Hva er beste BD spiller opp til 10 kkr

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
465
Torget vurderinger
2
Hei
Hva er beste BD spiller i prisklassen opp til ca 10 000 kr?
Cambrigde Azur til ca 7 kkr eller Oppo BDP 95 eller andre nye kandidater? Er ikke helt oppdatert her.

Jeg prioriterer bilde via HDMI samt 2 kanalers filmlyd via balanserte eller ubalanserte kabel.
Ikke surround eller annet fiksfakseri. Kun rent bilde og film lyd i 2 kanaler.

Finnes det nyere og like gode kandidater til lavere pris er jeg selvsagt interessert.

Mvh

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg har Cambridge 751 og er godt fornøyd. Den var just på tilbud hos HFK, men medlemstilbudet gikk vel også forrige helg.

Verdt pengene IMHO, men jeg har ikke testet Oppo eller andre konstruksjoner i tilsvarende prisklasse.

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
465
Torget vurderinger
2
Hei og takk for svar.
Hva kostet den på tilbud?
Kanskje jeg kan prøve meg!!!!

Mvh

N

nb

Gjest
Ser du på full HD-materiale og tar det ut på HDMI så gjør vel strengt tatt spilleren omtrent ingen verdens ting utover å pakke ut bildet og sende det på videoutgangen. BR-standarden er mye striksere enn DVD-standarden, så det er i svært liten grad - om noen i det hele - opp til produsentene hvordan ting skal gjøres.

Ser du på DVDer og annet som krever oppskalering før TVen så ser det litt annerledes ut.

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
465
Torget vurderinger
2
Bildet på min eldre rimelig Sony BD er forsåvidt bra via BD. Derimot er de analoge lydutgangene og behandling av DVD langt fra bra nok. Det kan nok stemme det at det er minst å hente på BD bilde med bedre spiller.
Den skal forresten mate en HD prosjektor.

Mvh

T

tce-teams

Gjest
Kan anbefale sony sin ps3 det som er så kjekt med di at dem oppdaterer ofte lyd og bilde siden på di , Jeg er strålende fornøyd med min både lyden og bilde er perfekt. Eller så kan jeg anbefale marantz , cambridge og oppo sine spillere skal være bra.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
14.768
Sted
Bergstaden
Jeg har Cambridge 751, og syns bildet er bra på både BD og DVD. Lyden er også høyst akseptabel, og det er vel også det man betaler for når man kjøper en litt dyrere spiller. Bruker bare de analoge multikanals- og stereoutgangene til lyden, og tipper den er verdt pengene uten at jeg har sammenlignet direkte med andre BD- eller CD-spillere i samme prisklassen.

Det eneste jeg egentlig har å innvende mot denne spilleren er den medfølgende fjernkontrollen, som er virkelig helt jævlig.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Det er ikke bildekvaliteten som gjør at en god spiller har noe for seg (ved avspilling av BD, i alle fall, med DVD eller annet kildemateriell er det en annen sak). De analoge utgangene på Cambridge er strålende. De analoge utgangene på en PS3 via overgangen som må til er jeg skeptisk til, men jeg har ikke prøvd PS3 med analog ut og holder klokelig (nesten) kjeft om det.

Bruker du de analoge utgangene TCE, eller uttaler du deg om bruk av HDMI-utgangen? Det blir ikke helt relevant i denne sammenheng. De analoge utgangene blir ikke bedre av software-oppgraderinger/oppdateringer.

Billa - den var satt ned 1500 eller 2.000 om jeg ikke husker feil. :)

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
465
Torget vurderinger
2
Vi har en PS 3 i huset men den er koblet til en annen tv og jeg har ikke prøvd de analoge utgangene. Bildet på BD er bra på tven som er 2. gen Panasonic 50 tommers HD tv. Jeg ønsker nå en dedikert kinomaskin som skal fore prosjektoren med HDMI bilde og forsterkeren med analog 2 kanalers lyd.

Synn at jeg misset tilbudet til HFK, men stikker innom butikken deres med et ultimatum i morgen. Samme pris som sist helg eller det blir Oppo

T

tce-teams

Gjest
Vi har en PS 3 i huset men den er koblet til en annen tv og jeg har ikke prøvd de analoge utgangene. Bildet på BD er bra på tven som er 2. gen Panasonic 50 tommers HD tv. Jeg ønsker nå en dedikert kinomaskin som skal fore prosjektoren med HDMI bilde og forsterkeren med analog 2 kanalers lyd.

<br>Synn at jeg misset tilbudet til HFK, men stikker innom butikken deres med et ultimatum i morgen. Samme pris som sist helg eller det blir Oppo
Håper det går i orden for deg da og at du får spilleren du vil ha lykke til :)

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
465
Torget vurderinger
2
Nå ringte jeg faktisk importøren og dette var en hyggelig og ærlig kar. Det kommer en ny Oppo 93 med betegnelse 103 om en mnd samt en ny 95 med betegnelse 105 om ca 6 mnd. Jeg spurte ham om han ville ha ventet og han sa "ja"....
Jeg venter til slutten av vinteren og kjøper BDP 105 EU.:cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
Sa virkelig selgeren 'vent'? Utsolgt, eller bare uvanlig ærlig? :D

Spennende, forresten. Jeg har lyst på en sølvskivespiller som spiser alt. Husk å fortelle oss alt når spilleren kommer.

Kjapt googlesøk indikerer samme utseende som før, men uten vifte. Spennende, spennende..

Sist redigert av en moderator:

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
465
Torget vurderinger
2
Jeg må si at jeg fikk et godt inntrykk av importøren som faktisk etter 30 min god lyd og bilde prat sa "det kommer en ny model, kanskje lurt å vente, opp til deg". Like sjeldent som en ærlig eiendomsmegler......
jeg venter 6 mnd. Skal prøve å huske å oppdatere denne tråden da.:rolleyes:

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg venter i spenning. Jeg håper forresten at det sitter en USB i rompa på den og at vi får en velfungerende fjernkontrollapp til iPad eller lignende. Jeg begynner å slite med plass til sølvskivene..

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
465
Torget vurderinger
2
han hevdet at den nye 105 skulle ha en del mere utsyr ja.....

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Nå ringte jeg faktisk importøren og dette var en hyggelig og ærlig kar. Det kommer en ny Oppo 93 med betegnelse 103 om en mnd samt en ny 95 med betegnelse 105 om ca 6 mnd. Jeg spurte ham om han ville ha ventet og han sa "ja"....
Jeg venter til slutten av vinteren og kjøper BDP 105 EU.:cool:
Kanon :)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har sett det etterhvert, ja. Mener å huske at de jobbet med fjernkontrollapper til iPad og tilsvarende også. Ser forresten at HiFiNews holder 95 for å være 'outstanding product' og at Stereophile anbefaler den i klasse A+ i recommended components. 105 kan meget vel ende som digital 'hub' hjemme hos meg når den kommer.

Topp Bunn