Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • opptatt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.06.2010
    Innlegg
    227
    Antall liker
    45
    Sted
    Tredje sten vest av Sola
    Ligge Spendor D9 ute på Finn. Selger vil ikke oppgi nypris men forlanger 42000,-
    På nettet finner jeg fra Tyskland til 1600 Euro VHB. Høres spinndyrt ut fra oljebyen
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Ligge Spendor D9 ute på Finn. Selger vil ikke oppgi nypris men forlanger 42000,-
    På nettet finner jeg fra Tyskland til 1600 Euro VHB. Høres spinndyrt ut fra oljebyen
    Mala solgte ett par til nogenlunde samme pris, så tror prisen er helt grei.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    En kompis av meg arvet nettop et sett Cary SLM-100 rør-monoblokker med totalt 8 stk brenn nye 6CA7 effektrør fra JJ electronic. Hva er dette verdt mon tro?
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg har en mingda mc34 ab rørforsterker med golden dragon rør som jeg vurderer å selge/bytte. Noen som har en formening om hva den er vært om dagen? Takker for svar
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Opus3 LP-skiver i svært god stand, klassisk og Jazz med de gamle "papp"-covrene, hva ligger sånne på pr. stk. sånn omtrentlig?
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har en Marantz SM 7 effektforsterker stående i boden 🥳
    Men den mangler powerknappen så aner ikke om den fungerer... 😕 Og så mangler den et bein.

    Den er vel ikle akkurat hverdagskost som 220V så hva kan man ta for et slikt restaureringsprosjekt?

    98990D5F-BFF3-4B43-957F-C6DC5B7C03E6.jpeg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.465
    Antall liker
    7.375
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg ville sagt maks 10k forutsett at den er sjekket........ de begynner og dra på åra og renovering av de er ikke helt gratis.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Kom over et knippe brukte rør, blant annet Siemens E81CC og E82CC. Til min store forbauselse fant jeg ut at NOS av disse selges relativt u-billig. Så jeg lurte, gitt at de fungerer og måler bra, hva er de verdt? Og hvorfor prises de som de gjør?
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.079
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ok, tråd flyttes. Den er i feil kategori og flyttes i tillegg inn i en dedikert tråd som har til hensikt å samle denne type spørsmål
     

    Steinar.Sv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2019
    Innlegg
    1.929
    Antall liker
    4.475
    Torget vurderinger
    1
    Opus3 LP-skiver i svært god stand, klassisk og Jazz med de gamle "papp"-covrene, hva ligger sånne på pr. stk. sånn omtrentlig?
    Klassisk er vanskelig å selge, jazz er enklere... Kan du sende liste over hva du har til salgs? :)
     

    rørsus

    Barbeque entusiast
    Ble medlem
    30.07.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    241
    Hei,
    Hva kan en Wadia 830 være verdt? Min har alle options på innganger, men mangler fungerende fjernkontroll (ikke alle funskjoner fungerer bla. input knappen. )
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Jeg har en kollega som har Ruark prolouge one og exposure 2010 integrert. Jeg kjenner ikke til disse produktene, hva kan de være verdt? Og uavhengig av verdi, er det gode produkter?
     
    Sist redigert:

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Jeg har en kollega som har Ruark prolouge one og exposure 2010 integrert. Jeg kjenner ikke til disse produktene, hva kan de være verdt? Og uavhengig av verdi, er det gode produkter?
    ingen som kjenner til disse? Forstår at det ikke akkurat er high-end, finner ganske lite om disse på nett, men det er brukbare saker fra England eller hva?
     

    rørsus

    Barbeque entusiast
    Ble medlem
    30.07.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    241
    Begge produktene ligger på hifishark - som i allefall er en indikasjon. Sjekk utgåtte annonser også på samme nettsted
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    mae set1 innmat.jpg

    Slik er den på innsiden. Tror det er brukt ganske standard deler.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    877
    Antall liker
    903
    Torget vurderinger
    4
    Hva tenker herrene om fair pris på dette marantz- settet?
    Helt og pent, ripefritt. Litt småsprak i enkelte pot.


    DF267F0F-2CFD-4883-BF8A-925AACA817BF.jpeg
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Kan noen si meg hva et par JBL K130 elementer er verdt og hvor gamle de evt er? Ser ikke veldig pene ut men er fullt fungerende. Oppheng ser og greie ut. Den ene er nok reconet.
     

    TeeBee

    Medlem
    Ble medlem
    07.04.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Sånn helt generelt, hvis noen selger «dyrt» utstyr (flere titalls tusen kroner for en komponent), det er nesten nytt (veldig lite brukt), originalinnpakning og kvittering medfølger, hvor mye under nypris burde det ligge? 20%, 30%, mer, eller mindre?
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har kjennskap til den Artec art 100 som er for salg? Jeg så den på Festival Du Son i 1990! 30 år gammel klasse A amp, verdi?
    57ECD9B6-9D81-4FAD-8898-0836D497D943.jpeg
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Sånn helt generelt, hvis noen selger «dyrt» utstyr (flere titalls tusen kroner for en komponent), det er nesten nytt (veldig lite brukt), originalinnpakning og kvittering medfølger, hvor mye under nypris burde det ligge? 20%, 30%, mer, eller mindre?
    Er det pakket ut og brukt, men bare noen mnd. så minimum 25% prisavslag. Er det over to år gammelt så minimum 50% avslag. Fabrikkgaranti er 2 år, er tingen mellom 2 og 5 år gammel må du bruke kjøpsloven hvis det skjer noe. Noen forhandlere er greie på reparasjoner av ting hvor garantien har gått ut, dvs. over 2 år, andre steder må du krangle for å få ordnet ting.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Noen som har noen formening om verdi på to av123 mfw-15 subwoofere? Fungerer fortsatt fint, ikke helt strøkne, men nærmest alderen tatt i betraktning. ;)
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Er det pakket ut og brukt, men bare noen mnd. så minimum 25% prisavslag. Er det over to år gammelt så minimum 50% avslag. Fabrikkgaranti er 2 år, er tingen mellom 2 og 5 år gammel må du bruke kjøpsloven hvis det skjer noe. Noen forhandlere er greie på reparasjoner av ting hvor garantien har gått ut, dvs. over 2 år, andre steder må du krangle for å få ordnet ting.
    Du kan jo også bruke avskrivning som er utbredt på bil! 20-25% første året 20% der etter! Produkter med kjente problemer som er uten for garanti, walk away! PS garanti og reklamasjonsrett er ikke det samme.
     

    kamikaze

    Fersking
    Ble medlem
    25.02.2010
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hei,
    Jeg er en long time lurker her og har nå plutselig "arvet" noe gammelt Technicsutstyr som min far ikke kan ta med seg på sykehjem.
    Så jeg lurte på om det var noen her som hadde noen formening om det var noe verdi i dette.

    Det består av
    Technics SB-F1 Høyttalere
    Technics SL-221Platespiller
    Technics 616 Kassettspiller
    Technics SA-5170K FM/AM Stereo forsterker

    Det skal være kjøpt nytt en gang i 80/81 mener jeg og har vært lagret i bananesker de siste 20 årene
    tempImageW9AYku.png
    tempImageAyCBUx.png
    tempImageRXP0R3.png
    tempImage4X6cqa.png
     

    eije

    Medlem
    Ble medlem
    24.11.2005
    Innlegg
    31
    Antall liker
    0
    Hva kan disse være verdt? Von Sweikert Unifield 3, ca 10 år gamle, to eiere inkl meg selv. Stativer fylt med dykkerbly. Strøkne.
    741236-349559b0-von_schweikert_audio_unifield_3_baby_grand_looks.jpg
     

    andro77

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.09.2010
    Innlegg
    61
    Antall liker
    26
    Hvor mye kan jeg ta for et par Kef 107 med kube? De har kun hatt en eier og blitt behandlet som babyer, men har vært i rom der folk røyker.

    Er 5000kr alt for lite, elle urimelig mye siden de er så gamle? Jeg har fint lite greie på hifi, og selger for min far.
    Hei, har du disse fortsatt?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hva kan en Day Sequerra tuner være verdt i DAB-landet Norge? Ikke brukt etter større fabriksutført service..
    dsref1.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn