Hva er din primære musikk kilde ?

Hva er din primære musikk kilde ?

  • CD Spiller

    Stemmer: 0 0.0%
  • PC

    Stemmer: 0 0.0%
  • Streaming, Sonos, Squeezebox, etc

    Stemmer: 0 0.0%
  • Spotify

    Stemmer: 0 0.0%
  • Annet

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    1
U

utgatt60135

Gjest
Jeg synes bare at begrepet "analogt" blir litt rart for meg. Også "musikalsk" er veldig udefinert synes jeg. Jeg har selv ingen analogi mellom digital lyd og kantete, spiss lyd. Ei heller betyr varmt, delikat, bløtt ol. nødvendigvis mer "musikalsk". Musikere er musikalske i min bok, ikke HiFi apparater.
 
C

Cappuccino

Gjest
Lyngen skrev:
Jeg synes bare at begrepet "analogt" blir litt rart for meg. Også "musikalsk" er veldig udefinert synes jeg. Jeg har selv ingen analogi mellom digital lyd og kantete, spiss lyd. Ei heller betyr varmt, delikat, bløtt ol. nødvendigvis mer "musikalsk". Musikere er musikalske i min bok, ikke HiFi apparater.
Det er vel ikke vanskelig å skjønne at det f.eks. er musikere og ikke komponentene som er musikalske. Men det er likevel vanlig, både i fora som her og i hifi presse, å bruke disse begrepene. Vi har vel alle våre preferanser for ordbruk, men det jeg forsøkte å si var at jeg opplever at den spilleren jeg nå har gir meg større musikalske opplevelser enn hva jeg har opplevd med andre spillere tidligere. . Det er ikke vanskeligere enn det. Eller kanskje skulle jeg si større, bedre, mer detaljer, mer dynamikk, mer naturtro, mer organisk, som får nakkehårene til å reise seg, rockefoten til å trampe takten osv osv ...
 
S

Supertramp

Gjest
Cappuccino skrev:
Det er vel ikke vanskelig å skjønne at det f.eks. er musikere og ikke komponentene som er musikalske. Men det er likevel vanlig, både i fora som her og i hifi presse, å bruke disse begrepene. Vi har vel alle våre preferanser for ordbruk, men det jeg forsøkte å si var at jeg opplever at den spilleren jeg nå har gir meg større musikalske opplevelser enn hva jeg har opplevd med andre spillere tidligere. . Det er ikke vanskeligere enn det. Eller kanskje skulle jeg si større, bedre, mer detaljer, mer dynamikk, mer naturtro, mer organisk, som får nakkehårene til å reise seg, rockefoten til å trampe takten osv osv ...
+1

Nå har vi tidligere lest her at Gjestemedlem hevder at DAC'en er kilden i et "distribuert digitalt system" og det gikk upåaktet hen.
Jeg har vel aldri forstått det slik at DAC er en kilde, det er en konverter av digitalt lagret musikk (CD/fil) - litt på samme måte som en pickup for LP plater. Kilden(opprinnelsen) i denne sammenheng er der hvor musikken er lagret, være seg LP, MC, CD eller på en fil.

Fortsett med ordvalget ditt, cappuccino :)
 
U

utgatt60135

Gjest
Cappuccino skrev:
Vi har vel alle våre preferanser for ordbruk, men det jeg forsøkte å si var at jeg opplever at den spilleren jeg nå har gir meg større musikalske opplevelser enn hva jeg har opplevd med andre spillere tidligere.
Vi vil jo alle få bedre musikalske opplevelser uavhengig av hva slags merker vi går for, derfor bruker jeg ikke ord som musikalsk men bedre gjengivelse og utdyper det etter behov. Jeg tenker fort at de som bruker uttrykket musikalsk ved en type lydfilosofi insinuerer samtidig at andre produkter som står for et annet ideal er mindre musikalske og det synes jeg er uheldig. Mest for diskusjones skyld dette, Cappuccino så ikke ta det personlig ;).
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
98 prosent fra pc. Av dem omtrent 85 prosent flac, resten fra Spotify. En sjelden gang settes en cd inn i dvd-spilleren for avspilling, men det er uhyre sjelden. Kanskje 98 prosent er for svakt tatt i.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Pr i dag 100% fra pc .50% rippet eller nedlastede filer og 50% Spotify :)
 
M

musicus

Gjest
Pr idag, 100% cd, engang i fremtiden skal det en vinylsnurrer inn i systemet igjen...

mvh
 
Topp Bunn