Er det viktig? --.Hvilken årgang er du, Holmium?
Tar gjerne en tilbakemelding på hvorfor du spør.
Er det viktig? --.Hvilken årgang er du, Holmium?
Ca. 1/3.[...] De fleste gjennomfører en førstegangstjeneste [...]
Nettopp. Du kan ikke stave "verneplikt" uten "plikt", tvang er implisitt i begrepet, selv om det nå skjæres såpass tilbake at verneplikt har mest symbolsk betydning. Blir ikke mindre galt av prinsipp for det.En slave jobber under tvang for andre.
Felles interesser? Hva om jeg ikke deler statsmaktens interesser? Hvis Russland vil erobre Norge, så er det helt greit for meg bare jeg får tid til å flytte først. Ta rubbel og bit, jeg kunne ikke brydd meg mindre. Gi mitt liv for mitt fedreland? Jeg gir ikke en gang en finger for mitt fedreland.Allmenn verneplikt er en ordning hvor landets borgere jobber for felles interesser.
Rammer tilfeldig? Den rammer alle. Du er slave for staten i ett år, uansett om du deler interesse med staten, om du bryr deg om staten, om du er villig til å ofre en døyt for staten. Det strider mot ethvert fiber i frihetens plagg.Likevel vil jeg hevde at verneplikten pålegges mennesker av alle sosiale lag her i landet. Om den ''rammer'' tilfeldig er min minste bekymring.
Heller fattig og fri enn rik og i lenker. Resten blir overlapp med den andre tråden.Har du vært fattig der?
Fattig og fri?Heller fattig og fri enn rik og i lenker.
Hæ? Er de kvitt det urgamle telekommunikasjonssystemet feks, både radio og den suverene kodemaskinen? Er den gamle gruen borte også (jeg var en av de heldige som hadde stridsvest)? Hva med Ludvig da, er han pensjonert også? (vi hadde nye sekker også gitt, hmmm....)Det var ikke for å grafse i private detaljer Holmium.
Men det har vitterlig skjedd en del siden din førstegangstjeneste.
Materialist.
Nei, jeg var i infanteriet.Men kjære Holmium!
Da har du vært i garden. Det er jo ikke i forsvaret.
;D
Jeg er forresten '70-modell. Det har skjedd mye siden du var inne. Det har skjedd enda mer siden min førstegangstjeneste. Tro meg på dette. Jeg jobbet i forsvaret senest i fjor.
Fattig og fri?
Jeg ler så jeg nesten pisser i buksa! ;D
Har du bra erfaringer med disse? Er der noen tweakemuligheter? ;D ;Dhar du penger kan du faktisk kjøpe inkontinensbind, "Tena for men",
Sikkert bra for lyden i store doser, vil tro det demper bra...Har du bra erfaringer med disse? Er der noen tweakemuligheter? ;D ;D
Har du bra erfaringer med disse? Er der noen tweakemuligheter? ;D ;D