Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Mulig dette er feil sted..men prøver;

    Jeg har en CD samling på mellom 2000 og 2500 CD-er som jeg vurderer å selge.
    1. Er det et marked for å kjøpe slikt i sin helhet?
    2. Hvilket prisnivå vil være fornuftig?

    Umulig å beskrive hva slags musikk med noe særlig presisjon; Har en relativt eklektisk smak. Liker å tro at det er en samling som reflekterer en musikkelsker, mange genre godt representert; jazz (a la ecm), rock, pop, elektronika, klassisk, folk...liker også å tro at det er lite fyllstoff...hva tror dere? Noen med erfaring?

    O.
    Visst er det marked for en hel CD-samling, men stykkprisen blir ikke så veldig høy, da det blir en begrenset gruppe som kjøper i slike kvanta. Antikvariater kjøper slike samlinger for småpenger og selger dyrt.

    Har du mye skjeldent, kan det lønne seg å ta salgsjobben selv.

    Johan-Kr
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Mulig dette er feil sted..men prøver;

    Jeg har en CD samling på mellom 2000 og 2500 CD-er som jeg vurderer å selge.
    1. Er det et marked for å kjøpe slikt i sin helhet?
    2. Hvilket prisnivå vil være fornuftig?

    Umulig å beskrive hva slags musikk med noe særlig presisjon; Har en relativt eklektisk smak. Liker å tro at det er en samling som reflekterer en musikkelsker, mange genre godt representert; jazz (a la ecm), rock, pop, elektronika, klassisk, folk...liker også å tro at det er lite fyllstoff...hva tror dere? Noen med erfaring?

    O.
    Visst er det marked for en hel CD-samling, men stykkprisen blir ikke så veldig høy, da det blir en begrenset gruppe som kjøper i slike kvanta. Antikvariater kjøper slike samlinger for småpenger og selger dyrt.

    Har du mye skjeldent, kan det lønne seg å ta salgsjobben selv.

    Johan-Kr
    Støtter nok den her. Jeg kjøpte akkurat ei samling på ~600 cd-plater til 350 kroner, får fint igjen 1000 kroner i løssalg, kanskje mer.
    Problemet med hele samlinger er å finne noen som ønsker alt det du selger (og er villig til å betale noe for det).
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som kan mene noe om verdien av dette settet. Noen få bruksmerker på pre som vises på bildet, ellers pene komponenter.
    Tror vintage Hafler i denne stand ikke er veldig vanlig.

    Hafler Model 110 front.jpg


    Hafler 500.jpg


    Hafler Model 110.jpg


    Hafler Model 110 back.jpg


    De skal ut på markedet, men selger ønsker å sette en fair pris. 2x255 watt MOSfet power!
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ingen aning? Er et sted mellom 3 og 5000 passe for samlet sett?
    Det har ikke fått for mange spilletimer siden 1994, da nåværende eier kjøpte det.
    Mange reiser og i tillegg egne spillejobber har gitt liten tid til å høre musikk hjemme i forhold til hva vi er vant med.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.804
    Antall liker
    50.621
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Vil tippe 3-4 lapper burde det ligge på.

    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vil tippe 3-4 lapper burde det ligge på.

    O
    Da tror jeg vi prøver med 4 lapper. Jeg føler meg trygg på at transistorene er helt fine på disse. Hvordan kvaliteten er på kondiser som står i Hafler vet jeg ikke, men settet skal i alle fall fungere feilfritt nå. Takk for svar.
     

    LT

    Medlem
    Ble medlem
    10.03.2003
    Innlegg
    13
    Antall liker
    4
    Sted
    Stavern
    Torget vurderinger
    2
    shanling STP-80

    Var så heldig at jeg fikk kjøpt en ubrukt, "Ny i Box" integrert Shanling STP-80 med fjernkontroll.
    Så vidt jeg vet har den aldri hvert satt strøm på. Kun pakket opp og ned av esken noen ganger.

    Utgangsrør er EL34 fra Elecrto Harmonix, småsognal rørene er mix GE-5670 NOS for fasesplitter og 6N3 inngangstrinn av ukjent fabrikat ("winged star" logo).

    Hva kan denne være verdt?

    shanling.jpg
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    LT: Har du en BEVISELIG NOS STP 80? Rundt tre-fire tusen, vel? Ellers kan du glatt sette den opp med et par Klipsch RP160M, og få MASSE musikk ut av den selv..
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.526
    Antall liker
    1.043
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183

    LT

    Medlem
    Ble medlem
    10.03.2003
    Innlegg
    13
    Antall liker
    4
    Sted
    Stavern
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar. Da er verdi omtrent som jeg ga for den selv.
    Ikke lett å bevise at en forsterker er ubrukt, men jeg er andre eier og forsterkeren. Den er kjøpt av en kollega som, på samme måte som jeg selv kjøpte den "på impuls".
    Om den ar vært i drift kan timene telles på en hånd.
    Uansett er pris såpass lav at jeg ikke taper stort på å sette strøm på den for å sammenligne med min godt slitte "Audio Innovations -800" før jeg avhender den.

    mvh
    Lars
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    LT: Med Klipsch på vil du nok helst selge den engelske...
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Vurderer å selge mine pene Klipsch Heresy II
    Hva er en fornuftig prisantydning på disse, mener folket?
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Ser i arkivet her på HFS at han du kjøpte de av for 6500,-, selv kjøpte de for 6000,-. så jorwed sitt tips er ikke så galt. Opp mot 8k er nok mindre sannsynlig siden du da er farlig nærme prisen på Heresy III.
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Ser i arkivet her på HFS at han du kjøpte de av for 6500,-, selv kjøpte de for 6000,-. så jorwed sitt tips er ikke så galt. Opp mot 8k er nok mindre sannsynlig siden du da er farlig nærme prisen på Heresy III.
    Takker for svar både til deg og Jorwed
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Har en Furutech strømkabel som fulgte med i en handel jeg gjorde med Jokris her på sentralen.
    Etter bytte av rack så får jeg ikke benyttet denne.
    Tenkte at noen andre her inne kunne ha bruk for denne
    Hvor mye, eller lite bør denne da legges ut for ?.
    Ønsker ikke å be om "fantasipris" for denne.
    Lengden er 70 cm
    Vis vedlegget 466678 Vis vedlegget 466679 Vis vedlegget 466680 Vis vedlegget 466681 Vis vedlegget 466682
    500?
    Takker for innspill Hemispheres
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.860
    Antall liker
    17.393
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ser i arkivet her på HFS at han du kjøpte de av for 6500,-, selv kjøpte de for 6000,-. så jorwed sitt tips er ikke så galt. Opp mot 8k er nok mindre sannsynlig siden du da er farlig nærme prisen på Heresy III.
    Hva mener dere at Heresy III bør gå for da? Den koster ca. 30.000,- for paret i dag, i følge nettsidene til importøren.

    Klipsch Heresy III, kirsebær Treveis hornhøyttaler, 12" bass, stk - Mono AS
    Hva vi mener er vel ikke så førende for prisen :)
    Viser til priser på finn og hfs og der har Heresy III lagt for mellom 10 og 15. Hovedvekt på 10k.

    Edit. Dette er hva de er annonsert for. Ikke nødvendigvis hva de ble solgt for.
     

    ttmivar

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2009
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Hei, vurderer å selge Rotel RHA10 aktiv pre med fjernkontroll og RHB10 2x200 w. Ser at sluttrinnet har vært på eBay til 13000. Hva kan dette klassiske settet være verdt mener dere?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.129
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ebay er som regel way-off sammenlignet med praksis her i Norge.
    8-10000 om du er heldig med det settet tenker jeg er typisk norsk pris.
     

    ttmivar

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2009
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Ebay er som regel way-off sammenlignet med praksis her i Norge.
    8-10000 om du er heldig med det settet tenker jeg er typisk norsk pris.
    Ikke langt unna det jeg tenkte meg. På ingen måte nødt til å selge, har bare for mye utstyr. Har ikke lagt ut for salg, det er folk som er interessert.
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    Hva kan 2 stk. Crown K2 forsterkere være verdt? Ganske så fine. Noen riper etter inn/ut av rack, men ikke noe store greier.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ser i arkivet her på HFS at han du kjøpte de av for 6500,-, selv kjøpte de for 6000,-. så jorwed sitt tips er ikke så galt. Opp mot 8k er nok mindre sannsynlig siden du da er farlig nærme prisen på Heresy III.
    Hva mener dere at Heresy III bør gå for da? Den koster ca. 30.000,- for paret i dag, i følge nettsidene til importøren.

    Klipsch Heresy III, kirsebær Treveis hornhøyttaler, 12" bass, stk - Mono AS
    Hva vi mener er vel ikke så førende for prisen :)
    Viser til priser på finn og hfs og der har Heresy III lagt for mellom 10 og 15. Hovedvekt på 10k.

    Edit. Dette er hva de er annonsert for. Ikke nødvendigvis hva de ble solgt for.
    Det kan bli spennende å se om bruktprisen justerer seg i forhold til utsalgspris fra forhandler. Isåfall skal den kraftig opp.

    Edit: ser det ligger et par ute til 17.000,- nå.

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=112671815
     
    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Ebay er som regel way-off sammenlignet med praksis her i Norge.
    8-10000 om du er heldig med det settet tenker jeg er typisk norsk pris.
    Ikke langt unna det jeg tenkte meg. På ingen måte nødt til å selge, har bare for mye utstyr. Har ikke lagt ut for salg, det er folk som er interessert.
    Tipper på nærmere 8 en 10k
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    TTMIVAR: Det der er det beste Rotel noensinne har laga. Har du perfekte tresider, all dokumentasjon og emballasje? Isåfall: 12000 for hele settet. Tresidene har en tendens til å sprekke i finishen, da lakkken fort blir sprø..Da ryker prisen solid ned.
     

    ttmivar

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2009
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    TTMIVAR: Det der er det beste Rotel noensinne har laga. Har du perfekte tresider, all dokumentasjon og emballasje? Isåfall: 12000 for hele settet. Tresidene har en tendens til å sprekke i finishen, da lakkken fort blir sprø..Da ryker prisen solid ned.
    Takk for innspill.
    Har ikke dok. eller emb.og det er et par riper i vol knappen og på sluttrinnet. Tresidene er fine, men har litt fargeforskjell ettersom den passive preampen er byttet med den aktive. Men spiller som en drøm. Spilt på Quad og Respons høyttalere.
     

    helge fylla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    82
    Sted
    hemnesberget, 4 mil sør for mo i rana.
    Torget vurderinger
    1
    diverse kassettspillere

    jan,18 259.jpg

    jeg har en del spillere jeg ikke bruker, eller rettere sagt bruker svært skjeldent.
    en Rotel, Nikko og fire Denon. vurderer salg av alle.
    DR-M24HX
    DRM-700A
    DRS-610
    DRM-800A
    NIKKO NO-990
    ROTEL RD-12F
    alle virker og får en gjennomspilling nå og da.
    noen som har formening om pris på disse greiene? Denon vet jeg er etterspurte greier.

    Mvh Allan
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vel, du kan sjekke prisene på Hifishark.com eller eBay og finne en middelpris som du legger deg endel under for å kompensere for det treige norske markedet. Har merket meg at det har blitt solgt en slik Rotel til £ 135. Det er nok en drømmepris for Norge, men får du napp fra utlandet så kan du kanskje oppnå noe lignende hvis eksemplaret ditt er like flott som det som ble solgt til den friske prisen. Nikko-en er gøyal, jeg kunne godt tenkt meg en slik selv. Men jeg fant ingen priser på nettet etter et kjapt søk, og Nikko fikk aldri den helt store populariteten i Norge og forsvant med Audioscan. Den er nok ikke verdt så mange hundrelappene, det er jo en grei tohoders og ikke en high end trehoders. Noe jeg tror Nikko ikke lagde, denne var nok den mest avanserte de hadde. Men jeg liker både Nikko og ledmetere som går vertikalt og kunne finne på å sende deg et bud hvis jeg bodde nær nok til å plukke den opp selv.

    De Denon-spillerne vil du sikkert finne i arkivene til Finn og på oversikten til Hifishark. Gå ut fra den og legg ambisjonene litt lavere.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Jeg har rotet litt rundt i vinylsystemet og fått en arm til overs Otofon AS 212 MKII. Den er NOS/NIB, altså ubrukt og i original emballasje. I tillegg har jeg også det ekstra loddet til tunge pickuper, som ikke akkurat vokser på trær (loddet altså - ikke pickupene).

    Greia er, at jeg trodde jeg kunne bruke den armen på et ekstr armtårn jeg hadde. Det viste seg imidlertid at armen ble for kort. Dermed byttetjeg til meg en 12" Schick-armsom funker utmerket.

    Som følge av alt dette, kommer Orto-armen for salg snart. Er imidlertid litt usikker på hva jeg skal ta for den. Jeg ga 6.500.- og synes egentlig jeg fikk den j*****g billig. Det dreier seg tross alt om et supermint eksemplar i originalemballasje, med original armkabel etc...

    Hva sier folket?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Den kjøpsprisen kan du glatt doble ved salg, Swifty! Men regn ikke med å få mer enn det..Det der er en entusiastarm av de helt sjeldne:cool: Du bør faktisk ikke selge.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.804
    Antall liker
    50.621
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei, vurderer å selge Rotel RHA10 aktiv pre med fjernkontroll og RHB10 2x200 w. Ser at sluttrinnet har vært på eBay til 13000. Hva kan dette klassiske settet være verdt mener dere?
    Jeg solgte settet mitt for 4/5 år siden for 10K.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.804
    Antall liker
    50.621
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg har rotet litt rundt i vinylsystemet og fått en arm til overs Otofon AS 212 MKII. Den er NOS/NIB, altså ubrukt og i original emballasje. I tillegg har jeg også det ekstra loddet til tunge pickuper, som ikke akkurat vokser på trær (loddet altså - ikke pickupene).

    Greia er, at jeg trodde jeg kunne bruke den armen på et ekstr armtårn jeg hadde. Det viste seg imidlertid at armen ble for kort. Dermed byttetjeg til meg en 12" Schick-armsom funker utmerket.

    Som følge av alt dette, kommer Orto-armen for salg snart. Er imidlertid litt usikker på hva jeg skal ta for den. Jeg ga 6.500.- og synes egentlig jeg fikk den j*****g billig. Det dreier seg tross alt om et supermint eksemplar i originalemballasje, med original armkabel etc...

    Hva sier folket?
    A228F48A-0F3D-4E58-BA35-D6C3AA0A7002.jpg

    Dette sier ebay
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.804
    Antall liker
    50.621
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Vel, du kan sjekke prisene på Hifishark.com eller eBay og finne en middelpris som du legger deg endel under for å kompensere for det treige norske markedet. Har merket meg at det har blitt solgt en slik Rotel til £ 135. Det er nok en drømmepris for Norge, men får du napp fra utlandet så kan du kanskje oppnå noe lignende hvis eksemplaret ditt er like flott som det som ble solgt til den friske prisen. Nikko-en er gøyal, jeg kunne godt tenkt meg en slik selv. Men jeg fant ingen priser på nettet etter et kjapt søk, og Nikko fikk aldri den helt store populariteten i Norge og forsvant med Audioscan. Den er nok ikke verdt så mange hundrelappene, det er jo en grei tohoders og ikke en high end trehoders. Noe jeg tror Nikko ikke lagde, denne var nok den mest avanserte de hadde. Men jeg liker både Nikko og ledmetere som går vertikalt og kunne finne på å sende deg et bud hvis jeg bodde nær nok til å plukke den opp selv.

    De Denon-spillerne vil du sikkert finne i arkivene til Finn og på oversikten til Hifishark. Gå ut fra den og legg ambisjonene litt lavere.
    Joda de lagde 3 hoders også,baluba ;)
    591C1919-0A24-41B1-BBBB-ECA3719583D9.jpg
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Takker for innspill. Evo: jeg foretrekker å høre på Auditor :)

    (... og for ordens skyld, min er en Mk2, altså en nyere modell av de på ebay)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har rotet litt rundt i vinylsystemet og fått en arm til overs Otofon AS 212 MKII. Den er NOS/NIB, altså ubrukt og i original emballasje. I tillegg har jeg også det ekstra loddet til tunge pickuper, som ikke akkurat vokser på trær (loddet altså - ikke pickupene).

    Greia er, at jeg trodde jeg kunne bruke den armen på et ekstr armtårn jeg hadde. Det viste seg imidlertid at armen ble for kort. Dermed byttetjeg til meg en 12" Schick-armsom funker utmerket.

    Som følge av alt dette, kommer Orto-armen for salg snart. Er imidlertid litt usikker på hva jeg skal ta for den. Jeg ga 6.500.- og synes egentlig jeg fikk den j*****g billig. Det dreier seg tross alt om et supermint eksemplar i originalemballasje, med original armkabel etc...

    Hva sier folket?
    Vis vedlegget 478285
    Dette sier ebay
    Litt spesielt å se at denne Ortofon-armen vurderes å være såpass mye verdt enda i dag. Sitter på min Telefunken S-600 påmontert Shure V15 III som jeg kjøpte til en samlet pris på kr.2.000,- rundt 1977.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Swifty: Takk for støtten! NOS-NIB drar godt opp, men den er verd såpass mye. Bare pass på å montere den på absolutt riktig spiller, så får du høre det. Hvis du da noengang monterer den.

    KH: God pris, ja...Prøv den der med en M97XE:rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn