Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oddbjornc

    Fersking
    Ble medlem
    13.06.2017
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Skal selge men aner ikke noe om pris..

    Hei.
    Jeg skal selge følgende:

    XTZ Class A-100 forsterker (første utgave, hel-analog)
    2x JMLab Tantal 507 høyttalere på stativ

    Selvfølgelig ute etter å få så mye (om noe) for det, men aner ikke hva noe sånt kan være verd.
    Noen som kan gi meg en pekepinn?

    På forhånd takk.
    Mvh Oddbjørn
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Oddbjornc: Tantal 507 kostet USD 550 i 2001. Altså omtrent 7000 i dagens penger. Prøv en crisp, ny, norsk tusenlapp for dem. Spørs vel en 2500-3000 for forsterkeren..
     

    oddbjornc

    Fersking
    Ble medlem
    13.06.2017
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Oddbjornc: Tantal 507 kostet USD 550 i 2001. Altså omtrent 7000 i dagens penger. Prøv en crisp, ny, norsk tusenlapp for dem. Spørs vel en 2500-3000 for forsterkeren..
    Takk for svar.
    Pakkepris kr 4000,- inkl stativ bør være mulig?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Fullt mulig, Oddbjørn!
     

    Bendizzle

    Fersking
    Ble medlem
    21.06.2017
    Innlegg
    4
    Antall liker
    1
    Hei.

    Jeg har et par Klipsch Heresy 1, fra 1974. Hvilken pris kan jeg få for disse?
    De spiller som de skal, men har et par bruksmerker her og der.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har infinity kappa senterhøyttaler som jeg skal selge. Aldri vært i bruk, ikke engang koblet til. Hva kan noe sånt være verdt?
     

    Opoidos

    Medlem
    Ble medlem
    23.02.2008
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Mcitosh

    Vurderer å kjøpte brukt Mcintosh MA7900, noen som vet hva disse går for på bruktmarkedet?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Tenkte bare å slenge det inn her at mine Dali Helicon 400 MK1 i cherry med emballasje og kvittering gikk for 11 500,- så har de som skal selge Helicon 400 MK1 noe å gå ut i fra.

    Noen som vet reell brukt-pris på XTZ Divine 100.49? Kvittering og emballasje er et pluss.
     

    mju

    Medlem
    Ble medlem
    03.07.2017
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Tannoy Mercury V1i. Usikker på stand, selges i Facebook-gruppe. Nåværende bud 350 kr.

    Tenkte å sette dette ihop med en gammel Onkyo. Er det noe tess for noen få hundrelapper?
     
    X

    X186841

    Gjest
    T M V1i er langt over middels brukbare høyttalere som det går ann å gi noen hundrelapper for ja.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Tannoy Mercury V1i. Usikker på stand, selges i Facebook-gruppe. Nåværende bud 350 kr.

    Tenkte å sette dette ihop med en gammel Onkyo. Er det noe tess for noen få hundrelapper?
    For denne summen får du mye moro for en bagatell.
     

    mju

    Medlem
    Ble medlem
    03.07.2017
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Det ble de høyttalerne! Ser at samme senterhøyttaler ligger ute til 500 kr. Er det innafor/vits å bruke penger på?
     

    nordvest

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    513
    Antall liker
    110
    Torget vurderinger
    1
    Nakamichi ca-5eii og Bryston 3B SST

    Hei,
    Jeg skal hjelpe en venn med å selge en Nakamichi ca-5eii-forforsterker og en Bryston 3B SST-effektforsterker, men kjenner ikke til utstyret og har derfor liten peiling på hva det kan være verdt. Hadde vært veldig kjekt om noen kunne hjelpe meg å finne en fornuftig pris å legge dem ut for :)

    Veldig fint brukt/godt tatt vare på.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvor mye for SVS PB12-NSD (med bash) sort? Har ikke kvittering/emballasje, fungerer fint, følger med strømledning. Sendes ikke, må hentes.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei,
    Jeg skal hjelpe en venn med å selge en Nakamichi ca-5eii-forforsterker og en Bryston 3B SST-effektforsterker, men kjenner ikke til utstyret og har derfor liten peiling på hva det kan være verdt. Hadde vært veldig kjekt om noen kunne hjelpe meg å finne en fornuftig pris å legge dem ut for :)

    Veldig fint brukt/godt tatt vare på.
    Vil tippe ca. 2-2.500 for Naka og mellom 8-10k for Bryston.

    J
     

    nordvest

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    513
    Antall liker
    110
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Takk for hjelpen!

    Jeg la meg omtrent der med vill tipping så da får jeg bare håpe noen er interessert :)
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Hei.Har en defekt Leben 600 som jeg kanskje selger men hva skal prisen vere?Kun lyd i høyre kanal,hva som er feil vet jeg ikke.Den er også litt oppstripet men ganske pen.Har hatt den i drift tidligere og den spilte meget fint på enkelte innspillinger men den difrensierer lyden på platene en del.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Den ville jeg fått forsøkt reparert før jeg vurderte om den skulle selges eller ikke.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.Har en defekt Leben 600 som jeg kanskje selger men hva skal prisen vere?Kun lyd i høyre kanal,hva som er feil vet jeg ikke.Den er også litt oppstripet men ganske pen.Har hatt den i drift tidligere og den spilte meget fint på enkelte innspillinger men den difrensierer lyden på platene en del.
    Lå en strøken en i fjor på finn.no til 40k.
    Ville, som Bambadoo sier, levert den til service først. Kjøpere av forsterkere i denne prisklassen vil gjerne at det virker :)

    As is? 30k
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Hei.Har en defekt Leben 600 som jeg kanskje selger men hva skal prisen vere?Kun lyd i høyre kanal,hva som er feil vet jeg ikke.Den er også litt oppstripet men ganske pen.Har hatt den i drift tidligere og den spilte meget fint på enkelte innspillinger men den difrensierer lyden på platene en del.
    Lå en strøken en i fjor på finn.no til 40k.
    Ville, som Bambadoo sier, levert den til service først. Kjøpere av forsterkere i denne prisklassen vil gjerne at det virker :)

    As is? 30k
    Uenig. 30k for en defekt forsterker man ikke vet hva feiler? Tror den blir liggende lenge ute med den prislappen der, men er såklart lov å prøve.

    Enig i at den heller burde leveres inn til rep/diagnosestilling først.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.Har en defekt Leben 600 som jeg kanskje selger men hva skal prisen vere?Kun lyd i høyre kanal,hva som er feil vet jeg ikke.Den er også litt oppstripet men ganske pen.Har hatt den i drift tidligere og den spilte meget fint på enkelte innspillinger men den difrensierer lyden på platene en del.
    Lå en strøken en i fjor på finn.no til 40k.
    Ville, som Bambadoo sier, levert den til service først. Kjøpere av forsterkere i denne prisklassen vil gjerne at det virker :)

    As is? 30k
    Uenig. 30k for en defekt forsterker man ikke vet hva feiler? Tror den blir liggende lenge ute med den prislappen der, men er såklart lov å prøve.

    Enig i at den heller burde leveres inn til rep/diagnosestilling først.
    Skulle egentlig argumentere litt, men så så jeg at den har gått for helt ned i 26k tidligere i år. I fungerende stand.
    Mitt anslag er derfor antagelig litt for høyt. I tillegg kommer ripene....
     

    jonkpaul

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    154
    Antall liker
    106
    Sted
    Solbergelva, 3057
    Torget vurderinger
    3
    Thorens td 160. Pen og spiller fint med ny Jico-stift. Shure 75pickup. Mangler lokk. Heve/senke mekanismen fungerer ikke optimalt. Hva er fair pris å legge denne ut for?
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Har en Bryston 4B SST fra 2007, som ligger ubrukt hjemme etter at jeg fikk en ny forsterker. Hva kan den være verdt? Den er uten original emballasje, men er ellers i flott stand.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Thorens td 160. Pen og spiller fint med ny Jico-stift. Shure 75pickup. Mangler lokk. Heve/senke mekanismen fungerer ikke optimalt. Hva er fair pris å legge denne ut for?
    1500-2000?

    Jeg kjøpte min for 2500, helt fungerende, med en god Grado som fulgte med ... Dette var for et par år siden, og prisene har jo steget litt ser det ut til; samtidig som flere av prisene ser ut til å være for høye og ikke blir til salg. Dog; marked og etterspørsel, og antallet Thorens som blir lagt ut er ikke spesielt høyt.

    Er pickupen forholdsvis ny så tipper det selvfølgelig litt oppover ...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Kanutus: Til 2500-3000 bør faktisk pickupen være NY på de der...
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Kanutus: Til 2500-3000 bør faktisk pickupen være NY på de der...
    Enig i det ... :) Noe sånt jeg tenkte også; og at pickupen er noe ala Ortofon 2M Red eller noe deromkring ...

    Edit: Hadde først tenkt å si 1500 blankt; men tenkte at det kanskje var litt passivt i forhold til det litt opphetede markedet om dagen ...?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kanutus: Til 2500-3000 bør faktisk pickupen være NY på de der...
    Enig i det ... :) Noe sånt jeg tenkte også; og at pickupen er noe ala Ortofon 2M Red eller noe deromkring ...

    Edit: Hadde først tenkt å si 1500 blankt; men tenkte at det kanskje var litt passivt i forhold til det litt opphetede markedet om dagen ...?
    Kan prøve seg med 1500. Den trenger jo litt TLC i og med at armlift ikke fungere skikkelig og må smøres.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Kanutus: Et sted mellom 1000-1500. Fair for begge parter. Disse skal imo ha noe mer klassiske pickups enn 2M. Hadde det vært en late-80s 318, derimot...
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Hei.Noen som kan antyde pris på denne luringen da den skal på torget? Det står på en Ortofon bronze mm pu lite brukt.En god spiller.
    IMG_2848.JPG

    IMG_0440.jpg

    IMG_0441.jpg
     
    X

    X186841

    Gjest
    Gikk en AKAI AP-206 for 1500.- i fjor sommer, finnes i arkivet på torget for de som er støttemedlemmer.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Ok.Så lite ja.Har lagt den ut til 3500.- med pro-ject vekt og Ort.2m blue og bronze pickuper,så blir det jo alltid litt pruting.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg synes 3.500,- er en god pris med den Bronze pu du legger ved. Vekten koster jo også litt. Direktedrevne spillere fra den tiden (og fra Akai) er litt uglesett. Helt uten grunn.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Hei.Har en defekt Leben 600 som jeg kanskje selger men hva skal prisen vere?Kun lyd i høyre kanal,hva som er feil vet jeg ikke.Den er også litt oppstripet men ganske pen.Har hatt den i drift tidligere og den spilte meget fint på enkelte innspillinger men den difrensierer lyden på platene en del.
    Lå en strøken en i fjor på finn.no til 40k.
    Ville, som Bambadoo sier, levert den til service først. Kjøpere av forsterkere i denne prisklassen vil gjerne at det virker :)

    As is? 30k
    Uenig. 30k for en defekt forsterker man ikke vet hva feiler? Tror den blir liggende lenge ute med den prislappen der, men er såklart lov å prøve.

    Enig i at den heller burde leveres inn til rep/diagnosestilling først.
    Skulle egentlig argumentere litt, men så så jeg at den har gått for helt ned i 26k tidligere i år. I fungerende stand.
    Mitt anslag er derfor antagelig litt for høyt. I tillegg kommer ripene....
    Så ikke denne før nå. Du kan argumentere så mye du vil, jeg syns uansett fortsatt anslaget ditt på 30 tusen kroner var altfor høyt, så lenge vi snakker om en ikke fungerende forsterker med ukjent diagnose. Personlig ville jeg gitt maks. 5k for en sånn med ukjent feil, med tanke på at reparasjon kunne blitt kostbart.

    Men det er meg. Hvis du/andre er villig til å betale mer, så gjerne for meg.
     

    jonkpaul

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    154
    Antall liker
    106
    Sted
    Solbergelva, 3057
    Torget vurderinger
    3
    Kanutus: Til 2500-3000 bør faktisk pickupen være NY på de der...
    Enig i det ... :) Noe sånt jeg tenkte også; og at pickupen er noe ala Ortofon 2M Red eller noe deromkring ...

    Edit: Hadde først tenkt å si 1500 blankt; men tenkte at det kanskje var litt passivt i forhold til det litt opphetede markedet om dagen ...?
    Kan prøve seg med 1500. Den trenger jo litt TLC i og med at armlift ikke fungere skikkelig og må smøres.

    Da lurer jeg på om den skal inn i anlegget i steden, var ikke mange kronene å hente. Ser noen fine plinther på bayen. Hvor vanskelig er det å bytte plinth? Er det bare drop inn eller mye demontering?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Kanutus: Til 2500-3000 bør faktisk pickupen være NY på de der...
    Enig i det ... :) Noe sånt jeg tenkte også; og at pickupen er noe ala Ortofon 2M Red eller noe deromkring ...

    Edit: Hadde først tenkt å si 1500 blankt; men tenkte at det kanskje var litt passivt i forhold til det litt opphetede markedet om dagen ...?
    Kan prøve seg med 1500. Den trenger jo litt TLC i og med at armlift ikke fungere skikkelig og må smøres.

    Da lurer jeg på om den skal inn i anlegget i steden, var ikke mange kronene å hente. Ser noen fine plinther på bayen. Hvor vanskelig er det å bytte plinth? Er det bare drop inn eller mye demontering?
    Det er superenkelt å bytte plinth! Ut med bunnplaten og løsne fire skruer i topplaten. Vipps så kan du bytte.

    Når det er sagt tror jeg en TD-160 til 1500,- hadde vært solgt på ett sted mellom 12 og 15 sekunder på finn.Pick upen er fin og tidsriktig.
    Støtter Kanutos forslag om ett sted mellom 2-3.500,-
    Du finner kanskje noen tips i denne tråden? Også ift heve/senke funksjonen.
    http://www.hifisentralen.no/forumet...-veterans-reise-i-kla-rene-pa-en-amata-r.html
    Er du i Follotraktene en dag, hjelper jeg deg gjerne.
     

    jonkpaul

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    154
    Antall liker
    106
    Sted
    Solbergelva, 3057
    Torget vurderinger
    3
    Kan prøve seg med 1500. Den trenger jo litt TLC i og med at armlift ikke fungere skikkelig og må smøres.

    Da lurer jeg på om den skal inn i anlegget i steden, var ikke mange kronene å hente. Ser noen fine plinther på bayen. Hvor vanskelig er det å bytte plinth? Er det bare drop inn eller mye demontering?
    Det er superenkelt å bytte plinth! Ut med bunnplaten og løsne fire skruer i topplaten. Vipps så kan du bytte.

    Når det er sagt tror jeg en TD-160 til 1500,- hadde vært solgt på ett sted mellom 12 og 15 sekunder på finn.Pick upen er fin og tidsriktig.
    Støtter Kanutos forslag om ett sted mellom 2-3.500,-
    Du finner kanskje noen tips i denne tråden? Også ift heve/senke funksjonen.
    http://www.hifisentralen.no/forumet...-veterans-reise-i-kla-rene-pa-en-amata-r.html
    Er du i Follotraktene en dag, hjelper jeg deg gjerne.
    Takk så meget!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Det er klart, et Schopperplinth og en generell service, så prater vi om en helt annen maskin...Da fortjener den et videre liv.
     

    jonkpaul

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    154
    Antall liker
    106
    Sted
    Solbergelva, 3057
    Torget vurderinger
    3
    Kan prøve seg med 1500. Den trenger jo litt TLC i og med at armlift ikke fungere skikkelig og må smøres.

    Da lurer jeg på om den skal inn i anlegget i steden, var ikke mange kronene å hente. Ser noen fine plinther på bayen. Hvor vanskelig er det å bytte plinth? Er det bare drop inn eller mye demontering?
    Det er superenkelt å bytte plinth! Ut med bunnplaten og løsne fire skruer i topplaten. Vipps så kan du bytte.

    Når det er sagt tror jeg en TD-160 til 1500,- hadde vært solgt på ett sted mellom 12 og 15 sekunder på finn.Pick upen er fin og tidsriktig.
    Støtter Kanutos forslag om ett sted mellom 2-3.500,-
    Du finner kanskje noen tips i denne tråden? Også ift heve/senke funksjonen.
    http://www.hifisentralen.no/forumet...-veterans-reise-i-kla-rene-pa-en-amata-r.html
    Er du i Follotraktene en dag, hjelper jeg deg gjerne.
    Den fikk bein å gå på for 1500,-. Flere i kø om kjøper ikke dukker opp i morgen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn