Alt til hus og bolig Husbygging

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.501
Torget vurderinger
13
Siden det plutselig dukket opp "drømmetomten" her ute ser vi etter seriøse husprodusenter som kan levere kvalitetshus. Jeg er takknemlig for om noen har anbefalinger å komme med. Vi har sålangt sett på:

- Hellvik Hus
- Norske Hus
- Nordbohus
- Hedalm Anebyhus

Vi satser på minimalt med egeninnsats denne gangen så vi ser for oss en nærmest nøkkelferdig løsning.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.190
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Hvis du har litt ekstra tid/innsikt og tålmodighet så ville jeg ha skaffet en arkitekt og fått til en tilpasset løsning som passer tomt og lommebok.
Da kan du innhente priser på ting og tjenester selv.

LarsC

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2012
Antall liker
150
Torget vurderinger
1
Hvis dere har funnet drømmetomt bør dere bygge drømmehus. Snakk med en arkitekt.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.501
Torget vurderinger
13
Hvis du har litt ekstra tid/innsikt og tålmodighet så ville jeg ha skaffet en arkitekt og fått til en tilpasset løsning som passer tomt og lommebok.
Da kan du innhente priser på ting og tjenester selv.
Takk for tips men tid er det dårlig med om dagen, blir nok en ferdigløsning. Bor idag i arktiektegnet funkishus og er det en ting som er sikkert er at mitt neste hus skal ha takutstikk :)

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.223
Torget vurderinger
4
Vi bygger nå med Mesterhus og skal flytte inn om en ukes tid :) Vårt er arkitekttegnet via Mesterhus så spør de alternativene du har ramset om om det er mulig for å spesialtilpasse hvis det er behov for det. Vi hadde såkalt nøkkelferdig men det er egentlig ikke noe som er det. Jeg er stort sett meget fornøyd men det er alltid noe å sette fingeren på. Du må følge nøye opp uansett. Kommunikasjon er ekstremt viktig selv med såkalt ferdighus da du garantert vil "oppgradere" det nøkkelferdige huset ditt.

Edit: http://www.mesterhus.no/husene.ephtml

Sist redigert:

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Det som er greit å huske på er at resultatet avhenger mye av det lokale firmaet som setter opp huset så dere bør besøke folk i nærområdet som har bygd likt eller tilsvarende hus for å se på arbeidet og få høre om erfaringene.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.501
Torget vurderinger
13
Skal i møte med Norske Hus angående dette huset når ferie er over Norske Hus | Ambassad?r - De har også sagt seg villig til å besøke tomteområdet.

Fru grandis har dog dette seg ut ett annet hus, noen som har kjennskap til Mesterhus foruten om kasol ?

Planen er også dobbel garasje med kinoen på toppen av denne.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.190
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Hvis man strekker ut 2.etg uten bruk av veranda så har man et ypperlig lytterom.

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
313
Sted
Tomter
Torget vurderinger
35
Er akkurat i startfasen selv med å finne leverandør og skal gjøre det samme som deg Johnny.. Finne ett hus, relativt nøkkelferdig med noen små justeringer arealmessig og endel tilvalg..

Mitt beste tips er å bruke litt tid her:http://www.byggebolig.no/forum/

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.784
Torget vurderinger
3
Mitt råd er å kjøpe noen timer av en fagperson som ikke lever av å selge hus, men som lever av å gi de beste rådene til den som skal bo i huset.

Altså en arkitekt.

Topp Bunn