atonal skrev:
I HFS-tråden som om.s viser til (på side 1) er det et medlem (conrad) som kommer med noen kloke ord:
[...] Rett som det er dukker det opp noen som har klokkertro på et eller annet: Rør, transistorer, vinyl, SACD osv. Det kan ligge mye entusiasme og pur glede i slikt. Problemene oppstår når en oppkaster sin opplevelse til en allmenn sannhet. Hvis entusiastene bare kunne fatte forskjellen på det å dele og det å påtvinge.
Kunne ikke sagt det bedre selv, men vanskelig å etterleve.
Hei
Kan bare si meg meget enig!
Konserter :

pøøøhhh det kan da være så mangt, blant annet at det kan være gøy og høy stemning.
Detaljer? de hører man ikke på konserter :

(bare på hifin) så sant så sant, jeg hørte ikke en dam skit av de laveste ( i styrke i lavolum partier) tonene på gitaren til Knut Reiersrud på Kongsberg i sommer IKKE EN eneste jævla tone selv om jeg sto foran miksepulten, Jeg sa som SAGT konserter kan være så mangt, det er jo ikke alltid så ille, men sikkert noen ganger verre

Sagt av meg før, hvor stor prosentandel av cd/vinyl gjennomsnittet av oss har i hyllene er en illusjon/virkelighet (virkelighet i form av livekonsertopptak) av en konsertlignende situasjon.
Jeg kan jo ikke dokumentere noe som helst, men har en tro på at det meste er innspillt i studio etter "pålegg" metoden.
Og i flere tiår er det mange som gjør mye rart for å skape sin egen sound eller lyd på den ene eller andre måten, en del går også for de mest mulig rene (og riktige?) innspillingene.
Uansett så er det vel i den form det ligger i rillene som er den/det utkvitterte "kuntneriske" uttrykket som skal (bør

) være det vi som lyttere skal (bør

) høre hjemme så godt som råd er.
Liker man ikke å beskue sine grafiske trykk hjemme i tilnærmet 5000 kelvingrader (døgnet rundt) så gjør man det med den belysningen som er og overlever, er det ikke til en viss grad også slik med musikk(gjengivelse)
Med den forskjellen at musikk kan man nyte i stummende mørke eller tilnærmet, det blir litt vanskeligere med de grafiske trykkene ;D
Er jeg håpløs som innimellom beskuer mine trykk i lampelys, eller burde jeg kun gjøre det i dagslys.
Blir det veldig galt å si at det (aller) meste utenom bøker i cdform er musikk?
Musikk?
[...] Rett som det er dukker det opp noen som har klokkertro på et eller annet: Rock, transjoik, visesang, jazz, klassisk, opera, electronica osv. Det kan ligge mye entusiasme og pur glede i slikt. Problemene oppstår når en oppkaster sin opplevelse til en allmenn sannhet. Hvis entusiastene bare kunne fatte forskjellen på det å dele og det å påtvinge.
Mvh.KW