Hva finnes av Streamer til musikk og film fra nettet.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
AURALiC Aries LE, er den mye bedre på lyd VS Node 2?
Noen her inne vet nok dette.
Jeg sende en mail til Duet i sommer som var og spurte om å få låne en AURALiC Aries. Sa jeg skulle teste den mot Node 2 for å sjekke om den var så mye bedre at det rettferdiggjorde mer prisen. Fikk aldri noe svar tross purring. Sier vel sitt ;)

Det ble en Node 2 og er strålende fornøyd.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Oppo 105 har streaming av Tidal og Netflix, men det har ikke Oppo 203/5. Så en brukt Oppo 105 vil løse dine behov. Både 105 og 205 kan streame fra egen NAS.
Egen NAS? Er ikke inne på dette, er det hardisken til oppo?
203 har ikke streaming trådløst? Da utgår Oppo.


Noe annet som dere kommer på som er seriøst bra? 1000-7000,-
Har Dac så trenger ikke ha det innebygget
Det var litt uklart formulert. Det skulle stått at både Oppo 105 og 205 kan streame trådløst fra din egen NAS.
Men ikke fra nettverket (musikk og film hvor som helst på nettet)?
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Takk så meget alle for svar.

Skal jeg slå fra meg film/tv og bare gå kun for musikk på streamer da?

Kan virke som det i dag ikke er så gode løsninger, i betalbare klasser for begge deler?
 

DagS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2004
Innlegg
469
Antall liker
506
Sted
Karlstad, Sverige
Torget vurderinger
8
Eller man kan basere på en annen filtrering av kommentarene:https://www.amazon.com/product-reviews/B01N1NT9Y6/ref=cm_cr_arp_mb_viewopt_smt?ie=UTF8&filterByStar=positive&showViewpoints=0&pageNumber=1

Jeg har en slik selv og er "dritfornøyd" if you pardon my french... I tillegg har jeg også en Sony X800, som er en suveren avspiller av 4k Blu-ray, DVD, CD, SACD osv. Men som musikkstreamer fra NAS m/Plex, Spotify, Radio Paradise m.m. og som filmstreamer (Netflix, Amazon Prime, NRK, Viaplay + +) er Nvidia'en mye bedre enn alt annet jeg har prøvd.
 
Sist redigert:

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.277
Antall liker
3.323
Torget vurderinger
49
Hvis noen få prosent av det negative stemmer styrer jeg unna.
Men alle står fritt til og gjøre som de selv vil:)
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.680
Torget vurderinger
1
Eller man kan basere på en annen filtrering av kommentarene:https://www.amazon.com/product-reviews/B01N1NT9Y6/ref=cm_cr_arp_mb_viewopt_smt?ie=UTF8&filterByStar=positive&showViewpoints=0&pageNumber=1

Jeg har en slik selv og er "dritfornøyd" if you pardon my french... I tillegg har jeg også en Sony X800, som er en suveren avspiller av 4k Blu-ray, DVD, CD, SACD osv. Men som musikkstreamer fra NAS m/Plex, Spotify, Radio Paradise m.m. og som filmstreamer (Netflix, Amazon Prime, NRK, Viaplay + +) er Nvidia'en mye bedre enn alt annet jeg har prøvd.
+1

Kjøp en Nvidia Shield på Lefdal, så har man også 30 dager retur-rett (hvis det ikke er mer nå), uansett så har man mye rettigheter i Norge som forbruker så om kontrollen ikke fungerer så er det bare å levere tilbake og få ny. Og ser man på prisen så skjønner man ikke bæra om hvor god den faktisk er, her snakker man et produkt som like godt kunne ha kostet 7-8000,- for samme funksjon og ytelse om man sammenligner med andre produkt (f.eks: PC).
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Eller man kan basere på en annen filtrering av kommentarene:https://www.amazon.com/product-reviews/B01N1NT9Y6/ref=cm_cr_arp_mb_viewopt_smt?ie=UTF8&filterByStar=positive&showViewpoints=0&pageNumber=1

Jeg har en slik selv og er "dritfornøyd" if you pardon my french... I tillegg har jeg også en Sony X800, som er en suveren avspiller av 4k Blu-ray, DVD, CD, SACD osv. Men som musikkstreamer fra NAS m/Plex, Spotify, Radio Paradise m.m. og som filmstreamer (Netflix, Amazon Prime, NRK, Viaplay + +) er Nvidia'en mye bedre enn alt annet jeg har prøvd.
+1

Kjøp en Nvidia Shield på Lefdal, så har man også 30 dager retur-rett (hvis det ikke er mer nå), uansett så har man mye rettigheter i Norge som forbruker så om kontrollen ikke fungerer så er det bare å levere tilbake og få ny. Og ser man på prisen så skjønner man ikke bæra om hvor god den faktisk er, her snakker man et produkt som like godt kunne ha kostet 7-8000,- for samme funksjon og ytelse om man sammenligner med andre produkt (f.eks: PC).
Denne fungerer bra på musikk og film som den selv laster ned trådløst?
Har den digital ut?
 

DagS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2004
Innlegg
469
Antall liker
506
Sted
Karlstad, Sverige
Torget vurderinger
8
Jeg har min koblet opp min Shield TV via kablet nettverk, men trådløst skal også fungere helt fint.

Shield'en er super til streaming av film og musikk (Spotify, Netflix m.fl.), men det du har kjøpt på nettet eller rippet selv, bør du uansett lagre på en ekstern harddisk, f.eks. en NAS. Da er du uavhengig av hvilken nettverkspiller du måtte komme til å bruke i framtiden.
Til å spille av musikk og filmer jeg har rippet og lagret på nettverksdisk foretrekker jeg Plex, men Kodi er også et populært alternativ.

Lyden kan du kjøre digitalt ut via USB eller via HDMI/TV/Optisk hvis du foretrekker det.
 
C

cruiser

Gjest
De fleste klagene gikk også på fjernkontrollen. Den bruker man egentlig aldri
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Jeg har min koblet opp min Shield TV via kablet nettverk, men trådløst skal også fungere helt fint.

Shield'en er super til streaming av film og musikk (Spotify, Netflix m.fl.), men det du har kjøpt på nettet eller rippet selv, bør du uansett lagre på en ekstern harddisk, f.eks. en NAS. Da er du uavhengig av hvilken nettverkspiller du måtte komme til å bruke i framtiden.
Til å spille av musikk og filmer jeg har rippet og lagret på nettverksdisk foretrekker jeg Plex, men Kodi er også et populært alternativ.

Lyden kan du kjøre digitalt ut via USB eller via HDMI/TV/Optisk hvis du foretrekker det.
Hmm.. Da bør en nok lese seg litt opp på Shild da :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Føler ingen tilfristiller mitt behov for musikk og film utfra googling.

Chromcast Ultra gjør muligens det som den eneste.
Men da må jeg ta ut lyd digitalt optisk fra tv til DAC. Blir det dårligere lyd enn å ta ut fra en ren streamer til DAC?
 
Sist redigert:

DagS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2004
Innlegg
469
Antall liker
506
Sted
Karlstad, Sverige
Torget vurderinger
8
Det er ikke lett å spå man vil trives best med ut i fra det man leser på nettet. Den eneste måten å finne ut det på er å prøve selv.
Kjøp både Chromecast Ultra og NVidia Shield TV på Elkjøp, test og sammenlign i ro og mak i 50 dager og returner den du ikke vil ha.
Jeg tror ikke det spiller særlig rolle for lyden om du kjører signalet rett fra streamer eller via TVen, men det kan sikkert diskuteres.
 
Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Det er ikke lett å spå man vil trives best med ut i fra det man leser på nettet. Den eneste måten å finne ut det på er å prøve selv.
Kjøp både Chromecast Ultra og NVidia Shield TV på Elkjøp, test og sammenlign i ro og mak i 50 dager og returner den du ikke vil ha.
Jeg tror ikke det spiller særlig rolle for lyden om du kjører signalet rett fra streamer eller via TVen, men det kan sikkert diskuteres.
Takk for svar. :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Chromecast og ta optisk fra TV til DAC var nedgradering av lyden. Ikke mye, men litt ja..
Men nå er ny tuner på vei i posten fra canal digital med innebygd Chromecast så film får gå der.
Så da jakter vi videre på ren musikk streamer
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Drar i gang denne tråden igjen..
Ikke fornøyd med Chromecast.

jakten forsetter.. Electrocompaniet frister vertfall..
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Mitt problem med chromecast er at det går tregt og er ustabilt. Har 3 stk av disse, men de har havnet i skuffen hele gjengen. Greit produkt på papiret, men ikke godt nok i bruk. Av en eller annen grunn synes jeg også at bilde og lyd blir dårlig via strømmetjenester som netflix og viaplay. Jeg opplever kvaliteten som mye bedre hvis jeg bruker ps4 til dette. Men for all del, til de stakkars hundrelappene disse google dingsene koster, så skal jeg vel egentlig ikke klage. Grei nødløsning. Bruker chromecast audio på min makita håndverker radio på terrassen. Og der fungerer det greit nok de gangene den gidder å fungere.
 

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Innlegg
312
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Ok. Eg ser vel helst på shield, men må seg eg lurer litt på korfor en sak som aurelic koster så mykje meir uten at det virket som den har noke å tilføre
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Mitt problem med chromecast er at det går tregt og er ustabilt. Har 3 stk av disse, men de har havnet i skuffen hele gjengen. Greit produkt på papiret, men ikke godt nok i bruk. Av en eller annen grunn synes jeg også at bilde og lyd blir dårlig via strømmetjenester som netflix og viaplay. Jeg opplever kvaliteten som mye bedre hvis jeg bruker ps4 til dette. Men for all del, til de stakkars hundrelappene disse google dingsene koster, så skal jeg vel egentlig ikke klage. Grei nødløsning. Bruker chromecast audio på min makita håndverker radio på terrassen. Og der fungerer det greit nok de gangene den gidder å fungere.
Enig.
Bare drit.

Får se meg om etter en bedre streamer.
Lure litt på Electrocompaniet sin
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.921
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
1
Jeg har egentlig ikke hatt problemer å snakke om med Chromecast, eller opplever ikke så mye avbrudd. Har en Chromecast Audio og den fungerer veldig greit.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Da tok jeg en avgjørelse.
Chromecast går vel opp på loftet.

Kjøpt Sim Audio, Moon Neo Mind
Drit i film fra nettet. Blir ikke brukt allikevel.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.019
Antall liker
2.109
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Vurderer raspberry pi her.
Kun brukes til å ta imot trådløst signal fra server og sende det videre med usbkabel til dac..
Andre forslag tas imot
 
Topp Bunn