Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjoern

    Medlem
    Ble medlem
    12.04.2013
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Prisforslag på Marantz model 6200 platespiller?

    Litt usikker på om dette er mest et vintage- eller vinylspørsmål.

    Jeg skal selge en av mine to platespillere, og sliter litt med å bestemme meg for hvilken jeg skal selge og hvilken jeg skal beholde. Den ene er en Marantz model 6200 fra ca '75, den andre er en Rega Planar 3 som kun er 20 år gammel. Er det noen her som har en idé om hva som er et fornuftig prisforlangende for Marantz'en?

    Den har:
    - originalt, litt slitt støvdeksel
    - originalt headshell (med to riper, sannsynligvis etter uvørne pickup-justeringer)
    - originalt singeladapter, med oppmerking for justering av pickup
    - original børste for pickup-nål
    - original gummimatte på tallerkenen
    Utseendet er mao originalt.

    All mekanikk og automatikk fungerer. Drivreima er nesten ny. Spilleren starter innimellom litt sakte, men den har innebygd stroboskop og finjustering av hastighet, så det er ikke et problem. Den er strøken i (det fake) treverket og i aluminiumsdetaljene.

    Jeg har bytta kabel i armen og erstattet audiokabelen med phono-plugger og skrue for jording. Også strømkabelen er byttet til kontakt for standard apparatkabel. Pickup er en relativt ny Ortofon OM 5E, som vel egentlig ikke trekker verken den ene eller andre veien. Spilleren er altså lett modernisert og den er et flott møbel.

    Gjør moderninseringen av kablingen dette til en ren hipster-spiller, eller vil den fortsatt kunne være interessant for en vintage-entusiast? Det er vel ikke en av de virkelig audiofile spillerne fra 70-tallet, så den har neppe stor verdi. På den andre siden så virker det som om den er sjelden, og kanskje sjeldent pen.

    Noen som har en idé om hva den kan være verdt?
     

    stianl75

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2014
    Innlegg
    127
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    1
    Hva kan jeg forvente å få for et par strøkne Audio Physic Tempo 3 i cherry-finish? Vil helst bli kvitt dem raskt uten å "gi dem bort".
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Har ett par B&W CM5 i pianosvart med originale CM stands som jeg vurderer å bytte ut. Hva kan jeg forlange for dem?
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    766
    Antall liker
    108
    Sted
    Bærum
    Har en Technics SL 1500 platespiller som har stått pent pakket ned på loftet siden 1986 (!) da jeg var dum nok til å selge hele platesamlingen fordi det nye flotte CD mediet kom.....Den er testet og helt i orden, men pickup/stift er også original og bør sikkert byttes. Noen som har ide om verdi? Ser på Google at mange liker disse og spesielt SL 1200 som jeg oppfatter er i samme serie, men enda mer populær.

    Mvh Ole
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.468
    Antall liker
    7.385
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    SL1200 og SL1500 er fra to helt forskjellige serier og har intet annet enn Technics navnet felles. Et pent ex av SL1500 tror jeg er værd kanskje 12-1500 kroner.
    Jeg kjøpte faktisk en slik helt ny kanskje rundt 1980 for og erstatte min Thorens TD125MKII m Black Widow arm, men solgte den fort fordi den låt vesentlig dårligere enn den gamle Thorens'en.
     

    LordBuckethead

    Fersking
    Ble medlem
    03.03.2015
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sted
    Bergen
    Jeg har et par Doxa 5-2 høyttalere som jeg tenker på å selge, men er usikker på hvilken verdi disse har. Mener de kostet 4000kr pr.stk. da de var nye, men det er jo 30 år siden 1984. Er disse nå å regne som vintage og er det noen som har greie på om hva som i tilfelle er en grei pris å be om?
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    bryston 4bsst2

    Den er vel ca 7 år gammel..... Ikke ofte de blir lagt ut. Hva er prisen på en slik?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vanskelig å si - som du sier: de blir jo ikke lagt ut så ofte.

    Tipper at vi snakker om i underkant av 20.000 kroner. Med kvittering - som er viktig for å få med seg Brystons 20-års-garanti - og emballasje, kan du muligens få noe mer.
     

    Tommy-

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    94
    Antall liker
    3
    Sted
    Risør
    Hei. Etter at hobbyen har vært litt fraværende de siste 2 åra har lysten kommet tilbake igjen;) jeg vurderer å gå til anskaffelse en brukt audio valve assistent 50. Hva ligger disse på brukt nå fortiden?

    Mvh Tommy
     

    6c33

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Hei. Etter at hobbyen har vært litt fraværende de siste 2 åra har lysten kommet tilbake igjen;) jeg vurderer å gå til anskaffelse en brukt audio valve assistent 50. Hva ligger disse på brukt nå fortiden?

    Mvh Tommy

    Vil tippe rundt 33% av nypris hvis den er noen år. Det vanskelige blir vel å finne en.
    Har selv nettop slått kloa i en brukt assistent 100. Beste kjøp jeg har gjort ever på hifi:)
     

    Tommy-

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.11.2009
    Innlegg
    94
    Antall liker
    3
    Sted
    Risør
    Hei. Etter at hobbyen har vært litt fraværende de siste 2 åra har lysten kommet tilbake igjen;) jeg vurderer å gå til anskaffelse en brukt audio valve assistent 50. Hva ligger disse på brukt nå fortiden?

    Mvh Tommy

    Vil tippe rundt 33% av nypris hvis den er noen år. Det vanskelige blir vel å finne en.
    Har selv nettop slått kloa i en brukt assistent 100. Beste kjøp jeg har gjort ever på hifi:)
    Da var det rundt der jeg forventet. Får håpe det dukker opp en brukt snart😃
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    394
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    14
    Fant noen rør på baksiden av en litt eldre TV i dag. Keep eller kast? Se bildet.

    IMG_0539.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.966
    Antall liker
    81.749
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Hvilke 805?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.966
    Antall liker
    81.749
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Hva kan en pen Philips 212 med Philips 400 pu være verdt?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Under kr 6000,- uten stativ. Det kommer an på hvilke stativ det er. Originale stativ fra B&W?
    Det er originale stativ som følger med ja.
    Vil tro 6-8.000,- avhengig av finish, tilstand, emballasje osv. Om alt er på stell og ditt par er de eneste ute, 8.000,- Problemet vil være om det er noen 805S på markedet til samme tid. De går for marginalt mer, men er en helt annen høyttaler... Har hatt dem begge siste 2 år.
     

    kjetil71

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2004
    Innlegg
    320
    Antall liker
    108
    Sted
    Ein plass i Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Thorens TD-160 Super

    Hei

    Grunnet oppdatering av hele hovedanlegget vurderer jeg å selge unna litt stasj, deriblandt denne spilleren. Det er en oppgradert Thorens TD-160 Super / SME 3009 S2 med et ekstra headshell.
    Det som er gjort med den er følgende:

    Nytt, tungt plinth.
    Viablue spikes.
    Utvendig nettbrønn.
    Generell rengjøring med ny olje. Ekstra olje følger med.
    Ny reim. 2 ekstra følger med.
    Nye fjærer, Linn. Disse ble satt på grunnet tyngre arm. Originale følger med.
    Støvcover.
    Isolasjon til platetallerken.
    Cardas kabling i armen.
    Platematte i acryl. Original følger med.
    SME armfeste fra Soundsupport. Original følger med.


    I tillegg til dette følger det også med armfeste fra Soundsupport til Rega (ikke 3-punkts).
    SME armen er ikke 100%. Det er en leding i huset som jeg klarte å rive av. Men det er fort gjort å få denne loddet på igjen. I tillegg til dette er det et par justeringsskruer som må vurderes å byttes ut med nye. Foruten dette er armen tipp topp.


    Hvor mye tror dere denne spilleren er verdt?


    Mvh Kjetil
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Lofi-Rider

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Vienna Acoustics

    Håper noen kan hjelpe meg med et par spørsmål:

    1. hva er prisen på et par brukte Vienna Acoustics Consert Beethoven Grand fra 08/09
    2. Står høyttalere uten kvittering og esker lavere i kurs?
    3. Noen som vet hvor mange oppdateringer de har gjort av denne modellen, og er det forskjell i pris etter spidercone elementet kom?
    4. Kommer eldre modeller til å falle i pris når ny og oppdatert utgave lanseres til høsten?
     
    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Et sett Audio Note AN E/sp har blitt til overs. De er en del år gamle, aner ikke hvor mange, hele og relativt pene. Egnede, men ikke spesielt pene stativer følger med. Noen som har en ide om hva slikt selges for nå?
     

    Lofi-Rider

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Hei,
    Kan noen hjelpe meg? I hvert fall med spm. 1. Haster da jeg er i forhandlinger om denne nå! Takk!!

    Håper noen kan hjelpe meg med et par spørsmål:

    1. hva er prisen på et par brukte Vienna Acoustics Consert Beethoven Grand fra 08/09
    2. Står høyttalere uten kvittering og esker lavere i kurs?
    3. Noen som vet hvor mange oppdateringer de har gjort av denne modellen, og er det forskjell i pris etter spidercone elementet kom?
    4. Kommer eldre modeller til å falle i pris når ny og oppdatert utgave lanseres til høsten?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Hei,
    Kan noen hjelpe meg? I hvert fall med spm. 1. Haster da jeg er i forhandlinger om denne nå! Takk!!

    Håper noen kan hjelpe meg med et par spørsmål:

    1. hva er prisen på et par brukte Vienna Acoustics Consert Beethoven Grand fra 08/09
    2. Står høyttalere uten kvittering og esker lavere i kurs?
    3. Noen som vet hvor mange oppdateringer de har gjort av denne modellen, og er det forskjell i pris etter spidercone elementet kom?
    4. Kommer eldre modeller til å falle i pris når ny og oppdatert utgave lanseres til høsten?
    Priser er helt avhengig av markedet og om rette vedkommende ser annonsen. Hvor sta man er på prisen og hvor tolmodig/utolmodig man er med å selge. Men det finnes selvfølgelig veiledende priser.
     

    Lofi-Rider

    Medlem
    Ble medlem
    09.03.2015
    Innlegg
    9
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Hei,
    Kan noen hjelpe meg? I hvert fall med spm. 1. Haster da jeg er i forhandlinger om denne nå! Takk!!

    Håper noen kan hjelpe meg med et par spørsmål:

    1. hva er prisen på et par brukte Vienna Acoustics Consert Beethoven Grand fra 08/09
    2. Står høyttalere uten kvittering og esker lavere i kurs?
    3. Noen som vet hvor mange oppdateringer de har gjort av denne modellen, og er det forskjell i pris etter spidercone elementet kom?
    4. Kommer eldre modeller til å falle i pris når ny og oppdatert utgave lanseres til høsten?
    Priser er helt avhengig av markedet og om rette vedkommende ser annonsen. Hvor sta man er på prisen og hvor tolmodig/utolmodig man er med å selge. Men det finnes selvfølgelig veiledende priser.
    Hei,
    Jeg forstår dynamikken med salg og hvordan det fungerer. Men ber bare om en mening på hva du tror den er verdt. Setter pris på innspill her!
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    1. hva er prisen på et par brukte Vienna Acoustics Consert Beethoven Grand fra 08/09
    Tja, har sett dem utlyst fra 15 til 20.000 alt etter stand.
    2. Står høyttalere uten kvittering og esker lavere i kurs?
    Jeg synes det. Men ikke alle er enige i det. For meg betyr det 10-15%.
    3. Noen som vet hvor mange oppdateringer de har gjort av denne modellen, og er det forskjell i pris etter spidercone elementet kom?
    Vet ikke
    4. Kommer eldre modeller til å falle i pris når ny og oppdatert utgave lanseres til høsten?[/QUOTE][/QUOTE]
    Vanligvis faller den utgaven som er ny i dag kraftig, når det kommer ny utgave av noe. (På generell basis)

    Enkelt sagt er moderne hifi til 50% av ny pris vanlig. Ikke så mye hjelp, men noe er det da. Om du blir støttemedlem her på hifisentralen, vil du ha innsyn i arkivet og vil kunne se historiske salgspriser :) Kan fort være vel investerte 200,- :)
    Håper noen kan hjelpe meg med et par spørsmål:

    1. hva er prisen på et par brukte Vienna Acoustics Consert Beethoven Grand fra 08/09
    2. Står høyttalere uten kvittering og esker lavere i kurs?
    3. Noen som vet hvor mange oppdateringer de har gjort av denne modellen, og er det forskjell i pris etter spidercone elementet kom?
    4. Kommer eldre modeller til å falle i pris når ny og oppdatert utgave lanseres til høsten?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Nydelig spiller! Fikk du noengang svar på dette? Evt har du allerede solgt den?
    Hei

    Grunnet oppdatering av hele hovedanlegget vurderer jeg å selge unna litt stasj, deriblandt denne spilleren. Det er en oppgradert Thorens TD-160 Super / SME 3009 S2 med et ekstra headshell.
    Det som er gjort med den er følgende:

    Nytt, tungt plinth.
    Viablue spikes.
    Utvendig nettbrønn.
    Generell rengjøring med ny olje. Ekstra olje følger med.
    Ny reim. 2 ekstra følger med.
    Nye fjærer, Linn. Disse ble satt på grunnet tyngre arm. Originale følger med.
    Støvcover.
    Isolasjon til platetallerken.
    Cardas kabling i armen.
    Platematte i acryl. Original følger med.
    SME armfeste fra Soundsupport. Original følger med.


    I tillegg til dette følger det også med armfeste fra Soundsupport til Rega (ikke 3-punkts).
    SME armen er ikke 100%. Det er en leding i huset som jeg klarte å rive av. Men det er fort gjort å få denne loddet på igjen. I tillegg til dette er det et par justeringsskruer som må vurderes å byttes ut med nye. Foruten dette er armen tipp topp.


    Hvor mye tror dere denne spilleren er verdt?


    Mvh Kjetil
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    905
    Antall liker
    699
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Hei

    Grunnet oppdatering av hele hovedanlegget vurderer jeg å selge unna litt stasj, deriblandt denne spilleren. Det er en oppgradert Thorens TD-160 Super / SME 3009 S2 med et ekstra headshell.
    Det som er gjort med den er følgende:

    Nytt, tungt plinth.
    Viablue spikes.
    Utvendig nettbrønn.
    Generell rengjøring med ny olje. Ekstra olje følger med.
    Ny reim. 2 ekstra følger med.
    Nye fjærer, Linn. Disse ble satt på grunnet tyngre arm. Originale følger med.
    Støvcover.
    Isolasjon til platetallerken.
    Cardas kabling i armen.
    Platematte i acryl. Original følger med.
    SME armfeste fra Soundsupport. Original følger med.


    I tillegg til dette følger det også med armfeste fra Soundsupport til Rega (ikke 3-punkts).
    SME armen er ikke 100%. Det er en leding i huset som jeg klarte å rive av. Men det er fort gjort å få denne loddet på igjen. I tillegg til dette er det et par justeringsskruer som må vurderes å byttes ut med nye. Foruten dette er armen tipp topp.


    Hvor mye tror dere denne spilleren er verdt?


    Mvh Kjetil
    Rundt 15000,,Mvh kondis
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei. Vurderer å selge unna en platespiller eller to for å finansiere en oppgradering. Jeg har en meget pen Luxman PD-131 med SME 3009 arm. Noen formening om hva den kan ha av verdi? Spilleren fremstår som meget pen. :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hjelp til å verdsette en Tandberg TDC 330? Den ble gitt en god service på verksted for 10 år siden og har siden det bare stått ubrukt. Har disse fremdeles noe verdi?
     

    Adrian Jensen

    Fersking
    Ble medlem
    29.03.2015
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    B&W CM10 Kjøpe brukt?

    God kveld, jeg har fått låne en flott forsterker og har kastet ut de gamle høyttalerne mine. Jeg vuderer å skaffe meg et par B&W CM10.

    Jeg lurte på om hva man kan vente seg å måtte betale for disse brukt? Hva er evt. en god pris, hva bør jeg ikke overstige eller bør jeg rett og slett kjøpe splitter nye?

    På forhånd, tusen takk for hjelpen.
    Adrian
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Påminnelse på denne tråden.
    Har flyttet noen tråder inn i i denne som omhandler trådens tema.

    Hei, på bakgrunn av veldig mange
    "hva er de verdt"?
    Hva kan jeg få får dette?
    Vurderer å selge og lurer på prisantydning..
    etc.
    Så startes denne tråden der slike ting legges inn.
    Vi ønsker ikke rene kjøp og salg annonser på selve forumet, ei heller "skjulte" annonser etc.

    Denne type tråder vil vi fra nå av ha her.
     

    StigNot

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2015
    Innlegg
    6
    Antall liker
    4
    Er dette ok til prisen?

    NAD AV713 for 1100kr
    B&W DM603 1500kr

    Er dette ok til denne prisen?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.515
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Er det s3-utgaven av B&W 603?
    I så fall er vel prisen ok
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn