Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • arne.helge

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2013
    Innlegg
    45
    Antall liker
    39
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ble tilbudt ett sett Merlin Excalibur høyttalere. Noen beist på ca.100kg og ca.160cm høyde.
    Ser de kostet 8400 usd på tidlig 90 tallet.
    Noen som tør tippe noe verdi på slikt i dag, er ikke strøkne.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ihhh, spennende! Det er såvidt jeg husker høyttalere som passer med en rekke forsterkere, fra rør til SS. Har aldri hørt dem selv, men har trua på at de fortsatt er verdt litt småpenger. Slike høyttalere må være strøkne for å oppnå "drømmepriser". Kanskje 5000 kroner? Så legger du litt arbeid i dem slik at de blir strøkne. Du skal jo ha litt igjen for det også.
     

    arne.helge

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2013
    Innlegg
    45
    Antall liker
    39
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ihhh, spennende! Det er såvidt jeg husker høyttalere som passer med en rekke forsterkere, fra rør til SS. Har aldri hørt dem selv, men har trua på at de fortsatt er verdt litt småpenger. Slike høyttalere må være strøkne for å oppnå "drømmepriser". Kanskje 5000 kroner? Så legger du litt arbeid i dem slik at de blir strøkne. Du skal jo ha litt igjen for det også.
    Takk, ja var noe slikt jeg tenkte også.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.620
    Antall liker
    3.733
    Swifty: Takk for støtten! NOS-NIB drar godt opp, men den er verd såpass mye. Bare pass på å montere den på absolutt riktig spiller, så får du høre det. Hvis du da noengang monterer den.

    KH: God pris, ja...Prøv den der med en M97XE:rolleyes:
    Orto-armen solgt på en tme for 9.500.- Skal monteres på en 124 med spu -Sweet.

    Skal spørre deg neste gang , Auditor.:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Er her, Swifty!! See?? Kjenn ditt marked...:cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Swifty: Nåh...du skal ha for å ha tatt godt vare på den, da;D Den som tar den i bruk vil få mer bruks- enn monetær glede av den, ser du. NOS-NIB gjelder kun EN gang. Men en kjempearm, det er det. Jeg vil våge den påstand at kjøperen også BURDE betalt 13000 for den....
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Lysten til oppgradering kommer snikende.

    Jeg har følgende utstyr stående som jeg tenker å selge pga. overgang til rent stereo-oppsett.

    Pioneer SC-LX82, Pioneer BDP-LX91, Electrocompaniet ECD2 og Dali Mentor 8 i svart.

    Alt er helt strøkent! Skal jeg sette fingeren på noe, må det bli noen små riper under foten på høyttalerne.
    Utstyret kan oppleves og hentes i Trondheim. Jeg har dessverre ikke eskene.

    Utstyret skal selges til fordel for Hegel H360, Arendal Sound Tower og litt senere Oppo UDP-205.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Steinsdalingen: Er ikke sikker på om det er riktig match...det finnes bedre forsterkere enn Hegelen- som gjør alt Hegel gjør + mer, er bygd bedre og er billigere også. Med mer strøm. Men tilbake til vurderingen: De Daliene..hvor gamle er de? Har du all emballasje og instruksjoner?
     
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Steinsdalingen: Er ikke sikker på om det er riktig match...det finnes bedre forsterkere enn Hegelen- som gjør alt Hegel gjør + mer, er bygd bedre og er billigere også. Med mer strøm. Men tilbake til vurderingen: De Daliene..hvor gamle er de? Har du all emballasje og instruksjoner?
    De ble kjøpt på HiFi-klubben i januar 2014. Har som nevnt ingen emballasje. Instruksjoner skal jeg finne.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Steinsdalingen: Nypris der var 32 000, manglende emballasje og alder drar ned sammen med generell tilstand. Er du heldig, bør en pris mellom 8-10 000 være mulig for dem.

    Pioneer som Hi-Fi-merke er borte fra hyllene nå, det drar ned. BD-spilleren din tipper jeg du får rundt 3000 for, et sted mellom 5000 og 7500 for receiveren. Konservativt 10 000 for begge. Hvis du er heldig. Kommer helt an på kjøperen og vedkommendes behov.

    ECD2 er nok den delen her om er lettest å selge- nypris 18000. Ti der også..forutsatt samme krav som for alt Hi-Fi utstyr: Godt eierskap, emballasje og instruksjoner.

    Totalt sett kan du nok legge pakkeprisen på 25-30K. Og for den summen får du imo altså bedre forsterkning enn en 360. Ta ikke feil, jeg liker Hegelen også.

    Se her:

    www.norskaudioteknikk.no

    Stikkord: Bladelius og PMC
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Steinsdalingen: Nypris der var 32 000, manglende emballasje og alder drar ned sammen med generell tilstand. Er du heldig, bør en pris mellom 8-10 000 være mulig for dem.
    Nja .... 8-10k er litt lavt spør du meg, mine H400 gikk for 11 500,- i sommer, så jeg vil heller si 10-12k for Mentor 8 i sort, dersom det kun er skrammer under foten. Ligger ofte ute til 14k har jeg sett. MEN, 8-10k vil fort bli borte på finn, så det spørs hvor hast man har med å selge. ;)

    ----------------

    Ca. pris på følgende:

    Dali Helicon 400 MK1 cherry (med helt sort front, den eldste typen altså): 10-11k (uten emballasje/kvittering)
    Dali Helicon 300 MK1 rosewood med originale stativer i rosewood-farge (samme som høyttalerne): ??? (uten emballasje/kvittering)
    Dali Helicon C200 MK1 rosewood (denne har ikke krybbe så vidt meg bekjent): ??? (uten emballasje/kvittering)

    Én eier, stått i dedikert kino, demokjøpt nytt i butikk.

    Han ville ikke selge alt dette samlet for under 25k, er det en fornuftig pris?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MarkusH: Det er en Mentor- de er verd mindre enn Helicon. Ang. den lista: Med emballasje, så... Uten ville jeg ikke gått høyere enn 19 000. Mangler den, tar jeg nesten utelukkende det til å bety "sløv eier". Men dersom du ønsker deg dem og har forsterkeriet i orden..kjør. De er verd det hvis de er tatt vare på. Og et langt bedre valg enn XTZ...
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    MarkusH: Det er en Mentor- de er verd mindre enn Helicon. Ang. den lista: Med emballasje, så... Uten ville jeg ikke gått høyere enn 19 000. Mangler den, tar jeg nesten utelukkende det til å bety "sløv eier". Men dersom du ønsker deg dem og har forsterkeriet i orden..kjør. De er verd det hvis de er tatt vare på. Og et langt bedre valg enn XTZ...
    Mr-G her inne solgte Mentor 8 i sort i sommer for 14k så jeg er usikker på den prisinga di, Auditor (dette var uten emballasje og kvittering). Helicon er verdt lite i forhold til nypris, man er heldig om man får 11k for H400 MK1 i dag. 10k er nok mer trolig, glad jeg ikke har Dali lenger.
    Angående Helicon settet så er det tatt godt vare på, men bor man i rekkehus så er lagringsplassen begrenset for å si det slik, tviler på at han har beholdt emballasjen.

    Gidder ikke diskutere Dali vs. XTZ, blir som å sammenligne gråstein og diamanter ... ;)
     
    X

    X186841

    Gjest
    Hvis man går inn på arkivet på sentralen og hifishark så har Mentor 8 ligget på 12000.- til 18000.- her til lands i 2017.
    Dukket opp ett par i 2018 til 11500.- på Finn, de sto i 3 dager.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MarkusH: Avhenger- som så mye annet - av MATCH og HVEM som kjøper. XTZ er et merke jeg aldri selv ville røre med ildtang..det har sine grunner.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvis man går inn på arkivet på sentralen og hifishark så har Mentor 8 ligget på 12000.- til 18000.- her til lands i 2017.
    Dukket opp ett par i 2018 til 11500.- på Finn, de sto i 3 dager.
    Ja, det høres mer riktig ut. Helicon 400 f.eks ligger ikke til samme pris nå i dag, jeg sleit med å få 11 500,- og de hadde originalt tilbehør, emballasje og kvittering fra HifiKlubben i 2006. Ikke en veldig god pris gitt tilstand og tilbehør, men det var det meste jeg fikk. ;)
    Jeg vet jeg beit meg merke i prisen på Mentor 8 grunnet det jeg betalte for Divinene mine, fordi prisen var lik, så jeg tenkte jeg kunne gjøre en liten test om jeg hadde fått valuta for pengene, men Mr-G solgte de før jeg fikk hørt på de. :p De lå til 14k og han selger sjelden til under oppgitt pris (har handla med han et par ganger).

    MarkusH: Avhenger- som så mye annet - av MATCH og HVEM som kjøper. XTZ er et merke jeg aldri selv ville røre med ildtang..det har sine grunner.
    Svigerfar som har Helicon-settet, han vurderte en oppgradering av høyttalerne og han ville ikke selge de til under 25k, da ville han beholde de. Jeg burde kanskje ha opplyst om dette i første omgang. :)

    Uansett, det viktigste å respektere her inne er at folk har forskjellige meninger, at jeg ikke liker Dali og at du ikke liker XTZ har ingen verdens ting å gjøre med om det er bra eller ikke, det er en preferanse. Man må respektere at folk her har forskjellige meninger om høyttalere, forsterkere, dacer, cd-spillere, platespillere, kabler osv.
     

    benrune

    Fersking
    Ble medlem
    14.11.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Hei, etter 15 år med råderett over beste veggen i stua skal vi nå ommøblere og jeg skal nedskalere.

    Skal selge ATC SCM20, pent behandlet med noen få knapt synlige skjønnhetsfeil. kostet ca. 55.000.- nye, kjøpt brukt av Michail her på forumet for 11.000,- for ca ti år siden. Har ikke inntrykk av at de har tapt seg i mitt eie. Hva tror dere jeg kan få for dem?

    Selger også Electrocompaniet ECI-1. Litt over 20 år gammel, skal inn til service hos kyndig reparatør og entusiast før salg. Ser Finn har en til 7500,- som har stått en måned. Tips til pris på denne også?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.
    ECI-1 kommer i litt forskjellige versjoner. Gull eller sorte knapper/brytere. Oppgradert eller ikke?
    Om reparatøren gir deg papirer på hva som er gjort/kvittering får du bedre pris. Prisrange: 4.000,- til 8.000,-
    Litt mer info, så kan vi pinpointe prisen litt mer.
     

    benrune

    Fersking
    Ble medlem
    14.11.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Gull på knapper og brytere. Er usikker på om den er oppgradert. Skal være 100W. Har tidligere byttet tørre kondensatorer og volumkontrollen. Får nok papir på reparasjonsjobb.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ok. Er den 100W er den av siste generasjon og/eller oppgradert. Ett smykke. Jeg ville sagt 8.500,-
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Way off og alt for mye. Mye gode ønsker for gode priser på brukt EC utstyr
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, det er mulig. De har gått for 5.000,- flatt lenge. Men 100Ws utgaven og ferdig servet vil bety noe for prisen vil jeg tro :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kompis kjøpte en eci-1 med larvikitt front for 4000.. solgte den videre en tusing mer riktignok. Begge ganger annonsert på finn.no... husker eci2 kostet 4900 nye en god periode.. holder seg godt i pris disse i motsetning til mye annet som er mye bedre :)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Kompis kjøpte en eci-1 med larvikitt front for 4000.. solgte den videre en tusing mer riktignok. Begge ganger annonsert på finn.no... husker eci2 kostet 4900 nye en god periode.. holder seg godt i pris disse i motsetning til mye annet som er mye bedre :)
    Det lå en ECI-1 på finn for ei lita stund siden, tror den gikk for 3000,- (den gamle typen med sort/grå front dog).

    Hvilke andre forsterkere som er mye bedre tenker du på? Send gjerne PM hvis det er upassende for denne tråden. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Benrune: Det der er en skikkelig norsk klassiker. 4-5000 uten service bør være OK. Men vil du ha 7500 bør den innom ECS Holding/Abrahamsen først..
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    SME 3009 SII, verdi?

    Jeg har en SME 3009 SII som jeg lurer på verdien på. Jeg har tidligere solgt 3009 SII Improved for 2.5/3k. Men hva kan jeg forvente av den tidlige versjonen av denne armen? Bare arm og original armkabel medfølger.
    IMG_0959.jpg
    IMG_0960 2.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jorwed: Har altså ikke shellet? Bør være mulig med samme pris. Den der satt ofte på klassisk Oracle- som Paris Mk3..Og er en direkte kjempe hvis den rewires med van den Hul..For en gangs skyld blir det da ei "original oppgradering", siden de engelske våpengutta selv bruker VDH D501 i SME V....
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jorwed: Skottene hadde mer enn Linn og Sysdek, ja.. 2500,-....Selv om jeg egentlig mener den bør få følge STDen.

    MarkusH: Jeg forstår svgerfar din jeg...Helicon Mk1 kan dra monetære veksler på en klassikerstatus som Mentor ikke har..og personlig liker jeg Helicon bedre. På den annen side: Det ligger et pent sett Rubicon 2 ute nå.....de er ei klar oppgradering fra minste Helicon..
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    MarkusH: Jeg forstår svgerfar din jeg...Helicon Mk1 kan dra monetære veksler på en klassikerstatus som Mentor ikke har..og personlig liker jeg Helicon bedre. På den annen side: Det ligger et pent sett Rubicon 2 ute nå.....de er ei klar oppgradering fra minste Helicon..
    For all del, han har vært fornøyd med det, han. Jeg mener at dersom man har noe man liker så bytter man det ikke ut, men så synes han at det mangler litt her og litt der og uten å gå over til Mcintosh, Hegel, Emotiva, Parasound effekter og forforsterkere så tror jeg ikke han har mye mer å hente ut av Helicon-settet.
    Helicon er i mine ører ikke hjemmekinohøyttalere, de er for "lystklingende" og mangler "morrofaktor".
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MarkusH: Helicon-serien er da ikke lys...Da har du hørt dem i feilmatch.. Men jeg skal innrømme at Helicon har sin ekte styrke som musikkformidlere, ja. Og de KAN være litt grovkornede oppover. De tar ikke hva som helst av partnere heller. I kinosetting viser de partnerutstyret for det det er. McIntosh ødelegger dem med marsipanen sin, men Parasound Halo funker. Helst ei monsterblokk pr kanal. Og nyere Audiolab/Bladelius spiller absolutt gull på Dali. Tipper svigerfar din hadde vært svært godt fornøyd med:

    Audiolab 8300CD
    Audiolab 8300MB
    Dali Rubicon 2
    VDH

    evt en Bladelius Tyr III på samme høyttaler..
     
    Sist redigert:
    L

    la bamba

    Gjest
    Hva er typisk pris på Marantz pm-15s1? Er det noen vesentlig forskjell på s1 og s2? Hva er så en typisk pris på s2?
     

    haakonstillingen

    Fersking
    Ble medlem
    26.11.2015
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Adyton Opera : antatt bruktverdi

    Hei.

    Jeg har en Adyton Opera stående som jeg vurdere å selge. Vet du hva jeg kan forvente å få for denne brukt i Norge? Jeg har funnet et tilfelle av salg i Japan som så interessant ut
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hei.

    Jeg har en Adyton Opera stående som jeg vurdere å selge. Vet du hva jeg kan forvente å få for denne brukt i Norge? Jeg har funnet et tilfelle av salg i Japan som så interessant ut
    De har ligget på rundt 8-12.000,- de siste par årene (når de dukker opp en sjelden gang)
    Siste registrerte salg her på sentralen står i "arkivet" til 9.000,- (overhalt utgave)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gikk en for 6.000,- for noen mnd siden på Finn. Den var borte kjapt.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    haakonstillingen: Gyllen middelvei? Syv tusen kroner. Den kommer til å fly ut døra. Såfremt den har alt som fulgte med, og at den funker lytefritt. Enda en nordisk forsterkerjuvel. Var det meg ville jeg beholdt den.
     
    L

    la bamba

    Gjest
    Hei. Det ser ut til at det er mest liv på denne tråden så jeg spør igjen om det er noen som har erfaring med Marantz pm-15s1 og pm-15s2 og vil uttale seg om lyden på disse?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn