjent. Suverent. En midt på treet utgivelse.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fin pling plong. (helt gull i min verden).

     
    Sist redigert av en moderator:

    TerryGib

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Innlegg
    1.680
    Antall liker
    2.882
    Sted
    Bergen
    4 på rappen

    Har sine sider med sortering etter genre:

    0F2682FA-2348-489F-8C92-FA44292C19E0.jpg


    Mystic Braves - Mystic Braves (2012)
    Mystic Braves - Desert Island (2014)

    Fin flyt på begge disse - kan minne litt om de plateaktuelle norgesvennene Mystery Lights.
    De to første skivene er ganske lurvete produsert, låter ditto uferdige og er 12 på dusinet-garasjerock, der de høres ut som en blanding av et fattigmanns-The Black Lips og The Growlers med svakere låter. Bare tull dette fra Egon Holstad som foretrekker bandets 2 neste album fra 2015 og 2018.

    Flamin’ Groovies - Now (1978 )

    Finfin sak 50/50 egne låter-covere(Byrds/2Stones/Beatles/x/x/x).
    Dave Edmunds har produsert. Trommingen trekker ned - for dårlig slagmann?

    The Hoods - Gangsters & Morticians (1979)

     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn