Hva er dine største opplevelser som ga deg gåsehud?

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Først og fremst Springsteen på Stockolm stadion i 1988 ;D det svinga så enormt så hele stadioen gynga i takt ;D en helt rå konsertopplevelse.

Hi Fi gåsehud opplevelse? Det har vel vært opp til flere, men får fortsatt gåsehud av vakker musikk gjengitt over eget annlegg :)

Destiny.. :)

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
310
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Simple Minds på Loreleiklippen 1989.
Romersk konsertarena, med et usannsynlig trøkk i mellomgolvet; 3,5 timers konsert med Melissa Ethridge som oppvarming.
FANTASTISK

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
310
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
09-09-1989, Loreley, Freilichtbuhne, Germany

Street Fighting Years Tour 1989
Setlist:
Recorded songs Audio Recorded songs video
1. Theme For Great Cities (Intro)
2. When Spirits Rise
3. Street Fighting Years
4. Wall Of Love
5. Mandela Day
6. This Is Your Land
7. Soul Crying Out
8. Waterfront
9. Ghost Dancing
10. The Book Of Brilliant Things
11. Don't You (Forget About Me)
12. Gaelic Melody
13. Once Upon A Time
14. Oh Jungleland
15. Big Sleep
16. Someone Somewhere In Summertime
17. Kick It In
18. Let It All Come Down
19. Belfast Child
---
21. Sun City
22. Biko
---
22. Sanctify Yourself
23. East At Easter
24. Alive And Kicking

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Destiny skrev:
Først og fremst Springsteen på Stockolm stadion i 1988 ;D det svinga så enormt så hele stadioen gynga i takt ;D en helt rå konsertopplevelse.

Hi Fi gåsehud opplevelse? Det har vel vært opp til flere, men får fortsatt gåsehud av vakker musikk gjengitt over eget annlegg :)

Sorry, men jeg synes det er langt mer interessant å vite hva slags hifi som har gitt deg gåsehud. Heldigvis innrømmer du i alle fall at hifi har gitt deg gåsehud, men spesifiseringen er mye mer interessant enn hvilken konsert som har gitt deg gåsehud i akkurat denne tråden.

Jeg er åpenbart like gretten etter frokost, for jeg begynner alvorlig å lure på hvorfor flere er så uvillige til å opplyse om hva som har gitt dem gåsehud, selv om de faktisk er aktive på et hifi-forum. Og akkurat nå i selve hifi-avdelingen, og ikke musikk-avdelingen. Det er meg revnende likegyldig om Bruce eller MJ har gitt deg gåsehud, skriv heller om det i en musikktråd. IMHO synes jeg alt det pretensiøse maset om musikk på bekostning av trådens egentlige tema er OT så det holder. Og som jeg har skrevet tidligere, forfengelig (,pretensiøst og selvfornektende) så det holder. :-X

Ærlig talt så hadde jeg opplevd det pinlig, selv om jeg sannsynligvis er minst interessert i hifi av samtlige involverte i tråden. Med mulig unntak av Eros, selv om han har et fem til ti ganger dyrere anlegg enn meg.

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
6
Torget vurderinger
15
Enig med baluba. Vi er i hifi avdelingen (uten at noen uskeielser i ny og ne er verdens undergang). No

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Min første store opplevelse var hos en da kjent hifiimportør i oslo(tror han gikk konk) spilte Kari B på et Vincentanlegg med DynaudioHT. Et rel rimelig anlegg, men det var vel da jeg ble tent. Har hørt bedre lyd mange ganger etterpå, men det er det jeg husker best.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.549
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
Beveridge 2SW,Dynavector 3000 Gold preamp, Sao Win Labs platespiller med Dynavector arm og AN IO pu
ML HQD system på Park Hotel i Stockholm
Bob Marley and The Wailers i Horten
Nina Hagen på Chateau Neuf
Illinois Jaques storband på Banken i Industrigata Oslo
mitt nåværende system

mvh
Leif

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Dr.No skrev:
Enig med baluba. Vi er i hifi avdelingen (uten at noen uskeielser i ny og ne er verdens undergang). No
Nettopp, men i denne tråden er det mer enn noen utskeielser i ny og ne. Her er det direkte demonstrativt, og ganske utbredt.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
LMC skrev:
Beveridge 2SW,Dynavector 3000 Gold preamp, Sao Win Labs platespiller med Dynavector arm og AN IO pu
<snip>
mvh
Leif
Pussig!

Dette er så og si det samme oppsettet som i sin tid gav meg min første alvorlige gåsehudopplevelse, og som virkelig trigget "må ha"-begjæret. Første gang jeg lyttet til et slikt oppsett var hos en fyr jeg for lengst har glemt navnet på, men han bodde dengang i Bygdøy Alle (han flyttet senere opp til hus langsmed Jar-trikken).

Faktisk så kjøpte jeg meg Dynavecor DV3000Gold pre etter seansen, Technics SP10mkII m/Dynavector DV705 + DV/6A Silvered StepUp (dro til Kjøbenhavn for å få tak på dèn), ARC D-150 pluss Dahlquist DQ30 m/DQ1 bass m/Dahlquist active crossover. Ikke samme opplevelsen, men "affordable".

Cheers!

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.549
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
he-he
du husker godt for å være 110!
Christian Blom som flyttet til Frydenlund rett nedenfor Jar trikken
mvh
Leif

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
baluba skrev:
Destiny skrev:

Sorry, men jeg synes det er langt mer interessant å vite hva slags hifi som har gitt deg gåsehud. Heldigvis innrømmer du i alle fall at hifi har gitt deg gåsehud, men spesifiseringen er mye mer interessant enn hvilken konsert som har gitt deg gåsehud i akkurat denne tråden.

Jeg er åpenbart like gretten etter frokost, for jeg begynner alvorlig å lure på hvorfor flere er så uvillige til å opplyse om hva som har gitt dem gåsehud, selv om de faktisk er aktive på et hifi-forum. Og akkurat nå i selve hifi-avdelingen, og ikke musikk-avdelingen. Det er meg revnende likegyldig om Bruce eller MJ har gitt deg gåsehud, skriv heller om det i en musikktråd. IMHO synes jeg alt det pretensiøse maset om musikk på bekostning av trådens egentlige tema er OT så det holder. Og som jeg har skrevet tidligere, forfengelig (,pretensiøst og selvfornektende) så det holder. :-X

Ærlig talt så hadde jeg opplevd det pinlig, selv om jeg sannsynligvis er minst interessert i hifi av samtlige involverte i tråden. Med mulig unntak av Eros, selv om han har et fem til ti ganger dyrere anlegg enn meg.
Enig med deg baluba! dette er opplagt en tråd hvor man skal beskrive HIFI gåsehud opplevelser ikke konserter. sev har jeg langt flere gåsehudopplevelser foran HIFIanlegg enn på konserter

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Hadde konstant gåsehud

fra

via

til

og jeg har det i grunn fortsatt.....

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
65finger skrev:
baluba skrev:
Destiny skrev:

Enig med deg baluba! dette er opplagt en tråd hvor man skal beskrive HIFI gåsehud opplevelser ikke konserter. sev har jeg langt flere gåsehudopplevelser foran HIFIanlegg enn på konserter
Det rare er at det er vi som skriver mest om musikk her på forumet som er av den oppfatningen, med få unntak. Mens de fleste som føler for det motsatte aldri eller sjelden skriver en eneste strofe om musikk på dertil egnet sted. Kanskje de ikke vet at vi har et levende musikkforum også her på siden?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.576
Torget vurderinger
24
Gåsehud i går, spiste rester etter Mortensgås-middag (noe forsinket) mens jeg spilte musikk over noen bakladede horn med AMT diskanter

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.549
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
BAKLADEDE? :eek:
har du gått over til fienden?
mvh
Leif

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.273
Torget vurderinger
2
Vet ikke riktig. Men det er nå lettere og få gåsehud av bra musikk enn av bra lyd.

Men er det en kombinasjon så vokser gåsehuden seg kjempesvær.

300B og Klipsch Heresy III f.eks. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
baluba skrev:
men Baluba da, jeg har da ikke postet i denne tråden før?
Jaja, når jeg først har rotet meg inn her, hvilke konserter var det som ga gåsehud igjen, skal vi se? ha ha........ :-*
Om ikke akkurat goosebumps, så gjorde ihverfall Morten/NAT jobben sin med et skikkelig kjipasrom på Plazamessa for noen år siden. Var det Cayin (jepp kinamikk) koblet opp på noen store/høye Dynaudio Evidence høytalere av noe slag. WOW!!

ellers er det prsiverdig at du tar på deg jobben med å dele ut noen velrettede slag på tasken til enkelte. ;) ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.576
Torget vurderinger
24
LMC skrev:
BAKLADEDE? :eek:
har du gått over til fienden?
mvh
Leif
Du må ikke være så sneversynt, Leif! Man tager hva man haver, som det heter, og det låt faktisk til "gåsehud" også!

Men det får vel aldri du vite, som ikke gidder å røre på den late Drøbak-ræva di ;D ;D

Dersom du med utsagnet om fienden hintet til eventuelle kjønnslige preferanser så kan allikevel ovennevnte tilsvar benyttes :eek: :eek:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.576
Torget vurderinger
24
Zomby ENIG med noen?? Nu står den ikke til påske..

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
baluba skrev:
Trodde aldri jeg skulle si det til deg, om dette. Men jeg er litt enig. ;)
Den tar jeg til meg, og kommer til å knuge på den som et etterkrigsbarn knuget på sin ene tyggegummi. ;)

@Eros: Du må da tilgi litt moderat demens. ::)

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Sorry baluba :-\ det var ikke meningen å gå utenfor tema her, men fulgte vel bare opp de innlegga som var føre meg uten å tenke noe mere over det!

Hva med denne da?

Etter å ha arrangert hi fi messe i Fredrikstad over 3 dager, dro vi slitne hjem til en venn på søndags kvelden, der sto det et sett Mourdant short system 442 med vinylsnurr Luxman PD 350 og div Audio research forsterkeri.

Vi la på Hanne Krogh på snurrern og skuldra bare senka seg ;D det var et magisk øyeblikk hvor jeg nok fikk gåsehud ja ;) en fantastisk bra plate forresten!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Siste store gåsehudsopplevelsen min var når jeg spilte av Susanne Sundfør - The Brothel hjemme etter å ha hørt den på radio på jobb noen ganger.

Første gåsehudshopplevelsen min med hifi var når broren min kjøpte seg Dynaudio Contour S3.4 og Sonic Frontiers rørmonoblokker med 8 stk 6550 rør på hver blokk.

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
Flest gåsehud opplevelser har det nok vært med en dobbel-kassetspiller i fanget i mine yngre dager :)

M

Morpheus

Gjest
Susanne Susanne Sundfør er vel den artisten som sist gav meg gåsehud her i heimen. Ellers vil jeg alltid huske da jeg og en kammerat var innom hifiklubben i Bergen da vi var unge... Den gang lå hifiklubben over Jon Smørsbro i et lite lokale. Jeg hadde lest kundeavisen både forlengs og baklengs og hadde sett meg ut noen høytalere som muligens kunne være innenfor rekkevidde. Høytalerene var noen stativhøytalere fra Celestion i en mk3 utgave. Etter lang venting fikk vi endelig prøvelytte, og Money for Nothing med Dire Straits har aldri toppet den "subjektive" opplevelsen vi fikk der i ettertid.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Frysninger av Knut Reiersrud på Big Dipper og av Akimate Mini og Paganinis 4. fiolinkonsert hjå Lyric Hifi (via iPhone og Spotify på 3G ;D )

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
ØivindJ skrev:
Flest gåsehud opplevelser har det nok vært med en dobbel-kassetspiller i fanget i mine yngre dager :)
Er ikke det rett og slett en av livets tristeste luner?

Mvh
Sniff

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Hei!
Det er vel mye sinnsstemningen og riktig musikk som avgjør om man får gåsehud eller ikke hos meg.
Et anlegg jeg husker gav meg mange gåsehudopplevelser var et anlegg bestående av Electrokompaniet ECI-2, B&W DM601 høyttalere og en Onkyo cd-spiller. Et anlegg jeg faktisk angrer på at jeg solgte. Det er ikke alltid prisen som avgjør hvordan musikk fremføres, men riktig matching.

Skrotnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Antall liker
130
Torget vurderinger
1
Anleggsmessig vil det nok være når jeg og en kamerat plutselig fikk leike oss en times tid med det ene super-oppsettet de hadde på Soundgarden i vika; mc2kw, jbl everest, c2300, nordost odin rund baut og cdriggen signert Teac. Høy prislapp så absolutt, men hva søttern vi enn stappa i spilleren så låt det helt enormt. Litt kult var det når selgerne kom ned mens de glisa fra øre til øre og proklamerte at de aldri hadde opplevd noen som dro på så jxxxlig på tung rock på det anlegget ;D

Av konserter vil det nok være Nightwish på frysehuset i stockholm (med Tarja), Linkin Park i Globen og Audioslave med Like a Stone på quartfestivalen for noen år sida.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
LMC skrev:
he-he
du husker godt for å være 110!
Christian Blom som flyttet til Frydenlund rett nedenfor Jar trikken
mvh
Leif
Men du er litt mer dement selv med noe under 110 ;D
Christian bodde på Furulund ;)

Har han Beveridgene enda? De var også min til da største HiFi opplevelse da jeg hørte anlegget hans for 30 år siden............

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
Sniff skrev:
ØivindJ skrev:
Er ikke det rett og slett en av livets tristeste luner?
Det hender jo ennå, om en tillater det :)

Topp Bunn